T.C.
İSTANBUL İLİ
ÇEKMEKÖY BELEDİYE BAŞKANLIĞI
Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğü
YARDIM ESASLARI YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve İlkeler
Amaç
MADDE 1 - (1) Bu yönetmeliğin amacı, yoksunluk içinde olup da temel ihtiyaçlarını karşılayamayan ve hayatlarını en düşük seviyede dahi sürdürmekte güçlük çeken dar gelirli, yoksul, muhtaç, kimsesiz ve engellilere bütçe imkanları dahilinde yapılacak ayni ve nakdi sosyal yardımların yürütülmesine dair usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 - (1) Bu yönetmelik belediye sınırları içinde belediyece yapılacak sosyal yardımlardan faydalananları ve faydalanacak durumda olanları kapsar.
Hukuki Dayanak
MADDE 3 - (1) Bu yönetmelik 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 14 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) ve (b) bentleri, 15’inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi, 38’inci maddesinin (n) bendi, 53’ üncü madde son fıkrası, ve 60’ıncı maddenin (i) bendi hükümlerine ve 5216 sayılı Büyükşehir Belediye Kanununun 10’ uncu maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 - (1) Bu Yönetmeliğin Uygulanmasında;
a) Ayni Yardım: gıda, yakacak, giyecek, eşya, temizlik malzemesi, kırtasiye, ilaç, tıbbi araç gereç ile rehabilitasyon amaçlı protez araç gereçleri gibi müracaatçının ihtiyacına göre verilecek mal ve malzeme yardımını,
b) Belediye: Çekmeköy Belediyesini,
c) Belediye Başkanı: Çekmeköy Belediye Başkanını,
ç) Belediye Encümeni: Çekmeköy Belediye Encümenini,
d) Belediye Meclisi: Çekmeköy Belediye Meclisini,
e) Kurul: Yardım Esasları Değerlendirme Kurulunu,
f) Kurul Başkanı: Yardım Esasları Değerlendirme Kurul Başkanını,
g) Müdürlük: Çekmeköy Belediyesi Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğünü,
ğ) Nakdi Yardım: Müracaatçıya bu yönetmelik kapsamında yapılacak para ya da özel anlaşmalarla para yerine geçebilecek alışveriş çeki vb. elektronik ödeme araçlarını,
h) Sosyal Yardım: Bu Yönetmelikte belirtilen şartları taşıyan kişilere yapılacak ayni ve nakdi yardımları,
ı) Yetkili Makam: Belediye Başkanı veya görevlendireceği yetkili kişi ya da kişileri ifade eder,
Ayni ve Nakdi Yardımlara İlişkin Genel Esaslar
MADDE 5 - (1) Belediye bu yönetmelikte belirtilen şartları taşıyan kişilere yardımda bulunabilir. Yardım uygulamalarına ait genel esaslar şunlardır:
a) Belediye ayni ve nakdi yardımlarda bulunur. Bu amaçla bütçeye her yıl ödenek konur.
b) Belediye ayni ve nakdi yardım faaliyetlerinde bulunan kurum ve kuruluşlarıyla gerekli işbirliğini sağlayarak sosyal yardım faaliyetlerine bu kurum ve kuruluşların katkısını artırmak için çaba gösterir, gerektiğinde yapılacak yardımları koordine eder.
c) Ayni ve nakdi yardım programlarının uygulanmasında yaşlı, engelli, çocuklar, kimsesiz ve düşkünlere öncelik tanınır.
ç) Yardım taleplerinin karşılanmasında; belediyenin mali durumu, hizmetin ivediliği, muhtaç olma derecesi, başvuru veya tespit sırası dikkate alınır.
İKİNCİ BÖLÜM
Yardımdan Yararlanma Usul ve Esasları
Yardımlardan Yararlanma Hakkı
MADDE 6 - (1) Aşağıda belirtilen kişilerin belediyece yapılacak sosyal yardımlardan yararlanmaya hakkı vardır:
a) Belediye sınırları içinde ikamet eden muhtaç, yoksul, kimsesiz, düşkün ve engelli kişiler,
b) Belediye sınırları içindeki kamuya ait eğitim kurumlarında eğitimini sürdürmekte olan ya da yaz kursları için bağlı oldukları kurum veya STK’ larca dar gelirli, yoksul, muhtaç, kimsesiz ve engelli olduğu ihbar edilen Temel Eğitim ve Orta öğrenim gören öğrencilerin durumu Değerlendirme Kurulu tarafından değerlendirilerek eğitim yardımı yapılabilir,
c) Yangın, su baskını ve deprem gibi afetlere maruz kalmış olup ayni ve nakdi yardıma ihtiyacı olduğu tespit edilen kişiler,
(2) Sosyal Yardımların yapılmasında temel amaç ihtiyaç sahiplerinin gıda, giyinme, barınma, ısınma, eğitim, sağlık gibi temel nitelikte sosyal ve ekonomik bir sorununun çözümünde ona yardımcı olunmasıdır.
Başvuru
MADDE 7 - (1) Bu yönetmelik kapsamındaki sosyal yardımlardan yararlanabilecek durumda olanlar Müdürlüğe başvurur.
(2) Başvuru olmasa dahi, basın, muhtarlık, zabıta vb. ihbarlarla Belediyeye bildirilen yoksul, muhtaç, engelli, kimsesiz ve düşkünlere re’sen yapılacak inceleme üzerine yardımda bulunulabilir.
Başvuruda İstenecek Belgeler
MADDE 8 - (1) Sosyal yardım talebinde bulunan kişilerden aşağıdaki belgeler istenir:
a) Yardıma muhtaç olduğuna dair fakirlik ihtiyaç ilmühaberi,
b) Engelli ise sağlık kurulu raporu veya uzun süreli hastalıkları var ise buna bağlı raporları.
c) Varsa kira giderini belgeleyen kira kontratı, varsa diğer borç durumunu gösteren belgeler,
(2) Ancak Müdürlüğün uygun görmesi halinde, zabıta veya müdürlük personeli marifetiyle yerinde yapılacak inceleme sonucu durumu ve kimliği tespit edilenlerden başkaca belge istenmeksizin yardım yapılabilir.
Sahte ve Yanıltıcı Bilgi Verilmesi ve Belge Düzenlenmesi
MADDE 9 - (1) Sahte, yanıltıcı bilgi ve belge düzenlemek, vermek suretiyle yardım alan kişilerin tespiti halinde yardımlar ilgililerinden faizi ile birlikte geri alınır.
(2) Sahte ve yanıltıcı belge düzenleyenler hakkında yetkili ve görevli Mercilere suç duyurusunda bulunulur.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
İnceleme ve Değerlendirme
Başvuruların İncelenmesi
MADDE 10 - (1) Müdürlükçe başvuru veya durum tespit belgeleri bu yönetmeliğe uygun bulunan kişilerin ekonomik ve sosyal durumunu tespite yönelik olarak gerektiğinde yerinde inceleme yapılarak sosyal inceleme raporu düzenlenir.
(2) Sosyal inceleme raporunda başvuranların genel durumları, istekleri ve ihtiyaçlarıyla ilgili toplanan bilgiler belirtilir. Başvuranın evrakları Müdürlükçe sosyal inceleme raporuyla birlikte karara bağlanmak üzere “Yardım Esasları Değerlendirme Kuruluna” gönderilir.
Başvuruların Değerlendirilmesi
MADDE 11 -
(1) Bu Yönetmelik kapsamında yapılacak sosyal yardımlar Belediye Başkanınca görevlendirilecek biri Sosyal Yardım İşleri Müdürü olmak üzere, toplamda beş kişilik Yardım Esasları Değerlendirme Kurulu tarafından yürütülür. Kurulun başkanı, Belediye Başkanı tarafından belirlenir. Belediye Başkanı gerekli görmesi durumunda kurul üyelerinde değişiklik yapabilir.
(2) Değerlendirme Kurulu üye tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır. Kararlar toplantıya katılan üyelerin salt çoğunluğu ile alınır. Oylarda eşitlik olması halinde başkanın bulunduğu taraf çoğunluk sayılır.
(3)Yardım Esasları Değerlendirme Kurulu haftalık periyodik olarak toplanır. Ancak gerekli hallerde Yardım Esasları Değerlendirme Kurul Başkanının çağrısı üzerine de toplanabilir.
(4) Sosyal yardım iş ve işlemlerinin yürütülmesi için belediye tarafından yeteri kadar personel görevlendirilir, gerekli araç gereç, büro ve depolar tahsis olunur.
Değerlendirme Kurulunun Görev ve Yetkileri
MADDE 12 - (1) Değerlendirme Kurulunun görev ve yetkileri şunlardır:
a) 8’ inci maddeye uygun olarak sosyal yardım talebiyle belediyeye müracaat eden veya belediyece tespit edilen yoksul ve muhtaç kişilerin durumlarını değerlendirerek yardım yapılmasının uygun olup olmadığına, uygun bulunması durumunda yapılacak yardımların miktarı, süresi ve şekli ile ilgili uygunluk görüşü vermek,
b) Bu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde sosyal yardımdan yararlanacak kişilerde aranacak şartları tespit etmek, uygulamanın ne yönde yapılması gerektiği hakkında harcama yetkilisinin kararına esas olmak üzere uygunluk görüşü vermek,
c) Bütçe yılı içinde toplu halde yapılacak toplu gıda, barınma, yakacak ve eğitim yardımı gibi ayni/nakdi sosyal yardımların miktarı, süresi ve şekli ile ilgili olarak, belediyenin bu amaçla geçmiş yıllarda yaptığı yardımları, belediyeye yapılan yardım başvuruları, güncel ihtiyaç durumlarını ve bütçe imkanlarını dikkate alarak genel uygunluk görüşü vermek,
ç) Belediye Başkanının sosyal yardımlarla ilgili vereceği diğer görevleri yapmak.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Nakdi ve Ayni Yardımlar
Nakdi Yardımlar
MADDE 13 - (1) Belediye dar gelirlilere, muhtaç, yoksul, düşkün, kimsesiz ve engellilere sosyal, sağlık ve ekonomik sorunlarının çözümünde yardımcı olabilmek amacıyla nakdi yardımda bulunabilir. Yapılacak nakdi yardımların miktarı ve süresi müdürlüğün teklifi üzerine veya re’sen Yardım Esasları Değerlendirme Kurulu tarafından muhtaçlık durumu dikkate alınarak belirlenir.
(2) Belediye sınırları içinde afetlerden zarar görenlere de Yardım Esasları Değerlendirme Kurulu tarafından belirlenecek miktarda nakdi yardım yapılabilir.
(3) Yardımların insan onurunu zedelemeyecek koşullarda sunulması için, Yardım Esasları Değerlendirme Kurulu Kararı ile nakdi yardım yapılabilecek kişi veya ailelere, temel ihtiyaçlarını karşılamak üzere para yerine geçebilen elektronik ödeme aracı, alışveriş çeki dağıtabilir ve/veya üçüncü kişilere dağıttırabilir. Bu ödemelerle alışveriş yaptırmayı, hizmet vermeyi kabul eden gerçek ve/veya tüzel kişilerle sözleşmeler yapılır. Alışveriş yapılan merkezlere elektronik ödeme aracı, alışveriş çeki vb. karşılığı meblağ ödenebilir.
Ayni Yardım
MADDE 14 - (1) Belediye sınırları içinde ikamet eden ve bu yönetmelik kapsamında sosyal yardımlardan yararlanma hakkına sahip bulunan kimselere gıda, yakacak, giyecek, eşya, temizlik malzemesi, kırtasiye, ilaç, tıbbi araç gereç ile rehabilitasyon amaçlı protez araç gereçler gibi ayni yardımlar da Müdürlüğün teklifi üzerine Yardım Esasları Değerlendirme Kurulunca belirlenecek sayı, içerik ve miktarda, harcama yetkilisinin talimatı ile yapılabilir.
(2) İlaç, tıbbi araç gereç, engelliler için tekerlekli sandalye, koltuk değneği, rehabilitasyon amaçlı protez araç gereç vb. gibi ayni yardımlarda ihtiyaç sahibinin başvurusu veya belediyenin re’sen yapacağı tespit üzerine, ilgili kişinin tedavisi süresince destek amaçlı ve Yardım Esasları Değerlendirme Kurulunun uygunluk görüşü ve harcama yetkilisinin onayı ile yardımda bulunulabilir.
(3) Muhtaç ve yoksullara ücretsiz ekmek, gıda gibi ayni yardımlar süreli veya kırtasiye, ilaç, yakacak yardımı gibi geçici nitelikte olabilir.
(4) Ayni yardımdan yararlanacak kişilerden bu Yönetmeliğin 8’ inci maddesinde belirtilen evraklar istenir. Temel eğitim ve Orta öğrenim gören öğrencilerine yönelik ayni yardımlar için okul müdürlüklerince veya yaz kursları için bağlı oldukları kurum veya STK’ larca öğrencinin durumuna dair verilen bilgi ve belge yeterlidir.
(5) Ayni yardımların dağıtılmasında muhtarlıklar, sivil toplum kuruluşları, ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile de işbirliği yapılabilir.
(6) Ayni yardımlar bir defada veya periyodik olarak da yapılabilir.
Ayni Yardımlarda Satın Alma İşlemleri
MADDE 15 - (1) Ayni yardımlarda kullanılacak mal ve malzemelerin alımında Kamu İhale Kanunu hükümleri uygulanır.
(2) Ayni yardımlarda kullanılmak üzere bağışlanmış mal veya malzeme de bu yönetmelikle tespit edilmiş esaslara göre dağıtılır.
Ayni Yardımların Dağıtımı
MADDE 16 - (1) Belediyece bu yönetmelik kapsamındaki kimselere dağıtılmak üzere Kamu İhale Kanunu hükümlerine göre alımı gerçekleştirilen veya sosyal yardımlarda kullanılmak üzere Belediyeye bağışlanan gıda, yakacak, giyecek, eşya, temizlik malzemesi ve kırtasiye malzemesi gibi ayni yardımlar , belediye personeli ve araçlarıyla muhtaç ve yoksul kişilere en uygun yöntemlerle dağıtılır. Gerektiğinde muhtarlar, sivil toplum ve kamu kuruluşlarıyla dağıtıma yönelik işbirliği yapılabilir. Ayni yardımların dağıtımı üçüncü şahıslardan hizmet alımı yapılarak görevli belediye personeli gözetiminde yaptırılabilir. Temel ihtiyaç konusu yardımlar ihtiyaç maddelerinin Belediyece temin edilip dağıtılması veya belirlenmiş harcamalar için kullanılabilecek şekilde Belediyece bastırılacak alışveriş çeki veya elektronik ödeme araçları ile ödeme yapılabilir.
Harcama Talimatı
MADDE 17 -
(1) Bütçenin sosyal yardım ödeneğinden harcama yapılabilmesi, harcama yetkilisinin harcama talimatı vermesiyle mümkündür. Harcama talimatlarının hizmet gerekçesi, yapılacak işin konusu ve tutarı, süresi, kullanılabilir ödeneği, gerçekleştirme usulü ile gerçekleştirmeyle görevli olanlara (mutemet) ilişkin bilgiler yer alır.
Muhasebe Yetkilisi
MADDE 18 - (1) Sosyal yardım harcamalarına ilişkin işlemlerin Muhasebe Yetkilisi, Çekmeköy İlçe Belediyesi Muhasebe Yetkilisidir.
Gerçekleştirme Belgeleri Ve Ödeme İşlemleri
MADDE 19 - (1) Sosyal yardım giderlerinin (harcamalarının) mevzuata uygun biçimde gerçekleştirilmesini sağlamak üzere Harcama Yetkilisi tarafından bir memur Mutemet olarak görevlendirilir.
(2) Sosyal yardımlarla ilgili ödeme için gerekli belgelerin hazırlanması işi, gerçekleştirme görevlileri tarafından yapılır.
(3) Giderlerin gerçekleştirilmesi harcama yetkilisinin ödeme emri belgesini imzalaması ve tutarın hak sahibine ödenmesiyle tamamlanır.
Ödeme Yapılacak Kişiler
MADDE 20 - (1) Bu yönetmelik kapsamında yapılacak nakit yardım ödemeleri, hak sahibine veya duruma göre vekiline, velisine veya vasisine makbuz (imza) karşılığında yapılır. Ödemenin yapılacağı kişi aşağıda belirtilen belgelere göre tespit edilir.
(2) Yardım yapılacaklar, engelli, yaşlı ve hasta olmak gibi sebeplerden dolayı alacakları nakdi yardımı verecekleri imzalı vekalet (noter onayı aranmaz) ve kimlik fotokopilerini de eklemek suretiyle vekil edecekleri kişilere ödeme yapılabilecektir. Kanuni temsilcilere yapılacak ödemelerde kanuni temsilcinin tayinine ilişkin mahkeme kararının ibrazı zorunludur. Ödeme yapılan kişilerin onaylı kimlik örnekleri ödeme belgesine bağlanır. Ödemeler hak sahiplerinin banka hesaplarına aktarılmak suretiyle de yapılabilir.
Ödeme Belgeleri Ve Bağlanacak Kanıtlayıcı Belgeler
MADDE 21 - (1) Bütçeden nakden yapılacak yardım harcamalarında, tahakkuk müzekkeresi ve (harcama talimatı) verile emri, ödeme belgesi olarak düzenlenir.
(2) Ödeme belgesi en az iki nüsha düzenlenir. İlk nüshası, kanıtlayıcı belgelerle birlikte muhasebe biriminde, ikinci nüshası ise eki kanıtlayıcı belgelerin ikinci nüshası veya onaylı suretleri ile birlikte harcamanın yapıldığı birimde saklanır.
(3) Kanıtlayıcı belgeler, sosyal yardım harcamalarının belirlenmiş usul ve esaslara uygun olarak yapıldığına ve gerçekleştirildiğine ilişkin, görevlendirilmiş kişi veya komisyonlarca düzenlenip onaylanan belgelerdir.
(4) Bütçeden nakden yapılacak sosyal yardım ödemlerinde ödeme belgesine yardım yapılacak kişinin başvuru evrakları, Yardım Esasları Değerlendirme Kurulunun raporu, ödemenin yapıldığına dair makbuz suretleri, ödeme yapılanların nüfus cüzdan fotokopileri ile yetki belgeleri ve gerekli görülen diğer belgeler kanıtlayıcı belge olarak eklenir.
Kayıt, Takip ve Kontrol Sistemi
MADDE 22 - (1) Ayni ve nakdi yardım hizmetlerinin yürütülmesinde uygulamanın devamlı takibi esastır. Müdürlük, yardım yapılan kişilerle ilgili bilgi ve belgeleri düzenli olarak tutmak, muhafaza etmekle yükümlüdür.
(2) Belediyece gerekli görülen hallerde, yardım için müracaat eden kişilerle ilgili olarak diğer belediyelerden, muhtarlıklardan veya kaymakamlıklardan yardım alıp almadığına dair bilgi istenebilir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli Hükümler
Belediye Sınırları Dışına Yapılabilecek Sosyal Yardımlar
MADDE 23 - (1) Belediye, 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 53 üncü maddesi gereğince, belediye sınırları dışında doğal afetler meydana gelmesi durumunda, Belediye Başkanlığı tarafından bu bölgelere gerekli yardım ve destek sağlanabilir. Yardımlar ayni ve nakdi olabilir.
(2) Belediye gerektiğinde diğer afet bölgelerine personel, araç gereç ve gerekli diğer donanımı sevk ederek destek sağlayabilir. Bu amaçla yapılan tüm masraflar belediye bütçesinden karşılanır.
ALTINCI BÖLÜM
Yürürlük ve Yürütme
Yürürlükten Kaldırılan Yönetmelik
MADDE 24 - (1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesiyle birlikte, 03.03.2010 tarih ve 21 sayılı Meclis Kararı ile yürürlükte olan Çekmeköy Belediyesi Yardım Esasları Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 25 - (1) Sayıştay görüşü alınan bu Yönetmelik ilan edildiği tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 26 - (1) Bu yönetmelik hükümlerini Çekmeköy Belediye Başkanı yürütür.
Sevgili komşularım
İstanbul’a 1980 yılında memleketim Ardahan’dan geldiğimde ilk ayak bastığım yer Çekmeköy olmuştu. Yeşili, doğası ve havasıyla İstanbul’un en önemli yerlerinden birisine gelmiş olmam benim için yeni hayaller kurmama da vesile oldu.
Çekmeköy, benim yaşamaya başladığım yıllarda beldeydi. 2009 yılında ilçe olan Çekmeköy’e Alemdağ, Taşdelen ve Ömerli beldeleri katıldı. 2009 yılında yaklaşık 155 bin olan nüfusu bugün 300 binleri buldu.
İlçenin gelişmesi için 15 yılda yapılan çalışmalar, yatırımlar önemli. Ancak aynı oranda da ihtiyaçlar artıyor. 38 yıllık belediyecilik tecrübem bu güzel ilçeye doğru ve sürdürülebilir projeler yapmam için büyük bir şans. 21 mahallemizde yaşayan komşularımın nelere ihtiyaçları var, ne istiyorlar bunların tamamını biliyorum.
40 yıl önce geldiğim Çekmeköy’de yeni bir dönemin başlamasına vesile olan tüm komşularıma şükranlarımı sunuyorum. 45 günlük seçim çalışması sürecimde bana kol kanat geren, destek olan ve bu onurlu göreve gelmeme vesile olan herkese çok teşekkür ediyorum.
Çekmeköy’de çocuklarımıza, gençlerimize, yaşlılarımıza, emeklilerimize, esnafımıza, çalışanlarımıza kısaca bu ilçede yaşayan herkese eşit mesafede olacağım. Arkadaşlarımla birlikte daha iyi, daha sürdürülebilir bir Çekmeköy yaratacağımızdan kimsenin kuşkusu olmasın.
Belediyemizde çalışan 1508 personelimizle birlikte omuz omuza, dayanışma içerisinde halkımıza hizmet edeceğiz. Güler yüzlü Çekmeköy için el ele vermeliyiz. Çalışma arkadaşlarımda bu heyecanı gördüm. Yeter ki bir olalım, birlikte olalım.
Çekmeköy; daha fazla yatırım, daha fazla sanat, daha fazla kültürle adından söz ettirecek. Tüm komşularımın yüzlerinden gülümseme eksik olmayacak. Çekmeköy’de yatağa hiçbir çocuğumuz aç girmeyecek. Herkesin “ÇERKEZ BAŞKANI” olacağım. Sözüm söz…
Orhan ÇERKEZ
Çekmeköy Belediye Başkanı
1962 yılında Ardahan'da dünyaya gelen Orhan Çerkez, 1980 yılından bu yana Çekmeköy'de ikamet etmektedir. Evli ve iki çocuk babasıdır.
Orhan Çerkez, lisans eğitimini Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü'nde tamamlamıştır. Çerkez, İstanbul Medeniyet Üniversitesi Kamu Yönetimi ve Şehircilik Bölümü'nde de yüksek lisans yapmıştır.
1985 yılında Kadıköy Belediyesi Zabıta Müdürlüğü'nde devlet memuru olarak göreve başlayan ve bu birimde yöneticilikte yapan Çerkez; 2009’da yürürlüğe giren kanunla birlikte, tecrübe ve birikimleriyle halka hizmet için ilçe statüsü kazanan Ataşehir Belediyesi’nde göreve başladı.
Ataşehir Belediyesi'nde 2009 ‘da sırasıyla; İdari İşler Amiri ve Ulaşım Hizmetleri Müdürü olarak görev yapan Çerkez, 2016 yılından 2023 yılına kadar ise Ataşehir Belediye Başkan Yardımcılığı görevini üstlenerek sosyal demokrat belediyecilik kültürüyle vatandaşlara hizmet etti.
38 yıllık belediyecilik tecrübesiyle kazandığı deneyimlerin yanı sıra; kamu yararını gözeten birçok vakıf, federasyon, sivil toplum kuruluşu ve dernekte aktif görev alan, 31 Mart 2024’te yapılan Mahalli İdareler Seçimlerinde ipi göğüsleyen Orhan Çerkez, bu birikimi şimdi Çekmeköy ve Çekmeköylüler için yapacağı projelerle hayata geçirecek.