T.C.
ÇEKMEKÖY BELEDİYE BAŞKANLIĞI
Muhtarlık İşleri Müdürlüğü
GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 - (1) Bu yönetmeliğin amacı, Muhtarlık İşleri Müdürlüğünün kuruluş, görev, yetki sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektedir.
Kapsam
MADDE 2 - (1) Bu yönetmelik; Muhtarlık İşleri Müdürlüğünün görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarına ilişkin hususları kapsar.
Dayanak
MADDE 3 - (1) Bu yönetmelik; 5393 sayılı Belediye Kanunu, Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik, İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün 20.2.2015 tarihli ve 2015/8 No.lu Genelgesi ile 03.07.2005 tarihli ve 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 76 maddesi ve 08.10.2006 tarih ve 26313 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan (06.06.2009 tarih ve 27250 sayılı Resmi Gazete ile değiştirilen) Kent Konseyi Yönetmeliği’ne dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 - (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Belediye: Çekmeköy Belediyesini,
b) Başkanlık: Çekmeköy Belediye Başkanlığını,
c) Başkan: Çekmeköy Belediye Başkanını,
ç) Başkan Yardımcısı: Çekmeköy Belediyesi Muhtarlık İşleri Müdürlüğünün bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısını,
d) Belediye: Çekmeköy Belediye Başkanlığını,
e) Genel Müdürlük: Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğünü,
f) Kaymakamlık: Çekmeköy Kaymakamlığını,
g) MBS: İçişleri Bakanlığı Muhtarlık Bilgi Sistemi’ni,
ğ) Meclis: Çekmeköy Belediye Meclisini,
h) Muhtar: Çekmeköy sınırları içinde bulunan her bir mahallenin yönetiminden Sorumlu, seçimle işbaşına gelen kişiyi,
ı) Muhtarlık: Çekmeköy Mahalle Muhtarlarını,
i) Müdür: Çekmeköy Belediyesi Muhtarlık İşleri Müdürünü,
j) Koordinatör: Bir veya birden fazla büronun/şefliğin iş ve işlemlerinin yapılmasından sorumlu personeli,
k) Şef: Bir veya birden fazla büronun iş ve işlemlerinin yapılmasından sorumlu personeli,
l) Müdürlük: Çekmeköy Belediyesi Muhtarlık İşleri Müdürlüğünü,
m) Personel: Çekmeköy Belediyesi Muhtarlık İşleri Müdürlüğü personelini,
n) Yönetmelik: Muhtarlık İşleri Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliğini, ifade eder.
Temel İlkeler
MADDE 5 - (1) Müdürlük tüm çalışmalarında;
a) Karar alma, uygulama ve eylemlerde saydamlık,
b) Hizmetlerin temin ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca uygunluk,
c) Hesap verebilirlik,
ç) Kurum içi yönetimde ve kenti ilgilendiren kararlarda katılımcılık,
d) Uygulamalarda adalet ve hizmette eşitlik,
e) Belediye kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik,
f) Hizmetlerde geçici çözümler ve anlık kararlar yerine sürdürülebilirlik, ilkelerini esas alır.
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş, Teşkilat ve Bağlılık
Kuruluş
MADDE 6 - (1) Çekmeköy Belediyesi Muhtarlık İşleri Müdürlüğü, İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü’nün 20/02/2015 tarih ve 2015/8 sayılı Genelgesi uyarınca, Çekmeköy Belediye Meclisinin 09/04/2015 tarih ve 2015/96 sayılı kararı ile kurulmuştur.
Teşkilat
MADDE 7 - (1) Muhtarlık İşleri Müdürlüğünün Personel Yapısı aşağıda belirtildiği şekildedir:
a) Müdür,
b) Şef,
c) Memurlar,
ç) Kadrolu İşçiler,
d) Sözleşmeli Personel,
e) Diğer personel.
(2) Teşkilat Yapısı
a) İdari İşler Bürosu
b) Kent Konseyi Bürosu
c) Muhtar Bilgi Sistemi Koordinatörlüğü
ç) Sivil Toplum Kuruluşları ile İlişkiler Bürosu
(3) Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Esaslarına Dair Yönetmelik hükümleri çerçevesinde, iş ve işlemlerin daha etkin ve verimli yürütülebilmesi için Müdürlüğün hizmet alanları, görev ve sorumluluklarına paralel olarak kadro karşılığı olmaksızın Müdürün talebi, İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünün teklifi ve Belediye Başkanının Onayı ile ihtiyaç duyulan nitelik ve sayıda “Büro sorumlusu ve/veya Şef” görevlendirilmesi yapılabilir.
(4) Birimlerin iç organizasyon yapılarının teşkili, söz konusu birimde görev yapmakta olan kadrolu şefler dahil olmak üzere ve Büro Sorumlusunun görev, yetki ve sorumlulukları ilgili birim amirinin teklifi ve bir üst amirin onayı ile gerçekleştirilecek bir iç düzenleme ile geçerlilik kazanır.
Bağlılık
MADDE 8 - (1) Muhtarlık İşleri Müdürlüğü Belediye Başkanına veya görevlendireceği Başkan Yardımcısına bağlıdır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluk
Müdürlüğün görevleri
MADDE 9 - (1) Müdürlüğün görevleri aşağıda belirtildiği gibidir.
a) Muhtarlık İşleri Müdürlüğü, İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü’nün 20.02.2015 tarihli 2015/8 sayılı Genelgesinde belirtilen iş ve işlemlerin tamamının etkin ve verimli bir şekilde yapılmasından sorumludur.
b) İçişleri Bakanlığı tarafından www.muhtar.gov.tr üzerinden oluşturulan Muhtar Bilgi Sistemi (MBS) aracılığı ile belediyemize iletilen talep, şikayet, öneri ve isteklerin mevzuatta belirtilen sürelerde karşılanmasını sonuçlandırılmasını sağlamak.
c) MBS haricinde muhtarlıklardan gelen (bizzat, telefonla, maille, dilekçe vb.) her türlü talebin uygun birime yönlendirilmesini sağlamak ve sonuçlarını takip etmek.
ç) MBS üzerinden veya başka yollarla muhtarlardan gelen tüm talep, şikayet, öneri ve isteklerle ilgili istatistiki kayıtları tutmak, raporlamak ve başkanlığa sunmak, muhtarlara geri dönüş yapılarak bilgilendirmek.
d) Yılın belirli zamanlarında Muhtarlarla istişare toplantıları düzenlemek ve mahalle temelinde hizmetlerin değerlendirmesini yapmak.
e) Belediyemiz müdürlükleri tarafından yapılan tüm hizmetlerin mahalle temelinde raporlanmasını sağlamak, ilgili müdürlüklerde mahalle esasında raporlama ve arşiv oluşturulmasını sağlamak.
f) 5393 sayılı Belediye Kanunun 9. Maddesi gereğince belediye meclisince alınacak kararları yerine getirmek.
g) Başkanlık makamı ile Muhtarlar arasındaki işbirliği ve koordinasyonu sağlamak
ğ) Başkanın, muhtarlarla ilgili yazılı ve sözlü talimatlarını ilgili birimlere ulaştırmak, takip ederek sonuçlandırılmasını sağlamak.
h) Müdürlükle ilgili gelen resmi evrakları kayda alınmasını sağlamak.
ı) Çekmeköy sınırlarındaki site / bina yönetimleri ile iletişim halinde bulunmak, Belediye hizmet, faaliyet ve projeleri hakkında gerekli tanıtımların yapılması için konusuna göre ilgili diğer müdürlüklerle koordineli çalışmak, site yönetimlerine ilişkin irtibat bilgilerini içeren listeler hazırlamak, öneri ve talepler ile şikâyetlerin takibini yapmak, kentsel, toplumsal gelişimin sağlanması konularında ortaklaşa projeler geliştirmek.
i) Sivil Toplum Kuruluşlarının (Dernek, Okul aile birliği vb.) sorunlarının çözümü için kamu kurum ve kuruluşlar nezdinde, araştırmalar, incelemeler, toplantılar ve yayınlar ile sorunları tespit etmek ve bu sorunlara çözüm önerileri üretmek, araştırma ve geliştirme çalışmaları yapmak veya yaptırmak, projeler oluşturmak, projelere ait etkinlikleri düzenleyip yürütmek, model uygulamaları yapmak ve bu uygulamalara katkıda bulunmak amacıyla gerekli çalışmaları yapmak.
j) Sivil toplum kuruluşları ile iş birliği ve protokol yaparak çalışma ve faaliyetlerine katkı sunmak, ortak projeler ve faaliyetler yapmak,
k) 08/10/2006 tarih ve 26313 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Kent Konseyi Yönetmeliğine; 06/06/2009 tarih ve 27251 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Yönetmeliğin 10. Maddesi ile eklenen 16/A maddesi hükmüne göre bütçede ödenek tahsisi suretiyle Çekmeköy Kent Konseyinin ayni ve nakti ihtiyaçlarını karşılamak.
l) Çekmeköy Kent Konseyi ile Çekmeköy Belediyesi arasında ki koordinasyon ve iletişimini sağlamak.
m) Vatandaşlarımız ile Çekmeköy Belediye Başkanımız arasındaki koordinasyon (Halk Buluşma Toplantıları) ve iletişimini sağlamak.
Müdürlüğün yetkisi
MADDE 10 - (1) Muhtarlık İşleri Müdürlüğü, ilgili mevzuatta müdürlüğü ilgilendiren görevler, bu yönetmelikte belirtilen görevler, Belediye başkanı veya Başkan Yardımcısı tarafından Müdürlüğe tevdi edilen görevleri yapmakla yetkilidir.
Müdürlüğün sorumluluğu
MADDE 11 - (1) Muhtarlık İşleri Müdürlüğü, ilgili mevzuatta müdürlüğü ilgilendiren görevler, bu yönetmelikte belirtilen görevler, Belediye Başkanı veya Başkan Yardımcısı tarafından Müdürlüğe tevdi edilen görevleri özen, titizlik ve süresinde yapmakla sorumludur.
Müdürün görev ve yetki sorumluluğu
MADDE 12 - (1) Müdür’ün Görevleri;
a) Müdürlüğü Başkana karşı temsil eder.
b) Müdürlüğün yönetiminde tam yetkili ve sorumlu kişidir.
c) Çalışmaları yazılı ve sözlü emirlerle yürütür.
ç) Müdürlüğün sevk, idare ve disiplininden sorumludur.
d) Personel arasında görev dağılımı yapar.
e) Müdürlükte çalışan personelin birinci sicil amiri olup, memur, işçi ve diğer personelin başarı ve performans değerlendirmesini yapar.
f) Müdürlüğün çalışma usul ve esaslarını geçerli mevzuatlar çerçevesinde Görev ve Çalışma
g) Yönetmeliğini hazırlık çalışmalarını yürütür.
ğ) Müdürlüğün tahakkuk amiri ve harcama yetkilisidir.
h) Muhtarlık İşleri Müdürlüğü ile diğer Müdürlükler ve ilgili birimler arasında koordinasyonu sağlar.
ı) Müdürlüğün yıllık performans programını ve buna bağlı olarak yıllık bütçesini hazırlar.
i) Müdürlüğün yıllık faaliyet raporlarını hazırlar.
j) Müdürlüğün yazışmalarını Resmi Yazışma Kurallarına göre yapılmasını ve Standart Dosya
k) Planına göre arşivlenmesini sağlar.
l) Müdürlüğe ait taşınırlarla ilgili taşınır kayıt ve kontrol yetkilisini görevlendirir ve işlemlerin yürütülmesini sağlar.
m) İş Sağlığı ve Güvenliği Prosedürü çerçevesinde tüm çalışanların iş güvenliğini sağlamak.
n) Üst birimlerce kendisine verilen diğer görevleri hukuka uygun olarak yerine getirir.
o) Müdürlüğün görev ve yetki alanları ile ilişkili stratejik plan yapmak.
ö) Stratejik plana bağlı performans hedeflerini belirlemek ve takip ekmek.
p) Müdürlük çalışmaları ve yapılandırmaları ile ilgili Başkana teklif ve öneri sunmak.
Yetkileri
MADDE 13 - (1) Müdür’ün Yetkileri;
a) Müdürlüğün işlevlerine ilişkin görevlerin, Başkanlık Makamınca uygun görülen programlar gereğince yürütülmesi için karar verme, tedbirler alma ve uygulatma yetkisi,
b) Müdürlüğün işlevlerinin yürütülmesinde ihtiyaç duyulan yeni tedbirlerin ve yetkilerin alınması için Başkanlık Makamına önerilerde bulunma yetkisi,
c) Müdürlükler arası müdürlüğün iş ve işlemleriyle ilgili yazışmalarda birinci derece imza yetkisi,
ç) Disiplin amiri olarak sorumlu olduğu personele, mevzuatta öngörülen disiplin cezalarını verme yetkisi,
d) Müdürlüğe bağlı çalışanları denetleme ve karşılaştığı aksaklıkları gidermesinde uyarma yetkisi,
e) Müdürlük emrinde görev yapan personelle ilgili yönetmelik çerçevesinde sicil raporu düzenleme yetkisi,
f) Mazeretine binaen bir güne kadar mazeret izni vermek ve ödül, takdirname, yer değiştirme gibi personel işlemleri için bağlı bulunduğu Başkanlık Makamına önerilerde bulunmak, sorumlu olduğu tüm personelin yıllık izin kullanış zamanlarını tespit etme yetkisi,
g) Geçici süre görevde bulunamayacağı dönemlerde, müdürlüğe tayin şartlarını haiz olan personelden birini müdürlüğe vekâlet etmek üzere belirleme ve makamın onayına sunma yetkisi,
ğ) Birimdeki tüm personele görev dağılımını yapma yetkisi,
h) Personelin özlük haklarının korunması ve kontrolünü sağlanması gerektiğinde ilgili makamlarla görüşüp sorunları çözme yetkileri bulunmaktadır.
Sorumlulukları
MADDE 14 - (1) Müdür’ün Sorumlukları;
a) Belediye Mevzuatı, göreviyle ilgili diğer mevzuat ve bu yönetmelik ile kendisine verilen görevlerinin gereği gibi yerine getirilmesinden; yetkilerin zamanında ve gereğince kullanılmasından, bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısına karşı sorumludur.
Muhtar Bilgi Sistemi şefi/koordinatörü görev, yetki ve sorumluluğu
MADDE 15 - (1) Görev, Yetki ve Sorumlulukları;
a) İçişleri Bakanlığı tarafından www.muhtar.gov.tr üzerinden oluşturulan Muhtar Bilgi Sisteminin (MBS) koordinasyonunu sağlar.
b) MBS aracılığı ile Belediyemize iletilen talep, şikayet, öneri ve isteklerin mevzuatta belirtilen sürelerde karşılanmasını ve sonuçlandırılmasını sağlar.
c) Müdürlükler tarafından yapılacak geri dönüşlerin MBS talep, şikayet, öneri ve isteğinin tam karşılığı olup olmadığını sorgular, sonuçların etkinliğini denetler ve iyileştirilmesini sağlar.
ç) MBS haricinde muhtarlıklardan gelen (bizzat, telefonla, maille, dilekçe vb.) her türlü talebin uygun birime, uygun kişilere yönlendirilmesini sağlar ve sonuçların uygunluğunu denetler.
d) MBS üzerinden veya başka yollarla muhtarlardan gelen tüm talep, şikayet, öneri ve isteklerle ilgili kayıtları tutar, raporlar ve başkanlığı sunar.
e) Özellikle karşılanamayan taleplerle ilgili, neden karşılanamadığına dair gerekçe raporları oluşturur.
f) Müdürlük bünyesinde yapılan görev dağılımı neticesinde kendilerine verilen görevleri, mevzuata uygun olarak yürütür ve yerine getirilmesini sağlar.
g) Faaliyetlerin devamlılığını sağlamak için, yapılan işlemlerle ilgili her türlü kaydın tutulmasını, gerekli belgelerin düzenlenmesini ve takibini, önemli olan evrakın muhafaza edilmesini, bu konulardaki mevzuat ve usullere göre hareket edilmesini sağlar.
ğ) Müdürlüğün görev alanıyla ilgili ihale konusu iş ve işlemlerin geçerli olan kanun, tüzük ve yönetmenlikler çerçevesinde yapılmasını sağlar.
h) Müdürlükle ilgili mal ve hizmet alımıyla ilgili şartname oluşturulmasını sağlamak.
ı) Müdürlükle ilgili mal ve hizmet alımlarıyla ilgili gerekli onayları alarak, Belediye Satın Alma ve İhale Bürosuna gönderilmesini sağlamak.
i) Aylık ve yıllık faaliyet raporlarını hazırlanmasını sağlamak.
j) Geçerli olan kanun, tüzük ve yönetmelik mevzuatlarına uygun amirlerinin vereceği diğer tüm görevleri yerine getirir.
İdari işler görev, yetki ve sorumluluğu
MADDE 16 - (1) Görev, Yetki ve Sorumlulukları;
a) Müdürlüğümüzle ilgili resmi yazışmaları gerçekleştirir.
b) Müdürlüğümüzle ilgili gelen resmi evrakları kayda alarak dosyalar.
c) Müdürlük Makamından havale edilen evrakları ilgili personele zimmet ve imza karşılığında teslim eder.
ç) Gelen ve giden evrakları ilgili bilgisayar programına kaydını yapar, dış müdürlük evraklarını yine zimmetle Müdürlüğe teslim eder.
d) Müdürlükler arası havale ve kayıt işlemlerini elektronik ortamda yapar.
e) Müdürlükte çalışan personelin izin programını müdürün onayı ile hazırlar.
f) Müdürlüğün sekretarya işlerini yürütür.
g) Müdürlüklerle yapılan tüm yazışmaların birer suretini konularına Standart Dosya Planına göre tasnif ederek ayrı klasörlerde saklar.
ğ) İşlemi biten evrakları Müdürlük Makamının oluru ile arşive kaldırır.
h) Arşivdeki evrakların değerlendirilmesi, tasnifi, muhafazası Müdür veya Şef tarafından istenildiği takdirde çıkarılmalarından görevlidir.
ı) Gerektiğinde her türlü sosyal organizasyonlarda görev alır.
i) Geçerli olan kanun, tüzük ve yönetmelik mevzuatlarına uygun müdür ve şefin vereceği diğer talimatları yerine getirir.
j) Kent Konseyinin tüm yazışmaları Müdürlüğümüz üzerinden yerine getirilir.
Taşınır kayıt ve kontrol yetkilisinin görev, yetki ve sorumluluğu
MADDE 17 - (1) Görev, Yetki ve Sorumlulukları;
a) Harcama birimince edinilen taşınırlardan muayene ve kabulü yapılanları cins ve niteliklerine göre sayarak, tartarak, ölçerek teslim alır, doğrudan tüketilmeyen ve kullanımı verilmeyen taşınırları sorumluluğundaki ambarlarda muhafaza eder.
b) Muayene ve kabul işlemi hemen yapılamayan taşınırları kontrol ederek teslim alır, bunların kesin kabulü yapılmadan kullanıma verilmesini önler.
c) Taşınırların giriş ve çıkışlarına ilişkin kayıtları tutar, bunlara ilişkin belge ve cetvelleri düzenleyerek taşınır yönetim hesap cetvellerini konsolide görevlisine gönderir.
ç) Tüketime veya kullanıma verilmesi uygun görülen taşınırları ilgililere teslim eder.
d) Taşınırların yangına, ıslanmaya, bozulmaya, çalınmaya ve benzeri tehlikelere karşı korunması için gerekli tedbirleri alır ve alınmasını sağlar.
e) Üst makamların isteği doğrultusunda aylık ve yıllık raporlar hazırlar.
f) Geçerli olan kanun, tüzük ve yönetmelik mevzuatlarına uygun müdür ve şefin vereceği diğer talimatları yerine getirir.
g) Kullanımda bulunan dayanıklı taşınırları bulundukları yerde kontrol eder, sayımlarını yapar.
ğ) Malzeme ihtiyaç planlamasının yapılmasına yardımcı olur.
h) Kayıtlarını tuttuğu taşınırların yönetim hesabını hazırlar ve harcama yetkilisine sunar.
Müdürlük mutemedinin görev, yetki ve sorumluluğu
MADDE 18 - (1) Görev, Yetki ve Sorumlulukları;
a) Müdürün kendilerine tevdi ettiği görevleri tam ve noksansız olarak zamanında yapmakla sorumludur.
b) Müdürlüğün işlerini yürütülmesi için gerekli olan ve bütçe ile tahsis edilen ödenekten avans çeker ve kapatır.
c) Üst makamların isteği doğrultusunda aylık ve yıllık raporlar hazırlar.
ç) Geçerli olan kanun, tüzük ve yönetmelik mevzuatlarına uygun müdür ve şefin vereceği diğer talimatları yerine getirir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Yürürlük ve Yürütme
Çeşitli Hükümler
MADDE 19 - (1) Yönetmelikte yer almayan hususlarda yürürlükteki ilgili kanun ve mevzuat hükümleri uygulanır.
(2) Bu yönetmeliğin yürürlüğe girmesi ile birlikte 09/12/2021 tarih ve 109 sayılı Meclis Kararı ile yürürlüğe giren Muhtarlık İşleri Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürütme
MADDE 20 - (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Çekmeköy Belediye Başkanı yürütür.
Yürürlük
MADDE 21 - (1) Bu Yönetmelik hükümleri Çekmeköy Belediye Başkanlığı Belediye Meclisinin kabulü ve 3011 sayılı Kanunun 2’nci maddesi hükmü doğrultusunda belediyenin kurumsal web sayfasında yayınlanmasıyla yürürlüğe girer.
Sevgili komşularım
İstanbul’a 1980 yılında memleketim Ardahan’dan geldiğimde ilk ayak bastığım yer Çekmeköy olmuştu. Yeşili, doğası ve havasıyla İstanbul’un en önemli yerlerinden birisine gelmiş olmam benim için yeni hayaller kurmama da vesile oldu.
Çekmeköy, benim yaşamaya başladığım yıllarda beldeydi. 2009 yılında ilçe olan Çekmeköy’e Alemdağ, Taşdelen ve Ömerli beldeleri katıldı. 2009 yılında yaklaşık 155 bin olan nüfusu bugün 300 binleri buldu.
İlçenin gelişmesi için 15 yılda yapılan çalışmalar, yatırımlar önemli. Ancak aynı oranda da ihtiyaçlar artıyor. 38 yıllık belediyecilik tecrübem bu güzel ilçeye doğru ve sürdürülebilir projeler yapmam için büyük bir şans. 21 mahallemizde yaşayan komşularımın nelere ihtiyaçları var, ne istiyorlar bunların tamamını biliyorum.
40 yıl önce geldiğim Çekmeköy’de yeni bir dönemin başlamasına vesile olan tüm komşularıma şükranlarımı sunuyorum. 45 günlük seçim çalışması sürecimde bana kol kanat geren, destek olan ve bu onurlu göreve gelmeme vesile olan herkese çok teşekkür ediyorum.
Çekmeköy’de çocuklarımıza, gençlerimize, yaşlılarımıza, emeklilerimize, esnafımıza, çalışanlarımıza kısaca bu ilçede yaşayan herkese eşit mesafede olacağım. Arkadaşlarımla birlikte daha iyi, daha sürdürülebilir bir Çekmeköy yaratacağımızdan kimsenin kuşkusu olmasın.
Belediyemizde çalışan 1508 personelimizle birlikte omuz omuza, dayanışma içerisinde halkımıza hizmet edeceğiz. Güler yüzlü Çekmeköy için el ele vermeliyiz. Çalışma arkadaşlarımda bu heyecanı gördüm. Yeter ki bir olalım, birlikte olalım.
Çekmeköy; daha fazla yatırım, daha fazla sanat, daha fazla kültürle adından söz ettirecek. Tüm komşularımın yüzlerinden gülümseme eksik olmayacak. Çekmeköy’de yatağa hiçbir çocuğumuz aç girmeyecek. Herkesin “ÇERKEZ BAŞKANI” olacağım. Sözüm söz…
Orhan ÇERKEZ
Çekmeköy Belediye Başkanı
1962 yılında Ardahan'da dünyaya gelen Orhan Çerkez, 1980 yılından bu yana Çekmeköy'de ikamet etmektedir. Evli ve iki çocuk babasıdır.
Orhan Çerkez, lisans eğitimini Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü'nde tamamlamıştır. Çerkez, İstanbul Medeniyet Üniversitesi Kamu Yönetimi ve Şehircilik Bölümü'nde de yüksek lisans yapmıştır.
1985 yılında Kadıköy Belediyesi Zabıta Müdürlüğü'nde devlet memuru olarak göreve başlayan ve bu birimde yöneticilikte yapan Çerkez; 2009’da yürürlüğe giren kanunla birlikte, tecrübe ve birikimleriyle halka hizmet için ilçe statüsü kazanan Ataşehir Belediyesi’nde göreve başladı.
Ataşehir Belediyesi'nde 2009 ‘da sırasıyla; İdari İşler Amiri ve Ulaşım Hizmetleri Müdürü olarak görev yapan Çerkez, 2016 yılından 2023 yılına kadar ise Ataşehir Belediye Başkan Yardımcılığı görevini üstlenerek sosyal demokrat belediyecilik kültürüyle vatandaşlara hizmet etti.
38 yıllık belediyecilik tecrübesiyle kazandığı deneyimlerin yanı sıra; kamu yararını gözeten birçok vakıf, federasyon, sivil toplum kuruluşu ve dernekte aktif görev alan, 31 Mart 2024’te yapılan Mahalli İdareler Seçimlerinde ipi göğüsleyen Orhan Çerkez, bu birikimi şimdi Çekmeköy ve Çekmeköylüler için yapacağı projelerle hayata geçirecek.