Çekmeköy Belediyesi Seri Nokta
Av. Ayşe Melek SAĞLAM/Hukuk İşleri Müdürlüğü
Av. Ayşe Melek SAĞLAM/Hukuk İşleri Müdürlüğü

Av. Ayşe Melek SAĞLAM

Hukuk İşleri Müdürlüğü

Hukuk İşleri Müdürlüğü

Dökümanlar
  • Müdürlük Görevleri

    a) Belediye Başkanının verdiğ vekalet kapsamında müdürlükte görevli; Müdür veya Avukatlar yargı yerlerinde, davacı veya davalı sıfatıyla belediyeyi temsil etmek ve bu kapmsanda yürütülen tüm iş ve işlemleri yapmak, dava açmak, açılan davalarda hazır bulunmak, keşiflere katılmak, dava dosyasını takip etmek, neticelendirmek v.b. yargı faaliyetlerini yürütmek,
    b) Açılmış ve açılacak olan davalarda, ilgili birim müdürlüklerinden bilgi ve belgelerin talep edilmesi ve işbu bilgi ve belgeler ışığında sav ve savunmalar hazırlamak, tüm yargı yerlerince verilen kararları ilgili birimlere göndermek,
    c) Belediye yetkili organlarınca karar alınması halinde; davadan feragat etmek, davanın sulh veya kabül yolu ile bitirilmesi işlemlerini yapmak ve davadan vazgeçmek/atiye bırakmak gibi işlemlerin yürütülmesi,
    d) Diğer müdürlüklerin talep etmeleri halinde, Belediye tüzel kişiliğine tebliğ edilen ihtarnamelere cevap vermek veya Belediye tüzel kişiliğince tebliğ edilecek ihtarnameleri hazırlamak,
    e) Belediyenin diğer müdürlükleri tarafından hazırlanan müdürlük görev, çalışma usul ve esasları yönetmeliklerini, Mevzuat Hazırlama Usul Ve Esasları Hakkındaki Yönetmelik hükümlerine göre incelemek ve bu konuda görüş vermek,
    f) Başkanlık ve Birim Müdürlüklerinin çözemedikleri tereddüde düştükleri sorunlara yönelik bağlı oldukları Başkan Yardımcısının onayı ile talep etmeleri halinde hukuki görüş vermek,
    g) Tüm yargı mercileri, hakemler, icra daireleri ile noterlerden ve diğer kamu kurumları tarafından yapılacak tebligatları Belediye Başkanı adına kabul etmek,
    ğ) Müdürlüğe ait stratejik planları hazırlamak ve faaliyetleri stratejik planlara uygun olarak yapmak,
    h) Müdürlük görevleri ile ilgili her türlü iç/dış yazışmaları yapmak, Başkana, Encümene, Meclise teklifler sunmak, verilen kararları uygulamak,
    i) Mer’i mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile Başkanlıkça verilen hukuka uygun görevleri yapmak, yerine getirmek,
    j) Belediye adına, 6325 Sayılı Hukuk Uyuşmazlıklarında Arabuluculuk Kanunu kapsamında yürütülen Arabuluculuk faaliyetlerinin sekretaryası ve komisyon işlerinin yürütlmesi.

    Dökümanlar
  • Organizasyon Şeması

    Organizasyon şeması yukarıdaki gibidir. Büyütmek için üzerine tıklayın.

    Dökümanlar
  • Müdürlük Yönetmeliği

    HUKUK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
    GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ

    BİRİNCİ BÖLÜM

    Amaç ve Kapsam
    MADDE 1 - Bu yönetmeliğin amacı, Çekmeköy Belediye Başkanlığı Hukuk İşleri Müdürlüğünün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.

    Hukuki Dayanak
    MADDE 2 - Bu yönetmelik, Anayasanın 124’üncü maddesi, 5393 sayılı Belediye Kanunu, 22.02.2007 tarihli 26442 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslar Hakkındaki Yönetmelik hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.

    Tanımlar
    MADDE 3 - Bu yönetmelikte geçen;

    a) Belediye: Çekmeköy Belediye Başkanlığını,
    b) Başkan: Çekmeköy Belediye Başkanını,
    c) Müdür: Hukuk İşleri Müdürünü,
    d) Müdürlük: Hukuk İşleri Müdürlüğünü,
    e) Avukat: Müdürlükte görevli Avukatları,
    g) Takip/Kalem Memuru: Evrak Yönetimi, Kurum İçi Yazışmaların yapılması, Yargı organlarına sunulan dilekçeleri takibi ve diğer kalem görevlerini yerine getiren personel.
    i) Yardımcı Personel: Müdürlükte görevli şoför ve diğer çalışan görevlileri, ifade eder.

    Teşkilat
    MADDE 4 - Müdürlük; Müdür, Avukat, Takip/Kalem Memuru ve Yardımcı Personelden oluşur.

    Bağlılık
    MADDE 5 - Hukuk İşleri Müdürlüğü; Belediye Başkanı veya Başkanın görevlendireceği Başkan Yardımcısına bağlıdır. Başkan, bu görevi bizzat veya görevlendireceği kişi eliyle yürütür.

    İKİNCİ BÖLÜM

    A. Müdürlüğün Görev, Yetki ve Sorumlulukları:
    MADDE 6 - Hukuk İşleri Müdürlüğü, Belediye Başkanınca verilen ve bu yönetmelikte tarif edilen görevler ile ilgili yasalarda belirtilen görevleri, gereken özen ve dikkatle yapmak ve yürütmekle sorumludur.

    a) Belediye Başkanının verdiğ vekalet kapsamında müdürlükte görevli; Müdür veya Avukatlar yargı yerlerinde, davacı veya davalı sıfatıyla belediyeyi temsil etmek ve bu kapmsanda yürütülen tüm iş ve işlemleri yapmak, dava açmak, açılan davalarda hazır bulunmak, keşiflere katılmak, dava dosyasını takip etmek, neticelendirmek v.b. yargı faaliyetlerini yürütmek,
    b) Açılmış ve açılacak olan davalarda, ilgili birim müdürlüklerinden bilgi ve belgelerin talep edilmesi ve işbu bilgi ve belgeler ışığında sav ve savunmalar hazırlamak, tüm yargı yerlerince verilen kararları ilgili birimlere göndermek,
    c) Belediye yetkili organlarınca karar alınması halinde; davadan feragat etmek, davanın sulh veya kabül yolu ile bitirilmesi işlemlerini yapmak ve davadan vazgeçmek/atiye bırakmak gibi işlemlerin yürütülmesi,
    d) Diğer müdürlüklerin talep etmeleri halinde, Belediye tüzel kişiliğine tebliğ edilen ihtarnamelere cevap vermek veya Belediye tüzel kişiliğince tebliğ edilecek ihtarnameleri hazırlamak,
    e) Belediyenin diğer müdürlükleri tarafından hazırlanan müdürlük görev, çalışma usul ve esasları yönetmeliklerini, Mevzuat Hazırlama Usul Ve Esasları Hakkındaki Yönetmelik hükümlerine göre incelemek ve bu konuda görüş vermek,
    f) Başkanlık ve Birim Müdürlüklerinin çözemedikleri tereddüde düştükleri sorunlara yönelik bağlı oldukları Başkan Yardımcısının onayı ile talep etmeleri halinde hukuki görüş vermek,
    g) Tüm yargı mercileri, hakemler, icra daireleri ile noterlerden ve diğer kamu kurumları tarafından yapılacak tebligatları Belediye Başkanı adına kabul etmek,
    ğ) Müdürlüğe ait stratejik planları hazırlamak ve faaliyetleri stratejik planlara uygun olarak yapmak,
    h) Müdürlük görevleri ile ilgili her türlü iç/dış yazışmaları yapmak, Başkana, Encümene, Meclise teklifler sunmak, verilen kararları uygulamak,
    i) Mer’i mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile Başkanlıkça verilen hukuka uygun görevleri yapmak, yerine getirmek,
    j) Belediye adına, 6325 Sayılı Hukuk Uyuşmazlıklarında Arabuluculuk Kanunu kapsamında yürütülen Arabuluculuk faaliyetlerinin sekretaryası ve komisyon işlerinin yürütlmesi.

    B. Arabuluculuk Sekreteryası ve Komisyonunun Görev Yetki ve Sorumlulukları:
    MADDE 7 - a) Belediyemize karşı bireysel ve toplu iş sözleşmelerine dayalı işçi alacağı ve tazminatı ile işe iade talebiyle açılan davalarda arabulucuya başvurmak dava şartı olduğundan, arabuluculuk görüşmelerinde, Belediyemizi temsil için yetkili arabulucu komisyonunun üst yöneticiler tarafından oluşturulması öngörülmüş olduğundan, bu komisyonun oluşturulup, Başkan onayına sunulması.
    b) Aynı madde kapsamında; Hukuk Birim Amirinin arabuluculuk faaliyetlerinde koordinasyon işlerini yürütmesi ve kanun gereği komisyonda yer alması.
    c) Arabuluculuk işlemlerinin sekretaryası Hukuk İşleri Müdürlüğü tarafından yürütülür. Arabuluculuk görüşmesi daveti geldikten sonra geciktirilmeksizin ilgili birimlerden bilgi ve belgeler temin edilir ve komisyon üyelerine arabuluculuk görüşme tarihi bildirilir ve gerekli işlemlerin yürütülmesi sağlanır.

    ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

    Hukuk İşleri Müdürünün Atanması, Görev Yetki ve Sorumlulukları:
    MADDE 8 - Kadroya atanabilmek için Hukuk, Siyasal Bilgiler, İktisat, İşletme, İktisadi ve İdari Bilimler Fakülteleri en az 4 yıl eğitim veren ve bunlara denkliği yetkili makamlarca kabul edilen yerli ve yabancı fakültelerin birinden mezun olmak şartları taşıması aranır.

    Müdürün Görev, Yetki ve Sorumlulukları:
    MADDE 9 - a) Müdürlüğü Başkanlık Makamına karşı temsil eder. Müdürlük yönetiminde tam yetkilidir.
    b) Bu yönetmelikte belirtilen müdürlük hizmetlerinin zamanında, verimli ve düzenli şekilde yürütülmesini ve koordinasyonu sağlamak,
    c) Müdürlükte çalışanlar arasında görev bölümü yapmak, izin, hastalık ve çekilme gibi nedenlerle ayrılanların yerine, bir başkasını görevlendirilmek ve hizmetlerin aksamaması için gerekli önlemleri almak, mesai takibini yapmak,
    ç) Personelin her türlü özlük ve sosyal haklarını izlemek,
    d) Müdürlük işlerinin planlı ve programlı bir şekilde çalışmalarını düzenleyerek personel arasında uyum ve işbirliği ortamı kurulmasını sağlamak, çalışmalarını izlemek,
    e) Müdürlüğe ait stratejik planları hazırlamak ve müdürlük işlerinin stratejik planlara uygun olarak yürütülmesin sağlamak,
    f) Çalışma verimini arttırmak amacıyla, meri mevzuat ve yüksek yargı kararlarını ihtiva eden yayınları satın almak, abone olmak, bunlardan personellerin yararlanmasını sağlamak,
    g) Müdürlükte yapılan çalışmalarla ilgili olarak belli aralıklarla toplantılar düzenlemek, çalışmaları değerlendirmek, gerektiğinde müdürlük işlerinin düzenli yürümesi adına önlemler almak,
    h) Avukatların oluşturdukları rapor, dilekçe ve yazıları usul ve esas yönünden inceleyip değerlendirmek, varsa eksikliklerinin giderilmesini istemek veya eksiklikleri bizzat gidermek, ilgili mercilere gönderilmesini sağlamak, sonuçlarını takip etmek ve alınması gereken tedbirleri almak,
    ı) Görev alanına giren konularda, uygulamada ortaya çıkan aksaklıklarla ilgili inceleme ve araştırma yaparak alınması gereken tedbirler konusunda Başkanlık Makamına tekliflerde bulunmak,
    i) Gerektiğinde bizzat inceleme ve araştırma yaparak avukatları ve kalem personelinin işlemlerini dikkatli yapmaları konusunda uyarmak,
    j) Harcama yetkilisi olarak, her yıl, iş ve işlemlerin amaçlara, mali yönetim ilkelerine, mevzuata uygun bir şekilde gerçekleştirilmesini sağlamak, iç kontrol güvence beyanını hazırlamak ve birim faaliyet raporlarını yapmak/yaptırmak,
    k) Müdürlüğün yıllık bütçesini gelen talepler doğrultusunda hazırlayıp/hazırlatıp Mali Hizmetler Müdürlüğü’ne göndermek,
    l) Müdürlükle diğer müdürlükler arası koordinasyon işbirliğini sağlamak,
    m) Başkan tarafından hukuka uygun verilen tüm görevleri yerine getirmek,
    n) Arabuluculuk komsiyonu üyesi olarak, gerekli çalışmaları yürütmek.

    DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

    Avukatın Görev, Yetki ve Sorumlulukları:
    MADDE 10 - a) Belediye Başkanı tarafından kendilerine verilmiş vekâletname ile, kendilerine tevzii olunan dosya veya dava açım onayları doğrultusunda ilgili müdürlüklerden bilgi ve belge talep edilmesini sağlamak,
    b) Talep edilen bilgi ve belgeleri inceleyerek gerektiği hallerde yeni belge ve bilgi talep edilmesini sağlayarak, dava dilekçeleri ve savunma dilekçeleri hazırlamak, ara kararlarını yerine getirmek, tüm yargı mercilerinde, Hakemler, İcra Dairelerinde belediye tüzel kişiliğini temsilen duruşmalarda keşiflerde hazır bulunmak, gerekli iddia ve savunmaları yapmak,
    c) Kurum menfaatinin gerektirdiği durumlarda yetkili organların kararları doğrultusunda veya Belediye Başkanının yazılı talimatıyla davaları sulh, ibra veya davanın atiye terki veya düşürülmesi şeklinde neticelendirmek,
    ç) Neticelenen dosyalarda verilen tüm kararları ilgili müdürlüklere bildirmek,
    d) Belediye aleyhine neticelenen kararlar hakkında süresi içinde istinaf ve temyiz kanun yoluna başvurulması,
    e) Tüm Yargı Mercileri, Hakemler, İcra Daireleri ile Noterlerden yapılacak tebliğleri Belediye Başkanı adına almak ve ilgili birimlere iletmek, ilgili mercilerin verecekleri bilgi üzerine hukuksal gereklerini yerine getirmek,
    f) Görevlendirdikleri komisyon, kurs, seminer ve toplantılara katılmak,
    g) Müdür tarafından kendilerine havale olunan diğer iş ve işlemleri kanun, yönetmelik; tüzük ve iş bu yönetmeliğin gerektirdiği yükümlülükler çerçevesinde yerine getirmek,
    h) Avukat, Müdür tarafından havale olunan tüm iş ve işlemleri zamanında, hukuka uygun şekilde yapılması hususunda hiyerarşik olarak Müdüre ve Başkana karşı sorumludur.

    Hukuki Görüş Verilmesi:
    MADDE 11 - a) Hukuk İşleri Müdürlüğünden hukuki görüşler, ilgili birimler tarafından ancak Başkanlık oluru ile talep edilebilir.
    b) Hukuki görüş taleplerinde; konu açık ve anlaşılır bir şekilde izah edilir ve ilgili tüm belgeler talep yazısına eklenir.
    c) Bir kamu görevlisinin görevi gereği bilmesi gereken veya mevzuatta açık hüküm bulunan hususlar hakkında hukuki görüş talebinde bulunulamaz. Ancak mevzuatın açık olmaması veya mevzuatta farklı hükümlerin bulunması nedeniyle, somut olaya hangi hükmün uygulanacağı hususunda tereddüde düşülmesi halinde, hukuki görüş talebinde bulunulabilir.
    d) Hukuki görüş talebinde bulunan ilgili birim tarafından benzer konularda daha önceden hukuki görüş alınmış olması halinde; tekrar hukuki görüş istemeyi haklı kılacak bir sebep olmadıkça, aynı konuda hukuki görüş istenemez.
    e) Hukuki görüş vermeye, Hukuk İşleri Müdürü veya yetki verdiği avukat görevli ve yetkilidir.
    f) Hukuk İşleri Müdürü, hukuki görüşü kendisi verebileceği gibi, konuyu tetkik edip hukuki görüş hazırlamak üzere bir veya birden fazla avukatı da görevlendirebilir.
    g) Hukuki görüşler istişari nitelikte olup, bağlayıcı nitelikte değildir.

    BEŞİNCİ BÖLÜM

    Memurlar ve Yardımcı Personelin Görev, Yetki ve Sorumlulukları:
    MADDE 12 - a) Müdür tarafından kendilerine tevdi edilen her türlü büro iş ve işlemlerini yapmak.
    b) Memurlar kendilerine tevdi edilen görevleri tam ve zamanında yapmakla müdüre karşı sorumludurlar.
    c) Hukuk İşleri Müdürü ve Avukatlar tarafından kendilerine verilen tüm yargı mercileri, icra daireleri, noterler, resmi dairelerde yapılması gereken işleri süresi içinde yerine getirmek Açılmış ve açılacak davalar ile icra dairelerinde yapılan takiplerin harçları ile kayıt tebliği, posta, mübaşir, teskere, gıyap, keşif, tanık v.s. ücretlerine ilişkin tüm yasal ve parasal işlemleri yatırmak ve gerekli makbuzları almak, .
    ç) Karar ve belge örneklerinin asıllarına uygunluğunu onaylatmak, gerektiğinde dosyaların adliye arşivlerinde çıkarılmalarını sağlamak, .
    d) Müdürlüğe ait tüm yazıları temiz ve itinalı bir şekilde yazmak, karar suretlerini çıkarmak, bilgisayar ve tüm yazı işlerini yapmak, .
    e) Belediyenin muhtelif müdürlük ve sair resmi ve hususi dairelerden gelen her çeşit evrakı zimmetle alıp kaydını yapmak ve aynı şekilde kayıt yaparak zimmetle iade etmek.
    f) Müdürlüğe gelen evrakı defterine işledikten sonra var ise ilgili dosyası ile birleştirerek müdüre tevdii etmek ve sonra müdür tarafından havale edilen evrakı ilgili avukata veya diğer müdürlük personeline tevdii etmek, .
    g) Devam eden davalarla ilgili dilekçe ve sair tebligatı almak, aldığı gün ve saati evraka işaret edip ivedilikle müdürün havalesi ile ilgili avukata teslim etmek, .
    ğ) Yeni açılan davalarla ilgili kayıtları esas defterine işlemek, dava dosyasını tanzim ederek müdürün havale ettiği dosyayı avukata teslim etmek, .
    h) Avukat tarafından sonlandırılan ve işlemi tamamlanmış olan dosyaların arşiv kayıtlarını yaparak, müdürlük bünyesindeki arşiv bölümüne aktarmak ve güvenli bir şekilde saklanmasını sağlamak, .
    i) Müdürlük ve dava dosyalarına yapılacak harcamalar için gerekli avansı çekmek ve harcamaların yapılmasını müteakip avansın süresinde kapanmasını sağlamak, .
    j) Yardımcı personel (Şoför) tüm yargı yerleri ve kamu kurum ve kuruluşlarına gidecek evrakların teslimi ve belediye dışında icra edilecek faaliyetleri yerine getirilmesinde avukat ve kalem memurunun ulaşımını sağlamak ile görevlidir.

    ALTINCI BÖLÜM
    Çalışma Şekli ve Esasları:

    Görevin Planlanması
    MADDE 13 - Hukuk İşleri Müdürlüğünde ki çalışmalar stratejik planlar, performans hedefleri ve yönetmeliğe uygun yapılacak plan dahilinde yürütülür.

    Görevin Yürütülmes
    MADDE 14 - Müdürlükte görevli tüm personel kendilerine verilen görevleri gereken özenle dikkat ve süratle yapmak zorunda dır.

    Gelen Evraka Yapılacak İşlem
    MADDE 15 - Hukuk İşleri Müdürlüğüne gelen evraklar otomasyon programına kaydedildikten ve müdürce havalesi yapılarak ilgili deftere kayda alınmasından sonra, otomasyon programı aracılığıyla ilgili avukata veya memura dağıtımı sağlanır.

    Giden Evraka Yapılacak İşlem
    MADDE 16 - a) Hukuk İşleri Müdürlüğünce cevaplandırılan yazılar otomasyon programında kaydı kapatılmak üzere ilgili Avukata havale edilir.
    b) Belediye bağlı Müdürlüklere, Belediye bağlı kuruluşlara ve diğer kamu kuruluşlarına gönderilecek yazılar EBYS ile gönderilir, gerektiğinde kurye ile gönderilerek zimmet mukabili ilgili birime teslim edilir.

    Kullanılan Defter ve Programlar
    MADDE 17 - Gelen giden evraklar bilgisayar programında kayıt altına alınır. Defter olarak; İdari Mahkeme Defteri, Adli Mahkeme Defteri, İcra Dosyaları Kayıt Defteri, Tescil Defteri, Harici Zimmet Defteri ve Avukatlara Ait Zimmet Defteri kullanılır.

    Kullanılan Klasörler
    MADDE 18 - a) Müdürlük İkaz Yazıları, Bütçe, Bekletme, Haciz İhbarnameleri, Kaymakamlık, Personel Özlük, Ayrılan Personel ve Stajyer Özlük, Koordinasyon Toplantı
    Raporları, Stratejik Planlama, Eğitim, Müfettişlik, Banka Haciz Fekleri, Süreç Yönetimi, Nöbet, Toplantı, Giden Evrak, Genelgeler, Hukuki Görüş, Yönetmelikler, Başkanlık, Başkanlık Onayları, Gelen Evrak, Taşınır Kayıt, Sigorta Şirketlerinden Gelen İhtarlar, Bimer, Seri Nokta ve 3. Kişilere Gönderilen Haciz İhbarnameleri klasörleri ile ihtiyaca binaen oluşturulacak yeni klasörler kullanılır.
    b) Hukuk İşleri Müdürlüğünde görev yapan tüm personel hakkında göreve başlama onayından itibaren almış oldukları izin, rapor ve kademe ilerlemeleri ile ödüllendirme ve cezalandırmalarına ilişkin belgeleri kapsayan şahsi digital gölge klasörleri oluşturulur.

    Arşivleme
    MADDE 19 - a) İşlemi biten her türlü yazı, rapor ve davaya ilişkin evraklar klasörlere konularak Müdürün onayı ile birim arşivine kaldırılır.
    b) Bunların saklanmasından ve istendiğinde çıkarılmasından Kalem memuru sorumludur.

    Müdürlük İçi Çalışma Usulü
    MADDE 20 - a) Müdürlüğe gelen tüm yazılar, tebligatan sorumlu kalem personelin de toplanır ve Müdüre iletilir. Müdür gelen dava dosyalarına ilişkin evrakları, hukuksal görüş isteği yazılarını, diğer evrak ve yazıları Avukatlar arasında uzmanlıklarına göre tevzii eder.
    b) Evrak ve dosyalar, evrakın konusuna göre ilgili deftere kaydı yapıldıktan sonra avukat zimmet defterine kaydedilir ve avukat evrakın fiziki teslimi ve otomasyon havalesi nericesinde evrakı teslim almış kabul edilir.
    c) Bu yönetmelikte adı geçen görevlilerin görevden ayrılma, emeklilik veya başka yerlere atanmaları halinde, görevlerinden ayrılabilmeleri için kendilerine verilmiş bulunan dava ve icra işleri ile diğer konulardaki dosyaları, belgeleri, her türlü yazıları, yerlerine atanmış veya bu konuda amirlerce görevlendirilmiş olanlara, bunların o günkü durumunu açıkça belirten bir çizelge düzenleyerek teslim etmeleri, devir alanların ise bu dosyaları, belgeleri her türlü yazıları inceleyerek, bunların çizelgede gösterilen durumda olduğunu belirleyerek teslim almaları zorunlu ve gereklidir. Teslim Tutanağı; Müdür, Teslim Alan ve Teslim Eden tarafından üçlü imza ile tamamlanır.

    Diğer Kuruluşlarla Koordinasyon:
    MADDE 21 - Hukuk İşleri Müdürlüğünün, Valilik ve Tüm Kamu Kurum ve Kuruluşları ile Özel ve Tüzel Kişilerle yapacağı yazışmalar Müdürün parafı ve Belediye Başkanının/Yetkili Belediye Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür.

    YEDİNCİ BÖLÜM
    Yürürlük ve Yürütme

    Yürürlük
    MADDE 22 - a) Bu yönetmelik Çekmeköy Belediye Başkanlığı, Belediye Meclisince uygun bulunduktan ve Kaymakamlık Makamına sunulduktan sonra yürürlüğe girer.
    b) Bu yönetmeliğin yürürlüğe girmesiyle birlikte 04.09.2013 tarih ve 2013/107 sayılı meclis kararı ile yürürlüğe giren Hukuk İşleri Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği yürürlükten kalkar.

    Yürütme
    MADDE 23 - Bu yönetmelik hükümleri, Çekmeköy Belediye Başkanı tarafından yürütülür.

    Dökümanlar
  • Müdürlük Faaliyetleri

    a) Çekmeköy Belediyesinin taraf olduğu Adli ve İdari Davaları takip etmek,
    b) Çekmeköy Belediye Başkanlığı bağlısı diğer birimlerin tereddüte düştüğü huusularda, talepleri halinde hukuki görüş vermek,
    c) Arabuluculuk faaliyetlerini ve sekretaryasını yürütmek,

     

    Dökümanlar
  • Müdürlük Hizmetleri

    Belediye Başkanınca verilen ve Müdürlük yönetmeliğinde tarif edilen görevleri ve ilgili yasalarda belirtilen görevleri gereken özen ve dikkatle yaparak, Kurum menfattinin hukuksal olarak optimum korunmasını sağlamak.

    Dökümanlar
  • Müdürlük KVKK Aydınlatma Metni

    T.C. ÇEKMEKÖY BELEDİYE BAŞKANLIĞI

    KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİNE YÖNELİK

    6698 SAYILI KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU KAPSAMINDA

    AYDINLATMA METNİ

    Çekmeköy Belediyesi, yürütmekte olduğu faaliyetler nedeniyle kişisel verilerinizin işlenmesinde 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’na (“KVKK”) uygun olarak gerekli her türlü teknik ve hukuki tedbiri almaktadır. İlgili kişiler, kişisel verilerinin işlenmesi, üçüncü kişilere aktarılması, kişisel veri toplamanın hukuki sebepleri ile KVKK’da yer alan hakları konularında detaylı bilgiye işbu aydınlatma metninden ulaşabilirler.

    Ayrıca, müdürlükler özelinde yürütülen faaliyetlerde kişisel veri işlenmesine yönelik olarak lütfen müdürlük özelinde oluşturulan aydınlatma metnini inceleyiniz.

    Çekmeköy Belediyesi olarak kişisel verilerinizin korunmasına önem gösteriyoruz.

    A. İşlenen Kişisel Veriler, Veri İşleme Amacı,Toplama Yöntemi ve İşlemenin Hukuki Sebebi

    Çekmeköy Belediyesi’nin, veri işleme esnasında dayandığı hukuki sebepler şunlardır

    • Açık rızanın varlığı (“m.51, m.62”).
    • Kanunlarda açıkça öngörülmesi (“m.52-a, m. 63”),
    • Fiili imkânsızlık nedeniyle rızasını açıklayamayacak durumda bulunan veya rızasına hukuki geçerlilik tanınmayan kişinin kendisinin ya da bir başkasının hayatı veya beden bütünlüğünün korunması için zorunlu olması (“m.52-b”).
    • Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması (“m.52-c”).
    • Veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması (“m.52-ç”).
    • İlgili kişinin kendisi tarafından alenileştirilmiş olması (“m.52-d”).
    • Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması (“m.52-e”).
    • İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması (“m.52-f”).

    Veri İşleme Amacı

    İşlenen Kişisel Veriler

    Veri İşleme Şartları

    Veri Toplama Yöntemleri

    İhale ve sözleşme işlemlerinin yürütülmesi

    Adı Soyadı
    Telefon Numarası
    Adres
    İmza
    TCKN
    Vergi Levhası
    Borcu Yoktur Yazısı
    İmza Sirküleri
    Ticari Sicil Gazetesi
    İhaleden Men Durumu
    Teminat Mektubu
    Sözleşme
    Mesleki Yetkinlik Belgesi
    Oda Kayıt Belgesi
    Diploma
    SGK Borcu
    Adli Sicil Kaydı
    Yıllık Bilançosu
    Gelir Tablosu
    Birim Fiyat Teklif Mektubu
    Kapasite Raporu
    Satış Yetki Belgesi
    Kalite Belgeleri

    m. 5/2-a, c, ç, e ve f. m. 6/2

    İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan ve kısmen otomatik yollarla)

    Kamu Kurum ve Kuruluşlar ile Birlikte Vatandaşların Yazılı Taleplerinin Değerlendirilmesi

    Dilekçe
    Adı Soyadı
    Adres
    Telefon Numarası
    TCKN
    İmza
    Talep Konusu

    m. 5/2-a, ç, e ve f.

    İlgili kişinin kendisinden, kurum içi kaynaklardan (Otomatik olmayan ve kısmen otomatik yollarla)

    Program Katılımı Süreci

    Katılım Formu
    Adı Soyadı
    Unvan
    İmza
    TCKN
    Telefon Numarası
    E-Posta

    m. 5/2-e ve f.

    Program katılım başvuru formundan (Otomatik olmayan yollarla)

    Proje Yönetimi Süreçleri/Gizlilik Sözleşmesi Hazırlanması

    CV
    Adı Soyadı
    Telefon Numarası
    Adres
    TCKN
    Mesleki Yetkinlik
    Eğitim Durumu
    Fotoğraf
    Hesap Numarası

    m. 5/2- e ve f.

    İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla)

    Randevu Taleplerinin Değerlendirilmesi

    Adı Soyadı
    Telefon
    Adres
    Randevu Talep Konusu
    CV

    m. 5/2-e ve f.

    İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla)

    Resmi Törenlerin Hazırlığı Yapılması

    Ad Soyad
    Telefon
    Unvan
    E-Posta

    m. 5/2-e ve f.

    İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla)

    Belediye Başkanının Temsil Edilmesi

    Ad Soyad
    Telefon
    Cenaze- Nikah Bilgileri

    m. 5/2-e ve f.

    İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla)

    Anma Programları Düzenlenmesi

    Adı Soyadı
    Telefon Numarası
    E-Posta

    m. 5/2-f.

    İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla)

    Evrak Kayıtlarının Yapılması, dilekçe ve evrak yönetim işlemleri

    Adı Soyadı
    Telefon Numarası
    TCKN
    Adres
    E-Posta

    m.5/2-e ve f.

    İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla)

    Elektronik Belge Yönetim Sistemi Resmi Evrak Takibinin Sağlanması, Evrak Doğrulaması

    TCKN
    Evrak Tarihi
    Evrak Sayı
    İsim/ Unvan

    m.5/2-e ve f.

    Web site üzerinden (Otomatik yollarla)

    Vergi Affı Kontrol ve Ön Başvuru İşlemlerinin Yürütülmesi

    TCKN
    Vergi No
    Belediye Sicili
    Cep Telefonu
    E-Posta Adresi
    Dilekçe Tarihi

    m.5/2-e

    Web site üzerinden (Otomatik yollarla)

    Dilekçelerin İşleme Alınması

    Dilekçe
    Adı Soyadı
    Telefon Numarası
    Adres
    İmza
    TCKN
    E-Posta
    Dilekçe Konusu
    Vekaletname (Kimlik Fotokopisi)

    m.5/2-a ve e.

    İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla)

    e-Belediye Üyelikleri

    Adı Soyadı
    TCKN
    Doğum Tarihi
    E-Posta
    Cinsiyet
    Anne Adı-Baba Adı
    Adres
    Meslek
    Şifre
    Uyruk
    Pasaport Numarası
    Belediye Sicil Numarası
    Güvenlik Soru-Cevabı

    m. 5/2-e, ç ve f.

    İlgili kişinin kendisinden, portal üzerinden (Otomatik olmayan ve kısmen otomatik yollarla)

    Mevcut Borç Sorgulama Ve Online Ödeme İşlemlerinin Gerçekleştirilmesi

    TCKN
    Vergi No
    Sicil No
    Banka Bilgisi

    m. 5/2-e ve f.

    Web site üzerinden (Otomatik yollarla)

    Yapı Ruhsatı İşlemleri

    Dilekçe
    Adı Soyadı
    İmza
    Telefon Numarası
    TCKN
    Adres
    Tapu

    m. 5/2-ç ve e.

    Kurum kaynaklarından (Otomatik olmayan ve kısmen otomatik yollarla)

    Yıkım Ruhsatı (vatandaş)

    Adı Soyadı
    Dilekçe
    İmza
    Adres
    Tapu
    TCKN
    Telefon Numarası
    Vekaletname (Kimlik Fotokopisi)
    Harç Makbuzu

    m. 5/2-ç ve e.

    Kurum kaynaklarından (Otomatik olmayan ve kısmen otomatik yollarla)

    Kaçak Yapı Tespiti
    Yapı Tatil Tutanağı

    Ad Soyad
    TCKN (Kaçak Yapı Sahibi)
    İmza

    m.5/2-ç ve e

    Tutanaktan (Otomatik olmayan yollarla)

    Kaçak Yapı Tespiti
    Tebliğ İlmühaberi

    Ad Soyad
    TCKN- Adres (Kaçak Yapı Sahibi)
    İmza

    m.5/2-ç ve e.

    Kurum kaynaklarından (Otomatik olmayan yollarla)

    Sıhhi Müesseseler için Ruhsat Alımı/ Gayri Sıhhi Müesseseler için Ruhsat Alımı/ Umuma Açık Müesseseler için Ruhsat Alımı

    Başvuru Formu
    (Adı Soyadı
    TCKN
    Telefon Numarası
    Adres)
    İmza
    Kimlik Fotokopisi
    Tapu
    Vergi Levhası
    Kira Kontratı
    Ticaret Odası Kaydı
    Yangın Söndürme Cihazı Faturası
    İtfaiye Raporu (Sıhhi)
    Muvaffakkatname
    Emlak Beyanı
    Ustalık Belgesi
    Harç Ücreti
    Kolluk Görüşü

    m. 5/2-a, ç ve e.

    Başvuru formu (Otomatik olmayan yollarla)

    Kent Bilgi Sistemi İşlemlerinin Yürütülmesi

    Adı Soyadı
    TCKN
    Adres
    Kimlik
    Telefon Numarası

    m. 5/2-e ve f.

    Web Portalı üzerinden (Kısmen otomatik yollarla)

    Seri Nokta Çözüm Merkezi-Vergi Borcu Sorgulama

    Ad Soyad
    TCKN
    Telefon Numarası
    Vergi Borcu

    m. 5/2-a, e ve f.

    Çağrı merkezi aracılığıyla (kısmen otomatik yollarla)

    Seri Nokta Çözüm Merkezi-Organizasyon Kayıtlarının Alınması

    Ad Soyad
    Telefon Numarası
    TCKN

    m. 5/2-e ve f.

    İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla)

    Çağrı Merkezi-Şikayet, Talep, Öneri ve Bilgilendirme

    Ad Soyad
    Telefon Numarası
    TCKN
    Şikayet-Talep Konusu

    m. 5/2-a, e ve f.

    Çağrı merkezi aracılığıyla (kısmen otomatik yollarla)

    Çağrı Merkezi-Anket Çalışması

    Ad Soyad
    Telefon Numarası
    TCKN
    Şikayet-Talep Konusu

    m. 5/2-e ve f.

    Çağrı merkezi aracılığıyla (kısmen otomatik yollarla)

    Yazılı ve Görsel Faaliyetlerin Yürütülmesi (Medya)

    Ad Soyad
    Unvan
    Görüntü
    Ses

    m.5/1

    İlgili kişinin kendisinden, kamera aracılığıyla (Otomatik olmayan ve otomatik yollarla)

    Yazılı ve Görsel Basın Faaliyetlerinin Yürütülmesi / Ödüllü Yarışmalar-Kitap

    Ad Soyad (Çocuk-genç)
    Telefon Numarası (Veli)
    Adres (Veli)

    m.5/2-e ve f.

    İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla)

    Yazılı ve Görsel Basın Faaliyetlerinin Yürütülmesi / Ödüllü Yarışmalar-Sinema-Konser

    Ad Soyad (Genç)
    Telefon Numarası
    TCKN
    Adres

    m.5/2-e ve f.

    İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla)

    Meclis Toplantı İşlemleri

    Tutanak
    Ad Soyad
    Unvan
    İmza

    m.5/2-f

    İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla)

    Stratejik Plan Paydaş Anketi Çalışmaları

    Adı Soyadı
    Telefon Numarası
    Dernek Üyelik Bilgileri
    Fotoğraf

    m.5/2-ç ve f.

    İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla)

    İletişim Faaliyetlerinin yürütülmesi

    Adı Soyadı
    Telefon Numarası
    E-Posta

    m. 5/2-c, ç, e ve f.

    Kurum kaynaklarından, ilgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla)

    Çocuk Koruma Programının Uygulanması

    Ad Soyad
    Telefon Numarası Adres
    TCKN

    m.5/2-e

    İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla)

    Yeni Doğan Bebek Hediye Gönderimi

    Ad Soyad
    Adres
    TCKN
    Telefon Numarası

    m. 5/2-e ve f.

    Kurum kaynaklarından, ilgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla)

    Taziye hizmetlerinin yürütülmesi

    Vefat Edenin Adı Soyadı, TCKN, Yakınının Telefon Numarası

    m.5/2-e

    İlgili kişinin kendisinden

    Belediye Sınırları İçerisinde Fiziksel Mekan Güvenliğinin Sağlanması

    Görüntü Kaydı

    m.5/2-ç ve f.

    Kamera (Otomatik yollarla)

    Kurum Ziyaretçi Kayıtlarının oluşturulması

    Adı Soyadı
    Ziyaret Edeceği Kişi
    Ziyaret Tarihi ve Saati

    m.5/2- f.

    İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla)

    İç Ve Dış Denetim Süreçlerinin Yürütülmesi

    Denetime konu kişisel veriler

    m.5/2-ç ve f.

    Kurum kaynaklarından (Otomatik olmayan yollarla)

    Yetkili ekspertiz işlemlerinin yürütülmesi, bilgi verilmesi

    Ad Soyad Unvan
    İmza
    Yetki Belgesi
    Taahhütname

    m.5/2-e

    İlgili kişinin kendisi (Kısmen otomatik yollarla)

    Yetkili kurum ve kuruluşlar ile yazışmaların yürütülmesi

    Yazışmaya konu kişisel veriler

    m.5/2-ç, e, f.

    Kurum kaynaklarından, ilgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla)

    Dava, İcra, Arabuluculuk Süreçlerinin Yürütülmesi

    Dosyaya konu olabilecek kişisel veriler

    m.5/2-a, ç, e ve f.

    Kurum kaynaklarından (Otomatik olmayan yollarla)

    Diğer Talep ve Şikayetlerin Yanıtlandırılması

    Adı Soyadı
    TCKN
    Telefon Numarası
    E-Posta
    Başvuru Konusu

    m.5/2-c, ç ve e.

    İlgili kişinin kendisinden, telefon, e-posta, CİMER, sözlü ve web aracılığıyla (Otomatik olan veya otomatik olmayan yollarla)

     

    B. Kişisel Verilerin Aktarılması

    İşlenen kişisel veriler yukarıdaki amaçlarla ve KVKK’nın belirlediği koşullar çerçevesinde aktarılabilmektedir. Aktarıma ilişkin detaylı bilgi içeren tablo, aşağıda yer almaktadır:

    Veri Aktarma Amacı

    Aktarılan Alıcı Grupları

    Yasal yükümlülüklerin yerine getirilmesi

    Yetkili kamu kurum ve kuruluşları

    Kamu hizmetlerinin yerine getirilmesi ve sürekliliğin sağlanması

    Yetkili kamu kurum ve kuruluşları, çözüm ortakları, tedarikçiler, İştirak Şirketi

    İnternet altyapısını geliştirmek ve güncelliğini korumak

    Özel ve kamu tüzel kişilikleri

    Acil tıbbi müdahalelerin gerçekleştirilmesi amacıyla

    Sağlık kuruluşlarına

    Sözleşmelerin yerine getirilmesi

    Tedarikçiler

    Görüş alınması

    Yetkili kamu kurum ve kuruluşlarına

    Ruhsat, yapı kontrol, plan, proje, emlak, istimlak, imar, şehircilik, fen işleri, mali hizmetler, destek hizmetleri süreçlerinin yerine getirilmesi

    Yetkili kamu kurum ve kuruluşları ile özel kuruluşlara

    Denetim faaliyetlerinin yerine getirilmesi

    Özel ve kamu denetçileri

    İpotek ile ilgili bilgi alınması

    Tapu ve Kadastro Müdürlüğü

    Birlikte çalışma ve koordinasyon

    Yetkili kamu kurum ve kuruluşları ile İştirak Şirketi

    Medya faaliyetlerinin yürütülmesi

    Herkese açık

     

    C. İlgili Kişinin Hakları

    Herkes, KVKK’nın 11. maddesi uyarınca aşağıdaki haklara sahiptir;

    1.Kişisel verisinin işlenip işlenmediğini öğrenme,

    2. Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,

    3. Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,

    4. Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,

    5. Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,

    6. KVKK ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,

    7. İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,

    8. Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme.

    Herkes bu haklarına ilişkin taleplerini Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’e uygun bir şekilde Belediyemize iletebilir. Talepler en kısa sürede ve nihayetinde en geç otuz (30) gün içerisinde ücretsiz olarak değerlendirilip karara bağlanacaktır.

    Değerlendirme ve karar verme işleminin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi durumunda Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenen tarifedeki ücret esas alınacaktır.

    Dökümanlar