Çekmeköy Belediyesi Seri Nokta
Burak UZUN/İmar ve Şehircilik Müdürlüğü
Burak UZUN/İmar ve Şehircilik Müdürlüğü

Burak UZUN

İmar ve Şehircilik Müdürlüğü

İmar ve Şehircilik Müdürlüğü

Dökümanlar
  • Müdürlük Görevleri

    Müdürlük Görevleri

    a) İmar Durum İşlemleri

    b) Yapı Ruhsatı İşlemleri

    c) Kot Kesit İşlemleri

    ç) İnşaat İstikamet İşlemleri

    d) Kat İrtifakı İşlemleri

    e) Mimari Tasarım Onay İşlemleri

    f) Ön Tasdik (Mimari Avan Proje) Onay İşlemleri

    g) Zemin Etüd Onay İşlemleri

    Dökümanlar
  • Organizasyon Şeması

    Organizasyon şeması yukarıdaki gibidir. Büyütmek için üzerine tıklayın.

    Dökümanlar
  • Müdürlük Yönetmeliği

    T.C.
    ÇEKMEKÖY BELEDİYE BAŞKANLIĞI

    İMAR VE ŞEHİRCİLİK MÜDÜRLÜĞÜ
    GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ

    BİRİNCİ BÖLÜM
    Amaç, Kapsam, Hukuki Dayanak, Tanımlar ve İlkeler

    Amaç:
    MADDE 1 - Bu yönetmeliğin amacı; Çekmeköy Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün Teşkilatını, Hukuki statüsünü, görev alanını yetki ve sorumluluklarıyla, çalışma usul ve esaslarını belirlemektir.

    Kapsam:
    MADDE 2 - Bu yönetmelik İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün kuruluş, teşkilatlanma, görev ve çalışma düzenine ilişkin ilke ve kuralları ile personelin görev, yetki yükümlülükleri ile ilgili işlemlerin yürütülmesindeki usul ve esasları kapsar.

    Hukuki Dayanak:
    MADDE 3 -

    (1) Bu yönetmelik Anayasanın 124’üncü Maddesi ile 5393 sayılı Belediye Kanununun 15/b Maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
    (2) İmar ve Şehircilik Müdürlüğü iş ve işlemlerinde; 5393 sayılı Belediye Kanunu, 5216 sayılı Büyükşehir Belediye Kanunun, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetim ve Kontrol Kanunu, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu, 5502 sayılı Sosyal Güvenlik Kurumu Kanunu, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar Kanunu ve Genel Sağlığı Sigortası Kanunu 3194 sayılı İmar Kanunu,4708 sayılı Yapı Denetim kanunu, 6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun, 634 sayılı Kat Mülkiyeti Kanunu, 492 sayılı Harçlar Kanunu, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve tüm bu yasaların bağlı ikincil ve üçüncül mevzuat düzenlemelerini ve diğer ilgili meri yasa ve yönetmeliklerin verdiği yetkilere dayanarak; görev ve hizmetlerini yerine getirme hususunda yetkili ve sorumludurlar.

    Tanımlar:
    MADDE 4 - Bu Yönetmelikte Geçen;

    a) Belediye: Çekmeköy Belediyesini,
    b) Başkan: Çekmeköy Belediye Başkanını,
    c) Başkan Yardımcısı: Çekmeköy Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısını,
    ç) Müdürlük: Çekmeköy Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğünü,
    d) Müdür: Çekmeköy Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürünü,
    e) Şef: Çekmeköy Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün kadrolu şefini,
    f) Memur: Çekmeköy Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğündeki memurları,
    g) Personel: Çekmeköy Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğüne bağlı çalışanların tümünü,
    ğ) Harcama Yetkilisi: Bütçeyle ödenek tahsis edilen her bir harcama biriminin en üst yöneticisini,
    h) Gerçekleştirme Görevlisi: İhale sürecini işleten personeli,
    ı) Taşınır Kayıt Yetkilisi: Taşınır Kayıt işlerini gerçekleştiren personeli,
    i) Taşınır Kontrol Yetkilisi: Taşınır Kontrol işlerini gerçekleştiren personeli ifade eder.

    Temel ilkeler;
    MADDE 5 - Çekmeköy Belediye Başkanlığı İmar ve Şehircilik Müdürlüğü Çekmeköy‘ün kentsel gelişimin Çekmeköy halkının eşitlik duygusuyla çağdaş yaşam kalitesini artıracak, özgün bir kimlik oluşturarak insan odaklı dünya kenti haline gelme misyonu; Belediyecilikte kurumsal kimliği ve geleneği olan şeffaf katılımcılığı ön planda tutan hizmette dünya standartlarını aşmış insan odaklı olma vizyonuyla aşağıda belirtilen temel ilkelere göre çalışmalarını yürütür.

    a) Planlı, etkin verimli çalışmak, adil güler yüzlü ve kalite esaslı hizmet üretmek.
    b) Şeffaf hesap verebilir olmak.
    c) Bilgi ve teknolojiden azami düzeyde faydalanmak.
    ç) Karar ve uygulamada çalışanların katılımını sağlamak.
    d) Hizmetlerin temin ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca uygunluk prensibinde hareket etmek.
    e) İnsan hak ve özgürlükler çerçevesinde çağdaş ve sosyal belediyecilik, karar alma, uygulama ve hizmette tarafsızlık.
    f) Hizmette; Kalite ve vatandaş memnuniyetini sağlamak.
    g) Diğer Kurum, Kuruluş ve Sivil Toplum Örgütleriyle koordinasyon sağlamak.

    İKİNCİ BÖLÜM
    Kuruluş ve Teşkilat

    Kuruluş;
    MADDE 6 - Çekmeköy Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğü 5393 sayılı Belediye Kanununun 48’inci maddesinde ifade edildiği amir hükmü dikkate alınarak 22/02/2007 tarih ve 26442 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Belediye ve bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro ilke ve standartlarına uygun olarak kurulan Birim Müdürlüklerindendir”

    Teşkilat;
    MADDE 7 -
    (1) İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün Teşkilat yapısı aşağıda belirtilen şekildedir.

    a) Müdür
    b) Şef
    c) Memur
    ç) Sözleşmeli Memur
    d) İşçi
    e) Diğer Personel

    (2) İşlerin yoğunluğu ve çeşitliliğine göre müdür, şeflik ve büroların sayı ve görevlerini belirlemeye yetkilidir.

    (3) İmar ve Şehircilik Müdürlüğü

    - Müdür
    - İmar Durum, Kot Kesit ve İstikamet Şefliği
    - İmar Kalem, Tescil ve İdari İşler Şefliği
    - Ruhsat Büro Şefliği
    - Statik, Zemin ve Tesisat Büro Şefliği’nden oluşur.

    ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
    Personelin Nitelikleri, Görev, Yetki ve Sorumluluklar

    Personelin Unvan ve Nitelikleri;
    MADDE 8 - İmar ve Şehircilik Müdürlüğüne atanacak personelin unvan ve nitelikleri aşağıdaki gibidir;
    a) İmar ve Şehircilik Müdürü: 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun atamaya ilişkin maddelerinde öngörülen ilkeler ve “Belediye Ve Bağlı Kuruluşları İle Mahalli İdare Birlikleri Personelinin Görevde Yükselme Ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmelik ” hükümleri doğrultusunda atanır.
    b) Şef: 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun atamaya ilişkin maddelerinde öngörülen ilkeler ve “Belediye Ve Bağlı Kuruluşları İle Mahalli İdare Birlikleri Personelinin Görevde Yükselme Ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmelik” hükümleri doğrultusunda atanır.
    c) Memurlar: KPSS ile 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun atamaya ilişkin maddelerinde öngörülen ilkeler doğrultusunda atanır.
    ç) Sözleşmeli Memur: 657 sayılı Devlet Memurları kanunun 4/b maddesi ile 5393 sayılı yasanın 49. maddesine göre kadro karşılığı gösterilmek ve sözleşme yapılmak suretiyle çalıştırılır.
    d) İşçiler: Kamu Kurum ve Kuruluşlarının Daimi Kadrolarına İlk Defa İşçi Olarak Alınacaklar Hakkında Uygulanacak Sınav Yönetmeliği hükümlerine göre atanır.
    e) a, b, c, ç, d bentlerine tabi olmayan çeşitli usullerle müdürlükte istihdam edilerek yardım alarak görevlendirmek.

    İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün Görevleri;
    MADDE 9 - Belediye Başkanının ve diğer üst yönetimin belirleyeceği esaslar kapsamında; stratejik plan, bu plana uygun yıllık performans programı bu programa uygun bütçesinin ve faaliyet raporlarının değerlendirmesine esas olacak rapor istatistiklerin oluşturulması. Süreç analizleri, uygulamaya ilişkin değerlendirme ve sonuç üretilerek, amaç ve hedeflere ulaşmadaki sapmalar belirlemek, tedbirlerin alınması, uygulamaya geçme çalışmalarını yürütmek ve bütçeyi etkili, ekonomik, verimli kullanmak. Belediye Başkanı’nın ve/veya yetkili Başkan Yardımcısı’nın yasalara uygun olan emir, onay ve görüşünü dikkate alarak aşağıdaki görevleri yapar;

    a) 5018 sayılı yasa ile müdürlüğe verilen iş ve işlemlerin yapılmasını sağlamak,
    b) Müdürlük görev alanı ile ilgili 4734, 4735 ve 2886 sayılı yasalarla belirlenen iş ve işlemlerin gerçekleştirilmesini sağlamak,
    c) Müdürlük gider bütçe taslağını 5018 sayılı yasa ve diğer mer’i mevzuat kapsamında hazırlanmasını sağlamak,
    ç) Satın alınacak, mal ve hizmetler için gerekli idari ve teknik şartnameyi yapmak ve/veya temin etmek,
    d) İhale Kararının kesinleşmesinden sonra ilgili firmalara tebligat yaptırmak, gerekli sözleşmelerin hazırlanmasını sağlamak,
    e) Stratejik planlamaya uygun bütçe hazırlatmak ve en ekonomik şekilde kullanılmasını, planlanmasını ve gerçekleşmesini sağlamak,
    f) Taşınır kayıt ve kontrol yetkilisini belirlemek, kendi birimince edinilen taşınırları muayene ve kabulü yapmaları cins ve niteliklerine göre sayarak, tartarak ve ölçerek teslim alınmasını sağlamak, doğrudan tüketilmeyen, kullanıma verilmeyen taşınırları sorumluluğunda ki alanlarda (ambarda) muhafaza ettirtmek. Taşınır Mal Yönetmeliği kapsamında gerekli iş ve işlemlerin yapılmasını sağlamak,
    g) Müdürlükçe yapılan sözleşmelerinin imzalanmasını izleyen gün ilgili mevzuat hükümlerine ve bütçelerinde ön görülen düzenlemelere uygunluk yönünde incelenmek üzere gerekli belgelerle Mali Hizmetler Müdürlüğüne gönderilmesini sağlamak,
    ğ) Kurumlardan ve vatandaşlardan gelen yazılı ve sözlü imar durumu taleplerini karşılamak,
    h) İlgililerinin talebi veya plan gereği parsellerin irtifak tesisi ile ilgili hazırlanmış folyeleri kontrol ederek Encümene karar alınmak için sunmak, alınan Encümen kararlarını Tapu Sicil Müdürlüğüne iletmek, sonuçlandıktan sonra ilgili Müdürlüklere dağıtımının yapılmasını sağlamak,
    ı) Kamu alanlarında ve müstakil yapılaşmaya müsait olmayan parsellerde imar kanunu ve imar yönetmeliğinde belirlenen koşul ve sürelerde geçici inşaat izni (muvakkat) için Encümen Kararı alınmasını ve alınan Encümen Karalarının tapu kütüğüne işlenmesini sağlamak,
    i) Blok uygulama yapılan parsellerde yerinde inceleme yaparak blok etüdü (ada revizyonu) hazırlayıp onay almak,
    j) Ada revizyonu düzenlemek ve teklif edilen vaziyet planlarını imar mevzuatına uygunluğunu inceleyerek onaylamak,
    k) Plan uygulama hükümleri (plan notları) hususunda uygulama esas plan yapan birime öneri ve itiraz sunar,
    l) Müdürlüğün diğer birimlerinin talebi üzerine plan ve plan notları hakkında yazılı ve sözlü bilgi vermek,
    m) Avan proje tekliflerini imar mevzuatına uygunluğunu inceleyerek onaylamak,
    n) İnşaat ruhsatı almak üzere ilgililerce ibraz edilen mimari proje ve eklerini 3194 sayılı imar kanunu, imar yönetmeliği, imar planı ilgili diğer kanun, yönetmelik ile genelge ve bildirilere uygunluğunu inceleyerek onaylamak ve ruhsat harç ve ücretlerinin tahsilini sağlayarak inşaat ruhsatını vermek,
    o) Statik, mekanik, elektrik vb. tesisat projelerin, ısı yalıtım projelerinin ilgili yönetmeliklere ve onaylanmış mimari projeye uygunluğunu incelemek ve onaylamak,
    ö) Tadilat, ilave kat vb. gibi iş ve işlemlerde statik analiz, rapor ve projelerinin, mekanik, elektrik tesisat projelerin, ısı yalıtım projelerinin ve raporlarının uygunluğunu kontrol etmek ve onaylamak,
    p) Ruhsat süresi biten inşaatların yeniden ruhsatlama işlemini yapmak,
    r) Tadilat ruhsatı taleplerinde binayı yerinde inceleyerek, imar planı ilgili diğer kanun, yönetmelik ile genelge ve bildirilere uygunluğunu inceleyerek onaylamak ve ruhsat harç ve ücretlerinin tahsilini sağlayarak tadilat ruhsatını vermek,
    s) Kamu alanlarında ve müstakil yapılaşmaya müsait olmayan parsellerde imar kanunu ve imar yönetmeliğinde belirlenen koşul ve sürelerde geçici inşaat izni (Muvakkat ruhsat) için Başkanlık Onayı almak, alınan Başkanlık onayına göre Belediye Encümeni kararı alınmak üzere işlemleri yürütmek, Başkanlık Onayı doğrultusunda geçici inşaat ruhsatı için, alınan Encümen kararının Tapu siciline işlenmesini sağlamak,
    ş) Belediye ve/veya diğer kamu kurumlarından gelen taleple gerçekleştirilecek yapıların mer’i plan ve mevzuat ışığında projelerini hazırlamak veya hazırlatmak. İnşaat ruhsat işlemlerini yürütmek,
    t) Çekmeköy genelinde toplumsal ihtiyaç ve isteklerin belirlenmesi, uygulamalarda halkın katılımının sağlanması amaçlı sosyolojik araştırmalar ve anketler yapmak veya yaptırmak,
    u) Her türlü tehlikeli yapıyı kontrol etmek, statik yönden inceleyerek statik rapor ve analiz düzenlenmek veya düzenlenmesini sağlamak,
    ü) Zemin durum ön bilgi formu düzenlemek,
    v) Zemin etüt raporlarında belirtilen zemin parametrelerine göre ve belirtilen temel derinliğine uygun tasarlandığının denetlenmesini sağlamak,
    y) Statik projelerin incelenmesi sırasındaki statik hesaplara esas teşkil edecek zemin araştırmaları ile ilgili özel kuruluşlarca yapılan zemin etüt raporlarını ilgili yönetmeliklere ve zemin etüt ön bilgi formuna göre kontrol etmek,
    z) Kat irtifak listelerini ve eki projeleri onaylayarak Tapu Müdürlüğüne bildirmek,
    aa) İmar Durum, Kot kesit ve inşaat istikamet rölevesi düzenlemek,
    bb) Tescili yapılmış hatalı daire, blok vb işlemlerin mer’i mevzuat çerçevesinde değerlendirilerek düzeltilmiş halinin ilgili makamlara bildirmek,
    cc) Kat mülkiyeti işlemlerinde belediyelerin yapacağı proje-yapı uygunluğuna esas belgelerin ilgili müdürlükçe İskân aşamasında onanan belgeleri referans olarak onaylamak,
    çç) Bankalar tarafından yazı ile talep edilen dosyalarda yerinde inceleme yapılarak (ekspertiz) rapor hazırlamak,
    dd) Yasa ve Yönetmeliklerle belirlenmiş görevler doğrultusunda gerekli iş ve işlemlerin yapılmasını sağlamak,
    ee) Çalışma alanına giren ve Başkanlık Makamınca ya da mevzuatla belirlenen diğer görevleri yapmak,
    ff) Gerektiğinde imar mevzuatı ile ilgili hususlarda resmi ve özel kuruluşlara görüş vermek,
    gg) Taşınmaz dosyalarının yapılan başvurularının işlemleri yapıldıktan sonra kurum arşivine hıfzedilmesini sağlamak,
    ğğ) Binaların yangından korunması yönetmeliğine göre Mimari proje, mekanik - elektrik vb. tesisat projelerin, ısı yalıtım projelerinin uygunluğunu incelemek ve onaylamak,
    hh) Tadilat, ilave kat vb. gibi iş ve işlemlerde statik analiz, rapor ve projelerinin uygunluğunu kontrol etmek ve onaylamak,
    ıı) Tadilat, ilave kat vb. gibi iş ve işlemlerde mekanik - elektrik tesisat projelerin, ısı yalıtım projelerinin ve raporlarının uygunluğunu incelemek ve onaylamak,
    ii) Yapı Ruhsatı düzenlenebilmesi için, kapı numarası oluşturulması ve güncellenmesi.

    Müdürün Sorumluluğu;
    MADDE 10 - İmar ve Şehircilik Müdürü iş ve işlemlerinden dolayı doğrudan Belediye Başkanına ve bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısına karşı sorumlu olup ayrıca; Kendisine verilen görevleri yürütürken, işlemlerini Kanun, Tüzük, Yönetmelik ve diğer yasal mevzuata uygun olarak zamanında yapmak ve neticelendirmekten sorumludur.

    Müdürün Görev ve Yetkileri;
    MADDE 11 - İmar ve Şehircilik Müdürü görev ve hizmetlerinden dolayı doğrudan Belediye Başkanına ve bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısına karşı sorumlu olup;

    a) İmar ve Şehircilik Müdürlüğünü Başkanlık Makamı’na karşı temsil etmek.
    b) Üstlerinden aldığı emirleri kanun, tüzük, yönetmelik, kararname, genelge ve tebliğler çerçevesinde yerine getirmek.
    c) Başkanlığın prensipleri ve direktifleri doğrultusunda emrinde bulunan personele zamanında ve mevzuata uygun olarak çalışmalar yaptırmak.
    ç) Kendi emrine verilen personelin vazifelerini tam yapmaları için iş bölümü, özlük ve muamelat işlerini mevcut mevzuat içinde yürütülmesinde, günlük evraklarla raporların zamanında verilmesinde ve bünyesinde çalışan personelin yerlerinin değiştirilmesini yapmak.
    d) Sorumluluk ve yetkilerini her kademe seviyesi derecesinde dağıtıp koordinasyon sağlamak.
    e) Belediye dışı kurumların taleplerini değerlendirip çözümlemek.
    f) Emrinde çalışan personelin özlük ve disiplin amirliği görevini yürütmek, disiplin amiri sıfatı ile personeli hakkında yapılması gereken soruşturmalarla ilgili ifade alma, görevden uzaklaştırma için gerekli işlemlerin gizlilik ve titizlikle yapılmasını sağlamak.
    g) Gerekli yazışmaları hazırlatıp, onaylamak. Müdürlüğün aylık yıllık periyotlarla hazırlanan faaliyet raporlarını Başkanlık Makamına sunmak, faaliyet raporları doğrultusunda düzenleyici ve önleyici işlemleri tespit ederek bu konuda emir ve direktiflerini vermek.
    ğ) Müdürlük gider bütçe taslağını hazırlamak.
    h) Yapılan çalışmalar hakkında üst amirlerine rapor vermek.
    ı) Birimin ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik olarak Müdürlük adına yapılacak harcamalarda, harcama yetkilisi ve yetki devri yapılan ihalelerde ihale yetkilisi sıfatıyla gerekli işlemleri yapmak.
    i) Birim personelinin hastalık ve izin gibi işlemleri; Çekmeköy Belediyesi yetki devrine ve Yazışma Kuralları ile ilgili İmza Yetkileri Yönergesi hükümlerine uygun olarak yürütmek, devam durumunu takip etmek ve denetlemek, ilgili diğer birimlerle koordinasyonu sağlamak,
    j) Bürolar arasında koordinasyon sağlar. Personele eğitim, meslek ve yeteneklerine göre iş dağılımı yapmak. Müdürlüğün faaliyet alanına göre ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla koordinasyonunu sağlamak,
    k) Görevle ilgili her türlü iç ve dış yazışmalar yapmak, Başkana, Encümene, Meclise teklifler sunmak, alınan karaların uygulanmasını sağlamak,
    l) Belediyenin amaçları prensip ve politikaları doğrultusunda, Müdürlüğün kalite politikası, hedefleri ve stratejilerini belirleme çalışmalarını sonuçlandırmak,
    m) Müdürlüğün hedef ve amaçlarını; kurumun hedef ve amaçlarına hizmet edecek biçimde organize etmek,
    n) Birim personelinin mesai ve çalışma saatlerini denetlemek, çalışmaların verimli olması hususunda gerekli tedbirleri almak,
    o) Müdürlüğün çalışma sistemini kurarak organizasyon içinde doğru bilgi ve iş akışını sağlamak, personelin çalışmalarını organize etmek,
    ö) Kurumu zorda bırakacak bilgilerin dışarı sızmaması hususunda azami itinayı ve dikkati göstermek, personelin moral motivasyonunu artırmaya dönük tedbirler almak,
    p) Bu yönetmelik Müdürlüğün görev alanına ilişkin olarak belirlenen tüm görevlerin etkin biçimde ve bütünlük içerisinde geciktirilmeden ilgili mer’i mevzuata uygun icra edilmesini, denetlenmesini ve raporlanmasını sağlamak,
    r) Her kademe sorumluluğu derecesinde bilme durumunda olduğu konular üzerinde aydınlatmak. Yetkisi derecesinde “ bilmek hakkı” nı kullanmak.
    s) Birim amirleri, imzaladıkları yazılarda üst makamların bilmesi gerekenlerin doğru takdir edilerek zamanında doğru bilgiyi vermekle yükümlüdür,
    ş) Gizli ve hassas konuları, yalnızca bilmesi gerekenlere bilmesi gerektiği kadarıyla açıklamak,
    t) Gizli ve hassas evraklar hakkında Başkana bilgi verilmek sureti ile mahremiyet ilkesi de gözetilerek sadece ilgili müdürlüğe teslim etmek,
    u) İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün tahakkuk amiri, harcama yetkilisi ve müdürlük personelinin disiplin amiridir.
    ü) Müdürlüğün hedef ve amaçlarını; kurumun hedef ve amaçlarına hizmet edecek biçimde organize etmek,
    v) İç ve dış denetim sırasında denetçilere bilgi, belge ve kolaylık sağlamak,
    y) İmar ve Şehircilik Müdürlüğü ile diğer Müdürlükler arasında koordinasyonu sağlamak.
    z) Müdürlüğün faaliyetlerinin periyodik olarak raporlanmasını sağlamak,
    aa) Astların performansını periyodik olarak değerlendirmek, birimde moral ve motivasyonu artırıcı çalışmalar yapmak,
    bb) Yeterli sayı ve nitelikte personel istihdamını sağlamak, personelin konularıyla ilgili eğitimini ve yetiştirilmelerini sağlayacak çalışmalar yapmak,
    cc) Müdürlüğün çalışma usul ve esaslarını belirleyip, programlayarak, çalışmaların bu programlar doğrultusunda yürütülmesini sağlamak,
    çç) Müdürlüğün görevlerini yerine getirecek her türlü malzeme, mal, araç ve personel teminini yasaların mevzuatı çerçevesinde sağlamak,
    dd) Ekonomiklik, üretkenlik, yüksek verimlilik ve performans artırıcı etki oluşturma amacıyla mer’i mevzuat ve stratejik hedefler çerçevesinde dış hizmet alım yoluyla yapılması mümkün olan hizmetleri uzman özel ve / veya tüzel kişilere usulüne uygun yaptırılmasını sağlamak,
    ee) Biriminin istihdam yönetimi, işgücü planlaması, organizasyonu ve performans değerlendirme, öneri ödül sistemi, müdürlük personeline yönelik hizmet içi eğitim ve diğer eğitim faaliyetlerini yasal mevzuat çerçevesinde yönetimce belirlenmiş genel politika ve prensiplere uygun olarak planlamak, organize etmek ve yürütmekten, bu amaçla öneriler hazırlamak, araştırmalar yapmak, tüm birimlerin uyum içinde çalışabilmesi için eleman seçim ve yerleştirmesini yapmak kendisine bağlı elemanların eğitim ihtiyaçlarını tespit etmek ve eğitimlerini sağlamak sureti ile birim içi verimi arttırmak, personele yönelik verimi arttırıcı çalışmalar yapmak, ayrıca yasalarla verilen ek görev ve sorumlulukları yapmak.
    ff) Harcama yetkilisi olarak 5018 sayılı yasada belirmenmiş iş ve işlemleri gerçekleştirmek,
    gg) İhale yetkilisi olarak ilgili yasada belirlenen iş ve işlemlerin gerçekleştirilmesini sağlamak,
    ğğ) Güvence beyanı vermek,
    hh) İç kontrol sisteminin oluşturulması, uygulanması ve geliştirilmesini sağlamak, Süreç Akış Şemaları düzenlenerek, görev ayrılık ilkelerini uygulamak.

    Vekâlet;
    MADDE 12 - İmar ve Şehircilik Müdürü geçici nedenlerle görevden ayrıldığında müdürlüğe Belediye Başkanı veya yetki verdiği Belediye Başkan Yardımcısının uygun göreceği kişi vekâlet eder.

    Gerçekleştirme Görevlisinin Görevleri;
    MADDE 13 - Gerçekleştirme görevlileri, harcama talimatı üzerine; işin yaptırılması, mal veya hizmetin alınması, teslim almaya ilişkin işlemlerin yapılması, belgelendirilmesi ve ödeme için gerekli belgelerin hazırlanması görevlerini yürütmekte olup;
    a) Müdürlüğün ihtiyaç duyduğu yapım işleri ile mal ve hizmet alımlarına ilişkin işlemleri ilgili kanun, yönetmelik ve tebliğlere uygun biçimde yürüterek, temin edilmesini sağlamak.
    b) İş ve hizmetlerin; etkin, verimli, ekonomik, en az emek ve malzeme kullanılarak temin edilmesi ve yapılmasını sağlayacak tedbirleri uygulamak ve tekliflerde bulunmak.
    c) Kanun, tüzük, yönetmelik, kararname, genelge ve tebliğler doğrultusunda yetkili organlarca belirlenen görevleri zamanında ve eksiksiz olarak yapmak veya yaptırmak.
    ç) Piyasa araştırması ve analizlerini yaptırmak.
    d) İlgili birimlerin talepleri doğrultusunda teknik ve idari şartnameler, ihale ilanı, ihaleyi gerçekleştirecek yazışmaları ve ihale sonrası işlemleri neticelendirmek.
    e) Doğrudan temin usulü dışındaki; mal ve hizmet alımlarında alımları ile ilgili yaklaşık maliyet tespit komisyonu onayını almak.
    f) Belgeleri incelemek, araştırmak.
    g) Doğrudan temin usulü ile yapılan; hizmet ve mal alımları ile ilgili yaklaşık maliyeti tespit için şahıs, firma, kurum veya kuruluşlardan teklifler almak.
    ğ) Hizmetin doğru ve zamanında yapılabilmesi için ilgili kanun, tüzük, yönetmelik ve tebliğleri günlük takip etmek ve piyasa hakkında bilgiye sahip olmak için her açıdan gelişmeleri takip etmek.
    h) İhale öncesi, ihale anı ve ihale sonrasına ait iş ve yazışmaları doğru ve zamanında yapmak.
    ı) Çalışmalarla ilgili olarak Harcama Yetkilisine bilgi ve rapor vermek.
    i) İhale sürecini başlatmak, gerçekleştirmek ve sonuçlandırmak.
    j) İhale Kararının kesinleşmesinden sonra ilgili firmalara tebligat yapmak, sözleşmeler hazırlamak ve sonuçlarını talep etmek.

    Şef’in Görev Yetki ve Sorumlulukları;
    MADDE 14 - Şef, Müdürlük bünyesinde yapılan görev dağılımı çerçevesinde kanunlar, tüzükler, yönetmelikler, Başkanlık Genelge ve Bildirileri çerçevesinde, üst amirlerinin emirleri doğrultusunda işlerin mevzuata uygun, gecikmesiz ve eksiksiz olarak yürütülmesinde Müdürlük Makamına karşı tam yetkili ve sorumlu kişi olup; Şefliğinde yapılan tüm iş ve işlemlerden Müdürüne karşı sorumludur.
    a) Personele havale edilen evraklarla ilgili olarak yapılan işleri kontrol etmek, işlemlerin eksiksiz mevzuata uygun ve zamanında yapılmasını sağlamak.
    b) Satın alınacak, mal ve hizmetler için gerekli idari ve teknik şartnameyi hazırlamak veya temin etmek.
    c) Personele havale edilen evraklarla ilgili olarak yapılan işleri kontrol etmek, işlemlerin eksiksiz ve zamanında yapılmasını sağlamak.
    ç) Müdürlüğün kırtasiye ve diğer ihtiyaçlarını tespit ve temin etmek.
    d) Şeflikte personelin performansı işlemlerdeki verimlilik tespitlerini yaparak müdürüne periyodik raporlar sunmak.

    Memurların Görev ve Sorumlulukları;
    MADDE 15 - Müdürlük emrinde görevli memurlar kendilerine verilen görevleri kanunlar, tüzükler, yönetmelikler, Başkanlık genelge ve bildirileri ile ilgili mevzuat çerçevesinde ve üst amirin emirleri doğrultusunda gecikmesiz ve eksiksiz olarak yapmakla yükümlüdürler. Müdürlüğün iç ve dış yazışmalarını hazırlar ve takip ederler.

    MADDE 16 - İmar Durum, Kot Kesit ve İstikamet Şefliğinin Görevleri

    a) Kurumlardan ve vatandaşlardan gelen yazılı ve sözlü imar durumu taleplerini karşılamak.
    b) Resmi İmar Durum, İnşaat İstikamet Rölevesi ve Kot Kesit düzenlemek.
    c) Verilmiş İmar Durumlarına, uygunluğu kontrol edilerek “Değişiklik Yoktur” yapmak.
    d) Blok uygulama yapılan parsellerde yerinde inceleme yaparak blok etüdü (ada revizyonu) hazırlayıp onay almak.
    e) Plan uygulama hükümleri (plan notları) hususunda uygulama esas plan yapan birime öneri ve itiraz sunmak.
    f) Müdürlüğün diğer birimlerinin talebi üzerine plan ve plan notları hakkında yazılı ve sözlü bilgi vermek.
    g) Bankalar tarafından yazı ile talep edilen dosyalarda yerinde inceleme yapılarak (ekspertiz) rapor hazırlamak.
    ğ) Ada revizyonu düzenlemek, İmar planı ve ilgili mevzuatlara göre teklif edilen Vaziyet planı onaylamak.
    h) Kat irtifak listelerini ve eki projeleri onaylayarak Tapu Müdürlüğüne bildirmek.

    MADDE 17 - Ruhsat Büro Şefliğinin Görevleri;

    a) İnşaat ruhsatı almak üzere ilgililerce ibraz edilen mimari proje ve eklerini imar kanunu, imar yönetmeliği, imar planı ilgili diğer kanun, yönetmelik ile genelge ve bildirilere uygunluğunu inceleyerek onaylamak ve ruhsat harç ve ücretlerinin tahsilini sağlayarak inşaat ruhsatını vermek.
    b) Avan proje tekliflerini imar mevzuatına uygunluğunu inceleyerek onaylamak.
    c) Ruhsat süresi biten inşaatların yasal ruhsatlama işlemini yapmak.
    ç) Tadilat ruhsatı taleplerinde binayı yerinde inceleyerek, imar planı ilgili diğer kanun, yönetmelik ile genelge ve bildirilere uygunluğunu inceleyerek onaylamak ve ruhsat harç ve ücretlerinin tahsilini sağlayarak tadilat ruhsatını vermek.
    d) Gerektiğinde imar mevzuatı ile ilgili hususlarda resmi ve özel kuruluşlara görüş vermek,
    e) Kamu alanlarında ve müstakil yapılaşmaya müsait olmayan parsellerde imar kanunu ve imar yönetmeliğinde belirlenen koşul ve sürelerde geçici inşaat (muvakkat) izni için Başkanlık Onayı almak, alınan Başkanlık onayına göre Belediye Encümeni kararı alınmak üzere işlemleri yürütmek, Başkanlık Onayı doğrultusunda geçici inşaat ruhsatı için, alınan Encümen kararının Tapu siciline işlenmesini sağlamak.
    f) İlgililerinin talebi veya plan gereği parsellerin irtifak tesisi ile ilgili hazırlanmış folyeleri kontrol ederek Encümene karar alınmak için sunmak, alınan Encümen kararlarını Tapu Sicil Müdürlüğüne iletmek, sonuçlandıktan sonra ilgili Müdürlüklere dağıtımının yapılmasını sağlamak.
    g) Binaların yangından korunması yönetmeliğine göre Mimari projelerin ruhsata esas uygunluğunu incelemek ve onaylamak.
    ğ) Belediye ve/veya diğer kamu kurumlarından gelen taleple gerçekleştirilecek yapıların mer’i plan ve mevzuat ışığında projelerini hazırlamak veya hazırlatmak. İnşaat ruhsat işlemlerini yürütmek.

    MADDE 18 - Statik, Zemin ve Tesisat Büro Şefliğinin Görevleri;

    a) Zemin durum ön bilgi formu düzenlemek.
    b) Zemin etüt raporlarında belirtilen zemin parametrelerine göre ve belirtilen temel derinliğine uygun tasarlandığının denetlenmesini sağlamak.
    c) Statik projelerin incelenmesi sırasındaki hesaplara esas teşkil edecek zemin parametrelerinin arazi çalışmaları ile ilgili özel kuruluşlarca yapılan zemin etüt raporlarını ilgili mevzuatlara göre kontrol etmek.
    ç) Onaylanmış mimari projeye göre statik projelerin bu projeye uygunluğunu inceleyerek onaylamak.
    d) Tadilat, ilave kat vb. gibi iş ve işlemlerde statik analiz, rapor ve projelerinin uygunluğunu kontrol etmek ve onaylamak.
    e) Onaylanmış mimari projeye göre mekanik - elektrik vb. tesisat projelerin, ısı yalıtım projelerinin bu projeye uygunluğunu incelemek ve onaylamak.
    f) Tadilat, ilave kat vb. gibi iş ve işlemlerde mekanik – elektrik tesisat projelerin, ısı yalıtım projelerinin ve raporlarının uygunluğunu incelemek ve onaylamak.
    g) Binaların yangından korunması yönetmeliğine göre mekanik - elektrik vb. tesisat projelerin, ısı yalıtım projelerinin ruhsata esas uygunluğunu incelemek ve onaylamak.

    MADDE 19 - İmar Kalem, Tescil ve İdari İşler Şefliğinin Görevleri;

    a) Şahıs ve Resmi Kurumdan gelen evraklara bilgisayar ortamında kayıt verilerek evrakın pafta, ada, parsel bazında dosyasıyla birleştirilmek üzere kurumsal arşive yönlendirilmek, dosyası yoksa yeni dosya açılmasını sağlamak.
    b) Şahıs ve Resmi Kurumdan gelen evrakın konusuna göre ilgili büroya havalesinin bilgisayar ortamında yapılmasını ve dosyanın Büro personeline teslimini sağlamak.
    c) İşlemi tamamlanan evrak ve dilekçelerin tamamlanabilmesi için Yazı İşleri Müdürlüğüne havalesinin yapılmasını sağlamak.
    ç) Belediye bünyesindeki Müdürlüklerden gelen evrakların ilgili bürolara tesliminin bilgisayar ortamında ve zimmet defterine kayıt yapılarak teslimini sağlamak.
    d) Belediye bünyesindeki Müdürlüklerden gelen yazılara cevap veya görüş sormak amacıyla yapılan yazışmaların tesliminin bilgisayar ortamında ve zimmet defterine kayıt yapılarak teslimini sağlamak.
    e) İşlemi biten dosyaların kurumsal arşiv sorumlularına teslimini sağlamak.
    f) Stratejik planlamaya uygun bütçe hazırlamaya yardımcı olmak.
    g) Personelin özlük hakları, puantaj, izine çıkış ve dönüş işlemlerinin yapılması.
    ğ) Müdürlüğümüzün kalite ve süreç iyileştirmesi işlemlerinin sekretarya işlemlerini yürütmek.
    h) Müdürlüğümüz işlemlerini koordineli bir şekilde yürütebilmesi için gerekli malzeme temini için ayniyat mutemetlik ve ödeme emirleri ile ilgili belgelerin düzenlenerek malzemenin teminini ve personele dağıtımını sağlanmak.
    ı) Müdürlük bilgilerinin internet ortamında güncel tutulması hususunda ilgili birime veri göndermek ve güncellemeleri takip etmek.
    i) Yapı ruhsat belgelerinin ilgili birimden gelen bilgilere göre dosyalamak ve raporlamak.
    j) İnternet ortamında müdüre ve müdürlüğe gelen şikâyet ve talepleri müdürün talimatları doğrultusunda yürütmek.
    k) Yapı Ruhsatı almaya yönelik yapılan tüm başvuru evraklarını incelemek ve beyanların doğruluğunu kontrol etmek.
    l) Yapı ruhsatına esas sunulan tüm projelerin tescillerini yapmak.
    m) Yapı Ruhsat yazımı yapılması ve imzaları tamamlanan yapı ruhsatlarının çıkış, evrak ve tabela teslim işlemini yapmak.
    n) Yapı Ruhsatı düzenlenebilmesi için, kapı numarası oluşturulması ve güncellenmesi,
    o) Müdürlüğün Encümen ve Meclise havalesinin yapılabilmesi için ilgili müdürlüğe bilgisayar ortamında ve zimmet defterine kayıt yapılarak teslimini sağlamak.
    ö) Mahkemelerden, İcra Dairelerinden, Kurumlardan ve vatandaşlardan gelen, bilgi istekli yazı ve dilekçelere cevap vermek.
    p) Proje, ruhsat, vb. evrakların “Aslı Gibidir” onaylarını yapmak.
    r) Müdürlüğün tüm gelen – giden evrak koordinasyonunu sağlamak.

    MADDE 20 - Taşınır Kayıt ve Kontrol Yetkilisinin Görevleri; a) Harcama birimince edinilen taşınırlardan muayene ve kabulü yapılanları cins ve niteliklerine göre sayarak, tartarak, ölçerek teslim almak, doğrudan tüketilmeyen ve kullanıma verilmeyen taşınırları sorumluluğundaki ambarlarda muhafaza etmek.
    b) Muayene ve kabul işlemi hemen yapılamayan taşınırları kontrol ederek teslim almak, bunların kesin kabulü yapılmadan kullanıma verilmesini önlemek.
    c) Taşınırların giriş ve çıkışına ilişkin kayıtları tutmak, bunlara ilişkin belge ve cetvelleri düzenlemek ve taşınır yönetim hesap cetvellerini konsolide görevlisine göndermek.
    ç) Tüketime veya kullanıma verilmesi uygun görülen taşınırları ilgililere teslim etmek.
    d) Taşınırların yangına, ıslanmaya, bozulmaya, çalınmaya ve benzeri tehlikelere karşı korunması için gerekli tedbirleri almak ve alınmasını sağlamak.
    e) Ambarda çalınma veya olağanüstü nedenlerden dolayı meydana gelen azalmaları harcama yetkilisine bildirmek.
    f) Taşınır yönetim hesap cetvellerinin Mali Hizmetler Müdürlüğüne gönderilmek üzere hazırlayarak harcama yetkilisine sunmak.
    g) Taşınır kayıt ve kontrol yetkilileri sorumluluklarında bulunan ambarları devir ve teslim etmeden görevlerinden ayrılamazlar.
    ğ) Ayrıca taşınır kayıt ve kontrol yetkilileri, sorumluluklarında bulunan ambarlarda kasıt, kusur, ihmal veya tedbirsizlikleri nedeniyle meydana gelen kayıp ve noksanlıklardan sorumludurlar.
    h) Kayıtlarını tuttuğu taşınırların yönetim hesabını hazırlamak ve harcama yetkilisine sunmak.

    DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
    Hizmet ve Görevlerin İcrası, İşbirliği ve Koordinasyon
    Hizmetin İcrası;

    MADDE 21 - İmar ve Şehircilik Müdürlüğündeki hizmetlerin icrası aşağıda gösterilmiştir;
    a) Görevin kabulü: İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’ne Başkanlık Makamından havale edilen her türlü evrak kayda geçirilip, Müdürlük Makamı tarafından ilgili kısma havale edildikten sonra görev alınmış olur.
    b) Görevin Planlanması; İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’ne havale edilmiş evrakı alan memur, bu evraka yasal mevzuata uygun olarak işlemini yapar. Eğer evrakta bir eksiklik veya yanlış varsa Müdürün bilgisi dâhilinde ilgililere bu yanlışlık düzelttirilir ve eksiklikler tamamlattırılır. Tamamlanamayacak veya düzeltilemeyecek bir durum söz konusu olduğunda işlem yapılmaz. İlgililere bilgi verilir.
    c) Görevin Yürütülmesi; Müdürlükte görevli tüm personel, kendilerine verilen görevleri yasa ve yönetmelikler doğrultusunda gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.

    Müdürlükler Arasında İşbirliği ve Koordinasyon;
    MADDE 22 - Müdürlük içindeki işbirliği müdürün denetimi ve gözetimi altında kendi inisiyatif ve sorumluluğu altında gerçekleştirilir. Birimler arasında yazışma doğrudan ilgili birimle yapılır, dosyalama, arşivleme gibi konularda standartlaşmaya gidilmesi için zaman, zaman iş akış şemaları ve ölçümlemeler kontrol edilir. Müdürlükte gizli işsizliğin önlenmesi, çalışanların motivasyonunun sağlanması, rasyonel ve verimli çalışma ortamının yaratılması müdürün yetki ve sorumluluğundadır. Belediyenin diğer müdürlükleri ile yazışmaları doğrudan ilgili müdürlükle yapılır ve üst yönetim ile olan işbirliği Belediye Başkanı veya yetki verdiği makamın denetim ve gözetimi altında Müdür tarafından gerçekleştirilir.

    Diğer Kuruluşlarla Yazışma ve Koordinasyon;
    MADDE 23 - Belediye Başkanı veya Müdürlüğün bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısının denetim ve gözetiminde, Belediyenin diğer Müdürlükleri, Belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Kamu Kurum ve Kuruluşları ile diğer şahıslarla olan yazışmalarda Çekmeköy Belediyesi yetki devrine ve yazışma kuralları ile ilgili ” İmza Yetkileri Yönergesi, Yazışmalarda Uygulanacak Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik “ hükümlerine uygun olarak yapılır.

    BEŞİNCİ BÖLÜM
    Evraka Yapılacak İşlem, Arşivleme ve Defter Kayıtları

    Gelen ve Giden Evrak;
    MADDE 24 - Gerek elektronik ortamda gerekse zimmetle teslim edilen evraklarda yapılacak işlemler;

    a) Kurum ve kuruluşlarda zimmetle veya elektronik ortamda gelen evrak; İmza karşılığı alınır, evrakın kaydı yapıldıktan ve numara verildikten sonra tasnif edilerek havalesi için müdüre sunulur. Müdür tarafından ilgili birim ve beyana havalesi yapılır, ilgili birim tarafından teslim alınan evraka gereği yapılarak; yasal süresi içerisinde cevap verilir ve ilgilisine gönderilir.
    b) Giden Evrak; Müdürlüğümüz iş ve işlemleri sonucu yazılan veya Kamu Kurum ve Kuruluşlarına gönderilecek evraklara, Standart Dosya Planına göre, evraka kayıt numarası verilir, nereye yazıldığı, tarihi, eki ve özü bilgisayar üzerinden giden evrak kayıt programına kayıt edilerek zimmet defterine kaydı yapılır ve ilgililere imza karşılığı verilerek gönderilir.

    Zimmet ve kayıt defterleri;
    MADDE 25 - Defterler; kayıt defterlerinin sayfa birleşim yerleri sayfa numarası verilip mühürlenir. Her takvim yılının ilk ve son iş günü defterin gelinen sayfasına gerekli açıklama yazılır, mühürlenir ve imzalanır. En son sayfalarına kaç sayfadan ibaret olduğu yazılır, sonra bu sayfalar onay mahiyetinde mühürlenip imzalanır.

    a) Zimmet Defterleri: Gönderilen yazılar bu deftere kaydedilir. Kayıtta evrakın sıra numarası, cinsi, eki, teslim edilip, zimmetle teslim alınır.
    b) Kozmik Evrak Kayıt Defteri: Gizli evrakın kayıtlarında kullanılır. Müdürün sorumluluğunda bulunur. Bu defter, gizlilik derecesi taşıyan evrak ve dokümanın usulüne uygun olarak alınmasını, gizlilik ihlaline meydan vermeden muhafazasını ve ilgili yerlere teslimini sağlamak amacıyla kaydedildiği defterdir.
    c) Demirbaş Kayıt ve Sayım Klasörü: Taşınır kayıt kontrol yetkilisi tarafından teslim alınan ve demirbaştan düşülen mal ve malzeme bilgisayar ortamında kayıt edilir ve usulüne uygun düşülür. Taşınır kayıt kontrol yetkilisinin sorumluluğundadır.

    Arşiv;
    MADDE 26 - Tüm işlemleri yapılarak ilgilisine gönderilen evrakın Müdürlükte kalan sureti konusuna göre dosyasına konur. Arşiv; Standart Dosya Planına ve Arşiv Mevzuatına, uygun olarak işlemleri yapılır.

    ALTINCI BÖLÜM
    Denetim, Özlük Dosyaları ve Disiplin

    Müdürlük İçi Denetim;
    MADDE 27 - İmar ve Şehircilik Müdürü; Müdürlüğün tüm personelini her zaman gerek gördüğünde denetleme ve yönlendirme yetkisine sahiptir.

    Personel özlük dosyaları;
    MADDE 28 - Özlük Dosyalarının önemi; Devlet Memurlarının liyakat ve ehliyetlerinin tespitinde, kademe ilerlemelerinde, derece yükselmelerinde, emekliye ayrılmalarında veya kamu hizmeti ile ilişkilerinin kesilmelerinde Özlük Dosyaları başlıca dayanaktır. Bu nedenle;
    a) İmar ve Şehircilik Müdürlüğünde çalışan tüm personel için birer gölge (özlük) dosyası düzenlenir. b) Özlük dosyaların da; Nüfus cüzdan örneği, öğrenim belgesi, askerlik belgesi, sağlık kurulu raporu, sabıka kaydı belgesi, nakil evraklarıyla göreve başlama onayından itibaren almış oldukları izin, rapor, performans değerlendirme formları, derece ve kademe ilerlemesi onayları ile diğer evraklar saklanır.

    Disiplin cezaları;
    MADDE 29 - İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün emrinde çalışan tüm personelle ilgili disiplin ve cezai işlemlerini 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun hükümlerine ve yürürlükteki ilgili diğer mevzuata uygun olarak yapılır. Ayrıca; Yukarıda anılan yasa ve yönetmelikleri kapsamından, Diğer müdürlüklerde gelen Disiplin ve İnceleme sonuçlarını personelin özlük dosyalarına işlenir ve yasaların ön gördüğü diğer iş ve işlemleri yapar.

    YEDİNCİ BÖLÜM
    Çeşitli ve Son Hükümler

    Yönetmelikte Yer Almayan Hususlar;
    MADDE 30 - Bu yönetmelikte yer almayan hususlarda yürürlükteki ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.

    Yürürlükten Kaldırılan Yönetmelik;
    MADDE 31 - 08.07.2020 tarih ve 50 sayılı Meclis Kararı ile kabul edilen İmar ve Şehircilik Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.

    Yürürlük;
    MADDE 32 - Bu Yönetmelik, Belediye Meclisi tarafından onaylanmasını takiben 3011 sayılı kanunun 2’inci maddesi çerçevesinde ilan edildiği tarihte yürürlüğe girer.

    Yürütme;
    MADDE 33 - Bu yönetmelik hükümlerini Çekmeköy Belediye Başkanı yürütür.

    Dökümanlar
  • Müdürlük Hizmetleri

     

    İMAR VE ŞEHİRCİLİK MÜDÜRLÜĞÜ

    MÜDÜRLÜK HİZMETLERİ

    • Kurumlardan ve vatandaşlardan gelen yazılı ve sözlü imar durumu taleplerini karşılamak.
    • Ada revizyonu düzenlemek ve teklif edilen vaziyet planlarını imar mevzuatına uygunluğunu inceleyerek onaylamak.
    • Ön tasdik (Avan proje) tekliflerini imar mevzuatına uygunluğunu inceleyerek onaylamak.
    • İnşaat ruhsatı almak üzere ilgililerce ibraz edilen mimari proje ve eklerini 3194 sayılı imar kanunu, imar yönetmeliği, imar planı ilgili diğer kanun, yönetmelik ile genelge ve bildirilere uygunluğunu inceleyerek onaylamak ve ruhsat harç ve ücretlerinin tahsilini sağlayarak inşaat ruhsatını vermek.
    •  Statik, mekanik, elektrik vb. tesisat projelerin, ısı yalıtım projelerinin ilgili yönetmeliklere ve onaylanmış mimari projeye uygunluğunu incelemek ve onaylamak.
    • Tadilat, ilave kat vb. gibi iş ve işlemlerde statik analiz, rapor ve projelerinin, mekanik, elektrik tesisat projelerin, ısı yalıtım projelerinin ve raporlarının uygunluğunu kontrol etmek ve onaylamak.
    •  Ruhsat süresi biten inşaatların yeniden ruhsatlama işlemini yapmak.
    • Tadilat ruhsatı taleplerinde binayı yerinde inceleyerek, imar planı ilgili diğer kanun, yönetmelik ile genelge ve bildirilere uygunluğunu inceleyerek onaylamak ve ruhsat harç ve ücretlerinin tahsilini sağlayarak tadilat ruhsatını vermek.
    • Zemin durum ön bilgi formu düzenlemek.
    • Zemin etüt raporlarında belirtilen zemin parametrelerine göre ve belirtilen temel derinliğine uygun tasarlandığının denetlenmesini sağlamak.
    • Statik projelerin incelenmesi sırasındaki statik hesaplara esas teşkil edecek zemin araştırmaları ile ilgili özel kuruluşlarca yapılan zemin etüt raporlarını ilgili yönetmeliklere ve zemin etüt ön bilgi formuna göre kontrol etmek.
    • Kat irtifak listelerini ve eki projeleri onaylayarak Tapu Müdürlüğüne bildirmek.
    • İmar Durum, Kot Kesit ve İnşaat İstikamet rölevesi düzenlemek.
    • Gerektiğinde imar mevzuatı ile ilgili hususlarda resmi ve özel kuruluşlara görüş vermek.
    • Taşınmaz dosyalarının yapılan başvurularının işlemleri yapıldıktan sonra kurum arşivine hıfzedilmesini sağlamak.
    • Şahıs ve Resmi Kurumdan gelen evraklara bilgisayar ortamında kayıt verilerek evrakın pafta, ada, parsel bazında dosyasıyla birleştirilmek üzere kurumsal arşive yönlendirilmek, dosyası yoksa yeni dosya açılmasını sağlamak.
    • Proje, ruhsat, vb. evrakların “Aslı Gibidir” onaylarını yapmak.
    • Mahkemelerden, İcra Dairelerinden, Kurumlardan ve vatandaşlardan gelen, bilgi istekli yazı ve dilekçelere cevap vermek.

     

    Dökümanlar
  • Müdürlük KVKK Aydınlatma Metni

    İmar ve Şehircilik Müdürlüğü İşlemlerinde Kişisel Verilerin İşlenmesine Yönelik
    Aydınlatma Metni

     

                Değerli vatandaşlarımız, Çekmeköy Belediyesi olarak kamusal hizmetlerimizi ve yükümlülüklerimizi yerine getirmek, vatandaşlarımıza hizmet vermek, bilgilendirmek, sosyal ve kültürel etkinlikler düzenlemek gibi süreçlerimizde sizlere ait kişisel verileri işleyebilmekteyiz. Kişisel verileriniz 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) kapsamında veri sorumlusu olarak Çekmeköy Belediyesi tarafından işlenmektedir. Kişisel verilerinizi genel ilkelere uygun olarak işlediğimizi ve kişisel verilerin güvenliğini sağlamak üzere gerekli tedbirleri aldığımızı belirtmek isteriz. İşbu aydınlatma metni İmar ve Şehircilik Müdürlüğü faaliyetleri kapsamında işlenen kişisel verilerinize ilişkin sizleri bilgilendirmek amacıyla hazırlanmıştır.

     

    Ne Tür Veriler Topluyoruz?

    İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’nün süreçlerinde işlediğimiz kişisel veriler şunlardır;

    o   Kimlik bilgileriniz (Ad, soyad, unvan, imza, imza sirküleri, doğum tarihi, Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası, kimlik bilgileri),

    o   İletişim bilgileriniz (Telefon numarası, elektronik posta adresi, adres),

    o   Hukuki işlem bilgileriniz (Adli makamlarla yazışmalardaki bilgiler, dava dosyasındaki bilgiler),

    o   Mesleki deneyim bilgilerinizi (Oda sicil numarası, oda bilgisi, ticaret sicil kaydı, vergi levhası),

    o   Finansal bilgilerinizi (Harç makbuzu, hesap numarası, banka bilgileri, fatura bilgisi)

    o   Tapu bilgilerinizi (Tapu bilgisi, emlak beyanı)

    o   Diğer (Dilekçe detayı, büro tescil belgesi, sözleşmeler, hisse bilgisi, vekaletname)

     

    Bu Verileri Nereden Alıyoruz?

    İşlemiş olduğumuz verileri;

    o   Kurumumuza iletmiş olduğunuz veya yetkilendirdiğiniz kişilerce iletilen dokümanlar ve sözlü bildirimleriniz aracılığıyla otomatik olmayan yollarla,

    o   Çeşitli dilekçe, sözleşme, form, tutanak aracılığı ile otomatik olmayan yollarla,

    o   İlgili kamu kurum ve kuruluşlarından otomatik olmayan ve kısmen otomatik yollarla,

    o   Elektronik posta, telefon gibi araçlarla kısmen otomatik yollarla,

    o   İnternet adresimiz, sosyal medya hesaplarımız, çağrı merkezimiz, Seri Nokta merkezlerimiz ve bu alanlarda yer alan formlar aracılığıyla otomatik yollarla, elde etmekteyiz. İlgili kişilerin, yakınlarına ve/veya üçüncü kişilere ait kişisel verileri paylaşmaları durumunda bu kişileri bilgilendirdiği ve gerekli hallerde açık rızalarını aldığı kabul edilir.

     

    Bu Verileri İşlemekteki Amaçlarımız Neler ve Hangi Hukuki Şarta Dayanıyoruz?

    Kanun kapsamında öngörülen veri işleme şartları şunlardır;

    o    Açık rızanın varlığı (“m.5/1”, “m.6”)

    o    Kanunlarda açıkça öngörülmesi (“m.5/2-a”),

    o    Fiili imkânsızlık nedeniyle rızasını açıklayamayacak durumda bulunan veya rızasına hukuki geçerlilik tanınmayan kişinin kendisinin ya da bir başkasının hayatı veya beden bütünlüğünün korunması için zorunlu olması (“m.5/2-b”)

    o    Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması (“m.5/2-c”),

    o    Veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması (“m.5/2-ç”),

    o     İlgili kişinin kendisi tarafından alenileştirilmiş olması (“m.5/2-d”),

    o    Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması (“m.5/2-e”),

    o    İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması (“m.5/2-f”).

     

    Elde ettiğimiz bu verileri şu amaçlarımızı gerçekleştirmek için sizlerden talep etmekteyiz:

    o   Kimlik bilgilerinizi,

    o   Kimliğinizi tespit etmek, evrak kayıt süreçlerini gerçekleştirmek amacıyla (m.5/2-e, m.5/2-f),

    o   Müdürlüğümüze ait yönetmelikler, faaliyet kapsamımız, ilgili mevzuat kapsamında yer alan proje onay, belge düzenleme/verme, ruhsat işlemleri, kira yardım süreçleri, satış, fesih iş ve işlemlerimizin yürütülmesi, yerine getirilmesi amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),

    o   Kurumumuzda yer alan diğer birimler ve yetkili kurumlar ile koordinasyon, ortak süreç yürütülmesi işlemlerinin gerçekleştirilmesi, destek sağlama amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e),

    o   Müdürlüğümüz yetki alanı dahilinde gerçekleştirilen başvurularda talep doğrultusunda işlemleri yürütmek, ilgili kişiye talebi ve/veya talep sonucu hakkında bilgi vermek amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),

    o   Tedarikçilerimiz ile ön görüşme, ihale ve sözleşme süreçlerinin yürütülmesi amacıyla (m.5/2-c, m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),

    o   Yetkili kamu kurum ve kuruluşlara karşı bilgi verme, bildirimde bulunma yükümlülüklerimizi yerine getirmek amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f)

    o   İletişim bilgilerinizi,

    o   Kimliğinizi tespit etmek, evrak kayıt süreçlerini gerçekleştirmek amacıyla (m.5/2-e, m.5/2-f),

    o   Müdürlüğümüze ait yönetmelikler, faaliyet kapsamımız, ilgili mevzuat kapsamında yer alan proje onay, belge düzenleme/verme, ruhsat işlemleri, kira yardım süreçleri, satış, fesih iş ve işlemlerimizin yürütülmesi, yerine getirilmesi amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),

    o   Kurumumuzda yer alan diğer birimler ve yetkili kurumlar ile koordinasyon, ortak süreç yürütülmesi işlemlerinin gerçekleştirilmesi, destek sağlama amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e),

    o   Müdürlüğümüz yetki alanı dahilinde gerçekleştirilen başvurularda talep doğrultusunda işlemleri yürütmek, ilgili kişiye talebi ve/veya talep sonucu hakkında bilgi vermek amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),

    o   Tedarikçilerimiz ile ön görüşme, ihale ve sözleşme süreçlerinin yürütülmesi amacıyla (m.5/2-c, m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),

    o   Yetkili kamu kurum ve kuruluşlara karşı bilgi verme, bildirimde bulunma yükümlülüklerimizi yerine getirmek amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f)

    o   Hukuki işlem bilgilerinizi,

    o   Kurumumuzda yer alan diğer birimler ve yetkili kurumlar ile koordinasyon, ortak süreç yürütülmesi işlemlerinin gerçekleştirilmesi, destek sağlama amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e),

    o   Yetkili kamu kurum ve kuruluşlara karşı bilgi verme, bildirimde bulunma yükümlülüklerimizi yerine getirmek amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f)

    o   Mesleki deneyim bilgileriniz,

    o   Evrak kayıt süreçlerini gerçekleştirmek amacıyla (m.5/2-e, m.5/2-f),

    o   Müdürlüğümüze ait yönetmelikler, faaliyet kapsamımız, ilgili mevzuat kapsamında yer alan proje onay, ruhsat işlemleri, satış, fesih iş ve işlemlerimizin yürütülmesi, yerine getirilmesi amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),

    o   Tedarikçilerimiz ile ihale ve sözleşme süreçlerinin yürütülmesi; yetkili kişilerle hakediş süreçlerinin yürütülmesi amaçlarıyla (m.5/2-c, m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),

    o   Yetkili kamu kurum ve kuruluşlara karşı bilgi verme, bildirimde bulunma yükümlülüklerimizi yerine getirmek amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f)

    o   Finansal bilgilerinizi,

    o   Müdürlüğümüze ait yönetmelikler, faaliyet kapsamımız, ilgili mevzuat kapsamında yer alan belge düzenleme/verme, ruhsat işlemleri, kira yardım süreçleri iş ve işlemlerimizin yürütülmesi, yerine getirilmesi amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),

    o   Kurumumuzda yer alan diğer birimler ve yetkili kurumlar ile koordinasyon, ortak süreç yürütülmesi işlemlerinin gerçekleştirilmesi, destek sağlama amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e),

    o   Tedarikçilerimiz ile ihale ve sözleşme süreçlerinin yürütülmesi amacıyla (m.5/2-c, m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),

    o   Yetkili kamu kurum ve kuruluşlara karşı bilgi verme, bildirimde bulunma yükümlülüklerimizi yerine getirmek amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f)

    o   Tapu bilgilerinizi,

    o   Müdürlüğümüze ait yönetmelikler, faaliyet kapsamımız, ilgili mevzuat kapsamında yer alan belge düzenleme/verme, ruhsat işlemleri, kira yardım süreçleri, satış, fesih iş ve işlemlerimizin yürütülmesi, yerine getirilmesi amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),

    o   Müdürlüğümüz yetki alanı dahilinde gerçekleştirilen başvurularda talep doğrultusunda işlemleri yürütmek, ilgili kişiye talebi ve/veya talep sonucu hakkında bilgi vermek amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),

    o   Yetkili kamu kurum ve kuruluşlara karşı bilgi verme, bildirimde bulunma yükümlülüklerimizi yerine getirmek amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f)

    o   Diğer bilgilerinizi,

    o   Evrak kayıt süreçlerini gerçekleştirmek amacıyla (m.5/2-e, m.5/2-f),

    o   Müdürlüğümüze ait yönetmelikler, faaliyet kapsamımız, ilgili mevzuat kapsamında yer alan proje onay, belge düzenleme/verme, ruhsat işlemleri, kira yardım süreçleri, satış, fesih iş ve işlemlerimizin yürütülmesi, yerine getirilmesi amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),

    o   Kurumumuzda yer alan diğer birimler ve yetkili kurumlar ile koordinasyon, ortak süreç yürütülmesi işlemlerinin gerçekleştirilmesi, destek sağlama amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e),

    o   Müdürlüğümüz yetki alanı dahilinde gerçekleştirilen başvurularda talep doğrultusunda işlemleri yürütmek, ilgili kişiye talebi ve/veya talep sonucu hakkında bilgi vermek amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),

    o   Yetkili kamu kurum ve kuruluşlara karşı bilgi verme, bildirimde bulunma yükümlülüklerimizi yerine getirmek amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f)

    işlemekteyiz. Bu verileri işlerken dayandığımız veri işleme şartları parantez içerisinde belirtilmiştir.

     

    Verileri Kimlerle Paylaşıyoruz?

    İşlemiş olduğumuz kişisel verileri

    o   İlgili yasal yükümlülüklerin yerine getirilmesi, bildirim gerçekleştirilmesi amacıyla görevli ve yetkili kamu kurum ve kuruluşlarına,

    o   Yasal süreçlerin takip edilmesi ve/veya yürütülmesi amacıyla hizmet alınan tedarikçilerimize, yetkili kurum ve kuruluşlara,

    o   İş süreçlerinin yürütülmesi, takibi, denetimi, iş süreçlerinin yürütülmesi kapsamında bilgi almak amaçlarıyla hizmet alınan tedarikçilerimize, yetkili kurum ve kuruluşlara,

    o   İlgili kişi talebine ilişkin iş süreçlerinin yürütülmesi, işlemlerin gerçekleştirilmesi amacıyla yetkili kurum ve kuruluşlara

    aktarabilmekteyiz. Belirtilen üçüncü kişiler dışında kişisel verilerini ilgisiz ve yetkisiz üçüncü kişilerle paylaşmamaktayız.

     

    Kişisel Verilerin Saklanması ve İmha Edilmesi

    Kişisel verileriniz işlenmesi amacı doğrultusunda, işleme amacıyla bağlantılı ve ölçülü bir şekilde genel ilkelere uygun olarak işlenmekte ve saklanmaktadır. Kişisel verilerin güvenliği için Kanun kapsamında öngörülen her türlü teknik ve idari tedbir almaktayız. Kişisel verilerinizi işleme amacı ve sebebi, ilgili mevzuatın gerektirdiği süre ve hukuki yükümlülüklerimiz gibi unsurları gözeterek saklamaktayız.

     

    Kanun Kapsamındaki Haklarınız Nelerdir

    İlgili kişiler, kurumumuza başvuruda bulunarak;

    o   Kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme,

    o   Kişisel veri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,

    o   Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,

    o   Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,

    o   Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,

    o   Kanun ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,

    o   İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,

    o   Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme

    haklarına sahiptir. Haklarınıza ilişkin taleplerinizi https://www.cekmekoy.bel.tr/sayfa/kvkk-basvuru-formu adresinde yer alan formu kullanarak iletebilirsiniz. Talepleriz en kısa sürede ve nihayetinde en geç otuz (30) gün içerisinde ücretsiz olarak değerlendirilip karara bağlanacaktır. Değerlendirme ve karar verme işleminin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi durumunda Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenen tarifedeki ücret esas alınacaktır.

     

    İnternet Sitesi            : https://www.cekmekoy.bel.tr/

    Telefon Numarası     : 0 216 600 06 00

    E-Posta Adresi          : info@cekmekoy.bel.tr

    Adres                         : Merkez Mahallesi Piri Reis Caddesi No:5 Çekmeköy/İstanbul

    Dökümanlar