Aramak İstediğiniz Kelimeyi Girin :
 
x
Seri Nokta Başvuru
Seri Nokta Başvuru Sorgulama

ÇEKMEKÖY BELEDİYESİ

Müdürlükler Plan ve Proje Müdürlüğü
PLAN VE PROJE MÜDÜRLÜĞÜ
Emel DEĞER
0(216) 600 0 600 dahili:1356
emeldeger@cekmekoy.bel.tr  
 

 


Müdürlüğün görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir. 

a. Yapılan veya yaptırılan 1/1000 ölçekli uygulama imar planlarını 5216 ve 3194 sayılı kanunlara uygun olarak Belediye Meclisine, Belediye Meclisinde onaylanan planları gereği için Büyükşehir Belediyesine sunmak,

b. Onaylı plana askı süresi içinde yapılan yazılı itirazları, teknik değerlendirilmelerini yaparak karar alınmak üzere Belediye Meclisine sunmak,

c. Mer’i 1/1000 ölçekli uygulama imar planlarıyla ilgili plan tadilatı ve değişikliklerine ilişkin teklifleri değerlendirmek ve ilgili kurumlardan alınan görüşler doğrultusunda 5216 ve 3194 sayılı kanunlara uygun olarak inceleyerek meclise sunmak,

d. Başkanlığın talebi halinde 1/1000 ölçekli uygulama imar planlar hakkında her türlü teknik raporu hazırlamak,

e. Belediyemizin uygulama müdürlükleri olan İmar ve Şehircilik, Fen İşleri, Yapı Kontrol, Park ve Bahçeler ile ihtiyaç duyulması halinde tüm müdürlüklere uygulamalar esnasında tereddüte düşülmesi halinde görüş bildirmek,

f. Plan yapım süreci içinde veya mer’i planların uygulanması sırasında planlarda belirtilmiş fonksiyon alanları ile ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile koordinasyonu sağlamak ve talep edilmesi halinde Belediye adına bu alanlarla ilgili bilgiler vermek,

g. Mer’i planlarda, planlama süreci içinde yapılmış maddi hatalardan dolayı ortaya çıkan veya çıkabilecek yanlışlıkları gidermek veya çözümsüz kalan konuların dosyasındaki işlemleri inceleyerek yanlışlığın giderilmesi için Belediye meclisine plan tadilatı yapıp sunmak,

h. İmar uygulamasına yönelik Resmi Kurumlar, diğer Müdürlükler ve vatandaşlar ile ilgili yazışmalar yapmak.

i. 3194 Sayılı İmar Kanunun 18. Maddesi uyarınca “Arazi ve Arsa Düzenlemesi ile ilgili Esaslar Hakkındaki Yönetmelik” ve hisseli yapılaşmış alanlarda, mülkiyet sorununun çözümü için 2981/3290 sayılı yasalar çerçevesinde uygulamaya yönelik parselasyon planları yapmak, yaptırmak, bu çalışmaların arazi ve büro kontrollerini yapmak.

j. Parselasyon planlarını Belediye Encümenine sunmak, onaylanan planlara ait ilan ve askı işlemlerini yapmak.

k. Yapılan imar uygulamalarına yönelik itiraz dilekçelerinin değerlendirilerek Belediye Encümenine sunmak.

l. Kadastro ve Tapu Müdürlüklerinde kontrol ve tescil işlemlerini takip etmek, bu uygulamalarla ilgili vatandaş, kamu kurum ve kuruluşlarından gelen yazılara cevap vermek.

m. Yapılan imar uygulamalarının iptali yönünde idari yargıda açılmış davalardan dolayı mahkemece istenen bilgi ve belgeleri hazırlamak, talep edilmesi durumunda savunmaya esas olmak üzere teknik rapor hazırlamak ve teknik destek vermek.

n. Onaylanan parselasyon planlarının ortak veri tabanına işlenmek,

o. Önceki yıllarda yapılan imar uygulamalarından kaynaklı ipotek borçlarının tahsilini ve ipotek alacaklarının ödenmesini sağlamak,

p. Yine önceki yıllarda yapılan imar uygulamalarından gelen ve tapu kütüklerinde işlenmiş ipoteklerin, talep halinde terkinini sağlamak.

r. Müdürlüğe ait tüm kayıt, kabul ve çıkış işlemlerini yapmak, dosyaları arşivlemek

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam,  Dayanak ve Tanımlar

 

Amaç:

MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Çekmeköy Belediye Başkanlığı, Plan ve Proje Müdürlüğü görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.

           

Kapsam:

MADDE 2- (1)  Bu Yönetmelik Çekmeköy Belediye Başkanlığı, Plan ve Proje Müdürlüğü, Müdür, Büro Sorumlusu, Memur ve diğer personelin teşkilat, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.

 

Dayanak:

MADDE 3- (1) Çekmeköy Belediye Meclisi’nin 08.07.2009 tarih ve 2009/41 sayılı kararı ile kurulmuş olan Plan ve Proje Müdürlüğü’ne ait bu yönetmelik; 03.07.2005 tarih ve 5393 sayılı Belediye Kanunu ve ilgili mevzuat hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.

 

Tanımlar:

MADDE 4- (1) Bu Yönetmelikte geçen;

  1. Başkan: Çekmeköy Belediye Başkanı’nı
  2. Müdürlük: Plan ve Proje Müdürlüğü’nü
  3. Büro: Bağlı Büroları
  4. Personel: Müdürlüğe bağlı tüm çalışanları ifade eder.

 

Müdürlüğün Tanımı:

Plan ve Proje Müdürlüğü, Çekmeköy Belediyesi sınırları içinde yaşanabilir ve sürdürülebilir bir çevre ve kent yaratmak, çağdaş yerleşim ve çağdaş toplum hedeflerine ulaşmak amacıyla, Çekmeköy İlçesi ve Çekmeköy halkı için; 1/5.000 ölçekli Nazım İmar Planına uygun kent kimliğini belirleyici ve geliştirici 1/1.000 ölçekli Uygulama İmar Planı üretir. Onaylı 1/1.000 ölçekli Uygulama İmar Planlarında tadilat yapar, ilgililerince hazırlanan 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Plan değişikliklerini inceleyerek, değerlendirip plan onaylanma sürecini başlatmak üzere gereğini yapar. Ayrıca, İmar Planları içinde bulunan arsa ve arazilerin, İmar Planlarına uygun ada veya parsellere ayırmak suretiyle hak sahiplerine dağıtılmasına yönelik 3194 sayılı İmar Kanununun 18. Madde uygulaması çalışmalarını yürütür.

 

İKİNCİ BÖLÜM

Müdürlüğün İdari Yapısı Görev, Yetki ve Sorumlulukları

 

Plan ve Proje Müdürlüğü’nün İdari yapısı

MADDE 5- (1) Müdürlüğün idari yapısı aşağıdaki gibidir;

  1. Müdür
  2. İmar Planı ve İmar Plan Tadilatı Bürosu
  3. Plan Uygulama Bürosu
  4. İdari İşler Bürosu

 

Müdürlüğün Görevleri

MADDE 6- (1) Müdürlüğün görevleri aşağıdaki gibidir;

  1. Yapılan veya yaptırılan 1/1000 ölçekli uygulama imar planlarını 5216 ve 3194 sayılı kanunlara uygun olarak Belediye Meclisine, Belediye Meclisinde onaylanan planları gereği için Büyükşehir Belediyesine sunmak,
  2. Onaylı plana askı süresi içinde yapılan yazılı itirazları, teknik değerlendirilmelerini yaparak karar alınmak üzere Belediye Meclisine sunmak,
  3. Mer’i 1/1000 ölçekli uygulama imar planlarıyla ilgili plan tadilatı ve değişikliklerine ilişkin teklifleri değerlendirmek ve ilgili kurumlardan alınan görüşler doğrultusunda 5216 ve 3194 sayılı kanunlara uygun olarak inceleyerek meclise sunmak.
  4. Başkanlığın talebi halinde 1/1000 ölçekli uygulama imar planları hakkında her türlü teknik raporu hazırlamak,
  5. Plan yapım süreci içinde veya mer’i planların uygulanması sırasında planlarda belirtilmiş fonksiyon alanları ile ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile koordinasyonu sağlamak ve talep edilmesi halinde Belediye adına bu alanlarla ilgili bilgiler vermek,
  6. Mer’i planlarda, planlama süreci içinde yapılmış maddi hatalardan dolayı ortaya çıkan veya çıkabilecek yanlışlıkları gidermek veya çözümsüz kalan konuların dosyasındaki işlemleri inceleyerek yanlışlığın giderilmesi için Belediye Meclisine plan tadilatı yapıp sunmak,
  7. İmar Planındaki değişiklikleri imar planı paftaları üzerine işleyerek imar planlarının güncelliğini sağlamak,
  8. Toplumu bilgilendirmek amacıyla Müdürlüğün faaliyet alanıyla ilgili yazılı ve görsel olarak halkı bilinçlendirecek, özendirecek afiş, kitap, kitapçık, broşür basmak veya bastırmak,
  9. Kentin gelişim potansiyelini değerlendirerek ekonomik, sosyal, fiziksel ve kültürel kalkınmaya destek verecek araştırmaları ve analitik etüdleri yapmak veya yaptırmak,
  10. Proje üretme konusunda yeni teknolojileri öğrenmek, takip etmek, personelin eğitimini sağlamak,
  11. Tarihi, Doğal ve Kültürel SİT Alanlarının mekânsal kalitelerini yükseltmek, altyapı ve üstyapıyı geliştirmek amacıyla proje çalışmaları yapmak veya yaptırmak,
  12. Prestij mekanları, parklar, rekreasyon bölgeleri, deprem parkları, pasif yeşil alanlar gibi konularda bir bütünlük içinde Kentsel Tasarım projeleri yapmak veya yaptırmak,
  13. Kent Envanteri oluşturmak, doğal ve tarihi değerlerin korunmasına yönelik çalışmaları yaparak kentsel koruma politikalarının geliştirilmesini sağlamak,
  14. İlgili Bakanlıkla istişare edilerek Kentsel Yenileme ve Kentsel Dönüşüm Bölgelerini tespit etmek ve bu alanlarda proje üretmek,
  15. Kent içi ulaşımın rahatlatılması, şehir estetiğinin iyileştirilmesi ile ulaşım planlaması, sokak, meydan ve bahçe aydınlatmaları, yaya yolları ve meydanları düzenleme projeleri hazırlamak,
  16. Coğrafi Bilgi Sistemleri kapsamında mekânsal ve konumsal bilgi altyapı sistemleri ile uyumlu çalışmaları yaparak, tüm planların bilgisayar ortamında sorgulanmasının, erişilebilirliği, etkinliğini ve aleniliğini sağlanmak,
  17. İmar Plan hükümleri gereği ya da gerekli görülmesi durumunda 3194 sayılı İmar Kanununun 18. Maddesine göre İmar Uygulamalarını yapmak veya yaptırmak,
  18. 4734 sayılı Kamu İhale Kanununa göre gerçekleştirilecek ihalelere ait iş ve işlemlerin yürütülerek ilgili Fen İşleri Müdürlüğü ile koordinasyon sağlamak,
  19. Başkanlık Makamınca verilecek diğer görevleri yapmak.

(2) Görev Kapsamı (Yasal Dayanak)

  1. 3194 sayılı İmar Kanunu
  2. 5393 sayılı Belediye Kanunu
  3. 5216 sayılı Büyükşehir Belediye Kanunu
  4. 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıkları Koruma Kanunu
  5. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu
  6. 5018 sayılı kamu Mali Yönetim ve Kontrol Kanunu
  7. 4708 sayılı Yapı Denetim Kanunu
  8. 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu
  9. 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu
  10. 3030 sayılı Büyükşehir Belediyelerinin Yönetimi Kanunu
  11. 775 sayılı Gecekondu Kanunu
  12. 2981-3290-3366 sayılı Kanunlar ve Uygulanmasına dair Yönetmelikler
  13. 5403 sayılı Toprak ve Arazi Kullanımı Kanunu
  14. 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu ve Karayolları Kenarında Yapılacak ve Açılacak Tesisler Hakkında Yönetmelik
  15. 2634 sayılı Turizmi Teşvik Kanunu
  16. 6831 sayılı Orman Kanunu
  17. 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu
  18. 6292 sayılı Orman Köylülerinin kalkınmalarının Desteklenmesi ve Hazine Adına Orman Sınırları Dışına Çıkarılan Yerlerin Değerlendirilmesi ile Hazineye ait Tarım Arazilerinin Satışı Hakkında Kanun
  19. 3402 sayılı Kadastro Kanunu
  20. 2565 sayılı Askeri Yasak Bölgeler ve Güvenlik Bölgeleri Kanunu
  21. 2872 sayılı Çevre Kanunu
  22. 2644 sayılı Tapu Kanunu
  23. 6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun
  24. 4706 sayılı Hazineye Ait Taşınmaz Malların Değerlendirilmesi ve Katma Değer Vergisi Kanununda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun
  25. 648 sayılı Çevre ve Şehircilik Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Hükmünde Kararname
  26. Planlı Alanlar Tip Yönetmeliği
  27. İstanbul İmar Yönetmeliği
  28. İmar Kanununun 18 inci maddesi Uyarınca Yapılacak Arazi ve Arsa Düzenlenmesi ile İlgili Esaslar Hakkında Yönetmelik

 

İmar Planı ve İmar Plan Tadilatı Bürosunun Görev, Yetki ve Sorumlulukları

MADDE 7- (1) İmar Planı ve İmar Plan Tadilatı bürosunun görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir;

  1. 3194 ve 5216 sayılı yasalar çerçevesinde hazırlanan her türlü plan, plan değişikliği için gerekli kadastral pafta ve hâlihazır paftaları temin eder.
  2. Büyükşehir Belediye Başkanlığı’nca onaylanan üst ölçekli planlar gereği 1/1.000 ölçekli planları hazırlar veya hazırlatır.
  3. Plan yapımı için gerekli Kamu Kurum ve Kuruluş görüşlerini alır.
  4. Hazırlanan planları Çekmeköy Belediye Meclisine sunar.
  5. Çekmeköy Belediye Meslisi’nce uygun görülen planları 5216 sayılı yasa gereği tetkik ve karar alınmak üzere Büyükşehir Belediye Başkanlığı’na gönderir.
  6. Büyükşehir Belediye Başkanlığı, Planlama ve Şehir Planlama Müdürlüğü ile İmar Komisyonunda planların takibini yapar.
  7. Büyükşehir Belediye Başkanlığı’nca onaylanan planları 3194 sayılı yasa gereği askıya çıkartır.
  8. Askı süresince yapılan itirazları değerlendirerek Belediye Meclisine sunar.
  9. Onaylı planları, uygulama yapan Müdürlüklere gönderir.
  10. Planlarla ilgili, kurum içi ve kurum dışı yazışmaları yaparak, uygulamada çıkan uyumsuzlukları giderir.
  11. Onaylı İmar Planları ve Plan Tadilatlarının Kent Bilgi Sistemine aktarılmasını sağlar.
  12. Yukarıda tanımlanan işleri şahıs ya da kamu teklifi olan plan tadilatları içinde gerçekleştirir.
  13. Kentsel Yenileme ve Kentsel Dönüşüm Alanlarının tespitini yapar.
  14. Kentsel Yenileme ve Kentsel Dönüşüm Alanlarında plan üretir ve ilgili Kurumlara iletir.
  15. Onaylı planlar hakkında açılan davalar için istenildiğinde teknik rapor hazırlar.

 

Plan Uygulama Bürosunun Görev, Yetki ve Sorumlulukları

MADDE 8-(1) Plan Uygulama Bürosunun Görev, Yetki ve Sorumlulukları aşağıdaki gibidir;

Plan Uygulama Bürosu, İmar Planı içinde bulunan binalı veya binasız arsa ve arazileri, malikleri veya hak sahiplerinin muvafakati aranmaksızın birbirleri ile yol fazlalarıyla, Kamu Kurum veya Belediyelere ait bulunan yerlerle birleştirme, bunları yeniden imar planlarına uygun ada veya parsellere ayırma, müstakil, hisseli veya kat mülkiyeti esaslarına göre hak sahiplerine dağıtma ve re’sen tescilinin yapılması işlerini yürütür. Bu kapsamda;

  1. Düzenlenecek alan sınırı tespit edilir.
  2. Düzenleme sahasına alınacak umumi hizmet alanları, düzenlemeye giren parsellerden dengeli olarak Düzenleme Ortaklık Payı ile karşılanması sağlanır.
  3. Düzenleme sahasına giren kadastro ve imar parsellerinin tapu kayıtlarının ve haritaların elde edilmesi sağlanır.
  4. Uygulama haritaları hazırlanır.
  5. Uygulama haritaları kapsamında imar adaları belirlenerek, adaların araziye aplikasyonu sağlanır.
  6. Uygulama haritasına göre araziye uygulanan imar adalarının röleve ölçülerine dayanılarak parselasyon planlarının düzenlenmesi sağlanır.
  7. İmar parselasyon planları ve ekleri, kadastro tekniğine uygunluğunun tetkik, kontrol ve karar üretilmesi amacıyla Büyükşehir Belediye Encümenine iletilir.
  8. İmar Parselasyon Planları ve ekleri ile Encümen Kararları; Kadastro Müdürlüğünce kontrol edildikten sonra tescil işlemi için Tapu Sicil Müdürlüğüne gönderilir. Tapu kütüğünün beyanlar hanesine kaydedilmesi ve imar parsellerinin tescili sağlanır.
  9. İmar Planlarına göre yapılan parselasyon planları askıya çıkarılır.
  10. Yürürlüğe giren parselasyon planlarının Kent Bilgi Sistemine aktarılması sağlanır.
  11. Tapu Sicil Müdürlüğü’nden gelen tapular vatandaşlara dağıtılır.

 

İdari İşler Bürosu Görev, Yetki ve Sorumlulukları

MADDE 9-(1) İdari İşler bürosu görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir;

  1. Müdürlüğün evrak giriş-çıkış işlemlerini yapmak, arşiv dosyalarını düzenlemek.
  2. Personelin özlük işlerini düzenlemek ve Müdürlüğün ayniyat işlemlerini yapmak.
  3. Bilgi Edinme Kanunu çerçevesinde gelen başvuruların kayıt işlemlerini yapmak, işlem sürecini takip ederek sonuçlandırılmasını sağlamak,
  4. BİMER (Başbakanlık İletişim Merkezi) yoluyla gelen başvuruların kayıt işlemlerini yapmak, işlem sürecini takip ederek sonuçlandırılmasını sağlamak,
  5. Başkanlığımız bünyesinde daha hızlı ve kaliteli hizmet sunmak amacıyla kurulmuş olan Seri Nokta İletişim Merkezinden gelen başvuruların kayıt işlemlerini yapmak, işlem sürecini takip ederek sonuçlandırılmasını sağlamak,
  6. Kalite Yönetim Sisteminin standartlarına uygun olarak hizmetlerin yürütülmesine yönelik faaliyetleri yapmak.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Müdür, Müdürlük Personeli, Teşkilat Görev, Yetki ve Sorumlulukları

 

Teşkilat

MADDE 10- (1)Müdürlük personeli Müdür, Büro sorumluları ve Memurlar ve Teknik elemanlardan oluşur.

 

Müdürün Görev, Yetki ve Sorumlulukları

MADDE 11- (1) Müdürün görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir;

  1. Belediye Başkanı adına Müdürlük Makamını temsil eder,
  2. Müdürlüğün idari ve teknik her türlü iş ve işlemlerini, kanun, yönetmelik, bildiri, genelge ve Başkanlık direktifleri çerçevesinde sevk ve idare eder,
  3. Müdürlük tahakkuk amiri, personelin sicil ve birinci tezkiye amiridir,
  4. Müdürlük yönetiminde tam yetkili olup, personele gerekli bilgilerin dağıtımını, personelin eğitimini sağlar,
  5. Müdürlüğün çalışma esaslarını gözden geçirerek plan ve programları yapar ve çalışmaların programa uygunluğunu sağlar,
  6. Bürolar arasında koordinasyonu sağlayıcı tedbirleri alır ve denetler,
  7. İhtiyaçları tespit eder ve yerine getirilmesini takip eder,
  8. Müdürlüğün görev alanına giren konularda araştırma yapılmasına karar vermek, bu iş için gerekli alım-satım, ihale işlerinin teklifini ilgili birime sunarak işlemlerin yürütülmesini, kontrolünü ve sonuçlandırılmasını sağlar,
  9. Stratejik plan ve performans programına uygun olarak gider bütçesini hazırlar, harcama yetkilisi olarak kaynakların etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanılmasını ve süreç kontrolünün etkin olarak uygulanmasını sağlar,
  10. Müdürlüğün görevleri ile ilgili olarak diğer kurumlarla veya kurum içi müdürlüklerle koordinasyonu sağlayarak, yasalarla verilen her türlü görevi yerine getirir,
  11. Müdürlüğe ait tüm yazışmaların havalesini ve kontrolünü yapar.
  12. Başkan ve Başkan Yardımcılarına yapılan çalışmalar ve planlar hakkında bilgi ve belge aktarımı sağlar,
  13. Çekmeköy Belediye Meclis ve İmar Komisyonu ile Büyükşehir Belediye Meclis ve İmar Komisyonu toplantılarına katılarak bilgi aktarımı sağlar.
  14. 5393 sayılı Belediye Kanunu ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu gereğince Kamu idarelerince Hazırlanacak Faaliyet Raporları Hakkında Yönetmelik çerçevesinde yıllık Birim Faaliyet Raporunu hazırlar.

Büro Sorumlusu Görev, Yetki ve Sorumlulukları

MADDE 12- (1) Büro sorumlusunun görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir;

  1. Yazışmaların ve havale edilen evrakların yasal sürelerinin takibini sağlar ve gerekli işlemleri yerine getirir.
  2. Müdürlüğün işlevlerine ilişkin görevlerin Müdürlük ve Başkanlık Makamınca uygun görülen programlar gereğince yürütülmesini sağlar.
  3. Müdürlüğün işlevlerinin yürütülmesinde ihtiyaç duyulan yeni tedbirlerin ve yetkilerin alınması için Müdürlük makamına önerilerde bulunur.
  4. Büroda görev yapan personelin düzenli çalışmalarını sağlar ve denetler, personelin devamlılığını takip eder.
  5. Kendisine bağlı personeli yönetir, öneri ve talimat verir.
  6. Büroda yürütülen tüm faaliyetleri yetki ve sorumluluğu çerçevesinde koordine eder, planlar ve programlar.
  7. Müdürlük makamınca verilen diğer görev ve yetkileri yerine getirir.
  8. Tüm görev ve yetkilerini yerine getirme hususunda Müdüre karşı sorumludur.

 

Teknik Elemanların (Mimar, Mühendis, Şehir Plancısı, Tekniker) Görev, Yetki ve Sorumlulukları

MADDE 13- (1) Teknik Elemanların (Mimar, Mühendis, Şehir Plancısı, Tekniker) görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir;

  1. Havale edilen evrakları süresi içerisinde inceler, yasal mevzuat çerçevesinde uygun şekilde hazırlayarak, yasal süreleri içinde kontrol ve takibini yapar.
  2. İmar planı ve imar plan tadilatı bürosunda yapılan bütün teknik, mühendislik ve Şehir Plancısının yapması gereken hizmetlerini yasal süreleri içerisinde yapar ve sonuçlandırır.
  3. Plan uygulama bürosunda yapılan bütün teknik ve mühendislik hizmetlerini yasal süreleri içerisinde yaparak sonuçlandırır.
  4. Müdürlüğün diğer teknik çalışmalarını yerine getirir.
  5. İhalelerde Kontrol Mühendisliği yapar.
  6. Yaptığı tüm işlerde Müdür ve Büro Sorumlusuna karşı sorumludur.

Evrak Kayıt (Kalem) ve Arşiv Büro Sorumlusunun Görev, Yetki ve Sorumlulukları

MADDE 14- (1) Evrak Kayıt ve Arşiv Büro Sorumlusunun görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir;

  1. Müdürlüğe gelen ve Müdürlükten giden yazıların, belgelerin, dosyaların kayıt, havale ve dosyalama işlemlerini yürüterek Müdürlüğün tüm büro hizmetlerini yerine getirir.
  2. Müdürlük arşivini düzenler ve sürdürülebilirliğini sağlar.
  3. Personelin özlük işlerini düzenler.
  4. Bilgi Edinme Kanunu çerçevesinde gelen başvuruların kayıt işlemlerini yapar, işlem sürecini takip ederek sonuçlandırır.

 

KYS Sorumlusunun Görev, Yetki ve SorumluluklarI

MADDE 15- (1) Kalite Yönetim Sistemi sorumlusunun görev, yetki ve sorumluluklar aşağıdaki gibidir;

  1. Kalite Yönetim Sistemi standartlarına uygun olarak hizmetlerin yürütülmesine yönelik tüm faaliyetleri yapar.

Taşınır Kayıt ve Kontrol Yetkilisinin Görev, Yetki ve Sorumlusu

MADDE 16- (1) Taşınır kayıt ve kontrol yetkilisi görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir:

  1. Harcama birimince edinilen taşınırlardan muayene ve kabulü yapılanları cins ve niteliklerine göre sayarak tartarak, ölçerek teslim almak, doğrudan tüketilmeyen ve kullanıma verilmeyen taşınırları sorumluluğundaki ambarlarda muhafaza etmek.
  2. Muayene ve kabul işlemi yapılamayan taşınırları kontrol ederek teslim almak, bunların kesin kabulü yapılmadan kullanıma verilmesini önlemek.
  3. Taşınırların giriş ve çıkışına ilişkin kayıtları tutmak, bunlara ilişkin belge ve cetvelleri düzenlemek ve taşınır yönetim hesap cetvellerini konsolide görevlisine göndermek,
  4. Tüketime veya kullanıma verilmesi uygun görülen taşınırları ilgililere teslim etmek.
  5. Taşınırların yangına, ıslanmaya, bozulmaya çalınmaya ve benzeri tehlikelere karşı korunması için gerekli tedbirleri almak ve alınmasını sağlamak.
  6. Depoda çalınma veya olağanüstü nedenlerden dolayı meydana gelen azalmaları harcama yetkilisine bildirmek.
  7. Depo sayımını ve stok kontrolunü yapmak, harcama yetkilisinde Belediyenin asgari stok seviyesinin altına düşen taşınırları harcama yetkilisine bildirmek.
  8. Kullanımda bulunan dayanıklı taşınırları bulundukları yerde kontrol etmek, sayımlarını yapmak veya yaptırmak,
  9. Harcama biriminin malzeme ihtiyaç planlamasının yapılmasına yardımcı olmak
  10. Kayıtlarını tuttuğu taşınırların yönetim hesabını hazırlamak ve harcama yetkilisine sunmak.

 

Avans Maaş Memuru(Mutemet) Görev, Yetki ve Sorumlulukları

MADDE 17- (1) Avans maaş memuru görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir;

  1. Müdürün kendilerine tevdi ettiği görevleri tam ve noksansız olarak zamanında yapmakla sorumludur.
  2. Müdürlüğün işlerinin yürütülmesi için gerekli olan ve bütçe ile tahsis edilen ödenekten avans çeker ve kapatır. Verilen ek görevleri yerine getirir.
  3. Harcama yetkilisi tarafından yazılı olarak görevlendirilen ve kendisine verilen avans veya adına açılan kredilerle sınırlı olarak yapacağı harcamalar konusunda harcama yetkilisine karşı sorumlu, bunların mahsubuna ilişkin belgeleri muhasebe yetkilisine vermek ve artan tutarı iade etmekle yükümlüdür,
  4. Ön ödemelerden harcadığı tutara ilişkin kanıtlayıcı belgeleri, ilgili kanunlarında belirtilmemiş olması halinde avanslarda bir ay, kredilerde üç ay içinde muhasebe yetkilisine vermek ve artan tutarı iade etmekle yükümlüdür.

 

Gerçekleştirme Görevlisi Görev, Yetki ve Sorumlulukları

MADDE 18- (1) Gerçekleştirme görevlisinin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir;

  1. Harcama talimatı üzerine; işin yaptırılması, mal veya hizmetin alınması, teslim almaya ilişkin işlemlerin yapılması, belgelendirilmesi ve ödeme için gerekli belgelerin hazırlanması görevlerini yürütmek.
  2. Ödeme Emri Belgesi düzenlemek.
  3. Ödeme emri belgesi ve eki belgeler üzerinde ön malî kontrol yapmak. Bu kontrol sonucunda, Ödeme Emri Belgesi üzerine “Kontrol edilmiş ve uygun görülmüştür” şerhi düşerek imzalamak
  4. Stratejik plana uygun bütçe hazırlama ve ekonomik şekilde kullanmayı sağlama görevinin yerine getirilmesini sağlamak.

İhale Takip Sorumlusu Görev, Yetki ve Sorumlulukları

 

MADDE 19- (1) İhale takip sorumlusunun görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir;

  1. Müdürlüğün görev, yetki ve sorumlukları kapsamında, 4734 sayılı kamu ihale kanununa göre gerçekleştirilen ihalelere ait iş ve işlemleri gerçekleştirir, takibini ve diğer müdürlüklerle koordinasyonunu sağlar.

 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Görev ve Hizmetlerin Yürütülmesi

Görevin Alınması

MADDE 20- (1) Görev alınması aşağıdaki gibidir.

  1. Müdürlüğe gelen tüm yazılar Evrak kayıt ve Arşiv Bürosunda kaydedilir.
  2. Gelenler evrak ve dokümanlar dosyalanır, gelen evrak defterine işlenir ve Müdüre iletilir.
  3. Müdür gerekli dağıtımı (havalesi) yapar, gerektiğinde bu konuda başka personeli yetkili kılabilir.
  4. Havale olan evraklar zimmet karşılığı büro sorumlularına teslim edilir.

 

Görevin Planlaması

MADDE 21- (1) Müdürlük çalışmaları Müdürlük tarafından düzenlenen plan içerisinde yürütülür. Müdürlük görevlerinin yürütülmesinde yardımlaşma, bilgi ve görüş birliğinin sağlanmasına özen gösterilir.

 

Görevin Yürütülmesi

MADDE 22- (1) Müdürlüğün tüm personeli kendilerine verilen görevleri dikkat ve itina içinde süratle mevzuata uygun olarak yapmak zorundadır.

 

Evraka Yapılacak İşlem

MADDE 23- (1) Müdürlüğe gelen ve dağıtılan yazılar, ilgili memurlar tarafından işlem yapıldıktan sonra defter kaydı kapatılmak, diğer yazılar içinse deftere işlenmek suretiyle ilgili Müdürlüğe zimmetle teslim edilir. Diğer kişi ve kurumlara Posta ile gönderilecek yazılar belediyenin Yazı İşleri Müdürlüğü ya da Müdürlük eliyle Taahhütlü olarak hazırlanır ve gönderilir.

 

Arşivleme

MADDE 24- (1) Müdürlükte işlem Gören Taşınmazlar pafta, ada, parsel bazında dosyalanır. Kayıt ve arşiv işlemlerinde bilgisayar kullanılarak güncel sistemler üzerinden gerçekleştirilir. Dosyalama ve saklama işlemleri Arşiv memurları tarafından sağlanır.

 

BEŞİNCİ BÖLÜM

Denetim ve Siciller

Denetim ve siciller

MADDE 25- (1) Plan ve Proje Müdürü, Müdürlüğün tüm personelini her zaman denetlemek yetkisine sahiptir. Yürütülen işlemlerin her aşamasında personelinden bilgi isteyebilir.

 

(2) Müdürlük personelinin izin, rapor, derece ve kademe ilerlemeleri, ödüllendirme ve cezalandırmalara ilişkin belgeler düzenleyip, İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğüne gönderilir.

 

(3) Müdür, çalışan personelin yürüttüğü iş ve işlemlerde, çalışanın işlerin yönetimi sırasında, yaptığı hatalı işlemlerinin incelenmesi amacıyla başkanlık onayı ile teftiş kuruluna gönderebilir.

 

ALTINCI BÖLÜM

Son Hükümler

 

Yürürlükten Kaldırılan Mevzuat

MADDE 26- (1) 08.09.2009 tarih ve 2009/68 sayılı Çekmeköy Belediye Meclis Kararı ile yürürlüğe konulan Yönetmelik yürürlükten kaldırılmıştır.

 

Yürürlük

MADDE 27- (1) Yönetmelik Çekmeköy Belediye Meclisinin kabulü ile yürürlüğe girer.

 

Yürütme

MADDE 28- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Çekmeköy Belediye Başkanlığı yürütür.

 

Müdürlüğümüzün görev, yetki ve sorumlulukları kapsamında hizmet sunumu olarak ortaya koyduğu faaliyetler;

 

 Planlama Hizmetleri

  • İmar planı yapmak ve yaptırmak
  • İmar planı değişikliklerini yapmak ve teklifleri değerlendirmek
  • İmar planları ile ilgili her türlü yazışmayı yapmak
  • Kurumlar arası ilişkileri yürütmek
  • Vatandaşların planla ilgili taleplerini değerlendirmek

 

 İmar Uygulama Birim Hizmetleri

  • Vatandaşların ilgili taleplerini değerlendirmek
  • 3194 Sayılı İmar Kanunun 18. Maddesine uyarınca parselasyon planları yapmak, yaptırmak, bu çalışmaların arazi ve büro kontrollerini yapmak.
  • Parselasyon planlarını imar uygulamalarına ilişkin itirazları Belediye Encümenine sunmak.
  • Onaylanan parselasyon planının ortak veri tabanına işlenmesi.
  • Önceden kalma ipotekleri tahsil etmek, ya da talep halinde terkini sağlamak.

Müdürlüğümüz 2017 yılı itibariyle gerçekleştirmiş olduğu faaliyetler aşağıdaki gibidir;

  1. Planlama Birimi
  • TMMOB Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şubesi 22.08.2010 t.t. 1/1000 ölçekli Çekmeköy Revizyon İlave Uygulama İmar Planı ile bu plana itirazın örtülü reddine ilişkin 26.10.2010 tarih ve 2010.10.016 sayılı işlemin iptali ve yürütmenin durdurulması talepli olarak İstanbul 9. İdare Mahkemesince 2014/2131 Esas sayı ile dava açılmış, dava sonucu olacak İstanbul 9. İdare Mahkemesinin 30.06.2016 tarih ve 2014/2131 Esas, 2016/1168 sayılı kararı ile 22.08.2010t.t. 1/1000 ölçekli Çekmeköy Revizyon İlave Uygulama İmar Planının İptaline karar verilmiştir. Kararın Müdürlüğümüzce 02.09.2016 tarihi ile intikal etmesi üzerine Uygulama İmar Planına esas çalışmalar başlamış ve;
  • Plan yapımı aşamasında
    • Analitik Etüd Çalışmaları
    • Sentez Çalışmaları 
    • Plan Kararlarının ve Plan Notlarının Üretilmesi süreçleri tamamlanmıştır

• Nüfus projeksiyonları yapılmış,
• Bölgenin sosyal ve fiziksel her türlü araştırılması tamamlanmış
• Bölgeye ilişkin ilgili kamu kurum ve kuruluş görüşleri alınarak plana aktarılmıştır.

  • Çekmeköy Belediye Meclisi’nin 10.02.2017 tarih ve 2017/20 sayılı kararı ile uygun görülen 1/1000 ölçekli Çekmeköy Uygulama İmar Planı Önerisi, İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi’nin 12.05.2017 tarih ve 2017/798 sayılı kararı ile tadilen uygun görülerek, Büyükşehir Belediye Başkanı’nca 12.05.2017 tarihinde onaylanarak yürürlüğe girmiştir.

Resim 1: 1/1000 Ölçekli Çekmeköy Uygulama İmar Planı 

  • 14.07.2017/14.08.2017 Tarihleri arasında askıya çıkan Çekmeköy Uygulama İmar Planı ilgililerince itirazlar gerçekleşmiş, Çekmeköy Belediye Meclisince değerlendirmeye alınarak uygun görülen itirazlar hazırlanıp tetkik ve karar için Büyükşehir Belediye Meclisine gönderilmiş, Çekmeköy Belediye Meclisince uygun görülmeyen itirazlar ise ilgililerine bildirilmiş olup, itirazların değerlendirme ve onama süreçleri halen devam etmektedir.

Resim 2: 1/1000 Ölçekli Çekmeköy Uygulama İmar Planı tanıtım süreci.

 

 

 2. Plan Tadilatları

  • İSKİ Genel Müdürlüğü’nce Islah projeleri yenilenen Palamutdere kollarından biri olan Çoban Dere ve Taşdelen Deresinin Islah çalışmalarının yapılabilmesi amacıyla İSKİ Genel Müdürlüğü ile koordinasyon sağlanarak ıslah projesinin 1/1000 Alemdağ Merkez ve Çevresi Uygulama İmar Planı kararlarında belirlenmesine yönelik çalışmalar tamamlanmıştır.
  • TEİAŞ’dan gelen yeni ENH doğrultusunda hazırlanan plan değişikliği önerisi 5216 sayılı yasa kapsamında değerlendirilerek, mer’i planlar üzerine aktarılarak 12.05.2017 tarihinde onanmıştır.

Resim 3: Çoban Dere ve Taşdelen Deresinin ıslah çalışması Resim 4: ENH doğrultusunda hazırlanan plan değişikliği önerisi

 3. Plan Uygulamalarına Yönelik Çalışmalarımız (18. Madde İmar Uygulaması)

  • İstanbul Büyükşehir Belediyesi Encümeninin 13.05.2015 tarih ve 2143-1947 sayılı Encümen kararı ile onaylanarak, Nişantepe Mahallesi’nde imar uygulaması işlemleri tamamlanmış, ilgililerine talepleri doğrultusunda yeni tapularının verilmesi işlemleri devam etmektedir.

Resim 5: Çekmeköy- Alemdağ- Nişantepe Parselasyon Paftası

 

  • Yürürlükte bulunan 1/1000 ölçekli Uygulama imar planı kapsamında iki bölgeden oluşan 18. Madde İmar uygulaması İstanbul Büyükşehir Belediye Encümeninin 09.11.2016 tarih ve 4327-4074 sayılı encümen Kararı ile onanmış ve Ömerli Mah. Doğu Bölgesi’nde imar uygulaması işlemleri tamamlanmıştır.

Resim 6: Çekmeköy- Ömerli Mah. Doğu Bölgesi İmar Uygulaması

  • Yürürlükte bulunan 1/1000 ölçekli Uygulama imar planı kapsamında 18. Madde İmar uygulaması İstanbul Büyükşehir Belediye Encümeninin 25.10.2017 tarih ve 3631-3456 sayılı encümen Kararı ile onanmış ve Koçullu  Mah. imar uygulaması işlemleri tamamlanmıştır.

Resim 7: Çekmeköy- Koçullu Mah. İmar Uygulaması

 

 4. 2B Yasası Kapsamında

  • 2B Yasası (6292) kapsamında orman vasfını yitirmiş ve Milli Emlak Müdürlüğünce satışı yapılan parsellerle ilgili plan çalışmaları yapılmasına yönelik olarak ilgili Müdürlüklerle yazışmalar yapılmaktadır.

 

5. Müdürlükler Arası Koordinasyon Sağlanması

Müdürlüğümüz görev tanımlarına 
giren konularda, ilgili Kurum ve Kuruluşlarla ve parsel ilgilileriyle yazışmalar yapılmış, Başkanlığımız dahilinde diğer müdürlüklerle yazışmalar yapılarak mer’i imar planları ve müdürlüğümüzce hazırlanacak planlar hakkında bilgi verilmiştir.