İNSAN KAYNAKLARI VE EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ FAALİYETLERİ
6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu gereğince 2016 Yılında Kurumumuzda iş sağlığı ve güvenliğinin sağlanması, mevcut sağlık ve güvenlik şartlarının iyileştirilmesi için Risk Analizi, Acil Durum Planı ve Eğitim hizmetlerinin Ortak Sağlık Güvenlik Birimi (OSGB)’den yürütülmesi için İş Sağlığı ve Güvenliği (Risk Analizi-Acil Durum Planı-Eğitim) hizmeti satın alınmıştır.
Bu kapsamda Belediyemiz ile Hizmet-İş Sendikası arasında imzalanan Toplu İş Sözleşmesi gereği daha önce oluşturulan “İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulu” revize edilmiş olup, söz konusu kurulda görevli üyelere konuyla ilgili eğitimler verilmiştir.
Belediyemizde İşletme Hizmeti Alımı İhalesi kapsamında görev yapan personellere İş Sağlığı ve Güvenliği, Yangın Eğitimi ve İlk Yardım eğitimleri verilmiştir.
6331 sayılı kanun gereği Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nın İSG Katip uygulaması üzerinden iş güvenliği uzmanı ile işyeri hekimi atanmıştır.
Müdürlükler bazında İş Sağlığı ve Güvenliği birim sorumluları belirlenerek, görev tanımları tebliğ edilmiş, konuyla ilgili eğitimler verilerek, uygulama toplantıları düzenlenmiştir.
İşletme Hizmeti ihalesi kapsamında çalışan personeller arasında yapılan seçimle, çalışan temsilcileri seçilmiştir.
Acil Durum Planı hazırlanarak, acil durum ekipleri belirlenmiş, yangınla mücadele ve ilk yardım eğitimleri verilmiştir.
Belediyemize ait binalarda 36 kere saha denetimi yapılmış olup, tespit edilen eksiklikler,
ilgili müdürlüklere üst yazı ile bildirilmiştir.
2016 yılı Ekim ayına kadar toplam 12 adet binada risk değerlendirmesi yapılarak, risk değerlendirmeleri %57 oranında tamamlanmıştır.
İlgili yasa gereği Belediyemiz Merkez Binasında 14 Nisan 2016 tarihinde haberli alarm tahliye tatbikatı, 24 Kasım 2016 tarihinde ise habersiz alarm tahliye tatbikatı yapılmıştır.
Devlet memurlarının Temmuz 2016 tarihinde kapsama dahil edilmesiyle, İş Güvenliği Uzmanı ve İşyeri Hekimi ataması yapılmış, 2016-2017 yılı Çalışma ve Eğitim Planları hazırlanmış, iş sağlığı ve güvenliği kapsamında sağlık taramaları yapılmıştır.
Belediyemizde İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi OHSAS-18001 altyapısı hazır olup; belgelendirme faaliyetlerine başlanmıştır.
Belediyemiz personellerinin eğitimlerine yönelik çalışmalara esas teşkil etmesi amacıyla müdürlüklerden gelen talepler üzerine Kurum personeline verilecek olan eğitim konuları belirlenerek “2016 Yılı Hizmet İçi Eğitim Programı” kapsamında eğitimler yapılmıştır. Bu kapsamda;
1-Yönetici personeller tarafından verilecek eğitimler
2-Hizmet İçi Eğitim ihalesi kapsamında verilecek eğitimler
olarak 2 bölümde yapılması planlanmıştır.
1-Yönetici Personeller Tarafından Verilen Eğitimler
2-Hizmet İçi Eğitim İhalesi Kapsamında Verilen Eğitimler
TOPLAM EĞİTİM SÜRESİ : 99 Saat
KATILAN PERSONEL SAYISI : 847 Kişi
Ayrıca diğer kurumların yapmış oldukları 15 adet eğitim semineri ve sempozyuma müdürlüklerden gelen talepler doğrultusunda toplamda 73 personelin görevlendirilmesi yapılarak katılımı sağlanmıştır.
26 Eylül – 2 Ekim 2016 tarihleri arasında düzenlenen Bilgi Güvenliği, Siber Güvenlik, Akıllı Bina Sistemleri (İSAF) fuarına 2 personel, 16 Kasım 2016 tarihindeki 35. Uluslararası TÜYAP Kitap Fuarına 24 personel, 8. Uluslararası Süs Bitkileri ve Peyzaj Fuarına 4 personelimizin katılımı sağlanmıştır.
Gerek kurum içi gerekse kurum dışı eğimlerde personellerimize kişi başı 9:30 dk süreyle eğitim verilmiştir.
3308 Sayılı Kanun gereğince Kurumumuzda staj yapmak isteyen öğrencilerle ilgili başvurular Müdürlüğümüzce değerlendirmeye alınmış olup, konu hakkındaki sayısal veriler aşağıya çıkartılmıştır.
Tablo 20: Staj İşlemleri
STAJ İŞLEMLERİ |
2014 YILI |
2013 YILI |
2016 YILI |
Adet |
Adet |
Adet |
|
Staj Müracaat Sayısı |
155 |
152 |
214 |
Kabul Edilen (Lise) |
68 |
62 |
66 |
Kabul Edilen (Üniversite) |
87 |
90 |
148 |
Kabul Edilmeyen |
- |
- |
- |
İptal Edilen |
- |
- |
1 |
2016 yılında staj müracaat sayısında önceki yıla oranla artış olduğu görülmekte olup, stajyer olarak alınan lise öğrencilere beyaz üniforma uygulamasına 2016 yılında da devam edilmiştir.
Müdürlüğümüzce ihalesi yapılan ve 01.01.2016 ile 31.12.2018 tarihleri arasındaki dönemi kapsayan “İşletme Hizmeti Alım İşi” kapsamında birimlerin ihtiyaçları doğrultusunda personel görevlendirmesi, istihdam edilen personelin tüm özlük işlemleri ile ihaleye ilişkin hak ediş işlemleri birimimizce yürütülmektedir.
Ayrıca diğer birimlerin yapmış olduğu personel hizmet alımı ve iş hizmet alımı kapsamında görev yapan personellerin yıllık izin işlemleri yine Müdürlüğümüzce takip edilmektedir.
1- Belediyemiz emrinde görev yapan memur personellerin aylık olarak Toplu Terfi işlemleri ile intibak işlemleri yapılmaktadır.
2- Belediyemiz memur personellerin “Dolu-Boş Kadro” durumları ile tüm personele ilişkin “Kamu İstihdamı” cetveli 3 aylık periyotlar halinde Kaymakamlık Makamına gönderilmektedir.
3- Memur personellerin yıllık izin ve hastalık raporlarına ilişkin “Puantaj Cetvelleri” hazırlanarak aylık olarak Mali Hizmetler Müdürlüğüne gönderilmektedir.
4- 2003/46 sayılı Başbakanlık Genelgesinin 1’inci maddesi gereği özelleştirme ve yeniden yapılandırma sebebiyle Devlet Personel Başkanlığı’na ataması teklif edilen personel olup olmadığına dair rapor her ayın ilk haftası Çekmeköy Kaymakamlığına gönderilmektedir.
5- 4904 sayılı Kanunun 21’inci maddesi gereğince, İŞ-KUR tarafından yerel düzeyde istihdam ve işgücü hareketlerini güncel ve güvenilir bir şekilde izlenmesini sağlamak amacıyla kamu ve özel kesim işyerlerinden iş ve işgücü konularında bilgi istenildiğinden; Belediyemize ait Aylık İşgücü Çizelgeleri İş-Kur’un internet sitesi üzerinden doldurularak bilgi verilmektedir.
6- Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı’nca olası afetlerde ülke çapında hasar tespit çalışmalarına katılacak Teknik Personel Envanteri için Belediyemizde görev yapan inşaat mühendisi, mimar ve inşaat teknikerlerine ait bilgileri içeren Hasar Tespit Teknik Personel Envanteri” her yılın Ocak ve Haziran ayında İstanbul Valiliği Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’ne gönderilmektedir.
7- Memur, sözleşmeli ve işçi personelin ilgili birim amiri tarafından performansının ölçülmesi amacıyla “Yetkinlik Bazlı Performans Değerlendirme Formu” hazırlanarak müdürlüklere gönderilmektedir.
8- Müdürlüğümüzce kullanılan “Personel Devam Kontrolü” sistemi ile SAYSİS Otomasyon Programı arasında entegrasyonla tüm personelin giriş çıkış saatlerinin Başkan Yardımcıları ve Birim Müdürlerince tek sistem üzerinden takip edilmesi sağlanmaktadır.
Değerli Hemşerilerim,
13 yıl önce Modern Çekmeköy, Model Çekmeköy sloganı ile çıktığımız bu yolda, bugün model alınan bir kent ortaya çıkarmamızda “Bu şehri birlikte kurduk birlikte yönetiyoruz” şiarının son derece önemli olduğunu düşünüyorum.
Görev süremiz boyunca, İlk günkü heyecanımızı ve azmimizi kaybetmeden, bize inanan Çekmeköy halkı ile iletişimimizi hiç koparmadan yolumuza devam ettik. Bize inanan halkımızın güvenini boşa çıkarmadık. İlk günkü aşkla aynı samimiyet ve gayretle ilçemizin ihtiyaçlarını belirledik ve bu doğrultuda çalıştık. Değişen ve gelişen dünyaya ayak uyduran, insanların ihtiyaçlarına cevap verecek yeni projeler üretirken şehrimize özel çabalarımız sonucu ; metro, devlet hastanesi ve nikah sarayını, kazandırdık. Engelsiz yaşam merkezi, kapalı spor kompleksleri, yeni okullar, aile sağlığı merkezleri, kütüphaneler, kültür merkezleri, parklar, spor alanları, sosyal donatı alanları gibi birçok projeyi hayata geçirerek vatandaşlarımızın hizmetlere kolayca ulaşımını sağladık. Ayrıca kültür-sanat alanında ulusal ve uluslararası projelere imza atarak ilçemizin marka değerini yükselttik. Artık Çekmeköy İstanbul’un göz bebeği konumunda.
Geleceğimizi şekillendiriyoruz
Şimdi sıra geleceğimizi şekillendirmekte diyerek aynı kararlılıkla yeni projeler üretiyor, insan yaşamının bir parçası olan değişim, gelişim, dijitalleşme ve teknolojiyi yakından takip ediyoruz. 2022 yılında çalışmalarına başladığımız ve başlayacağımız; Teknopark, Crea Centers, Gençlik ve eğitim kampı, kültür merkezi niteliğinde iki yeni kütüphane, yeni prestij caddeler, spor kompleksleri ve okular, sosyal tesisler ve orman okulu, kapalı otopark ve emniyet binası, sosyal medya akademisi, espor merkezi ve oyun girişimciliği merkezimizle 7’den 70’e tüm Çekmeköylülere hitap edecek projelerimizle vatandaşlarımızın hizmetinde olacağız. Sizlerden aldığımız güçle, gelenekten geleceğe daha yaşanılabilir bir Çekmeköy için çalışmalarımızı sürdüreceğiz.
Tarlada İzimiz Harmanda Yüzümüz Var
Büyük Çekmeköy ailem; 13 yılı anlatmaya aslında kelimeler yetmez. İlçemizin her sokağında, her caddesinde izimiz var. Tabiri caizse tarlada izimiz harmanda yüzümüz var. Çıktığımız bu kutsal yolda sokağı süpüren kardeşimden, özverili çalışmalar yapan mesai arkadaşlarıma ve başkan yardımcılarımıza kadar emeği geçen herkesten Allah razı olsun. Ayrıca bu şehirde halkımıza hizmet ederken ebediyete uğurladığımız yol arkadaşlarımıza da sizlerin huzurunda Allah’tan rahmet diliyorum.
Birlik, beraberlik, sevgi ve muhabbetle Çekmeköy’ün yarınları için mücadele etmeye devam edeceğiz.
Ahmet POYRAZ
Çekmeköy Belediye Başkanı
Ahmet POYRAZ
Çekmeköy Belediye Başkanı
1964 yılında, Rize'nin Çayeli ilçesinde doğmuştur.
Eğitim hayatının ilk ve ortaokul öğrenimini İstanbul’da, lise öğrenimini Rize’de, yüksek tahsilini de yurtdışında tamamlamıştır.
Tahsil hayatından sonra dedesinin kurduğu aile şirketlerinde yöneticilik yapmıştır.
Siyasi kariyerine 2003 yılında AK Parti Ümraniye İlçe Başkanı olarak başlamıştır.
İki dönem bu görevi yürütmüş ve 2008 yılında Çekmeköy Belediye Başkanlığı için görevinden ayrılmıştır.
2009 yerel seçimlerinde kurucu Çekmeköy Belediye Başkanı olan Ahmet Poyraz, 2014 ve 2019 yerel seçimlerinde de seçilerek, üç dönemdir bu görevi yürütmektedir.
Evli olan Ahmet Poyraz üç çocuk babasıdır.