(1) Aşağıda belirtilen görevler Müdürlük tarafından yerine getirilir.
a) Ulusal kalkınma strateji ve politikaları, yılık program ve hükümet programı çerçevesinde Belediyenin orta ve uzun vadeli strateji ve politikalarını belirlemek, amaçlarını oluşturmak üzere gerekli çalışmaları yapmak.
b) Belediyenin görev alanına giren konularda performans ve kalite ölçütleri geliştirmek ve bu kapsamda verilecek diğer görevleri yerine getirmek.
c) Belediyenin yönetimi ile hizmetlerin geliştirilmesi ve performansla ilgili bilgi ve verileri toplamak, analiz etmek ve yorumlamak.
ç) Belediyenin görev alanına giren konularda, hizmetleri etkileyecek dış faktörleri incelemek, kurum içi kapasite araştırması yapmak, hizmetlerin etkinliğini ve tatmin düzeyini analiz etmek ve genel araştırmalar yapmak.
d) Yönetim bilgi sistemlerine ilişkin hizmetleri yerine getirmek.
e) Strateji Geliştirme Kurulunun sekretarya hizmetlerini yürütmek.
f) Stratejik Plan Hazırlama Ekibinin koordinasyon hizmetlerini yürütmek.
g) Belediyenin stratejik plan, performans programı ile program bütçelerinin hazırlanmasını koordine etmek ve sonuçlarının birleştirilmesi çalışmalarını yürütmek.
ğ) Harcama birimleri tarafından hazırlanan birim faaliyet raporlarını da esas alarak Belediyenin faaliyet raporunu hazırlamak.
h) Belediyenin yatırım programının hazırlanmasını koordine etmek, uygulama sonuçlarını izlemek ve yıllık yatırım değerlendirme raporunu hazırlamak.
ı) Müdürlüğün görev alanına ilişkin mevzuatın uygulanması konusunda üst yöneticiye ve harcama yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak.
i) İç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi konularında çalışmalar yapmak; üst yönetimin iç denetime yönelik işlevinin etkinliğini ve verimliğini artırmak için gerekli hazırlıkları yapmak.
j) Entegre Yönetim Sistemi gereklerinin Belediye bünyesinde uygulanmasını sağlamak, çalışmaların koordinasyonunu yapmak ve bu çalışmaları takip etmek.
k) Modern Yönetim teknikleri ve araçlarının Belediyede uygulanmasını ve yaygınlaşmasını sağlayıcı çalışmaları yürütmek.
l) Belediyede Stratejik Yönetim Sistemi çerçevesinde hane halkları ve dış müşterilere yönelik araştırmalar yapmak/yaptırmak.
m) Belediyenin güçlü ve zayıf yönlerini tespit etmek ve tespit edilen zayıf yönler için Kalite Çemberleri kurarak, “Süreç İyileştirme Çalışmaları” yapmak.
n) Yurt içi ve yurt dışı kentlerle kardeş şehir ilişkisi kurmak, yönetmek, faaliyet ve projeler gerçekleştirilmesi amacıyla çalışmalar yapmak.
o) Meclis Üyeleri ile personelin katıldığı yurt içi ve yurt dışı teknik temas ve inceleme görevlerinin koordinasyonunu sağlamak.
ö) İlçe ve Belediye ile ilgili istatistiki kayıtları oluşturmak ve güncel vaziyette tutmak, veri elde etme, analiz ve araştırma geliştirme çalışmaları yapmak, yaptırmak.
p) İstanbul Valiliği, Çekmeköy Kaymakamlığı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve diğer kamu kurum ve kuruluşları tarafından Belediyeden talep edilen kurumsal verilerin toplanması ve raporlaştırılması amacıyla müdürlükler arasında koordinasyonu sağlamak
r) Belediyenin ve ortak olduğu şirketlerin mevzuat gereği veya meclis kararına istinaden birliklere üyelik hizmetlerini koordine etmek, üyelik aidatlarının ödenmesini sağlamak,
s) Belediyenin Ar-Ge ve proje izleme işleri, kurumsal iş birlikleri, fikir havuzu, ulusal ve uluslararası hibe projeleri ve etüt-proje hizmetlerinin yönetimini sağlamak ve proje yarışmalarının yönetimini yapmak.
ş) Kurumsal Marka Yönetimi Sistemini kurmak, yönetmek ve kurumsal proje hafızası oluşturmak.
t) Başkan ve başkan yardımcısı tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.
(1) Aşağıda belirtilen görevler Stratejik Yönetim Birimi tarafından yerine getirilir:
a) Belediyenin stratejik planlama çalışmalarına yönelik bir hazırlık programı oluşturmak, Belediyenin stratejik planlama sürecinde ihtiyaç duyulacak eğitim ve danışmanlık hizmetlerini vermek veya verilmesini sağlamak ve stratejik planlama çalışmalarını koordine etmek, Stratejik Plan ve Performans Programlarındaki Belediye gider bütçe teklifini hazırlamak.
b) Stratejik planlamaya ilişkin diğer hizmetleri yürütmek.
c) Birim ve İdare Faaliyet Raporunu hazırlamak.
ç) Müdürlüğün gider bütçe teklifini hazırlamak.
d) Belediyenin misyonunun ve vizyonun ile temel politikaların belirlenmesi çalışmalarını yürütmek.
e) Belediyenin görev alanına giren konularda, hizmetleri etkileyecek dış faktörleri incelemek.
f) Yeni hizmet fırsatlarını belirlemek, etkinlik ve verimliliği önleyen tehditlere tedbirler almak.
g) Belediyenin üstünlük ve zayıflıklarını tespit etmek.
ğ) Belediyenin görev alanıyla ilgili araştırma-geliştirme faaliyetlerini yürütmek.
h) Belediye faaliyetleri ile ilgili bilgi ve verileri toplamak, tasnif etmek, analiz etmek.
ı) Belediyenin görev alanına giren konularda performans ölçütleri geliştirmek.
i) Belediyenin yönetimi ile hizmetlerin geliştirilmesi ve performansla ilgili bilgi ve verileri toplamak, analiz etmek ve yorumlamak.
j) Belediyenin ve/veya birimlerin belirlenen performans ölçütlerine uyumunu değerlendirerek üst yöneticiye sunmak.
k) Performans programı hazırlıklarının koordinasyonunu sağlamak.
l) İl Yatırım koordinasyon toplantılarına katılım hususunda gerekli hazırlıkları yapmak toplantı kararları doğrultusunda yatırım takip sistemine veri girişlerini sağlamak, uygulama sonuçlarını izlemek.
m) Belediye faaliyetlerinin stratejik plan, performans programı ve bütçeye uygunluğunu her üç ayda bir izlemek ve değerlendirmek.
n) Kurum içi kapasite araştırması yapmak, hizmetlerin etkinliğini ve yararlanıcı memnuniyetini analiz etmek ve genel araştırmalar yapmak.
o) İlçe ve belediyecilikle ilgili gelişmeleri, akademik çalışmaları takip etmek, ihtiyaç duyulan sosyo-ekonomik araştırmaları yapmak veya yaptırmak.
ö) Başkan yardımcısı ile Müdür tarafından verilen ve ilgili mevzuat tarafından öngörülen diğer görevleri yerine getirmek.
(1) Aşağıda belirtilen görevler İç Kontrol Birimi tarafından yerine getirilir:
a) İç kontrol sisteminin harcama birimlerinde kurulması, standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi konularında çalışmalar yapmak.
b) İç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi konularında harcama birimlerine eğitim hizmeti ve rehberlik sağlamak.
c) Kamu İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı hazırlık çalışmalarını yürütmek.
ç) İç kontrol standartlara aykırı olmamak şartıyla Belediyede gerekli görülen her türlü yöntem, süreç ve özellikli işlemlere ilişkin standartları hazırlamak ve üst yöneticinin onayına sunmak.
d) İç kontrollerin etkili bir biçimde uygulanmasını sürdürmeyi sağlamak amacıyla izleme faaliyetlerini gerçekleştirmek.
e) İç kontrol sisteminin harcama birimlerinde etkinliğini ve güncelliğini sağlamak üzere Durum Tespit Raporları, İzleme ve Değerlendirme Raporları, Risk Değerlendirme Raporu, İç Kontrol Sistemi Değerlendirme Raporu hazırlamak.
f) İç kontrol hakkında üst yöneticiye ve harcama yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak.
g) Belediyenin tüm süreçlerine, stratejik amaç ve hedeflerine ilişkin risklerin yönetimini yapmak.
ğ) Müdürlüklerin risk tanımlama, risk değerlendirme çalışmalarının yapılmasını ve risk iyileştirme eylemlerinin belirlenmesini sağlamak ve risk iyileştirme eylemlerinin geçekleşme durumlarını izlemek.
h) Üçer aylık periyotlarla iç kontrol eylemleri ve risk iyileştirme eylemlerini izlemek amacıyla Müdürlükle toplantı yapmak.
ı) Kurumsal Risk Yönetim Sistemi süreçlerine ilişkin Müdürlüklere rehberlik hizmeti vermek.
i) Başkan yardımcısı ile Müdür tarafından verilen ve ilgili mevzuat tarafından öngörülen diğer görevleri yerine getirmek.
(1) Aşağıda belirtilen görevler Entegre Yönetim Sistemi Birimi tarafından yerine getirilir:
a) Tüm birimlerin EYS çalışmalarına yön vermek, izlemek, kontrol etmek ve sonuçlarını değerlendirmek.
b) EYS’nin tüm birimlerde uygulanmasını sağlamak ve sonuçlarını takip etmek.
c) Doküman Yönetimi kapsamında dokümanların kontrol ve onay süreçlerini yönetmek.
ç) İlgili standartlara ilişkin sistem dokümanlarının sorumluları tarafından hazırlanması, güncellenmesi, kontrolünün sağlanması süreçlerini koordine etmek.
d) İç Tetkik Sürecini yönetmek.
e) Düzeltici Faaliyet Sürecini yönetmek.
f) Dış Tetkik ile ilgili gerekli hazırlıkları yaparak Dış Tetkik Sürecini yönetmek.
g) İlgili standartların Belediyedeki uygulamalarını içeren El Kitabını hazırlamak.
ğ) Yönetimin Gözden Geçirmesi Toplantıları’nın organizasyonunu yapmak, toplantıların gündeme ve amacına uygun gerçekleşmesini sağlamak.
h) EYS Yürütme Kurulu sekreteryasını yapmak.
ı) EYS’nin etkililiğini ve verimliliğini artırıcı eğitimler organize etmek.
i) Belediyede iyi yönetimin geliştirilmesi için yeni yönetim sistemi standartlarının EYS’ye entegre çalışmalarını yürütmek.
j) Başkan yardımcısı ile Müdür tarafından verilen ve ilgili mevzuat tarafından öngörülen diğer görevleri yerine getirmek.
(1) Aşağıda belirtilen görevler Dış İlişkiler Birimi tarafından yerine getirilir:
a) Ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlara üye olmak için gereken çalışmaları yapmak veya yaptırmak.
b) Belediyeyi ziyaret eden yabancı heyetler için ağırlama haricindeki gerekli diğer organizasyonları yapmak.
c) Kardeş şehir ilişkileri kurmak ve konu ile ilgili faaliyet ve çalışmaları yapmak veya yaptırmak.
ç) Kardeş şehir ilişkileri kurulmasına ilişkin yasal prosedürleri yerine getirmek için ilgili kurum ve kuruluşlar ile yazışmalar yapmak, takip etmek ve sonuçlandırmak.
d) Kardeş Şehir Protokollerini hazırlamak, imza törenlerini organize etmek.
e) Belediyenin yurt içi veya yurt dışı teknik temas ve inceleme programlarının hazırlık çalışmalarını yürütmek.
f) Kardeş şehirler ile ekonomik ve sosyal ilişkileri geliştirmek amacıyla kültür, sanat ve spor gibi alanlarda faaliyet ve projeler gerçekleştirmek; bu çerçevede arsa, bina ve benzeri tesisleri yapma, yaptırma, kiralama veya tahsis edilmesini ve kardeş şehir ile yapılan tüm proje, faaliyet ve etkinlikleri koordine etmek.
g) Başkan yardımcısı ile Müdür tarafından verilen ve ilgili mevzuat tarafından öngörülen diğer görevleri yerine getirmek.
(1) Aşağıda belirtilen görevler Proje ve Kaynak Geliştirme Birimi tarafından yerine getirilir:
a) Ulusal ve uluslararası kurum, kuruluş ve örgütlerin ilgili ve yararlanılabilir çalışma ve projelerini izlemek, Belediyenin stratejik planına uygun şekilde ortak çalışma ve projeler hazırlamak, yürütmek, iş birliği sağlamak.
b) Belediyecilik faaliyetleri ile ilgili çağdaş dünya, örnek, model, deneyim, program ve projelerini izlemek, değerlendirmek, başkanlığa ve ilgili birimlere öneriler hazırlamak.
c) Belediye faaliyet ve hizmetlerine ilişkin dünyadaki iyi uygulamalar ile ilgili araştırmalar yürütmek, kıyaslama faaliyetlerinde bulunmak ve bu iyi uygulamaların Belediyede uygulanabilirliği konusunda çalışmalar yapmak, proje üretme konusunda yeni teknolojileri öğrenmek, takip etmek, gerektiğinde personellerin bu amaçla eğitimini sağlamak.
ç) Ulusal ve uluslararası gerçekleştirilen proje yarışmalarını takip etmek, diğer birimleri bilgilendirmek, Belediye adına yarışmaya katılacak projelerin koordinasyonunu sağlamak.
d) Belediye faaliyetlerinin çağdaş ve kaliteli bir şekilde verilmesini temin etmek amacıyla ulusal ve uluslararası araştırmalar yapmak, fuar, seminer ve toplantılara katılımı sağlamak, doğrudan kendi amaçlarını gerçekleştirmesi için gerekli olan kültürel etkinlikler, festivaller ve yarışmaları düzenlemek, destekleyerek teşvik etmek.
e) Ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlara üye olmak için gereken çalışmaları yapmak veya yaptırmak.
f) Yurt içi (Kalkınma Ajansı, Bakanlıklar, vb. kurumlar) ve yurt dışı (AB, UNDP, IPA vb.) fon kaynaklarının takip edilerek uygun programlara belediyenin stratejik hedefleri doğrultusunda projeler geliştirmek ve ilgili müdürlüklere devretmek.
g) Müdürlüklerin proje üretmesine ve/veya bu projelerde yer almasına yardımcı olmak ayrıca müdürlüklerce hazırlanacak ve yürütülecek uluslararası ya da yabancı finans kaynaklı projelerin koordinasyonunu sağlamak.
ğ) Belediye faaliyetlerinin çağdaş ve kaliteli bir şekilde verilmesini temin etmek, personelinin bilgi ve tecrübesini artırmak amacıyla yurt içi ve yurt dışı eğitim, seminer ve toplantı programlarına katılmak, araştırmalar yapmak, teknik ve inceleme gezileri ile çalışma ziyaretleri düzenlemek.
h) Belediye içinde proje konusunda farkındalığı artırmak, ilgili birimlerin proje hazırlama kapasitesinin güçlendirilmesini sağlamak ve proje hazırlamayı teşvik edici çalışmalar yürütmek.
ı) Yıl içerisinde tüm hibe programları ve teklif çağrılarını takip etmek ve mevcut projelerin yürütülmesinde diğer birimlerle ya da resmi ve özel kuruluşlarla işbirliğini sağlamak.
i) Dış paydaşlara ilişkin karşılaştırma verilerini belirlemek, belirlenen verileri temin etmek, bu verileri depolayarak, kurumsal gelişim için kullanılmasını sağlamak.
j) İnovasyon çalışmaları ve yenilikçi hizmet alanlarına ilişkin etkinliklerin, sistemli işleyişinin ve takip edilebilirliğinin sağlanması ve artırılmasına yönelik faaliyetleri yürütmek.
k) Proje yönetim süreçleri ile ilgili her türlü uygulama prensibi, yöntem ve süreç tasarımı ve proje kabulleri ile bunların uygulanması ile ilgili yönetmelikleri ve/veya iş akışlarını düzenlemek ve takip etmek.
l) Geliştirilen projeler kapsamında muhtelif merkezlerin kurmak ve yönetmek.
m) Müdürlüğümüze gelen çeşitli dillerdeki yazı, belge ve dokümanları inceleyip gerekli görülenlerin tercümesi ile birlikte ilgili birimlerimize ulaştırılmasını sağlamak. Ayrıca Belediyeyi ziyaret eden yabancı heyet ve kişilerin Belediyenin üst düzey temsilcileri ile yaptıkları görüşmeleri koordine etmek.
n) Ülke içinde ve dışında kurulacak olan çalışma komisyonları, platform veya diğer oluşumlardan Başkanlıkça onaylanan girişimlerde Belediyeyi temsil etmek ve gerekli katkıyı sağlamak.
o) Dünyadaki belediyelerle iletişim kurarak, karşılıklı tecrübe ve proje paylaşımından faydalanmak.
ö) Kurumsal Marka Yönetimi sistemini kurmak, yönetmek ve kurumsal proje hafızası oluşturmak. Müdürlüğün görev alanına giren konular ile ilgili Çekmeköy Belediyesi resmi web sitesinde yayınlamak üzere ilgili müdürlüğe fotoğraf, video ve yazılı olarak veri akışı sağlamak.
p) Çekmeköy isminin markalaştırılması için Çekmeköy’e özgü değerlerin ön plana çıkarılması çalışmalarını yapmak.
r) Kent ve yerel yönetim hizmetlerine yönelik politika ve proje geliştirilmesine dönük olarak, uzman kişilerden danışmanlık almak ve bu konuda gerektiğinde danışma kurulları oluşturmak.
s) Belediyenin gelişimine yönelik kurum içi ve kurum dışı fikirlerin toplandığı fikir havuzları oluşturmak / öneri takip sistemi kurmak ve yönetmek.
ş) Ulusal ve uluslararası kurum kuruluşlar ile ortak projeler geliştirebilmek için iş birliği protokolleri yapmak.
t) Crea Centers Projesi kapsamında Crea Center Merkezleri arasında koordinasyon sağlamak.
u) Crea Center Çekmeköy Merkezini yönetmek.
ü) Başkan yardımcısı ile Müdür tarafından verilen ve ilgili mevzuat tarafından öngörülen diğer görevleri yerine getirmek.
(1) Aşağıda belirtilen görevler Hizmet İyileştirme Birimi tarafından yerine getirilir:
a) Belediyede çalışmaların etkili, etkin ve ekonomik olarak yürütülmesini sağlamak amacıyla Modern Yönetim teknikleri ve araçlarının (Süreç Yönetimi, Kıyaslama, Süreç iyileştirme ve diğer) Belediyede uygulanmasını ve yaygınlaşmasını sağlayıcı çalışmaları yürütmek.
b) Hizmet Memnuniyet Analiz çalışmalarını yürütmek.
c) Entegre Yönetim Sistemi çalışmalarına destek vermek.
ç) Başkan yardımcısı ile Müdür tarafından verilen ve ilgili mevzuat tarafından öngörülen diğer görevleri yerine getirmek.
(1) Aşağıda belirtilen görevler İdari İşler Birimi tarafından yerine getirilir:
a) Müdürlüğe intikal eden her türlü evrakın kaydını tutarak ilgili personele sevk etmek.
b) Müdürlükte üretilen evrakların tasnifi, dosyalanması, sıralanması ve yerlerine yerleştirilmesine ilişkin arşiv işlemlerini yapmak.
c) Müdürlüğe ait taşınır malların giriş, çıkış, kayıt, değer tespiti, hurda, sayım, devir, bakım, onarım işleri ile yönetim hesabının oluşturulması işlemlerini gerçekleştirmek.
ç) Bilgi edinme evrakını, CİMER başvuru evrakını takip etmek ve süresinde cevaplamasını sağlamak.
d) Müdürlüğe gelen istek, şikayet ve önerileri cevaplamak.
e) Müdürlüğün her türlü mali iş ve işlemlerini ilgili mevzuata göre yürütmek.
f) Müdürlüğün haber yapılması istenilen faaliyetler ile proje ve özel programlar hakkında ilgili Müdürlüklere bilgi vermek.
g) İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatına uygun olarak birim içerisinde gerekli kontrolleri gerçekleştirmek, muhtemel iş kazası ve meslek hastalığı risklerini, tehlikeli durum vakalarını (kazaya ramak kala olayları) tespit etmek, gerekli önlemlerin alınmasını sağlamak.
ğ) Başkan yardımcısı ile Müdür tarafından verilen ve ilgili mevzuat tarafından öngörülen diğer görevleri yerine getirmek.
(1) Müdürün görev ve yetkileri ile sorumluluğu aşağıda belirtilmiştir.
a) Müdür, Müdürlüğün yöneticisi olup alt birimlerinin görevlerinin yerinde ve zamanında yerine getirilmesinden başkan yardımcısı ve üst yöneticiye karşı sorumludur.
b) Harcama talimatlarının bütçe ilke ve esaslarına, kanun, tüzük ve yönetmelikler ile diğer mevzuata uygun olmasından, ödeneklerin etkili, ekonomik ve verimli kullanılmasından ve 5018 sayılı Kanun çerçevesinde yapması gereken diğer işlemlerden sorumludur.
c) Yönetmelikte belirtilen görevleri mevzuata uygun olarak yapar ve yaptırır.
ç) Birim faaliyet raporunu hazırlar.
d) Stratejik plan, performans programı, idare faaliyet raporu ile diğer raporların ve belgelerin süresinde hazırlanmasını, onaylanmasını ve ilgili yerlere gönderilmesini sağlar.
e) Harcama yetilisi olarak ilgili mevzuatta öngörülen iş ve işlemleri gerçekleştirir.
f) Yeterli sayı ve nitelikte personelin istihdamını, personelin eğitimini ve yetiştirilmelerini sağlayacak çalışmaları yapar.
g) Müdürlükte görev dağılımını yaparak hizmetlerin etkili, süratli ve verimli bir şekilde sunulmasını sağlar.
ğ) Diğer Müdürlüklerle iş birliği ve koordinasyonu sağlar.
h) Başkan ve başkan yardımcısı tarafından verilecek diğer görevleri yapar.
(1) Şefin/Sorumlunun görev ve yetkileri ile sorumluluğu aşağıda belirtilmiştir.
a) Müdür tarafından kendine havale edilen işleri mevzuata uygun şekilde yapar.
b) Birimin aylık performans raporlarını hazırlayıp Müdüre sunar.
c) Sorumlu olduğu birimlerin Stratejik Plan veya Performans Programlarda yer alacak faaliyet veya hizmet veya projeler ile bunların bütçelerini hazırlamak.
ç) Sorumlu olduğu birimin yıllık iş planını hazırlar.
d) Birimin yazışmalarını parafe eder.
e) Birim personellerinin devamlılığını takip eder.
f) Birim personelleri arasında görev dağılımı yapar.
g) Birim personeline görevi ile ilgili gerekli eğitimleri verir veya eğitimlerin verilmesini sağlar.
ğ) Birim personellerinin düzenli çalışmasını sağlar.
h) Birimde üretilen evrakların tasnifi, dosyalanması, sıralanması ve yerlerine yerleştirilmesine ilişkin arşiv işlemlerinin yapılmasını sağlar.
ı) Birimde yürütülen tüm faaliyetleri yetki ve sorumluluğu çerçevesinde planlar ve programlar.
i) Sorumlu olduğu alt birimlerin işlerinin etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesi sağlamak üzere birim faaliyetlerini düzenler.
j) Diğer birimlerle iş ilişkileri kurar, koordinasyon ve iş birliği olanaklarını gözetir ve değerlendirir.
k) Kanun, yönetmelik ve yönergelerde Müdürlük görevlerinden kendilerine verilen diğer iş ve işlemleri yapar.
l) Birime ait işlerden Müdüre karşı sorumludur.
(1) Proje uzmanının görev ve yetkileri ile sorumluluğu aşağıda belirtilmiştir.
a) Uluslararası kurum, kuruluş ve örgütlerin ilgili ve yararlanılabilir çalışma ve projelerini izler, ortak çalışma ve projeler hazırlar, yürütür, iş birliği sağlar.
b) Ulusal ve uluslararası hibe programlardan ve fonlardan yararlanmak için projeler hazırlar ve yürütür.
c) Müdürlüklerin proje üretmesine ve/veya bu projelerde yer almasına yardımcı olur.
ç) İhtiyaç duyulan konuları tespit eder yeni projeler üretir.
d) Projelere yönelik ilgili Müdürlüklerle değerlendirme toplantıları yapar.
e) Proje envanteri oluşturur.
f) Belediyenin yürüttüğü veya ortak olduğu veya iştirakçi olduğu projelerde görev alır.
g) Belediye’nin ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlarla mevcut ilişkileri geliştirir ve yeni ilişkiler kurmak gerektiğinde iş birliği protokolleri yapar.
ğ) AB tarafından sunulan proje hibe programlarını takip eder ve proje başvurularında bulunur. Bu konuda diğer müdürlüklerle ortak çalışma yürütür.
h) Amiri tarafından görevi ile ilgili verilecek diğer iş ve işlemleri gerçekleştirir.
Organizasyon şeması yukarıdaki gibidir. Büyütmek için üzerine tıklayın.
T.C.
ÇEKMEKÖY BELEDİYE BAŞKANLIĞI
Strateji Geliştirme Müdürlüğü
Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç ve Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 - (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Çekmeköy Belediyesi Strateji Geliştirme Müdürlüğünün görev, yetki ve sorumluluk esaslarını belirlemek; çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 - (1) Bu Yönetmelik, Çekmeköy Belediyesi Strateji Geliştirme Müdürlüğü ile bağlı birimlerinin kuruluş görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.
Dayanak
MADDE 3 - (1) Bu Yönetmelik, 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 15’inci maddesinin (b) fıkrası ile 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununun 60’ıncı maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 - (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Başkan: Çekmeköy Belediye Başkanını,
b) Üst yönetici: Çekmeköy Belediye Başkanını,
c) Başkan yardımcısı: Müdürlüğün bağlı olduğu Başkan Yardımcısını,
ç) Belediye: Çekmeköy Belediyesini,
d) Birim: Strateji geliştirme hizmetlerinin yerine getirildiği birimleri,
e) Harcama birimi: Bütçe ile ödenek tahsis edilen ve harcama yetkisi bulunan İdare birimini,
f) Harcama yetkilisi: Bütçe ile ödenek tahsis edilen her bir harcama biriminin harcama yetkisini kullanan yöneticisini,
g) İdare: Çekmeköy Belediyesini,
ğ) İlçe: Çekmeköy ilçesini,
h) Meclis: Çekmeköy Belediye Meclisini,
ı) Müdür: Strateji Geliştirme Müdürlüğü yöneticisini,
i) Müdürlük: Strateji Geliştirme Müdürlüğünü,
j) Şef: Ayrı olarak her Birimin iş ve işlemlerinin yapılmasından sorumlu personeli,
k) Şeflik: Müdürlük teşkilat yapısında belirtilen her bir Birimi,
l) Sorumlu: Birimlerdeki iş ve işleyişten sorumlu kişileri,
m) EYS: Entegre Yönetim Sistemi’ni,
n) KYS: ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi’ni,
o) MYS: ISO Müşteri Memnuniyeti Sistemi’ni,
ö) İSGYS: ISO İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi’ni,
p) ÇYS: ISO Çevre Yönetim Sistemi’ni,
r) BGYS: ISO 27001 bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi’ni,
s) Yönetmelik: İş bu Strateji Geliştirme Müdürlüğünün Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliği’ni ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş, Teşkilat ve Bağlılık
Kuruluş
MADDE 5 - (1) Müdürlük, 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 48’inci maddesi ve 10.04.2014 tarihli ve 28968 sayılı Resmî Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren “Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına İlişkin Yönetmelik” hükümlerine dayanarak, 09.05.2014 tarihli ve 2014/33 sayılı C-13 Norm Kadro Uygulaması Meclis Kararı gereğince kurulmuştur.
Teşkilat
MADDE 6 - (1) Müdürlüğün personel yapısı aşağıda belirtilen şekildedir;
a) Müdür
b) Şef / Sorumlu
c) Personel
(2) Müdürlüğün teşkilat yapısı aşağıda belirtilen kendine bağlı şeflikler ve alt birimlerden oluşur;
a) Stratejik Yönetim Birimi
b) İç Kontrol Birimi
c) Entegre Yönetim Sistemi Birimi
ç) Dış İlişkiler Birimi
d) Proje ve Kaynak Geliştirme Birimi
e) Hizmet İyileştirme Birimi
f) İdari İşler Birimi
g) Crea Center Çekmeköy
(3) Harcama yetkilisi, gerçekleştirme görevlisi, birim taşınır kayıt yetkilisi, birim halkla ilişkiler sorumlusu, birim tanıtım sorumlusu vd. görev unvanları organizasyon şemasında belirlenmiştir. Personel görev unvanlarına ilişkin görev yetki ve sorumluluklar ile personelin eğitim, deneyim, kadro, öğrenim ve beceri gibi niteliklerine görev tanımlarında yer verilmiştir.
Bağlılık
MADDE 7 - (1) Müdürlük, Başkana veya Başkanın görevlendireceği Başkan Yardımcısına bağlıdır. Başkan, bu görevi bizzat ya da görevlendireceği kişi eliyle yürütür.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluk
Müdürlüğün görevleri
MADDE 8 - (1) Aşağıda belirtilen görevler Müdürlük tarafından yerine getirilir.
a) Ulusal kalkınma strateji ve politikaları, yılık program ve hükümet programı çerçevesinde Belediyenin orta ve uzun vadeli strateji ve politikalarını belirlemek, amaçlarını oluşturmak üzere gerekli çalışmaları yapmak.
b) Belediyenin görev alanına giren konularda performans ve kalite ölçütleri geliştirmek ve bu kapsamda verilecek diğer görevleri yerine getirmek.
c) Belediyenin yönetimi ile hizmetlerin geliştirilmesi ve performansla ilgili bilgi ve verileri toplamak, analiz etmek ve yorumlamak.
ç) Belediyenin görev alanına giren konularda, hizmetleri etkileyecek dış faktörleri incelemek, kurum içi kapasite araştırması yapmak, hizmetlerin etkinliğini ve tatmin düzeyini analiz etmek ve genel araştırmalar yapmak.
d) Yönetim bilgi sistemlerine ilişkin hizmetleri yerine getirmek.
e) Strateji Geliştirme Kurulunun sekretarya hizmetlerini yürütmek.
f) Stratejik Plan Hazırlama Ekibinin koordinasyon hizmetlerini yürütmek.
g) Belediyenin stratejik plan, performans programı ile program bütçelerinin hazırlanmasını koordine etmek ve sonuçlarının birleştirilmesi çalışmalarını yürütmek.
ğ) Harcama birimleri tarafından hazırlanan birim faaliyet raporlarını da esas alarak Belediyenin faaliyet raporunu hazırlamak.
h) Belediyenin yatırım programının hazırlanmasını koordine etmek, uygulama sonuçlarını izlemek ve yıllık yatırım değerlendirme raporunu hazırlamak.
ı) Müdürlüğün görev alanına ilişkin mevzuatın uygulanması konusunda üst yöneticiye ve harcama yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak.
i) İç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi konularında çalışmalar yapmak; üst yönetimin iç denetime yönelik işlevinin etkinliğini ve verimliğini artırmak için gerekli hazırlıkları yapmak.
j) Entegre Yönetim Sistemi gereklerinin Belediye bünyesinde uygulanmasını sağlamak, çalışmaların koordinasyonunu yapmak ve bu çalışmaları takip etmek.
k) Modern Yönetim teknikleri ve araçlarının Belediyede uygulanmasını ve yaygınlaşmasını sağlayıcı çalışmaları yürütmek.
l) Belediyede Stratejik Yönetim Sistemi çerçevesinde hane halkları ve dış müşterilere yönelik araştırmalar yapmak/yaptırmak.
m) Belediyenin güçlü ve zayıf yönlerini tespit etmek ve tespit edilen zayıf yönler için Kalite Çemberleri kurarak, “Süreç İyileştirme Çalışmaları” yapmak.
n) Yurt içi ve yurt dışı kentlerle kardeş şehir ilişkisi kurmak, yönetmek, faaliyet ve projeler gerçekleştirilmesi amacıyla çalışmalar yapmak.
o) Meclis Üyeleri ile personelin katıldığı yurt içi ve yurt dışı teknik temas ve inceleme görevlerinin koordinasyonunu sağlamak.
ö) İlçe ve Belediye ile ilgili istatistiki kayıtları oluşturmak ve güncel vaziyette tutmak, veri elde etme, analiz ve araştırma geliştirme çalışmaları yapmak, yaptırmak.
p) İstanbul Valiliği, Çekmeköy Kaymakamlığı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve diğer kamu kurum ve kuruluşları tarafından Belediyeden talep edilen kurumsal verilerin toplanması ve raporlaştırılması amacıyla müdürlükler arasında koordinasyonu sağlamak
r) Belediyenin ve ortak olduğu şirketlerin mevzuat gereği veya meclis kararına istinaden birliklere üyelik hizmetlerini koordine etmek, üyelik aidatlarının ödenmesini sağlamak,
s) Belediyenin Ar-Ge ve proje izleme işleri, kurumsal iş birlikleri, fikir havuzu, ulusal ve uluslararası hibe projeleri ve etüt-proje hizmetlerinin yönetimini sağlamak ve proje yarışmalarının yönetimini yapmak.
ş) Kurumsal Marka Yönetimi Sistemini kurmak, yönetmek ve kurumsal proje hafızası oluşturmak.
t) Başkan ve başkan yardımcısı tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.
Stratejik Yönetim Birimi
MADDE 9 - (1) Aşağıda belirtilen görevler Stratejik Yönetim Birimi tarafından yerine getirilir:
a) Belediyenin stratejik planlama çalışmalarına yönelik bir hazırlık programı oluşturmak, Belediyenin stratejik planlama sürecinde ihtiyaç duyulacak eğitim ve danışmanlık hizmetlerini vermek veya verilmesini sağlamak ve stratejik planlama çalışmalarını koordine etmek, Stratejik Plan ve Performans Programlarındaki Belediye gider bütçe teklifini hazırlamak.
b) Stratejik planlamaya ilişkin diğer hizmetleri yürütmek.
c) Birim ve İdare Faaliyet Raporunu hazırlamak.
ç) Müdürlüğün gider bütçe teklifini hazırlamak.
d) Belediyenin misyonunun ve vizyonun ile temel politikaların belirlenmesi çalışmalarını yürütmek.
e) Belediyenin görev alanına giren konularda, hizmetleri etkileyecek dış faktörleri incelemek.
f) Yeni hizmet fırsatlarını belirlemek, etkinlik ve verimliliği önleyen tehditlere tedbirler almak.
g) Belediyenin üstünlük ve zayıflıklarını tespit etmek.
ğ) Belediyenin görev alanıyla ilgili araştırma-geliştirme faaliyetlerini yürütmek.
h) Belediye faaliyetleri ile ilgili bilgi ve verileri toplamak, tasnif etmek, analiz etmek.
ı) Belediyenin görev alanına giren konularda performans ölçütleri geliştirmek.
i) Belediyenin yönetimi ile hizmetlerin geliştirilmesi ve performansla ilgili bilgi ve verileri toplamak, analiz etmek ve yorumlamak.
j) Belediyenin ve/veya birimlerin belirlenen performans ölçütlerine uyumunu değerlendirerek üst yöneticiye sunmak.
k) Performans programı hazırlıklarının koordinasyonunu sağlamak.
l) İl Yatırım koordinasyon toplantılarına katılım hususunda gerekli hazırlıkları yapmak toplantı kararları doğrultusunda yatırım takip sistemine veri girişlerini sağlamak, uygulama sonuçlarını izlemek.
m) Belediye faaliyetlerinin stratejik plan, performans programı ve bütçeye uygunluğunu her üç ayda bir izlemek ve değerlendirmek.
n) Kurum içi kapasite araştırması yapmak, hizmetlerin etkinliğini ve yararlanıcı memnuniyetini analiz etmek ve genel araştırmalar yapmak.
o) İlçe ve belediyecilikle ilgili gelişmeleri, akademik çalışmaları takip etmek, ihtiyaç duyulan sosyo-ekonomik araştırmaları yapmak veya yaptırmak.
ö) Başkan yardımcısı ile Müdür tarafından verilen ve ilgili mevzuat tarafından öngörülen diğer görevleri yerine getirmek.
İç Kontrol Birimi
MADDE 10 - (1) Aşağıda belirtilen görevler İç Kontrol Birimi tarafından yerine getirilir:
a) İç kontrol sisteminin harcama birimlerinde kurulması, standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi konularında çalışmalar yapmak.
b) İç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi konularında harcama birimlerine eğitim hizmeti ve rehberlik sağlamak.
c) Kamu İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı hazırlık çalışmalarını yürütmek.
ç) İç kontrol standartlara aykırı olmamak şartıyla Belediyede gerekli görülen her türlü yöntem, süreç ve özellikli işlemlere ilişkin standartları hazırlamak ve üst yöneticinin onayına sunmak.
d) İç kontrollerin etkili bir biçimde uygulanmasını sürdürmeyi sağlamak amacıyla izleme faaliyetlerini gerçekleştirmek.
e) İç kontrol sisteminin harcama birimlerinde etkinliğini ve güncelliğini sağlamak üzere Durum Tespit Raporları, İzleme ve Değerlendirme Raporları, Risk Değerlendirme Raporu, İç Kontrol Sistemi Değerlendirme Raporu hazırlamak.
f) İç kontrol hakkında üst yöneticiye ve harcama yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak.
g) Belediyenin tüm süreçlerine, stratejik amaç ve hedeflerine ilişkin risklerin yönetimini yapmak.
ğ) Müdürlüklerin risk tanımlama, risk değerlendirme çalışmalarının yapılmasını ve risk iyileştirme eylemlerinin belirlenmesini sağlamak ve risk iyileştirme eylemlerinin geçekleşme durumlarını izlemek.
h) Üçer aylık periyotlarla iç kontrol eylemleri ve risk iyileştirme eylemlerini izlemek amacıyla Müdürlükle toplantı yapmak.
ı) Kurumsal Risk Yönetim Sistemi süreçlerine ilişkin Müdürlüklere rehberlik hizmeti vermek.
i) Başkan yardımcısı ile Müdür tarafından verilen ve ilgili mevzuat tarafından öngörülen diğer görevleri yerine getirmek.
Entegre Yönetim Sistemi Birimi
MADDE 11 - (1) Aşağıda belirtilen görevler Entegre Yönetim Sistemi Birimi tarafından yerine getirilir:
a) Tüm birimlerin EYS çalışmalarına yön vermek, izlemek, kontrol etmek ve sonuçlarını değerlendirmek.
b) EYS’nin tüm birimlerde uygulanmasını sağlamak ve sonuçlarını takip etmek.
c) Doküman Yönetimi kapsamında dokümanların kontrol ve onay süreçlerini yönetmek.
ç) İlgili standartlara ilişkin sistem dokümanlarının sorumluları tarafından hazırlanması, güncellenmesi, kontrolünün sağlanması süreçlerini koordine etmek.
d) İç Tetkik Sürecini yönetmek.
e) Düzeltici Faaliyet Sürecini yönetmek.
f) Dış Tetkik ile ilgili gerekli hazırlıkları yaparak Dış Tetkik Sürecini yönetmek.
g) İlgili standartların Belediyedeki uygulamalarını içeren El Kitabını hazırlamak.
ğ) Yönetimin Gözden Geçirmesi Toplantıları’nın organizasyonunu yapmak, toplantıların gündeme ve amacına uygun gerçekleşmesini sağlamak.
h) EYS Yürütme Kurulu sekreteryasını yapmak.
ı) EYS’nin etkililiğini ve verimliliğini artırıcı eğitimler organize etmek.
i) Belediyede iyi yönetimin geliştirilmesi için yeni yönetim sistemi standartlarının EYS’ye entegre çalışmalarını yürütmek.
j) Başkan yardımcısı ile Müdür tarafından verilen ve ilgili mevzuat tarafından öngörülen diğer görevleri yerine getirmek.
Dış İlişkiler Birimi
MADDE 12 - (1) Aşağıda belirtilen görevler Dış İlişkiler Birimi tarafından yerine getirilir:
a) Ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlara üye olmak için gereken çalışmaları yapmak veya yaptırmak.
b) Belediyeyi ziyaret eden yabancı heyetler için ağırlama haricindeki gerekli diğer organizasyonları yapmak.
c) Kardeş şehir ilişkileri kurmak ve konu ile ilgili faaliyet ve çalışmaları yapmak veya yaptırmak.
ç) Kardeş şehir ilişkileri kurulmasına ilişkin yasal prosedürleri yerine getirmek için ilgili kurum ve kuruluşlar ile yazışmalar yapmak, takip etmek ve sonuçlandırmak.
d) Kardeş Şehir Protokollerini hazırlamak, imza törenlerini organize etmek.
e) Belediyenin yurt içi veya yurt dışı teknik temas ve inceleme programlarının hazırlık çalışmalarını yürütmek.
f) Kardeş şehirler ile ekonomik ve sosyal ilişkileri geliştirmek amacıyla kültür, sanat ve spor gibi alanlarda faaliyet ve projeler gerçekleştirmek; bu çerçevede arsa, bina ve benzeri tesisleri yapma, yaptırma, kiralama veya tahsis edilmesini ve kardeş şehir ile yapılan tüm proje, faaliyet ve etkinlikleri koordine etmek.
g) Başkan yardımcısı ile Müdür tarafından verilen ve ilgili mevzuat tarafından öngörülen diğer görevleri yerine getirmek.
Proje ve Kaynak Geliştirme Birimi
MADDE 13 - (1) Aşağıda belirtilen görevler Proje ve Kaynak Geliştirme Birimi tarafından yerine getirilir:
a) Ulusal ve uluslararası kurum, kuruluş ve örgütlerin ilgili ve yararlanılabilir çalışma ve projelerini izlemek, Belediyenin stratejik planına uygun şekilde ortak çalışma ve projeler hazırlamak, yürütmek, iş birliği sağlamak.
b) Belediyecilik faaliyetleri ile ilgili çağdaş dünya, örnek, model, deneyim, program ve projelerini izlemek, değerlendirmek, başkanlığa ve ilgili birimlere öneriler hazırlamak.
c) Belediye faaliyet ve hizmetlerine ilişkin dünyadaki iyi uygulamalar ile ilgili araştırmalar yürütmek, kıyaslama faaliyetlerinde bulunmak ve bu iyi uygulamaların Belediyede uygulanabilirliği konusunda çalışmalar yapmak, proje üretme konusunda yeni teknolojileri öğrenmek, takip etmek, gerektiğinde personellerin bu amaçla eğitimini sağlamak.
ç) Ulusal ve uluslararası gerçekleştirilen proje yarışmalarını takip etmek, diğer birimleri bilgilendirmek, Belediye adına yarışmaya katılacak projelerin koordinasyonunu sağlamak.
d) Belediye faaliyetlerinin çağdaş ve kaliteli bir şekilde verilmesini temin etmek amacıyla ulusal ve uluslararası araştırmalar yapmak, fuar, seminer ve toplantılara katılımı sağlamak, doğrudan kendi amaçlarını gerçekleştirmesi için gerekli olan kültürel etkinlikler, festivaller ve yarışmaları düzenlemek, destekleyerek teşvik etmek.
e) Ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlara üye olmak için gereken çalışmaları yapmak veya yaptırmak.
f) Yurt içi (Kalkınma Ajansı, Bakanlıklar, vb. kurumlar) ve yurt dışı (AB, UNDP, IPA vb.) fon kaynaklarının takip edilerek uygun programlara belediyenin stratejik hedefleri doğrultusunda projeler geliştirmek ve ilgili müdürlüklere devretmek.
g) Müdürlüklerin proje üretmesine ve/veya bu projelerde yer almasına yardımcı olmak ayrıca müdürlüklerce hazırlanacak ve yürütülecek uluslararası ya da yabancı finans kaynaklı projelerin koordinasyonunu sağlamak.
ğ) Belediye faaliyetlerinin çağdaş ve kaliteli bir şekilde verilmesini temin etmek, personelinin bilgi ve tecrübesini artırmak amacıyla yurt içi ve yurt dışı eğitim, seminer ve toplantı programlarına katılmak, araştırmalar yapmak, teknik ve inceleme gezileri ile çalışma ziyaretleri düzenlemek.
h) Belediye içinde proje konusunda farkındalığı artırmak, ilgili birimlerin proje hazırlama kapasitesinin güçlendirilmesini sağlamak ve proje hazırlamayı teşvik edici çalışmalar yürütmek.
ı) Yıl içerisinde tüm hibe programları ve teklif çağrılarını takip etmek ve mevcut projelerin yürütülmesinde diğer birimlerle ya da resmi ve özel kuruluşlarla işbirliğini sağlamak.
i) Dış paydaşlara ilişkin karşılaştırma verilerini belirlemek, belirlenen verileri temin etmek, bu verileri depolayarak, kurumsal gelişim için kullanılmasını sağlamak.
j) İnovasyon çalışmaları ve yenilikçi hizmet alanlarına ilişkin etkinliklerin, sistemli işleyişinin ve takip edilebilirliğinin sağlanması ve artırılmasına yönelik faaliyetleri yürütmek.
k) Proje yönetim süreçleri ile ilgili her türlü uygulama prensibi, yöntem ve süreç tasarımı ve proje kabulleri ile bunların uygulanması ile ilgili yönetmelikleri ve/veya iş akışlarını düzenlemek ve takip etmek.
l) Geliştirilen projeler kapsamında muhtelif merkezlerin kurmak ve yönetmek.
m) Müdürlüğümüze gelen çeşitli dillerdeki yazı, belge ve dokümanları inceleyip gerekli görülenlerin tercümesi ile birlikte ilgili birimlerimize ulaştırılmasını sağlamak. Ayrıca Belediyeyi ziyaret eden yabancı heyet ve kişilerin Belediyenin üst düzey temsilcileri ile yaptıkları görüşmeleri koordine etmek.
n) Ülke içinde ve dışında kurulacak olan çalışma komisyonları, platform veya diğer oluşumlardan Başkanlıkça onaylanan girişimlerde Belediyeyi temsil etmek ve gerekli katkıyı sağlamak.
o) Dünyadaki belediyelerle iletişim kurarak, karşılıklı tecrübe ve proje paylaşımından faydalanmak.
ö) Kurumsal Marka Yönetimi sistemini kurmak, yönetmek ve kurumsal proje hafızası oluşturmak. Müdürlüğün görev alanına giren konular ile ilgili Çekmeköy Belediyesi resmi web sitesinde yayınlamak üzere ilgili müdürlüğe fotoğraf, video ve yazılı olarak veri akışı sağlamak.
p) Çekmeköy isminin markalaştırılması için Çekmeköy’e özgü değerlerin ön plana çıkarılması çalışmalarını yapmak.
r) Kent ve yerel yönetim hizmetlerine yönelik politika ve proje geliştirilmesine dönük olarak, uzman kişilerden danışmanlık almak ve bu konuda gerektiğinde danışma kurulları oluşturmak.
s) Belediyenin gelişimine yönelik kurum içi ve kurum dışı fikirlerin toplandığı fikir havuzları oluşturmak / öneri takip sistemi kurmak ve yönetmek.
ş) Ulusal ve uluslararası kurum kuruluşlar ile ortak projeler geliştirebilmek için iş birliği protokolleri yapmak.
t) Crea Centers Projesi kapsamında Crea Center Merkezleri arasında koordinasyon sağlamak.
u) Crea Center Çekmeköy Merkezini yönetmek.
ü) Başkan yardımcısı ile Müdür tarafından verilen ve ilgili mevzuat tarafından öngörülen diğer görevleri yerine getirmek.
Hizmet İyileştirme Birimi
MADDE 14 - (1) Aşağıda belirtilen görevler Hizmet İyileştirme Birimi tarafından yerine getirilir:
a) Belediyede çalışmaların etkili, etkin ve ekonomik olarak yürütülmesini sağlamak amacıyla Modern Yönetim teknikleri ve araçlarının (Süreç Yönetimi, Kıyaslama, Süreç iyileştirme ve diğer) Belediyede uygulanmasını ve yaygınlaşmasını sağlayıcı çalışmaları yürütmek.
b) Hizmet Memnuniyet Analiz çalışmalarını yürütmek.
c) Entegre Yönetim Sistemi çalışmalarına destek vermek.
ç) Başkan yardımcısı ile Müdür tarafından verilen ve ilgili mevzuat tarafından öngörülen diğer görevleri yerine getirmek.
İdari İşler Birimi
MADDE 15 - (1) Aşağıda belirtilen görevler İdari İşler Birimi tarafından yerine getirilir:
a) Müdürlüğe intikal eden her türlü evrakın kaydını tutarak ilgili personele sevk etmek.
b) Müdürlükte üretilen evrakların tasnifi, dosyalanması, sıralanması ve yerlerine yerleştirilmesine ilişkin arşiv işlemlerini yapmak.
c) Müdürlüğe ait taşınır malların giriş, çıkış, kayıt, değer tespiti, hurda, sayım, devir, bakım, onarım işleri ile yönetim hesabının oluşturulması işlemlerini gerçekleştirmek.
ç) Bilgi edinme evrakını, CİMER başvuru evrakını takip etmek ve süresinde cevaplamasını sağlamak.
d) Müdürlüğe gelen istek, şikayet ve önerileri cevaplamak.
e) Müdürlüğün her türlü mali iş ve işlemlerini ilgili mevzuata göre yürütmek.
f) Müdürlüğün haber yapılması istenilen faaliyetler ile proje ve özel programlar hakkında ilgili Müdürlüklere bilgi vermek.
g) İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatına uygun olarak birim içerisinde gerekli kontrolleri gerçekleştirmek, muhtemel iş kazası ve meslek hastalığı risklerini, tehlikeli durum vakalarını (kazaya ramak kala olayları) tespit etmek, gerekli önlemlerin alınmasını sağlamak.
ğ) Başkan yardımcısı ile Müdür tarafından verilen ve ilgili mevzuat tarafından öngörülen diğer görevleri yerine getirmek.
Müdürün görev, yetki ve sorumluluğu
MADDE 16 - (1) Müdürün görev ve yetkileri ile sorumluluğu aşağıda belirtilmiştir.
a) Müdür, Müdürlüğün yöneticisi olup alt birimlerinin görevlerinin yerinde ve zamanında yerine getirilmesinden başkan yardımcısı ve üst yöneticiye karşı sorumludur.
b) Harcama talimatlarının bütçe ilke ve esaslarına, kanun, tüzük ve yönetmelikler ile diğer mevzuata uygun olmasından, ödeneklerin etkili, ekonomik ve verimli kullanılmasından ve 5018 sayılı Kanun çerçevesinde yapması gereken diğer işlemlerden sorumludur.
c) Yönetmelikte belirtilen görevleri mevzuata uygun olarak yapar ve yaptırır.
ç) Birim faaliyet raporunu hazırlar.
d) Stratejik plan, performans programı, idare faaliyet raporu ile diğer raporların ve belgelerin süresinde hazırlanmasını, onaylanmasını ve ilgili yerlere gönderilmesini sağlar.
e) Harcama yetilisi olarak ilgili mevzuatta öngörülen iş ve işlemleri gerçekleştirir.
f) Yeterli sayı ve nitelikte personelin istihdamını, personelin eğitimini ve yetiştirilmelerini sağlayacak çalışmaları yapar.
g) Müdürlükte görev dağılımını yaparak hizmetlerin etkili, süratli ve verimli bir şekilde sunulmasını sağlar.
ğ) Diğer Müdürlüklerle iş birliği ve koordinasyonu sağlar.
h) Başkan ve başkan yardımcısı tarafından verilecek diğer görevleri yapar.
Şefin/Sorumlunun görev, yetki ve sorumluluğu
MADDE 17 - (1) Şefin/Sorumlunun görev ve yetkileri ile sorumluluğu aşağıda belirtilmiştir.
a) Müdür tarafından kendine havale edilen işleri mevzuata uygun şekilde yapar.
b) Birimin aylık performans raporlarını hazırlayıp Müdüre sunar.
c) Sorumlu olduğu birimlerin Stratejik Plan veya Performans Programlarda yer alacak faaliyet veya hizmet veya projeler ile bunların bütçelerini hazırlamak.
ç) Sorumlu olduğu birimin yıllık iş planını hazırlar.
d) Birimin yazışmalarını parafe eder.
e) Birim personellerinin devamlılığını takip eder.
f) Birim personelleri arasında görev dağılımı yapar.
g) Birim personeline görevi ile ilgili gerekli eğitimleri verir veya eğitimlerin verilmesini sağlar.
ğ) Birim personellerinin düzenli çalışmasını sağlar.
h) Birimde üretilen evrakların tasnifi, dosyalanması, sıralanması ve yerlerine yerleştirilmesine ilişkin arşiv işlemlerinin yapılmasını sağlar.
ı) Birimde yürütülen tüm faaliyetleri yetki ve sorumluluğu çerçevesinde planlar ve programlar.
i) Sorumlu olduğu alt birimlerin işlerinin etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesi sağlamak üzere birim faaliyetlerini düzenler.
j) Diğer birimlerle iş ilişkileri kurar, koordinasyon ve iş birliği olanaklarını gözetir ve değerlendirir.
k) Kanun, yönetmelik ve yönergelerde Müdürlük görevlerinden kendilerine verilen diğer iş ve işlemleri yapar.
l) Birime ait işlerden Müdüre karşı sorumludur.
Proje uzmanının görev, yetki ve sorumluluğu
MADDE 18 - (1) Proje uzmanının görev ve yetkileri ile sorumluluğu aşağıda belirtilmiştir.
a) Uluslararası kurum, kuruluş ve örgütlerin ilgili ve yararlanılabilir çalışma ve projelerini izler, ortak çalışma ve projeler hazırlar, yürütür, iş birliği sağlar.
b) Ulusal ve uluslararası hibe programlardan ve fonlardan yararlanmak için projeler hazırlar ve yürütür.
c) Müdürlüklerin proje üretmesine ve/veya bu projelerde yer almasına yardımcı olur.
ç) İhtiyaç duyulan konuları tespit eder yeni projeler üretir.
d) Projelere yönelik ilgili Müdürlüklerle değerlendirme toplantıları yapar.
e) Proje envanteri oluşturur.
f) Belediyenin yürüttüğü veya ortak olduğu veya iştirakçi olduğu projelerde görev alır.
g) Belediye’nin ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlarla mevcut ilişkileri geliştirir ve yeni ilişkiler kurmak gerektiğinde iş birliği protokolleri yapar.
ğ) AB tarafından sunulan proje hibe programlarını takip eder ve proje başvurularında bulunur. Bu konuda diğer müdürlüklerle ortak çalışma yürütür.
h) Amiri tarafından görevi ile ilgili verilecek diğer iş ve işlemleri gerçekleştirir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
İş birliği ve Koordinasyon
Stratejik planlama çalışmalarının koordinasyonu
MADDE 19 - Stratejik planlama çalışmalarının koordinasyonu, stratejik planın hazırlanması güncellenmesi ve yenilenmesi çalışmalarında koordinasyon görevi Strateji Geliştirme Müdürlüğü tarafından yürütülür. Strateji Geliştirme Müdürlüğü tarafından yapılacak stratejik plan hazırlık çalışmalarına diğer Müdürlüklerin temsilcilerinin katılımı sağlanır.
Performans programı hazırlıklarının koordinasyonu
MADDE 20 - Performans programının hazırlanması ve değiştirilmesi çalışmalarında koordinasyon görevi Strateji Geliştirme Müdürlüğü tarafından yürütülür. Bu çalışmalarda kullanılacak belge ve cetveller ile gerekli doküman Strateji Geliştirme Müdürlüğü tarafından diğer birimlere gönderilir. Strateji Geliştirme Müdürlüğü performans programını hazırlar. Strateji Geliştirme Müdürlüğü tarafından yürütülen performans programı hazırlık çalışmalarına idarenin ilgili birimlerinin temsilcilerinin katılımı sağlanır.
İdare faaliyet raporu hazırlıklarının koordinasyonu
MADDE 21 - Faaliyet raporları, Kanunun 41. maddesi ve bu maddeye dayanılarak yapılan düzenlemelere uygun bir şekilde hazırlanır. Harcama birimleri tarafından hazırlanan birim faaliyet raporları, idare faaliyet raporunun hazırlanmasında esas alınmak üzere, Strateji Geliştirme Müdürlüğüne gönderilir. Strateji Geliştirme Müdürlüğü tarafından harcama birimleri arasında koordinasyon sağlanarak idare faaliyet raporu hazırlanır.
Yatırım programı hazırlıklarının koordinasyonu
MADDE 22 - İdarelerin yatırım programı teklifinin hazırlanmasında kullanılacak belge ve cetveller ile gerekli doküman Strateji Geliştirme Müdürlüğü tarafından hazırlanarak harcama birimlerine gönderilir. Harcama birimleri yatırım programına ilişkin tekliflerini hazırlayarak Strateji Geliştirme Müdürlüğüne gönderir.
Yatırım değerlendirme raporunun hazırlanması
MADDE 23 - Yatırım projelerini uygulayan harcama birimleri, yılık yatırım değerlendirme raporunun hazırlanmasına dayanak teşkil eden bilgi ve belgeleri Strateji Geliştirme Müdürlüğü gönderir. Yatırım projelerinin gerçekleşme ve uygulama sonuçlarına ilişkin yıllık yatırım değerlendirme raporu hazırlanır.
İç kontrol sistemi çalışmalarının koordinasyonu
MADDE 24 - İç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi konularına ilişkin kullanılacak belge ve cetveller ile gerekli doküman Strateji Geliştirme Müdürlüğü tarafından hazırlanır ve idarenin ilgili birimlerine gönderilir.
5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununa ve Maliye Bakanlığınca belirlenen standartlara aykırı olmamak şartıyla, gerekli görülen her türlü yöntem, süreç ve özellikli işlemlere ilişkin standartlar doküman Strateji Geliştirme Müdürlüğü tarafından hazırlanır ve üst yöneticinin onayına sunulur.
İlçe Brifinglerinin Hazırlanması
MADDE 25 - İstanbul Valiliği İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü tarafından oluşturulan il brifingine esas alınmak suretiyle hazırlanan ilçe brifing planında belediye görev, yetki ve sorumluluk kapsamına giren kısımların hazırlanmasını koordine eder.
İl Koordinasyon Kurulu Toplantısı
MADDE 26 - Yatırımcı kuruluş dönem raporu ve iller yatırım projeleri izleme raporunun hazırlanmasına dayanak teşkil eden bilgi ve belgeler harcama birimleri tarafından Strateji Geliştirme Müdürlüğüne gönderilir. Strateji Geliştirme Müdürlüğü tarafından harcama birimleri arasında koordinasyon sağlanarak dönem raporu ve yatırım projeleri izleme raporu hazırlanır.
Kaymakamlar Toplantısı Hazırlık Çalışmaları
MADDE 27 - Belediyenin yatırımları ve ilçedeki mülteciler için yapılan aylık harcamalara ilişkin detaylı rapor harcama birimleri tarafından temin edilen bilgiler kapsamında Strateji Geliştirme Müdürlüğü tarafından oluşturulur.
Dönemsel faaliyet raporu hazırlıklarının koordinasyonu
MADDE 28 - Kamu İdarelerince Hazırlanacak Faaliyet Raporları Hakkında Yönetmeliğin 10. maddesinin dördüncü fıkrasına istinaden; 3, 6 ve 9 aylık faaliyet raporları Strateji Geliştirme Müdürlüğü tarafından harcama birimleri arasında koordinasyon sağlanarak hazırlanır, üst yönetici ve başkan yardımcılarına sunulur.
İlçe Araştırma Raporu Hazırlanması
MADDE 29 - Çekmeköy’ün demografik yapısı, eğitim, sosyal yaşam, sağlık, ekonomik yapı, altyapı ve ulaşım vb. alanlardaki mevcut durumu, harcama birimleri ile diğer kamu kurum ve kuruluşları tarafından elde edilen sayısal veriler kullanılarak Strateji Geliştirme Müdürlüğü tarafından raporlaştırılır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çalışma Usul ve Esasları
Çalışmalarda iş birliği ve uyum
MADDE 30 - Müdürlüğün faaliyet ve çalışmalarını değerlendirmek ve gerekli önlemleri almak amacıyla, Müdürün yönetiminde alt birim sorumlularının katılımı ile her hafta düzenli toplantılar yapılır. Bu toplantılarda, Müdürlüğün faaliyetleri ve gerçekleştirilen işlemler, sorunlar, görüş ve öneriler değerlendirilerek bilgi paylaşımı, işbirliği ve uyum sağlanır.
Görevin Planlanması
MADDE 31 - Müdürlük çalışmaları; stratejik plan, performans hedefleri ile bu Yönetmeliğe uygun yapılacak Yıllık İş Planı dâhilinde yürütülür.
Görevin Yürütülmesi
MADDE 32 - Müdürlükte görevli tüm personel kendilerine verilen görevleri gereken özen, dikkat ve süratle yapmak zorundadır.
Kullanılacak defter, kayıt ve belgeler
MADDE 33 - Müdürlükte kullanılacak defter, kayıt ve belgeler, aynı bilgileri içerecek şekilde elektronik ortamda da düzenlenebilir. Bu şekilde düzenlenecek defter, kayıt ve belgeler, gerektiğinde çıktıları alınarak sayfa numarası verilmek ve yetkililerince imzalanmak suretiyle konularına göre açılacak dosyalarda muhafaza edilir.
Arşivleme
MADDE 34 - Müdürlüğe gelen ve giden her evrak bekletilmeksizin kayda alınarak gelen ve giden evrak defterinde izlenir. Yazışmalar sınıflandırılarak standart dosya planına göre dosyalanır. İşlemi biten her türlü yazıya ilişkin evraklar klasörlerine konularak Müdürlüğün onayı ile Müdürlük arşivine kaldırılır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümleri
Yönetmelikte Hüküm Bulunmayan Haller
MADDE 35 - Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.
Yürürlükten Kaldırılan Yönetmelik
MADDE 36 - (1) Bu yönetmeliğin yürürlüğe girmesiyle birlikte, 08/09/2022 tarih ve 2022/72 sayılı meclis kararıyla yürürlükte olan Strateji Geliştirme Müdürlüğünün Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 37 - Bu Yönetmelik, Belediye Meclisince kabul edildikten sonra yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 38 - Bu Yönetmelik hükümlerini Başkan yürütür.
Strateji geliştirme hizmetlerinin yerine getirildiği birimler:
a) Stratejik Yönetim Birimi
b) İç Kontrol Birimi
c) Entegre Yönetim Sistemi Birimi
ç) Dış İlişkiler Birimi
d) Proje ve Kaynak Geliştirme Birimi
e) Hizmet İyileştirme Birimi
f) İdari İşler Birimi
g) Crea Center Çekmeköy
Süreç |
Faaliyetler |
ENTEGRE YÖNETİM SİSTEMİ |
Kontrol Edilen Doküman Oranı |
Oluşturulan Düzeltici Faaliyet (DF) Sayısı |
|
Personel Memnuniyet Değerlendirme Anketi Sayısı |
|
Entegre Yönetim Sistemi(EYS) Kapsamında Yapılan Toplantı Sayısı |
|
Yönetimi Gözden Geçirme Toplantısı Sayısı |
|
Entegre Yönetim Sistemi Yürütme Kurulu (Toplantı Sayısı) |
|
Kıyaslama Çalışması Sayısı |
|
İç Tetkik Sayısı |
|
Dış Tetkik Sayısı |
|
Müdürlerin Personeliyle Toplantı Sayısı |
|
Kamuoyu Araştırması |
|
İÇ KONTROL |
Risk Güncelleme Toplantıları |
Risk İzleme Faaliyeti (3 Ayda Bir) |
|
Risk Değerlendirme Raporu (Ocak) |
|
İç Kontrol Değerlendirme Raporu Sayısı (Haziran-Ocak) |
|
STRATEJİK YÖNETİM SÜREÇLERİ |
İdare Faaliyet Raporunun Hazırlanma ve Basım Sayısı |
3 Aylık Birim Faaliyet Raporlarının Hazırlanması |
|
Performans Programı Hazırlık Toplantısı |
|
Performans Programının Hazırlanma ve Basım Sayısı |
|
Kaymakamlar Toplantısı Raporunun Hazırlanması |
|
İl Koordinasyon Kurulu Toplantısı Raporunun Hazırlanması |
|
İlçe Brifing Raporunun Hazırlanması |
|
AB ve DIŞ İLİŞKİLER |
Kardeş Şehir Sayısı |
PROJE GELİŞTİRME |
İSTKA, TUBİTAK vb. Kurumlara Hazırlanan Proje Sayısı |
ÖDÜL ÖNERİ SİSTEMİ |
Sunulan Fikir Sayısı |
Kabul Edilen Fikir Sayısı |
|
Verilen Ödül Sayısı |
|
Hayata Geçirilen Proje Sayısı |
|
Çekmeköy Toplam Bina Sayısı |
|
Çekmeköy Toplam Mesken Sayısı |
|
Çekmeköy Toplam İşyeri Sayısı |
|
Çekmeköy Toplam Kapı Sayısı |
|
Çekmeköy Toplam Bağımsız Bölüm Sayısı |
T.C. ÇEKMEKÖY BELEDİYE BAŞKANLIĞI
KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİNE YÖNELİK
6698 SAYILI KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU KAPSAMINDA
AYDINLATMA METNİ
Çekmeköy Belediyesi, yürütmekte olduğu faaliyetler nedeniyle kişisel verilerinizin işlenmesinde 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’na (“KVKK”) uygun olarak gerekli her türlü teknik ve hukuki tedbiri almaktadır. İlgili kişiler, kişisel verilerinin işlenmesi, üçüncü kişilere aktarılması, kişisel veri toplamanın hukuki sebepleri ile KVKK’da yer alan hakları konularında detaylı bilgiye işbu aydınlatma metninden ulaşabilirler.
Ayrıca, müdürlükler özelinde yürütülen faaliyetlerde kişisel veri işlenmesine yönelik olarak lütfen müdürlük özelinde oluşturulan aydınlatma metnini inceleyiniz.
Çekmeköy Belediyesi olarak kişisel verilerinizin korunmasına önem gösteriyoruz.
A. İşlenen Kişisel Veriler, Veri İşleme Amacı,Toplama Yöntemi ve İşlemenin Hukuki Sebebi
Çekmeköy Belediyesi’nin, veri işleme esnasında dayandığı hukuki sebepler şunlardır
Veri İşleme Amacı |
İşlenen Kişisel Veriler |
Veri İşleme Şartları |
Veri Toplama Yöntemleri |
İhale ve sözleşme işlemlerinin yürütülmesi |
Adı Soyadı |
m. 5/2-a, c, ç, e ve f. m. 6/2 |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan ve kısmen otomatik yollarla) |
Kamu Kurum ve Kuruluşlar ile Birlikte Vatandaşların Yazılı Taleplerinin Değerlendirilmesi |
Dilekçe |
m. 5/2-a, ç, e ve f. |
İlgili kişinin kendisinden, kurum içi kaynaklardan (Otomatik olmayan ve kısmen otomatik yollarla) |
Program Katılımı Süreci |
Katılım Formu |
m. 5/2-e ve f. |
Program katılım başvuru formundan (Otomatik olmayan yollarla) |
Proje Yönetimi Süreçleri/Gizlilik Sözleşmesi Hazırlanması |
CV |
m. 5/2- e ve f. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Randevu Taleplerinin Değerlendirilmesi |
Adı Soyadı |
m. 5/2-e ve f. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Resmi Törenlerin Hazırlığı Yapılması |
Ad Soyad |
m. 5/2-e ve f. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Belediye Başkanının Temsil Edilmesi |
Ad Soyad |
m. 5/2-e ve f. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Anma Programları Düzenlenmesi |
Adı Soyadı |
m. 5/2-f. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Evrak Kayıtlarının Yapılması, dilekçe ve evrak yönetim işlemleri |
Adı Soyadı |
m.5/2-e ve f. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Elektronik Belge Yönetim Sistemi Resmi Evrak Takibinin Sağlanması, Evrak Doğrulaması |
TCKN |
m.5/2-e ve f. |
Web site üzerinden (Otomatik yollarla) |
Vergi Affı Kontrol ve Ön Başvuru İşlemlerinin Yürütülmesi |
TCKN |
m.5/2-e |
Web site üzerinden (Otomatik yollarla) |
Dilekçelerin İşleme Alınması |
Dilekçe |
m.5/2-a ve e. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
e-Belediye Üyelikleri |
Adı Soyadı |
m. 5/2-e, ç ve f. |
İlgili kişinin kendisinden, portal üzerinden (Otomatik olmayan ve kısmen otomatik yollarla) |
Mevcut Borç Sorgulama Ve Online Ödeme İşlemlerinin Gerçekleştirilmesi |
TCKN |
m. 5/2-e ve f. |
Web site üzerinden (Otomatik yollarla) |
Yapı Ruhsatı İşlemleri |
Dilekçe |
m. 5/2-ç ve e. |
Kurum kaynaklarından (Otomatik olmayan ve kısmen otomatik yollarla) |
Yıkım Ruhsatı (vatandaş) |
Adı Soyadı |
m. 5/2-ç ve e. |
Kurum kaynaklarından (Otomatik olmayan ve kısmen otomatik yollarla) |
Kaçak Yapı Tespiti |
Ad Soyad |
m.5/2-ç ve e |
Tutanaktan (Otomatik olmayan yollarla) |
Kaçak Yapı Tespiti |
Ad Soyad |
m.5/2-ç ve e. |
Kurum kaynaklarından (Otomatik olmayan yollarla) |
Sıhhi Müesseseler için Ruhsat Alımı/ Gayri Sıhhi Müesseseler için Ruhsat Alımı/ Umuma Açık Müesseseler için Ruhsat Alımı |
Başvuru Formu |
m. 5/2-a, ç ve e. |
Başvuru formu (Otomatik olmayan yollarla) |
Kent Bilgi Sistemi İşlemlerinin Yürütülmesi |
Adı Soyadı |
m. 5/2-e ve f. |
Web Portalı üzerinden (Kısmen otomatik yollarla) |
Seri Nokta Çözüm Merkezi-Vergi Borcu Sorgulama |
Ad Soyad |
m. 5/2-a, e ve f. |
Çağrı merkezi aracılığıyla (kısmen otomatik yollarla) |
Seri Nokta Çözüm Merkezi-Organizasyon Kayıtlarının Alınması |
Ad Soyad |
m. 5/2-e ve f. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Çağrı Merkezi-Şikayet, Talep, Öneri ve Bilgilendirme |
Ad Soyad |
m. 5/2-a, e ve f. |
Çağrı merkezi aracılığıyla (kısmen otomatik yollarla) |
Çağrı Merkezi-Anket Çalışması |
Ad Soyad |
m. 5/2-e ve f. |
Çağrı merkezi aracılığıyla (kısmen otomatik yollarla) |
Yazılı ve Görsel Faaliyetlerin Yürütülmesi (Medya) |
Ad Soyad |
m.5/1 |
İlgili kişinin kendisinden, kamera aracılığıyla (Otomatik olmayan ve otomatik yollarla) |
Yazılı ve Görsel Basın Faaliyetlerinin Yürütülmesi / Ödüllü Yarışmalar-Kitap |
Ad Soyad (Çocuk-genç) |
m.5/2-e ve f. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Yazılı ve Görsel Basın Faaliyetlerinin Yürütülmesi / Ödüllü Yarışmalar-Sinema-Konser |
Ad Soyad (Genç) |
m.5/2-e ve f. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Meclis Toplantı İşlemleri |
Tutanak |
m.5/2-f |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Stratejik Plan Paydaş Anketi Çalışmaları |
Adı Soyadı |
m.5/2-ç ve f. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
İletişim Faaliyetlerinin yürütülmesi |
Adı Soyadı |
m. 5/2-c, ç, e ve f. |
Kurum kaynaklarından, ilgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Çocuk Koruma Programının Uygulanması |
Ad Soyad |
m.5/2-e |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Yeni Doğan Bebek Hediye Gönderimi |
Ad Soyad |
m. 5/2-e ve f. |
Kurum kaynaklarından, ilgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Taziye hizmetlerinin yürütülmesi |
Vefat Edenin Adı Soyadı, TCKN, Yakınının Telefon Numarası |
m.5/2-e |
İlgili kişinin kendisinden |
Belediye Sınırları İçerisinde Fiziksel Mekan Güvenliğinin Sağlanması |
Görüntü Kaydı |
m.5/2-ç ve f. |
Kamera (Otomatik yollarla) |
Kurum Ziyaretçi Kayıtlarının oluşturulması |
Adı Soyadı |
m.5/2- f. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
İç Ve Dış Denetim Süreçlerinin Yürütülmesi |
Denetime konu kişisel veriler |
m.5/2-ç ve f. |
Kurum kaynaklarından (Otomatik olmayan yollarla) |
Yetkili ekspertiz işlemlerinin yürütülmesi, bilgi verilmesi |
Ad Soyad Unvan |
m.5/2-e |
İlgili kişinin kendisi (Kısmen otomatik yollarla) |
Yetkili kurum ve kuruluşlar ile yazışmaların yürütülmesi |
Yazışmaya konu kişisel veriler |
m.5/2-ç, e, f. |
Kurum kaynaklarından, ilgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Dava, İcra, Arabuluculuk Süreçlerinin Yürütülmesi |
Dosyaya konu olabilecek kişisel veriler |
m.5/2-a, ç, e ve f. |
Kurum kaynaklarından (Otomatik olmayan yollarla) |
Diğer Talep ve Şikayetlerin Yanıtlandırılması |
Adı Soyadı |
m.5/2-c, ç ve e. |
İlgili kişinin kendisinden, telefon, e-posta, CİMER, sözlü ve web aracılığıyla (Otomatik olan veya otomatik olmayan yollarla) |
B. Kişisel Verilerin Aktarılması
İşlenen kişisel veriler yukarıdaki amaçlarla ve KVKK’nın belirlediği koşullar çerçevesinde aktarılabilmektedir. Aktarıma ilişkin detaylı bilgi içeren tablo, aşağıda yer almaktadır:
Veri Aktarma Amacı |
Aktarılan Alıcı Grupları |
Yasal yükümlülüklerin yerine getirilmesi |
Yetkili kamu kurum ve kuruluşları |
Kamu hizmetlerinin yerine getirilmesi ve sürekliliğin sağlanması |
Yetkili kamu kurum ve kuruluşları, çözüm ortakları, tedarikçiler, İştirak Şirketi |
İnternet altyapısını geliştirmek ve güncelliğini korumak |
Özel ve kamu tüzel kişilikleri |
Acil tıbbi müdahalelerin gerçekleştirilmesi amacıyla |
Sağlık kuruluşlarına |
Sözleşmelerin yerine getirilmesi |
Tedarikçiler |
Görüş alınması |
Yetkili kamu kurum ve kuruluşlarına |
Ruhsat, yapı kontrol, plan, proje, emlak, istimlak, imar, şehircilik, fen işleri, mali hizmetler, destek hizmetleri süreçlerinin yerine getirilmesi |
Yetkili kamu kurum ve kuruluşları ile özel kuruluşlara |
Denetim faaliyetlerinin yerine getirilmesi |
Özel ve kamu denetçileri |
İpotek ile ilgili bilgi alınması |
Tapu ve Kadastro Müdürlüğü |
Birlikte çalışma ve koordinasyon |
Yetkili kamu kurum ve kuruluşları ile İştirak Şirketi |
Medya faaliyetlerinin yürütülmesi |
Herkese açık |
C. İlgili Kişinin Hakları
Herkes, KVKK’nın 11. maddesi uyarınca aşağıdaki haklara sahiptir;
1.Kişisel verisinin işlenip işlenmediğini öğrenme,
2. Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
3. Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
4. Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
5. Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
6. KVKK ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
7. İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
8. Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme.
Herkes bu haklarına ilişkin taleplerini Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’e uygun bir şekilde Belediyemize iletebilir. Talepler en kısa sürede ve nihayetinde en geç otuz (30) gün içerisinde ücretsiz olarak değerlendirilip karara bağlanacaktır.
Değerlendirme ve karar verme işleminin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi durumunda Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenen tarifedeki ücret esas alınacaktır.
Sevgili komşularım
İstanbul’a 1980 yılında memleketim Ardahan’dan geldiğimde ilk ayak bastığım yer Çekmeköy olmuştu. Yeşili, doğası ve havasıyla İstanbul’un en önemli yerlerinden birisine gelmiş olmam benim için yeni hayaller kurmama da vesile oldu.
Çekmeköy, benim yaşamaya başladığım yıllarda beldeydi. 2009 yılında ilçe olan Çekmeköy’e Alemdağ, Taşdelen ve Ömerli beldeleri katıldı. 2009 yılında yaklaşık 155 bin olan nüfusu bugün 300 binleri buldu.
İlçenin gelişmesi için 15 yılda yapılan çalışmalar, yatırımlar önemli. Ancak aynı oranda da ihtiyaçlar artıyor. 38 yıllık belediyecilik tecrübem bu güzel ilçeye doğru ve sürdürülebilir projeler yapmam için büyük bir şans. 21 mahallemizde yaşayan komşularımın nelere ihtiyaçları var, ne istiyorlar bunların tamamını biliyorum.
40 yıl önce geldiğim Çekmeköy’de yeni bir dönemin başlamasına vesile olan tüm komşularıma şükranlarımı sunuyorum. 45 günlük seçim çalışması sürecimde bana kol kanat geren, destek olan ve bu onurlu göreve gelmeme vesile olan herkese çok teşekkür ediyorum.
Çekmeköy’de çocuklarımıza, gençlerimize, yaşlılarımıza, emeklilerimize, esnafımıza, çalışanlarımıza kısaca bu ilçede yaşayan herkese eşit mesafede olacağım. Arkadaşlarımla birlikte daha iyi, daha sürdürülebilir bir Çekmeköy yaratacağımızdan kimsenin kuşkusu olmasın.
Belediyemizde çalışan 1508 personelimizle birlikte omuz omuza, dayanışma içerisinde halkımıza hizmet edeceğiz. Güler yüzlü Çekmeköy için el ele vermeliyiz. Çalışma arkadaşlarımda bu heyecanı gördüm. Yeter ki bir olalım, birlikte olalım.
Çekmeköy; daha fazla yatırım, daha fazla sanat, daha fazla kültürle adından söz ettirecek. Tüm komşularımın yüzlerinden gülümseme eksik olmayacak. Çekmeköy’de yatağa hiçbir çocuğumuz aç girmeyecek. Herkesin “ÇERKEZ BAŞKANI” olacağım. Sözüm söz…
Orhan ÇERKEZ
Çekmeköy Belediye Başkanı
1962 yılında Ardahan'da dünyaya gelen Orhan Çerkez, 1980 yılından bu yana Çekmeköy'de ikamet etmektedir. Evli ve iki çocuk babasıdır.
Orhan Çerkez, lisans eğitimini Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü'nde tamamlamıştır. Çerkez, İstanbul Medeniyet Üniversitesi Kamu Yönetimi ve Şehircilik Bölümü'nde de yüksek lisans yapmıştır.
1985 yılında Kadıköy Belediyesi Zabıta Müdürlüğü'nde devlet memuru olarak göreve başlayan ve bu birimde yöneticilikte yapan Çerkez; 2009’da yürürlüğe giren kanunla birlikte, tecrübe ve birikimleriyle halka hizmet için ilçe statüsü kazanan Ataşehir Belediyesi’nde göreve başladı.
Ataşehir Belediyesi'nde 2009 ‘da sırasıyla; İdari İşler Amiri ve Ulaşım Hizmetleri Müdürü olarak görev yapan Çerkez, 2016 yılından 2023 yılına kadar ise Ataşehir Belediye Başkan Yardımcılığı görevini üstlenerek sosyal demokrat belediyecilik kültürüyle vatandaşlara hizmet etti.
38 yıllık belediyecilik tecrübesiyle kazandığı deneyimlerin yanı sıra; kamu yararını gözeten birçok vakıf, federasyon, sivil toplum kuruluşu ve dernekte aktif görev alan, 31 Mart 2024’te yapılan Mahalli İdareler Seçimlerinde ipi göğüsleyen Orhan Çerkez, bu birikimi şimdi Çekmeköy ve Çekmeköylüler için yapacağı projelerle hayata geçirecek.