Bütçeyi hazırlamak
Ayrıntılı harcama programını hazırlamak
Bütçe işlemlerini gerçekleştirmek ve kayıtlarını tutmak
Bütçe uygulama sonuçlarını raporlamak
Bütçe kesin hesabını hazırlamak
Mali yönetim dönemine ilişkin icmal cetvellerini hazırlamak
Malî istatistikleri hazırlamak
Muhasebe hizmetlerini yürütmek
Malî iş ve işlemlerin diğer idareler nezdinde izlemek
Gelirlerin tahakkuku ile gelir ve alacakların takip ve tahsil işlemlerini yürütmek
Yoklama işlemlerini yürütmek
Taşınır ve taşınmazlara ilişkin icmal cetvellerini düzenlemek
Ön malî kontrol görevini yürütmek
Harcama birimlerine malî konularda danışmanlık hizmeti sunmak
Organizasyon şeması yukarıdaki gibidir. Büyütmek için üzerine tıklayın.
T.C.
ÇEKMEKÖY BELEDİYE BAŞKANLIĞI
MALİ HİZMETLER MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV ve ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç ve Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 - (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Çekmeköy Belediyesi Mali Hizmetler Müdürlüğünün görev, yetki ve sorumluluk esaslarını belirlemek; çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 - (1) Bu Yönetmelik, Çekmeköy Belediyesi Mali Hizmetler Müdürlüğü ile kuruluş görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.
Dayanak
MADDE 3 - (1) Bu Yönetmelik, 5393 sayılı Belediye Kanununun 15 inci maddesinin (b) fıkrası ile 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununun 60 ıncı maddesine dayanılarak hazırlanmıştır
Tanımlar
MADDE 4 - (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Belediye: Çekmeköy Belediyesini,
b) Başkan: Çekmeköy Belediye Başkanını,
c) Başkan yardımcısı: Müdürlüğün bağlı olduğu Başkan Yardımcısını,
d) Büyükşehir Belediyesi: İstanbul Büyükşehir Belediyesini,
e) Meclis: Çekmeköy Belediye Meclisini,
f) Müdür: Mali Hizmetler Müdürlüğü yöneticisini,
g) Müdürlük: 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 60. maddesinde belirtilen görevleri yerine getiren Mali Hizmetler Müdürlüğünü,
h) Muhasebe yetkilisi: Muhasebe hizmetlerinin yürütülmesinden ve muhasebe biriminin yönetiminden sorumlu, usulüne göre atanmış sertifikalı yöneticiyi,
i) Muhasebe yetkilisi yardımcısı: Muhasebe yetkililerinin yardımcısını,
j) Muhasebe yetkilisi mutemedi: Muhasebe yetkilisi adına ve hesabına para ve parayla ifade edilebilen değerleri geçici olarak almaya, muhafaza etmeye, vermeye, göndermeye yetkili ve bu işlemlerle ilgili olarak doğrudan muhasebe yetkilisine karşı sorumlu olan kamu görevlilerini ve yetkili memurları,
k) Harcama birimi: Bütçe ile ödenek tahsis edilen ve harcama yetkisi bulunan birimi,
l) Harcama yetkilisi: Bütçe ile ödenek tahsis edilen her bir harcama biriminin harcama yetkisini kullanan yöneticisini,
m) Mali hizmetler uzmanı: 5018 sayılı Kanunun 60. maddesinde belirtilen şartları taşıyan uzmanı,
n) Mali hizmetler uzman yardımcısı: Mali hizmetler uzman yardımcısını,
o) Şef (Birim Yöneticisi): Alt birim yöneticisini,
p) Memur: 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa 4. maddesinin (a) bendinde belirtilen personeli,
r) İşçi: 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa 4.maddesinin (d) bendinde belirtilen personeli,
s) Sözleşmeli personel: 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa 4. maddesinin (b) bendinde belirtilen personeli,
t) Diğer Personel: Belediye Şirket İşçisi statüsündeki personeli,
u) Taşınır konsolide görevlisi: Kamu idaresinin taşınır kayıt ve kontrol yetkililerinden aldığı harcama birimi taşınır hesaplarını konsolide ederek taşınır hesap cetvellerini hazırlamak ve biriminin bir üst teşkilattaki taşınır konsolide görevlisine vermekle sorumlu olan görevlileri,
v) Yönetmelik: Bu Yönetmeliği, ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Teşkilat ve Bağlılık
Teşkilat
MADDE 5 (1) Mali Hizmetler Müdürlüğünün personel yapısı aşağıda belirtilen şekildedir;
a) Memur
b) İşçi
c) Sözleşmeli Personel
d) Diğer Personel
(2) Mali Hizmetler Müdürlüğünün teşkilat yapısı aşağıda belirtilen kendine bağlı alt birimlerden oluşur;
a) Muhasebe Şefliği
b) Tahakkuk ve Tahsilat Şefliği
c) Yoklama ve İcra Şefliği
d) İdari İşler Şefliği
e) Ön Mali Kontrol Şefliği
Bağlılık
MADDE 6 - (1) Mali Hizmetler Müdürlüğü, Belediye Başkanına veya görevlendireceği Başkan Yardımcısına bağlıdır. Başkan bu görevi bizzat ya da görevlendireceği kişi eliyle yürütür.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluk
Müdürlüğün görevleri
MADDE 7 - (1) Müdürlüğün görev yetki ve sorumlulukları şunlardır;
a) İdarenin stratejik plan ve performans programının hazırlanmasında Stratejik Geliştirme Müdürlüğüne gerekli desteği sağlamak.
b) İzleyen iki yılın bütçe tahminlerini de içeren idare bütçesini, stratejik plan ve yıllık performans programına uygun olarak hazırlamak.
c) Mevzuatı uyarınca belirlenecek bütçe ilke ve esasları çerçevesinde, ayrıntılı harcama programı hazırlamak ve hizmet gereksinimleri dikkate alınarak ödeneğin ilgili birimlere gönderilmesini sağlamak.
d) Bütçe kayıtlarını tutmak, bütçe uygulama sonuçlarına ilişkin verileri toplamak, değerlendirmek ve bütçe kesin hesabı ile malî istatistikleri hazırlamak.
e) İlgili mevzuatı çerçevesinde idare gelirlerini tahakkuk ettirmek, gelir ve alacaklarının takip ve tahsil işlemlerini yürütmek.
f) Muhasebe hizmetlerini yürütmek.
g) Birim faaliyet raporunu hazırlamak.
h) İdarenin mülkiyetinde veya kullanımında bulunan taşınır ve taşınmazlara ilişkin icmal cetvellerini düzenlemek.
i) İdarenin, diğer idareler nezdinde takibi gereken malî iş ve işlemlerini yürütmek ve sonuçlandırmak.
j) Malî kanunlarla ilgili diğer mevzuatın uygulanması konusunda başkan ve harcama yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak.
k) Ön malî kontrol faaliyetini yürütmek.
l) İç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi konularında Stratejik Geliştirme Müdürlüğüne gerekli desteği sağlamak.
m) Mali konularda Başkan tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Muhasebe Şefliği
MADDE 8 - (1) Muhasebe Şefliği aşağıdaki servislerden oluşmaktadır;
a) Muhasebe Servisi
b) Maaş Servisi
c) Taşınır Kayıt, Kontrol ve Konsolide Servisi
(2) Muhasebe Şefliği aşağıda belirtilen görevleri yerine getirmekten sorumludur;
a) Muhasebe Servisi görev ve sorumlulukları;
1) Harcama birimlerinin muhasebe işlemlerini yürütmek.
2) Stratejik plan ve performans programına uygun şekilde mali yıl bütçesini hazırlamak.
3) Ayrıntılı harcama ve finansman programını hazırlamak.
4) Bütçe uygulama sonuçlarının uygunluğunu izlemek, değerlendirmek ve rapor etmek.
5) Bütçe kesin hesabını hazırlayarak Sayıştaya göndermek.
6) Ödenek taahhüt kayıtlarını yapmak.
7) Yevmiye kayıtlarını tutmak.
8) Kesin teminat ve geçici teminatlarının kaydını yaparak muhafazasını sağlamak ve gerektiğinde iadesini yapmak.
9) Görev alanı ile ilgili danışmanlık ve koordinasyon görevini yerine getirmek.
10) Tahakkuk eden kişi borçlarını hesaba almak ve kayıtlara işleyerek takibini yapmak.
11) İller Bankasından gelen Belediye paylarının takibini yaparak muhasebe kayıtlarını tutmak.
12) Kuruma ait bütçe, muhasebe raporlarını ilgili kurum ve kuruluşlara göndermek.
13) İç ve dış denetimlerde mali yıl evraklarını denetime hazır hale getirilmesini sağlamak.
14) Kurumun ödenmesi gereken vergilerinin beyan edilerek ödenmesini sağlamak.
15) Kurumun mali iş ve işlemlerini diğer idareler nezdinde yürütmek ve sonuçlandırmak.
16) Yapılacak yardımların ödemesini sağlamak.
17) Kurumun işleyişi ile ilgili tüm ödeme işlemlerini yapmak.
18) Taşınmaz İcmal Cetvellerini oluşturarak muhasebe kayıtları ile ilgili doğruluğunu sağlamak.
19) Dönem sonu iş ve işlemlerini yapmak.
b) Maaş Servisinin görev ve sorumlulukları;
1) Belediye bünyesinde çalışan memur, sözleşmeli personel, işçi personel, diğer personel ile Encümen ve Meclis üyelerine ödenecek huzur hakları dahil mer’i mevzuat çerçevesinde müdürlüklerden gelen her türlü, bilgi ve belgeler doğrultusunda ilgili aylık alacaklarının tahakkukunun yapılmasını ve ödenmesini sağlamak.
2) Belediyede görevli personele yapılması gereken ödemelerde mevzuata uygun olarak bordroların çekilip kesinti listeleri ve ödeme evrakları ile ilgili birlikte tahakkuka bağlamak ve ödeme işlemlerini yapmak.
3) Belediyemizdeki 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi olarak görev yapmakta olan personelin Sosyal Güvenlik Kurumu (emekli sandığı) ile ilgili her türlü işlemleri elektronik ortamda göndermek, ayrıca emekli olan memur personele ait tazminatları takip etmek ve ödenmesini sağlamak.
4) Belediyemizde 4857 sayılı İş Kanuna tabi olarak görev yapmakta olan personel ile 5393 sayılı Belediye Kanununun 49 ncu maddesine göre görev yapmakta olan sözleşmeli personel ve diğer personelin aylık prim ve hizmet belgelerinin tanzim etmek, ilgili kuruma internet ortamında veri girişini sağlamak ve ödemek.
5) 657 sayılı Devlet Memurları Kanuna tabi personel kadrolarının; Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan "Devlet Memurlarına Ödenecek Zam ve Tazminatlara İlişkin Karar ve Eki Cetvellere" uygun olarak hazırlamak ve onay (vize) için ilgili kuruma zamanında göndermek.
6) Harcama birimlerince hazırlanan kıdem, ihbar, emekli yolluğu ve diğer ödenecek evrakların kontrol edilerek ödenmesini sağlamak.
c) Taşınır Servisinin görev ve sorumlulukları;
1) Harcama birimince edinilen taşınırlardan muayene ve kabulü yapılanları cins ve niteliklerine göre sayarak, tartarak, ölçerek teslim almak, doğrudan tüketilmeyen ve kullanıma verilmeyen taşınırları sorumluluğundaki ambarlarda muhafaza etmek.
2) Muayene ve kabul işlemi hemen yapılamayan taşınırları kontrol ederek teslim almak, özellikleri nedeniyle kesin kabulleri belli bir dönem kullanıldıktan sonra yapılabilen sarf malzemeleri hariç olmak üzere, bunların kesin kabulü yapılmadan kullanıma verilmesini önlemek.
3) Taşınırların giriş ve çıkışına ilişkin kayıtları tutmak, bunlara ilişkin belge ve cetvelleri düzenlemek ve taşınır mal yönetim hesap cetvellerini istenilmesi halinde konsolide görevlisine göndermek.
4) Tüketime veya kullanıma verilmesi uygun görülen taşınırları ilgililere teslim etmek.
5) Taşınırların yangına, ıslanmaya, bozulmaya, çalınmaya ve benzeri tehlikelere karşı korunması için gerekli tedbirleri almak ve alınmasını sağlamak.
6) Ambarda çalınma veya olağanüstü nedenlerden dolayı meydana gelen azalmaları harcama yetkilisine bildirmek.
7) Ambar sayımını ve stok kontrolünü yapmak, harcama yetkilisince belirlenen asgari stok seviyesinin altına düşen taşınırları harcama yetkilisine bildirmek.
8) Kullanımda bulunan dayanıklı taşınırları bulundukları yerde kontrol etmek, sayımlarını yapmak ve yaptırmak.
9) Harcama biriminin malzeme ihtiyaç planlamasının yapılmasına yardımcı olmak.
10) Kayıtlarını tuttuğu taşınırların yönetim hesabını hazırlamak ve harcama yetkilisine sunulmak üzere taşınır kontrol yetkilisine teslim etmek.
11) Ambarlarında kasıt, kusur, ihmal veya tedbirsizlikleri nedeniyle meydana gelen kayıp ve noksanlıklardan sorumlu olmak.
12) Ambarlarını devir ve teslim etmeden, görevlerinden ayrılmamak.
13) Taşınır kayıt ve işlemleri ile ilgili olarak düzenlenen belge ve cetvellerin mevzuata ve mali tablolara uygunluğunu kontrol etmek.
14) Harcama Birimi Taşınır Mal Yönetim Hesabı Cetvelini imzalayarak harcama yetkilisine sunmak.
Tahakkuk ve Tahsilat Şefliği
MADDE 9 - (1) Tahakkuk ve Tahsilat Şefliği aşağıdaki servislerden oluşmaktadır;
a) Genel Tahakkuk Servisi
b) Tahsilat Servisi
(2) Tahakkuk ve Tahsilat Şefliğine bağlı servisler aşağıda belirtilen görevleri yerine getirmekten sorumludur;
a) Genel Tahakuk Servisi görev ve sorumlulukları;
1) Belediye Kanunu ve mevzuatı gereğince her türlü vergi, resim ve harçların tarh, tahakkuk işlemlerini kanun hükümlerine uygun surette ve zamanında yaptırmak.
2) 2464 sayılı Belediye Gelirleri, 1319 sayılı Emlak Vergisi, 213 sayılı Vergi Usul ve 5393 sayılı Belediye Kanununda belirtilen vergi, harç, ücret, bağış ve yardımların tahakkukunu ve tahakkuk hatalarında düzeltme, red işlemlerinin yapılmasını sağlamak.
b) Tahsilat Servisi görev ve sorumlulukları;
1) Tahsil safhasındaki alacakların 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun çerçevesinde izlenerek takip ve tahsil edilmesini sağlamak.
2) Tahsilat ve ödemelerle ilgili gerekli kontrolleri yaparak günlük olarak Muhasebe Servisine bildirmek.
3) Teslimat müzekkeresi hazırlayarak yapılan tahsilatları, gün sonunda toplanan paraları bankaya teslim etmek.
4) Hatalı tahsili sağlanan her türlü vergi, harç ve ücretlerin düzeltme, red işlemlerinin yapılmasını sağlamak.
5) Belediye alacakları tahsilinde kullanılan alındı belgesini, mahsup alındısını, teslimat müzekkeresini, tahsildar alındısını, muhasebe yetkilisi mutemedi alındısını vb. imza karşılığında vermek, almak, makbuzlarla tahsil edilen paraların noksansız bir şekilde tahsilat bordrosuna kaydedilip kaydedilmediğini kontrol etmek.
Yoklama ve İcra Şefliği
MADDE 10 - (1) Yoklama ve İcra Şefliği aşağıdaki servislerden oluşmaktadır;
a) Yoklama Servisi
b) İcra Servisi
(2) Yoklama ve İcra Şefliğine bağlı servisler aşağıda belirtilen görevleri yerine getirmekten sorumludur;
a) Yoklama Servisi görev ve sorumlulukları;
1) Belediyemiz sınırları içerisinde bulunan mükelleflerle ilgili 2464 sayılı Belediye Gelirleri, 1319 sayılı Emlak Vergisi ve 213 sayılı Vergi Usul Kanunu çerçevesinde genel kontrolleri yapmak ve talepler doğrultusunda gerekli işlemleri gerçekleştirmek.
b) İcra Servisi görev ve sorumlulukları;
1) 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanuna göre vergi, harç ve katılım payı ile diğer tüm vadesi geçmiş alacakların (2004 sayılı İcra ve İflas Kanuna göre takip edilen hariç) takip ve kontrolünü yapmak.
2) 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanuna göre haciz varakaları düzenlemek ve takip etmek.
3) İlgili kurumlarda tespit edilen hak ve alacaklara ihtiyati tedbir (e-haciz) ve haciz uygulamak ve cebri icra yaparak tahsilini sağlamak ve tahsilin gerçekleşmesi halinde hacizleri kaldırmak.
İdari İşler Şefliği
MADDE 11 - (1) İdari İşler Şefliği aşağıdaki servislerden oluşmaktadır;
a) Evrak Kayıt Servisi
b) Arşiv Servisi
(2) İdari İşler Şefliği bağlı servisler aşağıda belirtilen görevleri yerine getirmekten sorumludur;
a) Evrak Kayıt Servisi görev ve sorumlulukları;
1) Müdürlüğe gelen evrakları otomasyon sistemi üzerinde kabül etmek.
2) Gelen/ giden evrakları Otomasyon Programı içinde Müdürlük görev dağılımına göre havalesini sağlamak.
3) Müdürlükler arası, diğer kişi, kurum ve kuruluşlara giden evrakların dijital olarak arşivini sağlamak.
4) Müdürlüğümüz Birimlerince düzenlenen giden evraklarını posta iş ve işlemlerinin takibini sağlamak.
b) Arşiv Servisi görev ve sorumlulukları;
1) Müdürlüğün belgelerini fiziksel ve dijital olarak uygun şekilde düzenlemek, sınıflandırmak, depolamak ve korumasını sağlamak.
2) Devlet Arşiv Hizmetleri Hakkında Yönetmelik hükümleri doğrultusunda arşivlenme süresi dolan evrakların tasnif ve imha işlemleri yapmak.
Ön Mali Kontrol Şefliği
MADDE 12 - (1) Ön Mali Kontrol Şefliği aşağıda belirtilen görevleri yerine getirmekten sorumludur;
a) Ön mali kontrol görevini Mali Hizmetler Müdürü adına yürütmek.
b) Harcama birimlerinin gelir, gider, varlık ve yükümlülüklerine ilişkin malî karar ve işlemlerinin; birim bütçesi, bütçe tertibi, kullanılabilir ödenek tutarı, harcama programı, finansman programı, merkezi yönetim bütçe kanunu ve diğer malî mevzuat hükümlerine uygunluğu ve kaynakların etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanılması yönlerinden kontrolünü yapmak.
c) Ön Mali Kontrol İşlemleri Yönergesinde yer alan Müdürlüğün ön mali kontrolüne tabi aşağıda belirtilmiş olan işlemlerini yapmak.
1) Kanun Tasarılarının Mali Yükünün Hesaplanması: Belediye gelirlerinin azalmasına veya giderlerin artmasına neden olacak ve Belediyeye yükümlülük getirecek mevzuat değişiklikleri Belediyenin stratejik planı, performans programı, bütçesi, kullanılabilir ödenekleri ve nakit yönetimi üzerindeki etkileri açısından değerlendirmek.
2) Taahhüt Evrakı ve Sözleşme Tasarıları: İhale kanunlarına tabi olsun veya olmasın, harcamayı gerektirecek tutarı mal ve hizmet alımlarında katma değer vergisi hariç 4734 sayılı Kamu İhale Kanunun 22/d maddesinde belirtilmiş parasal limitin dışında kalan mal ve hizmet alımları ile yapım işlerine ilişkin taahhüt evrakı ve sözleşme tasarılarının ön mali kontrolünü yapmak.
3) Bütçe içi ödenek aktarma işlemlerinin kontrolünü yapmak.
4) Kadro dağılım cetvellerinin ilgili personel mevzuatına uygunluğunu kontrol etmek.
5) Seyahat kartı listelerini, 6245 sayılı Harcırah Kanununa uygunluğu yönünden kontrol etmek.
6) Yan ödeme cetvellerini, ilgili personel mevzuatı çerçevesinde kontrol etmek.
7) Sözleşmeli personel sayı ve sözleşmelerini, personel ve ilgili diğer mevzuata uygunluk yönünden kontrol etmek.
8) Ön Mali Kontrol İşlemleri Yönergesinde belirtilmiş olan parasal limit üzerinde kalan ödeme emri belgeleri ve eki belgeler üzerinde ön mali kontrol yapmak.
d) İdare harcama birimlerinin kanunlara ve diğer düzenlemelere uygun olarak faaliyet göstermesi konusunda danışmanlık yapmak.
e) İdare harcama birimlerinde uygulanacak iç kontrole ilişkin standartlar hazırlanmasında Strateji Geliştirme Müdürlüğüne gerekli desteği sağlamak.
f) İdarenin iç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi Strateji Geliştirme Müdürlüğüne gerekli desteği sağlamak.
g) İdarenin harcama birimlerinde tereddüt oluşturan mali karar ve işlemler hakkında görüş bildirmek.
h) Malî konularla ilgili mevzuatın uygulanması konusunda Başkana, harcama yetkililerine, Mali Hizmetler Müdürüne ve Başkan Yardımcısına gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak.
Mali hizmetler müdürünün görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 13 - (1) Mali Hizmetler Müdürünün görev ve yetkileri aşağıda belirtilmiştir;
a) 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 60. maddesinde sayılan mali hizmetler birimi için sayılan görevleri mevzuata uygun olarak yapmak ve yaptırmak ve nitelikte personel istihdamını, personelin eğitimini ve yetiştirilmelerini sağlayacak çalışmaları yapmak.
b) Yeterli sayı ve nitelikte personel istihdamını, personelin eğitimini ve yetiştirilmelerini sağlayacak çalışmaları yapmak.
c) Müdürlüğün farklı iş ve işlemlerini yürütmek üzere Birim Şefi ve diğer personelin atanması için Başkana/Üst Yöneticiye öneride bulunmak.
d) Müdürlükte görev dağılımını yaparak hizmetlerin etkili, süratli ve verimli bir şekilde sunulmasını sağlamak.
e) Müdürlüğün yazışmalarını yürütmek, Belediyenin diğer idareler nezdinde mali iş ve işlemlerini takip etmek ve sonuçlandırılmasını sağlamak.
f) Bütçe, mali tablolar, kesin hesap ve diğer raporların süresinde hazırlanmasını, onaylanmasını ve ilgili yerlere gönderilmesini sağlamak.
g) Gerektiğinde mali mevzuatın uygulanmasına yönelik genelgeler hazırlamak.
h) Mali hizmetlerin saydam, planlı, Belediyenin amaçlarına ve mevzuata uygun bir şekilde yürütülmesi için gerekli önlemleri almak.
2) Müdürün sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir;
a) Başkana/ Üst Yöneticiye karşı Müdürlüğün görevlerinin zamanında ve etkin bir şekilde yerine getirmek.
b) Harcama birimleri arasında mali yönetim ve kontrol alanında koordinasyon sağlamak.
c) Diğer idareler nezdinde mali iş ve işlemleri izlemek.
d) Birim hizmetlerinin etkili, süratli ve verimli bir şekilde yürütmek.
e) Gelirlerin zamanında tahakkukunu, süresinde takip ve tahsilini sağlamak.
f) Müdürlük tarafından hazırlanması gereken plan, program, bütçe, kesin hesap, mali tablolar, diğer raporlar ile mali istatistiklerin zamanında hazırlanarak ilgili idarelere göndermek.
Muhasebe yetkilisinin görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 14 - (1) Muhasebe yetkilisinin görev ve yetkileri aşağıda belirtilmiştir;
a) Gelirleri ve alacakları ilgili mevzuatına göre tahsil etmek, yersiz ve fazla tahsil edilenleri ilgililerine iade etmek.
b) Giderleri ve borçları hak sahiplerine ödemek.
c) Para ve parayla ifade edilebilen değerler ile emanetleri almak, saklamak ve ilgililere vermek veya göndermek.
d) Yukarıdaki bentlerde sayılan işlemlere ve diğer mali işlemlere ilişkin kayıtları usulüne uygun, saydam ve erişilebilir şekilde tutmak, mali rapor ve tabloları her türlü müdahaleden bağımsız olarak düzenlemek.
e) Gerekli bilgi ve raporları, Hazine ve Maliye Bakanlığa, hizmet verilen ilgili kamu idaresinin harcama yetkilisi ile Başkana ve yetkili kılınmış diğer mercilere muhasebe yönetmeliklerinde belirtilen sürelerde düzenli olarak vermek.
f) Vezne ve ambarların kontrolünü ilgili mevzuatında öngörülen sürelerde yapmak.
g) Muhasebe hizmetlerine ilişkin defter, kayıt ve belgeleri ilgili mevzuatında belirtilen sürelerle muhafaza etmek ve denetime hazır bulundurmak.
h) Muhasebe yetkilisi mutemetlerinin hesap, belge ve işlemlerini ilgili mevzuatında öngörülen zamanlarda denetlemek veya muhasebe yetkilisi mutemedinin bulunduğu yerdeki birim yöneticisinden kontrol edilmesini istemek.
i) Hesabını kendinden sonra gelen muhasebe yetkilisine devretmek, devredilen hesabı devralmak.
j) Muhasebe Şefliğini yönetmek.
k) Diğer mevzuatla verilen görevleri yapmak.
(2) Muhasebe yetkilisinin sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir;
a) Muhasebe Yetkilisi Adaylarının Eğitimi, Sertifika Verilmesi İle Muhasebe Yetkililerinin Çalışma Usul Ve Esasları Hakkında Yönetmeliğin 23 üncü maddesinde sayılan hizmetlerin zamanında yapılmasından ve muhasebe kayıtlarının usulüne uygun, saydam ve erişilebilir şekilde tutulmasından,
b) Mutemetleri aracılığıyla aldıkları ve elden çıkardıkları para ve parayla ifade edilen değerler ile bunlarda meydana gelen kayıplardan,
c) Ön ödeme ile kesin ödemelerin yapılması ve ön ödemelerin mahsubu aşamalarında ödeme emri belgesi ve eki belgelerin usulünce incelenmesi ve kontrolünden,
ç) Yersiz ve fazla tahsil edilen tutarların ilgililerine geri verilmesinde, geri verilecek tutarın, düzenlenen belgelerde öngörülen tutara uygun olmasından,
d) Ödemelerin, ilgili mevzuatın öngördüğü öncelik sırası da göz önünde bulundurularak, muhasebe kayıtlarına alınma sırasına göre yapılmasından,
e) Rücu hakkı saklı kalmak kaydıyla, kendinden önceki muhasebe yetkilisinden hesabı devralırken göstermediği noksanlıklardan,
f) Muhasebe yetkilisi mutemetlerinin hesap, belge ve işlemlerini ilgili mevzuata göre kontrol etmekten, yetkili mercilere hesap vermekten sorumludurlar.
Muhasebe yetkilisi yardımcısının görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 15 - (1) Muhasebe yetkilisi yardımcısının görev, yetki ve sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir;
a) Devredilen yetki dahilinde, gelirlerin ve alacakların tahsil edilmesini, giderlerin ve borçların hak sahiplerine ödenmesi, para ve parayla ifade edilen değerler ile emanetlerin alınması, saklanması, ilgililere verilmesi ve gönderilmesine ilişkin işlemlerin yapılmasını sağlamak.
b) Yetki sınırını aşan ve sorumlu olduğu iş ve işlemleri, ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda tetkik ederek muhasebe yetkilisine sunmak.
c) Sorumlu olunan hesap ve işlemlere ilişkin raporları sistem üzerinden alarak mutabakatı sağlamak.
d) Defterlerin, kayıtların ve belgelerin usulüne uygun olarak tutulması, muhafazası, denetim için hazır bulundurulması ve arşivleme işlemlerinin yapılmasını sağlamak.
e) Mevzuatta yapılan değişiklikleri takip etmek ve Muhasebe Şefliğine görev yapan personeli mevzuat yönünden bilgilendirmek ve eğitmek.
f) Muhasebe Şefliğinin ay ve yılsonu hesap ve cetvellerinin doğruluğunu kontrol etmek ve imzalayarak muhasebe yetkilisine sunmak.
g) Muhasebe yetkilisinin havalesi ile gelen evrakların ilgililere dağıtımını yapmak.
h) Muhasebe yetkilisinin görevinden ayrılması halinde yerine vekalet etmek.
Harcama yetkilisinin görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 16 - (1) Harcama yetkilisinin görev ve yetkileri aşağıda belirtilmiştir;
a) Harcama talimatı vermek.
b) Harcama yetkisini devretmek.
c) İhale yetkililiği görevini yürütmek.
d) Ödeme emri belgesini düzenleyecek gerçekleştirme görevlisini belirlemek.
e) Ödeme emri belgesini imzalamak.
f) Ön ödeme yapılması için onay vermek.
g) Harcama yetkilisi mutemedi görevlendirmek.
h) Harcama yetkilisi mutemetlerinin görevlendirilmesi veya değişiklik hallerinde mutemede ait bilgileri Muhasebe Şefliğine bildirmek.
i) Harcama yetkilisi mutemedinin üzerinde bulunan ön ödemenin başka bir mutemede devrine izin vermek.
j) Birim faaliyet raporunu düzenlemek.
k) Muhasebe yetkilisinin de uygun görüşünü almak suretiyle muhasebe yetkilisi mutemedi görevlendirmek.
2) Harcama yetkilisinin sorumluluğu aşağıda belirtilmiştir;
Harcama yetkilisi, harcama talimatlarının bütçe ilke ve esaslarına, kanun, tüzük ve yönetmelikler ile diğer mevzuata uygun olmasından, ödeneklerin etkili, ekonomik ve verimli kullanılmasından ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu çerçevesinde yapması gereken diğer işlemlerden sorumludur.
Gerçekleştirme görevlisinin görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 17 - (1) Gerçekleştirme görevlileri harcama talimatı üzerine; işin yaptırılması, mal veya hizmetin alınması, teslim almaya ilişkin işlemlerin yapılması, belgelendirilmesi ve ödeme için gerekli belgelerin hazırlanması görevlerini yürütürler. Gerçekleştirme görevlileri, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu çerçevesinde yapmaları gereken iş ve işlemlerden sorumludurlar.
Taşınır konsolide görevlisinin görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 18 - (1) Taşınır konsolide görevlisi Mali Hizmetler Müdürüne bağlı olarak taşınır kayıt işlemlerinden sorumludur ve Taşınır Hesap Cetvellerini konsolide ederek, idarenin İdare Taşınır Mal Yönetimi Ayrıntılı Hesap Cetveli ve İdare Taşınır Mal Yönetimi Hesap İcmal Cetvelini Başkan adına hazırlamakla yükümlüdürler.
Şefin görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 19 - (1) Müdürün talimatları doğrultusunda yöneticisi olduğu alt birimin görevlerinin yürütülmesi ve personelin düzenli, tertipli çalışmasını sağlamakla görevlidir. Personel tarafından yapılan işleri kontrol eder, işlerin eksiksiz ve zamanında yapılmasını takip eder.
Memur, İşçi, Sözleşmeli Personel ve Diğer Personelin görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 20 - (1) Kendisine verilen işleri mevzuata uygun olarak tam ve zamanında yapmakla görevlidir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çalışma Usul ve Esasları
Çalışmalarda işbirliği ve uyum
MADDE 21 - (1) Müdürlüğün faaliyet ve çalışmalarını değerlendirmek ve gerekli önlemleri almak amacıyla, Müdürün başkanlığında alt birim yöneticilerinin katılımı ile ayda bir defadan az olmamak üzere düzenli toplantılar yapılır. Bu toplantılarda, Müdürlüğün faaliyetleri ve gerçekleştirilen işlemler, sorunlar, görüş ve öneriler değerlendirilerek bilgi paylaşımı, işbirliği ve uyum sağlanır.
Görevin Planlanması
MADDE 22 - (1) Mali Hizmetler Müdürlüğündeki çalışmalar; stratejik planlar, performans hedefleri yönetmeliğe uygun yapılacak plan dahilinde yürütülür.
Görevin Yürütülmesi
MADDE 23 - (1) Müdürlükte görevli tüm personel kendilerine verilen görevleri gereken özenle dikkat ve süratle yapmak zorundadır.
Görevler ayrılığı
MADDE 24 - (1) Harcama yetkililiği ile muhasebe yetkililiği görevi aynı kişide birleşemez. Mali Hizmetler Müdürlüğünde ön malî kontrol görevini yürütenler, onay belgesi ve ekleri ile şartname ve sözleşme tasarılarının hazırlanması, malî karar ve işlemlerin belgelendirilmesi, mal ve hizmetlerin teslim alınması gibi malî karar ve işlemlerin hazırlanması ve uygulanması aşamalarında görevlendirilemezler ve ihale komisyonu ile muayene ve kabul komisyonunda başkan veya üye olamazlar.
Kullanılacak defter, kayıt ve belgeler
MADDE 25 - (1) Müdürlükte üretilen ve Müdürlüğe gelen tüm evraklar ve belgeler Standart Dosya Planı’na göre sınıflandırılır, dosyalama yapılır ve muhafaza edilir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümleri
Yürürlükten Kaldirilan Yönetmelik
MADDE 26 - (1) Bu yönetmeliğin yürürlüğe girmesiyle daha önce yürürlükte bulunan 04/09/2013 tarihli ve 114 sayılı Mali Hizmetler Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği ve 11/07/2014 tarihli ve 54 sayılı Mali Hizmetler Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliğinin Bazı Maddelerinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik yürürlükten kalkar.
Yürürlülük
MADDE 27 - (1) Bu yönetmelik, Belediye Meclisince Kabul edildikten sonar yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 28 - (1) Bu yönetmelik hükmlerini Belediye Başkanı yürütür.
Muhasebe hizmetleri
Maaş işlemleri
Taşınır işlemleri
Gelir tahakkuk ve tahsilat hizmetleri
Yoklama hizmetleri
Ön mali kontrol hizmetleri
Mali Hizmetler Müdürlüğü İşlemlerinde Kişisel Verilerin İşlenmesine Yönelik
Aydınlatma Metni
Değerli vatandaşlarımız, Çekmeköy Belediyesi olarak kamusal hizmetlerimizi ve yükümlülüklerimizi yerine getirmek, vatandaşlarımıza hizmet vermek, bilgilendirmek, sosyal ve kültürel etkinlikler düzenlemek gibi süreçlerimizde sizlere ait kişisel verileri işleyebilmekteyiz. Kişisel verileriniz 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) kapsamında veri sorumlusu olarak Çekmeköy Belediyesi tarafından işlenmektedir. Kişisel verilerinizi genel ilkelere uygun olarak işlediğimizi ve kişisel verilerin güvenliğini sağlamak üzere gerekli tedbirleri aldığımızı belirtmek isteriz. İşbu aydınlatma metni Mali Hizmetler Müdürlüğü faaliyetleri kapsamında işlenen kişisel verilerinize ilişkin sizleri bilgilendirmek amacıyla hazırlanmıştır.
Ne Tür Veriler Topluyoruz?
Mali Hizmetler Müdürlüğü’nün süreçlerinde işlediğimiz kişisel veriler şunlardır;
o Kimlik bilgileriniz (Ad, soyad, belediye sicil numarası, imza, unvan, doğum tarihi, Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası, kimlik bilgileri, imza sirküsü, ticaret unvanı),
o İletişim bilgileriniz (Telefon numarası, elektronik posta adresi, adres, ikametgah bilgisi),
o Hukuki işlem bilgileriniz (Veraset ilamı, adli makamlarla yazışmalardaki bilgiler, dava dosyasındaki bilgiler),
o Mesleki deneyim bilgilerinizi (Mesleki yeterlilik belgesi, iş bitirme belgesi, oda kayıt belgesi, ticaret sicil kaydı, vergi levhası),
o Finansal bilgilerinizi (Borç bilgisi, fatura bilgisi, hakediş bilgisi, gelir beyanı, SGK/vergi borcu bilgisi, hesap numarası, banka bilgileri),
o Tapu bilgilerinizi (Tapu bilgisi, şuyulandırma cetveli, taşınmaz bilgisi),
o Sağlık bilgilerinizi (Engel durumu, gazilik durumu),
o Araç bilgileriniz (Araç ruhsatı),
o Diğer (Kira kontratı, SGK ilişiksizlik yazısı, feragatname, emeklilik bilgisi, SGK dökümü, dilekçe detayı, şikayet-talep-başvuru detayı, sözleşmeler, vekaletname, çiftçi kayıt sistemi kaydı)
Bu Verileri Nereden Alıyoruz?
İşlemiş olduğumuz verileri;
o Kurumumuza iletmiş olduğunuz veya yetkilendirdiğiniz kişilerce iletilen dokümanlar ve sözlü bildirimleriniz aracılığıyla, kurum personelimizce tespit işlemleriyle otomatik olmayan yollarla,
o Çeşitli dilekçe, sözleşme, form, tutanak aracılığı ile otomatik olmayan yollarla,
o İlgili kamu kurum ve kuruluşlarından otomatik olmayan ve kısmen otomatik yollarla,
o Elektronik posta, telefon gibi araçlarla kısmen otomatik yollarla,
o İnternet adresimiz, sosyal medya hesaplarımız, çağrı merkezimiz, Seri Nokta merkezlerimiz ve bu alanlarda yer alan formlar aracılığıyla otomatik yollarla, elde etmekteyiz. İlgili kişilerin, yakınlarına ve/veya üçüncü kişilere ait kişisel verileri paylaşmaları durumunda bu kişileri bilgilendirdiği ve gerekli hallerde açık rızalarını aldığı kabul edilir.
Bu Verileri İşlemekteki Amaçlarımız Neler ve Hangi Hukuki Şarta Dayanıyoruz?
Kanun kapsamında öngörülen veri işleme şartları şunlardır;
o Açık rızanın varlığı (“m.5/1”, “m.6”)
o Kanunlarda açıkça öngörülmesi (“m.5/2-a”),
o Fiili imkânsızlık nedeniyle rızasını açıklayamayacak durumda bulunan veya rızasına hukuki geçerlilik tanınmayan kişinin kendisinin ya da bir başkasının hayatı veya beden bütünlüğünün korunması için zorunlu olması (“m.5/2-b”)
o Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması (“m.5/2-c”),
o Veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması (“m.5/2-ç”),
o İlgili kişinin kendisi tarafından alenileştirilmiş olması (“m.5/2-d”),
o Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması (“m.5/2-e”),
o İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması (“m.5/2-f”).
Elde ettiğimiz bu verileri şu amaçlarımızı gerçekleştirmek için sizlerden talep etmekteyiz:
o Kimlik bilgilerinizi,
o Kimliğinizi tespit etmek, evrak kayıt süreçlerini gerçekleştirmek amacıyla (m.5/2-e, m.5/2-f),
o Müdürlüğümüze ait yönetmelikler, faaliyet kapsamımız, ilgili mevzuat kapsamında yer alan çeşitli beyan, vergi, ihbarname, yoklama iş ve işlemleri ile yetkili kurum ve kuruluşlar ile koordinasyon halinde çalışma iş ve işlemlerimizin yürütülmesi, yerine getirilmesi amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),
o İlgili mevzuat kapsamında yer alan çeşitli ödeme, tahsilat, icra, haciz, teminat iadesi işlemlerinin gerçekleştirilmesi amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),
o Kurumsal yardım ödemelerini gerçekleştirmek, taşınır bağışlarını kayıt altına almak amaçlarıyla (m.5/2-e, m.5/2-f),
o Vatandaş vergi muafiyet işlemlerini gerçekleştirmek amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e),
o Kurumumuzda yer alan diğer birimler ve yetkili kurumlar ile koordinasyon, ortak süreç yürütülmesi işlemlerinin gerçekleştirilmesi, destek sağlama amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e),
o Müdürlüğümüz yetki alanı dahilinde gerçekleştirilen başvurularda talep doğrultusunda işlemleri yürütmek, ilgili kişiye talebi ve/veya talep sonucu hakkında bilgi vermek amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),
o Tedarikçilerimiz ile ön görüşme, ihale ve sözleşme süreçlerinin yürütülmesi amacıyla (m.5/2-c, m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),
o Yetkili kamu kurum ve kuruluşlara karşı bilgi verme, bildirimde bulunma yükümlülüklerimizi yerine getirmek amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f)
o İletişim bilgilerinizi,
o Kimliğinizi tespit etmek, evrak kayıt süreçlerini gerçekleştirmek amacıyla (m.5/2-e, m.5/2-f),
o Müdürlüğümüze ait yönetmelikler, faaliyet kapsamımız, ilgili mevzuat kapsamında yer alan çeşitli beyan, vergi, ihbarname, yoklama iş ve işlemleri ile yetkili kurum ve kuruluşlar ile koordinasyon halinde çalışma iş ve işlemlerimizin yürütülmesi, yerine getirilmesi amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),
o İlgili mevzuat kapsamında yer alan çeşitli ödeme işlemlerinin gerçekleştirilmesi amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),
o Kurumsal yardım ödemelerini gerçekleştirmek, taşınır bağışlarını kayıt altına almak amaçlarıyla (m.5/2-e, m.5/2-f),
o Vatandaş vergi muafiyet işlemlerini gerçekleştirmek amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e),
o Kurumumuzda yer alan diğer birimler ve yetkili kurumlar ile koordinasyon, ortak süreç yürütülmesi işlemlerinin gerçekleştirilmesi, destek sağlama amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e),
o Müdürlüğümüz yetki alanı dahilinde gerçekleştirilen başvurularda talep doğrultusunda işlemleri yürütmek, ilgili kişiye talebi ve/veya talep sonucu hakkında bilgi vermek amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),
o Tedarikçilerimiz ile ön görüşme, ihale ve sözleşme süreçlerinin yürütülmesi amacıyla (m.5/2-c, m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),
o Yetkili kamu kurum ve kuruluşlara karşı bilgi verme, bildirimde bulunma yükümlülüklerimizi yerine getirmek amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f)
o Hukuki işlem bilgilerinizi,
o Kurumumuzda yer alan diğer birimler ve yetkili kurumlar ile koordinasyon, ortak süreç yürütülmesi işlemlerinin gerçekleştirilmesi, destek sağlama amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e),
o Müdürlüğümüze ait yönetmelikler, faaliyet kapsamımız, ilgili mevzuat kapsamında yer alan çeşitli beyan iş ve işlemlerimizin yürütülmesi, yerine getirilmesi amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),
o Yetkili kamu kurum ve kuruluşlara karşı bilgi verme, bildirimde bulunma yükümlülüklerimizi yerine getirmek amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f)
o Mesleki deneyim bilgileriniz,
o Evrak kayıt süreçlerini gerçekleştirmek amacıyla (m.5/2-e, m.5/2-f),
o Kurumumuzda yer alan diğer birimler ve yetkili kurumlar ile koordinasyon, ortak süreç yürütülmesi işlemlerinin gerçekleştirilmesi, destek sağlama amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e),
o Teminat iadesi işlemlerinin gerçekleştirilmesi amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),
o Tedarikçilerimiz ile ihale ve sözleşme süreçlerinin yürütülmesi amacıyla (m.5/2-c, m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),
o Yetkili kamu kurum ve kuruluşlara karşı bilgi verme, bildirimde bulunma yükümlülüklerimizi yerine getirmek amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f)
o Finansal bilgilerinizi,
o Evrak kayıt süreçlerini gerçekleştirmek amacıyla (m.5/2-e, m.5/2-f),
o Müdürlüğümüze ait yönetmelikler, faaliyet kapsamımız, ilgili mevzuat kapsamında yer alan vergi, ihbarname iş ve işlemleri ile yetkili kurum ve kuruluşlar ile koordinasyon halinde çalışma iş ve işlemlerimizin yürütülmesi, yerine getirilmesi amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),
o İlgili mevzuat kapsamında yer alan çeşitli ödeme, tahsilat, icra, haciz, teminat iadesi işlemlerinin gerçekleştirilmesi amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),
o Kurumsal yardım ödemelerini gerçekleştirmek amacıyla (m.5/2-e, m.5/2-f),
o Vatandaş vergi muafiyet işlemlerini gerçekleştirmek amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e),
o Kurumumuzda yer alan diğer birimler ve yetkili kurumlar ile koordinasyon, ortak süreç yürütülmesi işlemlerinin gerçekleştirilmesi, destek sağlama amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e),
o Müdürlüğümüz yetki alanı dahilinde gerçekleştirilen başvurularda talep doğrultusunda işlemleri yürütmek, ilgili kişiye talebi ve/veya talep sonucu hakkında bilgi vermek amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),
o Tedarikçilerimiz ile ihale ve sözleşme süreçlerinin yürütülmesi amacıyla (m.5/2-c, m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),
o Yetkili kamu kurum ve kuruluşlara karşı bilgi verme, bildirimde bulunma yükümlülüklerimizi yerine getirmek amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f)
o Tapu bilgilerinizi,
o Evrak kayıt süreçlerini gerçekleştirmek amacıyla (m.5/2-e, m.5/2-f),
o Müdürlüğümüze ait yönetmelikler, faaliyet kapsamımız, ilgili mevzuat kapsamında yer alan çeşitli beyan iş ve işlemleri ile yetkili kurum ve kuruluşlar ile koordinasyon halinde çalışma iş ve işlemlerimizin yürütülmesi, yerine getirilmesi amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),
o Vatandaş vergi muafiyet işlemlerini gerçekleştirmek amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e),
o Kurumumuzda yer alan diğer birimler ve yetkili kurumlar ile koordinasyon, ortak süreç yürütülmesi işlemlerinin gerçekleştirilmesi, destek sağlama amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e),
o Müdürlüğümüz yetki alanı dahilinde gerçekleştirilen başvurularda talep doğrultusunda işlemleri yürütmek, ilgili kişiye talebi ve/veya talep sonucu hakkında bilgi vermek amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),
o Yetkili kamu kurum ve kuruluşlara karşı bilgi verme, bildirimde bulunma yükümlülüklerimizi yerine getirmek amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f)
o Sağlık bilgilerinizi,
o Müdürlüğümüze ait yönetmelikler, faaliyet kapsamımız, ilgili mevzuat kapsamında yer alan çeşitli beyan iş ve işlemleri ile yetkili kurum ve kuruluşlar ile koordinasyon halinde çalışma iş ve işlemlerimizin yürütülmesi, yerine getirilmesi amacıyla (m.6),
o Vatandaş vergi muafiyet işlemlerini gerçekleştirmek amacıyla (m.6),
o Araç bilgilerinizi,
o Müdürlüğümüze ait yönetmelikler, faaliyet kapsamımız, ilgili mevzuat kapsamında yer alan çeşitli vergi iş ve işlemleri ile yetkili kurum ve kuruluşlar ile koordinasyon halinde çalışma iş ve işlemlerimizin yürütülmesi, yerine getirilmesi amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),
o Müdürlüğümüz yetki alanı dahilinde gerçekleştirilen başvurularda talep doğrultusunda işlemleri yürütmek, ilgili kişiye talebi ve/veya talep sonucu hakkında bilgi vermek amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),
o Yetkili kamu kurum ve kuruluşlara karşı bilgi verme, bildirimde bulunma yükümlülüklerimizi yerine getirmek amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f)
o Diğer bilgilerinizi,
o Evrak kayıt süreçlerini gerçekleştirmek amacıyla (m.5/2-e, m.5/2-f),
o Müdürlüğümüze ait yönetmelikler, faaliyet kapsamımız, ilgili mevzuat kapsamında yer alan çeşitli beyan, vergi, yoklama iş ve işlemleri ile yetkili kurum ve kuruluşlar ile koordinasyon halinde çalışma iş ve işlemlerimizin yürütülmesi, yerine getirilmesi amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),
o İlgili mevzuat kapsamında yer alan çeşitli ödeme, teminat iadesi işlemlerinin gerçekleştirilmesi amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),
o Vatandaş vergi muafiyet işlemlerini gerçekleştirmek amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e),
o Kurumumuzda yer alan diğer birimler ve yetkili kurumlar ile koordinasyon, ortak süreç yürütülmesi işlemlerinin gerçekleştirilmesi, destek sağlama amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e),
o Müdürlüğümüz yetki alanı dahilinde gerçekleştirilen başvurularda talep doğrultusunda işlemleri yürütmek, ilgili kişiye talebi ve/veya talep sonucu hakkında bilgi vermek amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),
o Tedarikçilerimiz ile ihale ve sözleşme süreçlerinin yürütülmesi amacıyla (m.5/2-c, m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),
o Yetkili kamu kurum ve kuruluşlara karşı bilgi verme, bildirimde bulunma yükümlülüklerimizi yerine getirmek amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f)
işlemekteyiz. Bu verileri işlerken dayandığımız veri işleme şartları parantez içerisinde belirtilmiştir.
Verileri Kimlerle Paylaşıyoruz?
İşlemiş olduğumuz kişisel verileri
o İlgili yasal yükümlülüklerin yerine getirilmesi, bildirim gerçekleştirilmesi amacıyla görevli ve yetkili kamu kurum ve kuruluşlarına, denetçilere,
o Yasal süreçlerin takip edilmesi ve/veya yürütülmesi amacıyla hizmet alınan tedarikçilerimize, yetkili kurum ve kuruluşlara,
o İş süreçlerinin yürütülmesi, takibi, denetimi, iş süreçlerinin yürütülmesi kapsamında bilgi almak, bildirimde bulunmak amaçlarıyla hizmet alınan tedarikçilerimize, yetkili kurum ve kuruluşlara,
o İlgili kişi talebine ilişkin iş süreçlerinin yürütülmesi, işlemlerin gerçekleştirilmesi amacıyla yetkili kurum ve kuruluşlara
aktarabilmekteyiz. Belirtilen üçüncü kişiler dışında kişisel verilerini ilgisiz ve yetkisiz üçüncü kişilerle paylaşmamaktayız.
Kişisel Verilerin Saklanması ve İmha Edilmesi
Kişisel verileriniz işlenmesi amacı doğrultusunda, işleme amacıyla bağlantılı ve ölçülü bir şekilde genel ilkelere uygun olarak işlenmekte ve saklanmaktadır. Kişisel verilerin güvenliği için Kanun kapsamında öngörülen her türlü teknik ve idari tedbir almaktayız. Kişisel verilerinizi işleme amacı ve sebebi, ilgili mevzuatın gerektirdiği süre ve hukuki yükümlülüklerimiz gibi unsurları gözeterek saklamaktayız.
Kanun Kapsamındaki Haklarınız Nelerdir
İlgili kişiler, kurumumuza başvuruda bulunarak;
o Kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme,
o Kişisel veri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
o Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
o Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
o Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
o Kanun ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
o İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
o Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme
haklarına sahiptir. Haklarınıza ilişkin taleplerinizi https://www.cekmekoy.bel.tr/sayfa/kvkk-basvuru-formu adresinde yer alan formu kullanarak iletebilirsiniz. Talepleriz en kısa sürede ve nihayetinde en geç otuz (30) gün içerisinde ücretsiz olarak değerlendirilip karara bağlanacaktır. Değerlendirme ve karar verme işleminin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi durumunda Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenen tarifedeki ücret esas alınacaktır.
İnternet Sitesi : https://www.cekmekoy.bel.tr/
Telefon Numarası : 0 216 600 06 00
E-Posta Adresi : info@cekmekoy.bel.tr
Adres : Merkez Mahallesi Piri Reis Caddesi No:5 Çekmeköy/İstanbul
Sevgili komşularım
İstanbul’a 1980 yılında memleketim Ardahan’dan geldiğimde ilk ayak bastığım yer Çekmeköy olmuştu. Yeşili, doğası ve havasıyla İstanbul’un en önemli yerlerinden birisine gelmiş olmam benim için yeni hayaller kurmama da vesile oldu.
Çekmeköy, benim yaşamaya başladığım yıllarda beldeydi. 2009 yılında ilçe olan Çekmeköy’e Alemdağ, Taşdelen ve Ömerli beldeleri katıldı. 2009 yılında yaklaşık 155 bin olan nüfusu bugün 300 binleri buldu.
İlçenin gelişmesi için 15 yılda yapılan çalışmalar, yatırımlar önemli. Ancak aynı oranda da ihtiyaçlar artıyor. 38 yıllık belediyecilik tecrübem bu güzel ilçeye doğru ve sürdürülebilir projeler yapmam için büyük bir şans. 21 mahallemizde yaşayan komşularımın nelere ihtiyaçları var, ne istiyorlar bunların tamamını biliyorum.
40 yıl önce geldiğim Çekmeköy’de yeni bir dönemin başlamasına vesile olan tüm komşularıma şükranlarımı sunuyorum. 45 günlük seçim çalışması sürecimde bana kol kanat geren, destek olan ve bu onurlu göreve gelmeme vesile olan herkese çok teşekkür ediyorum.
Çekmeköy’de çocuklarımıza, gençlerimize, yaşlılarımıza, emeklilerimize, esnafımıza, çalışanlarımıza kısaca bu ilçede yaşayan herkese eşit mesafede olacağım. Arkadaşlarımla birlikte daha iyi, daha sürdürülebilir bir Çekmeköy yaratacağımızdan kimsenin kuşkusu olmasın.
Belediyemizde çalışan 1508 personelimizle birlikte omuz omuza, dayanışma içerisinde halkımıza hizmet edeceğiz. Güler yüzlü Çekmeköy için el ele vermeliyiz. Çalışma arkadaşlarımda bu heyecanı gördüm. Yeter ki bir olalım, birlikte olalım.
Çekmeköy; daha fazla yatırım, daha fazla sanat, daha fazla kültürle adından söz ettirecek. Tüm komşularımın yüzlerinden gülümseme eksik olmayacak. Çekmeköy’de yatağa hiçbir çocuğumuz aç girmeyecek. Herkesin “ÇERKEZ BAŞKANI” olacağım. Sözüm söz…
Orhan ÇERKEZ
Çekmeköy Belediye Başkanı
1962 yılında Ardahan'da dünyaya gelen Orhan Çerkez, 1980 yılından bu yana Çekmeköy'de ikamet etmektedir. Evli ve iki çocuk babasıdır.
Orhan Çerkez, lisans eğitimini Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü'nde tamamlamıştır. Çerkez, İstanbul Medeniyet Üniversitesi Kamu Yönetimi ve Şehircilik Bölümü'nde de yüksek lisans yapmıştır.
1985 yılında Kadıköy Belediyesi Zabıta Müdürlüğü'nde devlet memuru olarak göreve başlayan ve bu birimde yöneticilikte yapan Çerkez; 2009’da yürürlüğe giren kanunla birlikte, tecrübe ve birikimleriyle halka hizmet için ilçe statüsü kazanan Ataşehir Belediyesi’nde göreve başladı.
Ataşehir Belediyesi'nde 2009 ‘da sırasıyla; İdari İşler Amiri ve Ulaşım Hizmetleri Müdürü olarak görev yapan Çerkez, 2016 yılından 2023 yılına kadar ise Ataşehir Belediye Başkan Yardımcılığı görevini üstlenerek sosyal demokrat belediyecilik kültürüyle vatandaşlara hizmet etti.
38 yıllık belediyecilik tecrübesiyle kazandığı deneyimlerin yanı sıra; kamu yararını gözeten birçok vakıf, federasyon, sivil toplum kuruluşu ve dernekte aktif görev alan, 31 Mart 2024’te yapılan Mahalli İdareler Seçimlerinde ipi göğüsleyen Orhan Çerkez, bu birikimi şimdi Çekmeköy ve Çekmeköylüler için yapacağı projelerle hayata geçirecek.