a) Çöp Toplama, Süpürme ve Yıkama İşleri
b) Parkların Bakım ve Onarımı
c) Yeni Parklar ve Rekreasyon Alanları Yapım İşi
Organizasyon şeması yukarıdaki gibidir. Büyütmek için üzerine tıklayın.
ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç
Madde 1-(1) Bu yönetmeliğin amacı Çekmeköy Belediye Başkanlığı Temizlik İşleri Müdürlüğünün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
Madde 2-(1) Bu yönetmelik, Temizlik İşleri Müdürlüğü’nün görev ve çalışma esaslarını belirlemek amacıyla düzenlenmiştir. Günün gelişen ve değişen koşullarına göre düzenlemelerin yapılabileceği bu yönetmelik, müdürlüğün ve personelin görev, yetki ve sorumlulukları da dahil çalışma esaslarını kapsar.
Dayanak
Madde 3-(1) Bu yönetmelik; 22.02.2007 tarih ve 26442 sayılı resmi gazetede yayımlanan “Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik” ile 5393 sayılı Belediye Kanunu, 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu ve ilgili mevzuat hükümlerine istinaden hazırlanmıştır.
Tanımlar
Madde 4-(1) Bu yönetmelikte geçen;
İKİNCİ BÖLÜM
Müdürlüğün Kuruluşu, Bağlılığı ve Teşkilat Yapısı
Kuruluş
Madde 5-(1) Müdürlük, 22.02.2007 tarih ve 26442 sayılı resmi gazetede yayımlanan “Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik’ hükümleri doğrultusunda Belediye Meclisinin 11.04.2009 tarihli, 16 sayılı ve 07.01.2020 tarihli, 4 sayılı kararıyla kurulmuştur.
Bağlılık
Madde 6- (1) Müdürlük, Belediye Başkanına ve görevlendireceği Başkan yardımcısına bağlıdır.
Teşkilat yapısı
Madde 7-(1) Müdürlüğün örgütlenme yapısı aşağıdaki gibi oluşmaktadır.
(2) Temizlik İşleri Müdürlüğünün Personel yapısı aşağıda belirtilen şekildedir.
(3) Birimlerin görev ve sorumluluklarına paralel olarak ihtiyaç duydukları nitelik ve sayıda kadro ihdası ve personel görevlendirilmesi “Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdari Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslar” çerçevesinde yapılır.
(4) Birimlerin iç organizasyon yapılarının teşkili, söz konusu birimde görev yapmakta olan kadrolu Şefler dâhil olmak üzere Yönetici Yardımcısı ve Büro Sorumlusunun görev, yetki ve sorumlulukları ilgili birim amirinin teklifi ve bir üst amirin onayı ile gerçekleştirilecek bir iç düzenlemeyle geçerlilik kazanır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluk
Müdürlüğün Görevleri
Madde 8-(1) Temizlik İşleri Müdürlüğü; Kamu kurumları, vatandaş talepleri ve Müdürlüğe ait oluşturulan stratejik planları doğrultusunda belirlenen iş planlarındaki görevlerini, ilgili yasa ve yönetmelikler çerçevesinde, Başkanlık Makamının direktifleri doğrultusunda verilen görev ve yetkileri kullanarak görevini yapar. Müdürlük örgüt yapısında olan ve aşağıda tanımlanan tüm birimlerin görev yetki ve sorumlulukları, müdürlüğün çalışma faaliyet konularını kapsamaktadır. Bu kapsamda Müdürlüğün genel görev tanımları aşağıdaki gibidir:
Müdürün Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Müdürün Görev ve Yetkileri:
Madde 9-(1) Müdürün görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir;
Müdürün Sorumluluğu:
Madde 10-(1) Temizlik İşleri Müdürü; kendisine verilen görevleri yasal mevzuatlara uygun olarak, zamanında yapmak ve neticelendirmek hususunda doğrudan Belediye Başkanı’na ve bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısı’na karşı sorumludur. Müdürlüğün ve müdür olarak görev alanlarına giren konulardaki iş ve işlemlerin hukuka ve belediye mevzuatına uygun olarak yürütülmesinde;
1) Belediye Başkanına ve bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısına,
2) Kollektif çalışma gerektiren konularda; çalışmanın öznesi durumundaki müdürlüklere veya müdürlere ya da kurullara karşı sorumludur.
3)Müdürlüğün ve müdür olarak kendilerinin görev alanlarına giren konulardaki iş ve işlemlerin hukuka ve belediye mevzuatına uygunluğunun denetlenmesi sürecinde, başkanlık makamını bilgilendirmek kaydıyla; 1-) Sayıştay’a, 2-) İlgili bakanlıkların denetim organlarına, 3-) Belediye meclisinin denetim komisyonuna, 4-) İç denetim organlarına, gerekli bilgi ve belgeleri zamanında ve eksiksiz olarak ulaştırmakla sorumludur.
4)Başkanlık Makamını bilgilendirmek kaydıyla; Adli ya da idari inceleme ve soruşturma aşamasında, adli ya da idari inceleme ve soruşturmayı yürüten organlara gerekli bilgi ve belgeleri zamanında ve eksiksiz olarak ulaştırmakla sorumludur.
Müdüre Vekalet
Madde 11– (1) Müdürün izinli veya raporlu olduğu durumlarda, Müdürlük görevlerinin devamı için, Başkanlık onayı ile uygun görülen personel Müdür olarak görevlendirilir.
Temizlik İşleri Müdürlüğüne Bağlı Birimlerin Görev, Yetki ve Sorumluluğu
Madde 12- Temizlik İşleri Müdürlüğü bünyesinde bulunan birimlere ait görev, yetki ve sorumlulukları aşağıda ilgili madde başlıkları içinde tanımlanmıştır.
Temizlik İşleri Birimi Görev, Yetki ve Sorumluluğu
Madde 12 -(1) Temizlik İşleri Şefi, Temizlik İşleri Biriminin amiri olup, Müdürlük yetki alanına giren aşağıdaki işlerden Müdüre karşı birinci derecede sorumludur. Temizlik İşleri Şefliği görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir;
Çevre Koruma ve Kontrol Birimi Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Madde 12 -(2)Çevre Koruma ve Kontrol Şefi, Çevre Koruma ve Kontrol Biriminin amiri olup, Müdürlük yetki alanına giren aşağıdaki işlerden Müdüre karşı birinci derecede sorumludur. Çevre Koruma ve Kontrol Şefliği görev,yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir;
Park ve Bahçeler Birimi Görev, Yetki ve Sorumluluğu
Madde 12 -(3)Park ve Bahçeler Şefi, Park ve Bahçeler Biriminin amiri olup, Müdürlük yetki alanına giren aşağıdaki işlerden Müdüre karşı birinci derecede sorumludur. Park ve Bahçeler Şefliği görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir;
Makine İkmal Birimi görev, yetki ve sorumluluğu
Madde 12 -(4)Makine İkmal Şefi, Makine İkmal Biriminin amiri olup, Müdürlük yetki alanına giren aşağıdaki işlerden Müdüre karşı birinci derecede sorumludur. Makine İkmalŞefliği görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir;
İdari İşler Birimi Görev, Yetki ve Sorumluluğu
Madde 12 -(5)İdari İşler Şefi, İdare İşler Biriminin amiri olup, Müdürlük yetki alanına giren aşağıdaki işlerden Müdüre karşı birinci derecede sorumludur. İdare İşler Şefliği görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir;
Müdürün bilgisi dâhilinde bu yönetmeliğin 8. Maddesinin (1) fıkrası (a), (b), (c), (ç), (d), (e), (f), (g), (ğ), (h), (şş), (üü) bentlerinde belirtilen müdürlüğün görevleri ile ilgili yapılacak iş ve işlemleri yapmak ve/veya yaptırmak.
Birim Şeflerinin Görev, Yetki ve Sorumluluğu
Madde 13- Şefleringörev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir;
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Görev ve Hizmetlerin İcrası
Görevlerin Alınması
Madde 14- Kalem memurları dışında kalan Müdürlüğün tüm elemanlarına verilen belgeler, dosyalar ve tüm işler zimmet defterine kaydedilerek ilgilisine verir.
Görevin Planlanması
Madde 15- Temizlik İşleri Müdürlüğündeki çalışmalar, stratejik planlar, performans hedefleri, iş planları ve yönetmeliğe uygun yapılacak plan dâhilinde yürütür.
Görevin Yürütülmesi
Madde 16 –Müdürlükte görevli tüm personel, kendilerine verilen görevleri yasa ve yönetmelikler doğrultusunda gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
İşbirliği ve Koordinasyon
Müdürlük birimleri arasında işbirliği
Madde17– Müdürlük birimleri arasındaki işbirliliği ve koordinasyonu aşağıda ilgili maddelede belirtilmiştir.
Diğer kurum ve kuruluşlarla koordinasyon
Madde 18 – (1). Müdürlükler arası yazışmalar Müdür’ ün imzası ile yürütülür.
(2).Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Büyükşehir Belediyesi, Kamu Kurum ve Kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; Müdür ve Başkan Yardımcısının parafı Belediye Başkanının veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür.
ALTINCI BÖLÜM
Evraklarla İlgili İşlemler ve Arşivleme
Gelen giden evrakla ilgili yapılacak işlem
Madde 19– 1. Müdürlüğe gelen evrakın önce kaydı yapılır. Müdür tarafından ilgili personele tevzi etmesi için şefliğe havale edilir. Personel evrakın gereğini zamanında ve noksansız yapmakla yükümlüdür.
Arşivleme ve dosyalama
Madde 20 – 1.Müdürlüklerde yapılan tüm yazışmaların birer sureti konularına göre tasnif edilerek ayrı klasörlerde saklanır.
YEDİNCİ BÖLÜM
Denetim
Denetim, personel sicil ve disiplin hükümleri
Madde 21 – 1.Temizlik İşleri Müdürü tüm personelini her zaman denetleme yetkisine sahiptir.
SEKİZİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yönetmelikte Hüküm Bulunmayan Haller
MADDE 22– İş bu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.
Yürürlükten kaldırılan yönetmelik
MADDE 23 -(1) Bu yönetmeliğin yürürlüğe girmesiyle birlikte, önce yürürlükte olan Temizlik İşleri Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği yürürlükten kalkar.
Yürürlük
MADDE 24– (1) Bu yönetmelik 5393 sayılı Belediye Kanunun 23. Maddesi doğrultusunda, Belediye Meclisi tarafından onaylanmasından itibaren yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 25 -Bu yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.
1- Evsel Atıkların Toplaması: Belediye sınırlarımız içinde çöpler günlük olarak toplanmaktadır. Eski Çekmeköy ve Taşdelen Belde sınırlarındaki tüm mahallelerden ve Ekşioğlu Mahallesi’nin Şile yolu güneyinde kalan kısmı geceleri(saat19:00’dan sonra), diğer yerlerden ise gündüzleri toplama yapılmaktadır.
Site şeklinde olan yerleşim yerlerinin; kendi özel mülkleri içerisinde, kapısı cadde veya sokağa bakan çöp konteyner yeri yapmaları gerekmektedir. Ayrıca geri kazanılabilecek ambalaj atıklarının çöpe karıştırılmadan ayrı konteynerde biriktirilmesini sağlamalıdırlar.Müstakil apartman veya evler çöplerini, çöp toplama zamanına uygun olarak, poşet içinde veya kendileri tarafından temin edecekleri çöp kovasıyla birlikte kapılarının önüne çıkarmalıdırlar.
2- Çim, Dal ve Tadilat Atığı Toplanması: Çim ve dal atıkları ile çuvallı moloz ve tadilat sonucu oluşan atıkların Belediye Meclisimizce onaylanan ücret tarifesine göre toplanmaktadır.
3-Pazar Yerlerinin Süpürülmesi ve Yıkanması:İlçemizde haftada 13 yerde semt pazarı kurulmaktadır. Pazar yerleri ,esnafın tezgâhını topladığı saatte çalışmaya başlanarak, atıkların toplanması, süpürülmesi ve yıkanması suretiyle temizlenmektedir.
4- Cadde ve Sokakların Vakumlu Süpürge Makineleriyle Süpürülmesi:Cadde ve sokaklarımız ile okul, ibadethane ve resmi kurum binaları çevreleri ile meydanlar vakumlu süpürge araçları ile süpürülerek temizlenmektedir.
5- Ambalaj Atıklarının Ayrı Toplanması:Müdürlüğümüz, 27.12.2017 tarih ve 30283 sayılı Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği gereği bölgemizde ambalaj atıkları diğer atıklardan ayrı olarak İlçemizde her gün toplanmaktadır. İlçe sınırlarında toplama işlemi ambalaj atıkları konteynerleri, ambalaj atık kutuları ve talebe istinaden kapıdan toplanmaktadır. Cam atıkları da ambalaj atıkları dahilindedir fakat ayrıştırma aşamasında zarar verdiği için cam konteynerlerde diğer ambalaj atıklarından ayrı olarak toplanmaktadır.
6- Bitkisel Atık Yağlar:06.06.2015 tarih ve 29378 sayılı Bitkisel Atık Yağların Kontrolü Yönetmeliği’ne göre, atık bitkisel yağların, çevreye zarar verecek biçimde doğrudan ya da dolaylı olarak, alıcı ortama verilmesinin önlenmesi gerekmektedir. Bilinçsizce lavabo giderlerine dökülen atık bitkisel yağlar, su ortamını olumsuz yönde etkilemektedir. Atık bitkisel yağların bir litresinin suya karışması bir ton suyun kirlenmesine sebep olmaktadır. Bitkisel atık yağlar İlçemizde lisanslı firma tarafından toplanmaktadır ve toplama işlemi muhtarlıklar, Kültür Merkezleri, Okullar, Belediye Hizmet Binaları’mız ve sitelerde bulunan bidonlar ile yapılmaktadır. Bunun yanında talebe istinaden kapıdan toplama da yapılmaktadır.
7- Atık Pillerin Toplanması:31.08.2004 tarih ve 25569 sayılı Atık Pil ve Akümülatörlerin Kontrolü Yönetmeliği’ne göre, atık pillerin çöplerden ayrı olarak toplanması gerekmektedir.
TAP (Taşınabilir Pil Üreticileri ve İthalatçıları Derneği) ile imzalanan protokol kapsamında atık piller, çevre ve insan sağlığına etkilerinden dolayı diğer atıklardan ayrı olarak toplanmaktadır. Okul, Kültür Merkezleri, Site, Kamu kurum ve kuruluşlar, siteler vb. yerlerden iç mekan kutuları ile toplama yapılmaktadır.
8- El Süpürgesiyle Cadde Ve Sokakların Süpürülmesi:Cadde ve sokaklarımız, kirlenmenin ve yaya sirkülasyonunun yoğun olduğu yerler öncelikli olmak üzere, periyodik olarak süpürülerek temizlenmektedir.
9-Evsel Tekstil Atıklarının Ayrı Toplanması:Vatandaşlarımızın kullanımı sonrası artık ihtiyaç duymadığı veya kullanılamayacak derecede tahrip olmuş giysi ve ayakkabı gibi tekstil ürünleri ilçemiz sınırlarında bulunan tekstil kumbaraları ile toplanmaktadır. Kumbaralara kullanılmış tüm giysi (şapka, kazak, t-shirt, iç çamaşırı, çorap, elbise, pantolon, ayakkabı, terlik, bot v.b) ve diğer tekstil ürünleri (battaniye, örtü, eşarp, perde, çanta, havlu v.b) atıkları tekrar kullanıp/ geri dönüşüm ile değerlendirilmektedir.
10- Elektronik Atıkların Toplanması:22.05.2012 tarih ve 28300 sayılı Atık Elektrikli ve Elektronik Eşyaların Kontrolü Yönetmeliği gereği İlçemizde diğer atıklardan ayrı olarak toplanmaktadır. Toplama işlemi iç mekan kutuları ve talebe istinaden kapıdan yapılmaktadır.
11- Çevresel Gürültü Denetimleri2872 sayılı Çevre Kanunun 14. Maddesi ve 04.06.2010 tarih ve 27601 sayılı Çevresel Gürültünün Değerlendirilmesi ve Yönetimi Yönetmeliği hükümleri doğrultusunda Çekmeköy İlçe sınırları içinde gürültü denetimi, şikayetlerin değerlendirilmesi ve idari yaptırım uygulama yetkileri Çevre Şehircilik Bakanlığı’ndan Belediye’mize devredilmiştir. Bu kapsam da müdürlüğümüze gelen her türlü gürültü şikayetleri (endüstri, ulaşım, işyeri, eğlence v.b.) değerlendirilmektedir.
Gelen şikayetle ilgili bölge sorumlusu teknik eleman gürültü şikayetinin yoğun olduğu zamanda şikayet mahallinde Yönetmelik hükümleri doğrultusunda gerekli ölçümleri gürültü ölçüm cihazı ile yapmakta, ölçülen gürültü düzeyi Yönetmelik hükümleri çerçevesinde değerlendirmektedir.
12-Sıfır Atık Projesi:Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından 2017 yılında başlatılan 'Sıfır Atık' projesi; İsrafın önlenmesi, kaynakların daha verimli kullanılması, etkin toplama sisteminin kurulması, atıkların geri kazanılması konularını kapsayan bir atık önleme yaklaşımı ve hedefidir.
Sıfır Atık Projesi, 2018-2023 dönemini içeren Sıfır Atık Yönetimi Eylem Planı çerçevesinde aşamalı olarak hayata geçirilecektir. Sıfır Atık Projesi’nin 2018 itibariyle aşamalı olarak;
-Kamu kurumlarında,
-Terminallerde (havaalanı, otogar, tren garı vb.),
-Eğitim kurumlarında (üniversite, okul vb.),
-Alışveriş merkezlerinde,
-Hastanelerde,
-Eğlen-dinlen tesislerinde (otel, restoran vb),
-Büyük iş yerlerinde uygulanması ve
2023 yılında tüm Türkiye’de uygulamaya geçilmesi hedeflenmektedir.
Proje kapsamında Çekmeköy Belediyesi’ne ait 18 binada iç mekan atık kutuları ve bilgilendirme afişleri personelin kolay ulaşabileceği noktalara yerleştirildi.
Toplanan atıklar (mümkün olduğunca tartılarak toplanıp) geçici depolama alanında depolanıp, değerlendirilebilir atıklar lisanslı geri kazanım tesislerine, değerlendirilemeyen atıklar ise lisanslı bertaraf tesislerine gönderimi sağlanıyor.
Ayrıca Sıfır Atık Projesi kapsamında, küçük elektronik atık, kağıt, plastik, metal, atık ilaç, atık pil ve bitkisel atık yağ olmak üzere 7 atık çeşidi için 7 ayrı haznesi olan Mobil Atık Merkezi İlçemiz sınırları dahilinde belirlenen noktalara yerleştirilmiştir. Amacımız kaynağında ayrı toplanan atıkların diğer atıklar ile karıştırılmadan çevreye olumsuz etkilerinin önlenmesi ve geri kazanıma/bertarafa gönderilmesidir.
13-Teknik Geziler: İlçemizde bulunan eğitim kurumlarının talepleri doğrultusunda kağıt fabrikası, ambalaj atığı ayırma tesisi, atıksu-içme suyu arıtma tesisleri, evsel atık depolama sahalarına teknik geziler düzenlenmektedir.
14-Ömrünü Tamamlamış Lastiklerin Toplanması25.11.2006 tarih ve 26357 sayılı Ömrünü Tamamlamış lastiklerin Kontrolü Yönetmeliği gereği İlçemizde bulunan atık lastikler Çevre Şehircilik Bakanlığı’ndan Lisanslı LASDER Firmasına teslim edilmektedir.
15-Çevre Denetim Çalışmaları: İlçemiz sınırlarındaki konut ve işyerleri faaliyetlerinin çevreye zarar vermesini engellemek amacıyla Çevre Kanunu ve ilgili yönetmelikleri kapsamında denetlenmesi hizmetleri ve ayrıca vatandaşlardan gelen çevre ile ilgili şikâyetler doğrultusunda uygunsuzlukların giderilmesi sağlanmaktadır.
16-Hava Kirliliğinin Kontrolü ve Denetimi: Sanayi Kaynaklı Hava Kirliliğini Kontrolü Yönetmeliğinde belirtilen hava kirliliğine neden olan işletme, tesis, işyerleri vb. yerleri denetlenerek kontrolleri yapılmaktadır.
17-Koku Kirliliğinin Kontrolü ve Denetimi: Koku oluşturan emisyonların kontrolü hakkında Yönetmeliğinde belirtilen esaslara uygun olarak koku kirliliğine neden olan işetme, tesis, işyerleri vb. yerleri denetlenmektedir.
18-Çekmeköy Belediyesi sınırları dahilin de imar planında park, bahçe, çocuk oyun alanı, spor alanı olarak ayrılan yerler, refüjler, meydanlar gibi kamusal alanların etüt, proje, detay planları, imalat ve bitkilendirme iş ve işlemleri yapılmaktadır.
19-Çekmeköy Belediyesi sınırları dahilin de mevcut park, bahçe, yeşil alan ve refüjlerdeki yeşil alanların, çocuk oyun alanları, spor sahaları gibi kamusal alanların bakım ve onarımı yapılmaktadır.
20-İlçe sınırları dahilin de bulunan park, bahçe, yaya yolları, refüjler, meydanlar vb. kamusal alanlarda uygun koşullarda ağaç, ağaçcık, çatı ve mevsimlik çiçeklerin dikim ve sökümünü, çim alanlarda ekim/serim ve sökümü yapılmaktadır.
21-İlçe sınırları dahilindeki park, bahçe, yeşil alan, çocuk oyun alanı, spor sahaları, yaya yolları, refüj, meydanlar gibi kamusal alanlarda periyodik olarak belirlenen zamanlarda çim biçim, budama, süs bitkilerine form verilmesi, çim alanların havalandırılması, sulama, gübreleme, herekleme, çapalama ve yabani ot temizliği işlemleri yapılmaktadır.
22-Belediye sınırları dâhilinde yeşil alanların bitkilendirilmesi ve düzenlenmesi çalışmaları için Büyükşehir Belediye Başkanlığına yazışma yaparak bu alanlarda Büyükşehir Belediyesinden ilgili kurumlarından bu çalışmanın yapılması talep edilmektedir.
23-Şehir estetiği için süsleyici materyaller (çiçeklik havuz, heykel vb.) yapılmaktadır.
24-Yıllık iş planına göre, bakım ve onarımı yapılacak park, bahçe, yeşil alan, çocuk oyun alanı, spor sahaları, yaya yolları, refüj meydanlar vb. gibi kamusal alanlar için lüzumlu olan her cins kent mobilyaları, oyun grupları, spor aletleri, yapısal ve bitkisel materyaller, zirai ilaçlar ile çeşitli araç-gereçlerin ve tespitini yaparak bu malzemeleri temin edilmekte,. Bakım ve Onarımları yapılmaktadır.
25-Zorunlu hallerde (imar planı değişikliği vb. durumlarda) nakledilmesi gereken ağaçların nakil izni vermkte veya yapmaktadır..
26-Mimari, teknik ve sosyal içerikli her türlü sektörel gelişimlerin takip etmek ve yeni projeler üretmek, projelendirilecek alanların fizibilite çalışmaları yapılmaktadır.
27-İlçe halkının çevre bilincini ve duyarlılığını arttıracak eğitim programları yapmak, bu amaca uygun görsel ve yazılı iletişim kaynaklarını kullanarak gerekli çalışmaları yapmak ve yaptırmak. Halkın ağaç ve çiçek sevgisini geliştirmek amacıyla eğitimler, bayramlar, festivaller, sergiler, eğlence ve yarışmalar düzenlenmektedir..
1- Evsel Katı Atıkların (Çöplerin) Toplanması: Belediye sınırlarımız içinde çöpler günlük olarak toplanmaktadır. Alemdağ ve Ömerli bölgelerinde gündüz geri kalan yerlerde ise gece toplanmaktadır.
2-Tadilat Atıkları ile Atık Ev Eşyalarının Ayrı Toplanması: Çekmeköy Belediyesi sınırları içindeki tadilat atıklarının Belediye Meclisince belirlenen ücret karşılığında, çuvallara doldurulmuş halde belirtilen adresten araçlarımız alınmaktadır.Atık halini almış ev eşyaları (koltuk, kanepe, halı vb.) belirtilen yerden ücretsiz olarak alınarak düzenli depolama sahasına götürülmektedir.
3 - Pazar Yerlerinin Temizlenmesi: İlçemizde haftada 13 semt pazarı kurulmaktadır. Pazar yerleri, pazarcı esnafının tezgâhını topladığı saatte çalışmaya başlanarak, önce atıkların toplanması yapılıp, arkasından süpürülüp yıkaması yapılmaktadır.
4- Cadde ve Sokakların Vakumlu Süpürge Makineleriyle Süpürülmesi: Cadde ve sokaklarımız ile okul, ibadethane ve resmi kurum bina çevreleri ile meydanlar vakumlu süpürge araçları ile süpürülerek temizlenmektedir.
5- Ambalaj Atıklarının Kaynağında Ayrı Toplanması: Müdürlüğümüz, Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği gereği bölgemizde ambalaj atıkları diğer atıklardan ayrı olarak toplanmaktadır. Ambalaj Atıklarının kaynağında ayrı toplanabilmesi için Ambalaj Atıkları Yönetim Planı hazırlanmıştır. Bu plan doğrultusunda tüm kamu kuruluşlarından, mahallelerden, özel ve devlete bağlı hastane ve sağlık birimlerinden, okullardan, büyük alışveriş merkezlerinden ve İlçemizde bulunan düzenli siteler ile tüm hanelerden (talebe istinaden) ambalaj atıkları ayrı toplanmaktadır. Ambalaj atıklarının geri kazanımı, hem ekonomi, hem çevre için faydalıdır. Plastik, cam, metal, kâğıt, gibi malzemeler, depolama alanlarına gömülmek yerine ikincil hammadde olarak değerlendirilebilir. Bu şekilde hem endüstrinin hammadde ihtiyacı azaltılır, endüstriye ekonomik şekilde hammadde temin edilir, hem de hammadde üretimi için harcanan enerji, su vb. tüketimi azaltılır. Ayrıca bu atıkların yoğunluğu genellikle çok düşük olduğu için, büyük bir çöp hacmini oluştururlar. Ambalaj atıklarının ekonomiye geri kazanılmasıyla, depolama sahalarına giden atık hacmi önemli mertebede azaltılır ve depolama sahaların ömrü böylece uzatılır.
6- Bitkisel Atık Yağlar:2015 yılında yürürlüğe giren Bitkisel Atık Yağların Kontrolü Yönetmeliği’ne göre, bitkisel atık yağların, çevreye zarar verecek biçimde doğrudan ya da dolaylı olarak, alıcı ortama verilmesinin önlenmesi gerekmektedir. Bitkisel atık yağların bir litresinin suya karışması bin ton suyun kirlenmesine sebep olmaktadır. Bilinçsizce lavabo giderlerine dökülen atık bitkisel yağlar, su ortamını olumsuz yönde etkilemektedir. Bu bağlamda bitkisel atık yağların ayrı toplanması hususunda çeşitli kampanyalar ve faaliyetler yürütülmektedir.
7- Atık Pillerin Toplanması: Atık Piller ile ilgili olarak 2004 yılında yürürlüğe giren Atık Pil ve Akümülatörlerin Kontrolü Yönetmeliği’ne göre, atık pillerin çöplerden ayrı olarak toplanması gerekmektedir. Taşınabilir Pil Üreticileri ve İthalatçıları Derneği (TAP), İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Belediyemizin imzalamış olduğu protokol gereği; okullara, muhtarlıklara, kamu kuruluşlarına ve belediyemize ait hizmet binalarına, atık pil kutuları verilmiş olup, pillerin ayrı toplanmasını sağlanmaktadır.
8- El Süpürgesiyle Cadde Ve Sokakların Süpürülmesi: Cadde ve sokaklarımız, kirlenmenin ve yaya dolaşımının yoğun olduğu yerler öncelikli olmak üzere, periyodik olarak süpürülerek temizlenmektedir.
9- Eğitim ve AR-GE Faaliyetlerimiz: Halkın sıfır atık ve geri dönüşüm bilincini geliştirmek amacıyla okullarda. İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’yle koordineli olarak eğitimler verilmektedir.
10-Çöp Ev Olarak Tabir Edilen Evlerin Boşaltılarak Temizlenmesi:Yetki ve sorumluluk alanımız içerisinde tespit edilen çöp evler, Zabıta Müdürlüğümüz ve Sağlık İşleri Müdürlüğümüzle koordineli olarak temizlenmektedir.
11- Elektronik Atıklar: 22.05.2012 tarih ve 28300 sayılı Atık Elektrikli ve Elektronik Eşyaların Kontrolü Yönetmeliği gereği İlçemizde diğer atıklardan ayrı olarak toplanmaktadır.
12-Çim, Dal ve Tadilat Atığı Toplanması: Çim ve dal atıkları ile çuvallı moloz ve tadilat sonucu oluşan atıkların Belediye Meclisimizce onaylanan ücret tarifesine göre toplanmaktadır.
13-Çevre Denetim Çalışmaları: İlçemiz sınırlarındaki konut ve işyerleri faaliyetlerinin çevreye zarar vermesini engellemek amacıyla Çevre Kanunu ve ilgili yönetmelikleri kapsamında denetlenmesi hizmetleri ve ayrıca vatandaşlardan gelen çevre ile ilgili şikâyetler doğrultusunda uygunsuzlukların giderilmesi hizmetleri.
14-Evsel Tekstil Atıklarının Toplanması: Evsel tekstil atıklarının ilçe genelindeki dış mekan kumbaraları vasıtasıyla toplanması sonucunda; bu atıkların evsel katı atıkların içerisine karışarak düzenli depolama sahalarına gitmesinin önüne geçilmesi.
15-Hava Kirliliğinin Kontrolü ve Denetimi: Sanayi Kaynaklı Hava Kirliliğini Kontrolü Yönetmeliğinde belirtilen hava kirliliğine neden olan işletme, tesis, işyerleri vb. yerleri denetlemek kontrolleri yapmak.
16-Çevresel Gürültü Ölçümler:Çevre ve Şehircilik Bakanlığının 31.07.2019 Tarih ve E.180077 sayılı Olur yazısı ile yetkisi Çekmeköy Belediyesine devredilen; Çevresel Gürültünün Değerlendirilmesi Yönetimi ve Yönetmeliği kapsamında Çevre Denetim Biriminin yetki ve sorumluluklarında belirtilen gürültü kirliliğine neden olan işletme, tesis, işyerleri vb. yerlerin denetimi ve kontrolleri yapılmaktadır.
17-Sıfır Atık Projesi: Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından 2017 yılında başlatılan 'Sıfır Atık' projesi; İsrafın önlenmesi, kaynakların daha verimli kullanılması, etkin toplama sisteminin kurulması, atıkların geri kazanılması konularını kapsayan bir atık önleme yaklaşımı ve hedefidir.Sıfır Atık Projesi, 2018-2023 dönemini içeren Sıfır Atık Yönetimi Eylem Planı çerçevesinde aşamalı olarak hayata geçirilecektir. Sıfır Atık Projesi’nin 2018 itibariyle aşamalı olarak;
-Kamu kurumlarında,
-Terminallerde (havaalanı, otogar, tren garı vb.),
-Eğitim kurumlarında (üniversite, okul vb.),
-Alışveriş merkezlerinde,
-Hastanelerde,
-Eğlen-dinlen tesislerinde (otel, restoran vb),
-Büyük iş yerlerinde uygulanması ve
2023 yılında tüm Türkiye’de uygulamaya geçilmesi hedeflenmektedir.
Proje kapsamında Çekmeköy Belediyesi’ne ait 18 binada iç mekan atık kutuları ve bilgilendirme afişleri personelin kolay ulaşabileceği noktalara yerleştirildi. Toplanan atıklar (mümkün olduğunca tartılarak toplanıp) geçici depolama alanında depolanıp, değerlendirilebilir atıklar lisanslı geri kazanım tesislerine, değerlendirilemeyen atıklar ise lisanslı bertaraf tesislerine gönderimi sağlanıyor.
Ayrıca Sıfır Atık Projesi kapsamında, küçük elektronik atık, kağıt, plastik, metal, atık ilaç, atık pil ve bitkisel atık yağ olmak üzere 7 atık çeşidi için 7 ayrı haznesi olan Mobil Atık Merkezi İlçemiz sınırları dahilinde belirlenen noktalara yerleştirilmiştir. Amacımız kaynağında ayrı toplanan atıkların diğer atıklar ile karıştırılmadan çevreye olumsuz etkilerinin önlenmesi ve geri kazanıma/bertarafa gönderilmesidir.
18-Koku Kirliliğinin Kontrolü ve Denetimi: Koku oluşturan emisyonların kontrolü hakkında Yönetmeliğinde belirtilen esaslara uygun olarak koku kirliliğine neden olan işetme, tesis, işyerleri vb. yerleri denetlenmektedir.
19-Çekmeköy Belediyesi sınırları dahilin de imar planında park, bahçe, çocuk oyun alanı, spor alanı olarak ayrılan yerler, refüjler, meydanlar gibi kamusal alanların etüt, proje, detay planları, imalat ve bitkilendirme iş ve işlemleri yapılmaktadır.
20-Çekmeköy Belediyesi sınırları dahilin de mevcut park, bahçe, yeşil alan ve refüjlerdeki yeşil alanların, çocuk oyun alanları, spor sahaları gibi kamusal alanların bakım ve onarımı yapılmaktadır.
21-İlçe sınırları dahilin de bulunan park, bahçe, yaya yolları, refüjler, meydanlar vb. kamusal alanlarda uygun koşullarda ağaç, ağaçcık, çatı ve mevsimlik çiçeklerin dikim ve sökümünü, çim alanlarda ekim/serim ve sökümü yapılmaktadır.
22-İlçe sınırları dahilindeki park, bahçe, yeşil alan, çocuk oyun alanı, spor sahaları, yaya yolları, refüj, meydanlar gibi kamusal alanlarda periyodik olarak belirlenen zamanlarda çim biçim, budama, süs bitkilerine form verilmesi, çim alanların havalandırılması, sulama, gübreleme, herekleme, çapalama ve yabani ot temizliği işlemleri yapılmaktadır.
23-Belediye sınırları dâhilinde yeşil alanların bitkilendirilmesi ve düzenlenmesi çalışmaları için Büyükşehir Belediye Başkanlığına yazışma yaparak bu alanlarda Büyükşehir Belediyesinden ilgili kurumlarından bu çalışmanın yapılması talep edilmektedir.
24-Şehir estetiği için süsleyici materyaller (çiçeklik havuz, heykel vb.) yapmak/yaptırmak
25-Yıllık iş planına göre, bakım ve onarımı yapılacak park, bahçe, yeşil alan, çocuk oyun alanı, spor sahaları, yaya yolları, refüj meydanlar vb. gibi kamusal alanlar için lüzumlu olan her cins kent mobilyaları, oyun grupları, spor aletleri, yapısal ve bitkisel materyaller, zirai ilaçlar ile çeşitli araç-gereçlerin ve tespitini yaparak bu malzemeleri temin edilerek Bakım ve Onarımları yapılmaktadır..
26-Zorunlu hallerde (imar planı değişikliği vb. durumlarda) nakledilmesi gereken ağaçların nakil iznini vermek veya yapmak.
27-Mimari, teknik ve sosyal içerikli her türlü sektörel gelişimlerin takip etmek ve yeni projeler üretmek, projelendirilecek alanların fizibilite çalışmalarının yapmak
28-İlçe halkının çevre bilincini ve duyarlılığını arttıracak eğitim programları yapmak, bu amaca uygun görsel ve yazılı iletişim kaynaklarını kullanarak gerekli çalışmaları yapmak ve yaptırmak. Halkın ağaç ve çiçek sevgisini geliştirmek amacıyla eğitimler, bayramlar, festivaller, sergiler, eğlence ve yarışmalar düzenlemek.
TEMİZLİK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ İŞLEMLERİNDE KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİNE YÖNELİK 6698 SAYILI KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU KAPSAMINDA AYDINLATMA METNİ
Çekmeköy Belediyesi, yürütmekte olduğu faaliyetler nedeniyle kişisel verilerinizin işlenmesinde 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’na (“KVKK”) uygun olarak gerekli her türlü teknik ve hukuki tedbiri almaktadır. İlgili kişiler, kişisel verilerinin işlenmesi, üçüncü kişilere aktarılması, kişisel veri toplamanın hukuki sebepleri ile KVKK’da yer alan hakları konularında detaylı bilgiye aşağıdaki aydınlatma metninden ulaşabilirler.
A. İşlenen Kişisel Veriler, Veri İşleme Amacı,Toplama Yöntemi ve İşlemenin Hukuki Sebebi
Çekmeköy Belediyesi’nin, veri işleme esnasında dayandığı hukuki sebepler şunlardır:
Veri İşleme Amacı |
İşlenen Kişisel Veriler |
Veri İşleme Şartları |
Veri Toplama Yöntemleri |
Atık cam alınması talebi, Atık cam şişe kumbarası talebi, Atık ev eşyaları alımı talebi, Atık pil alımı talebi, Atık pil kutusu talebi, Bitkisel atık yağların alınması talebi, Cadde veya sokak temizliği talebi, Çöplerin alınması talebi, Elektronik atıkların alınması talebi, Geri dönüşüm atıklarının alınması talebi, Konteyner ile ilgili talepler, Pazar yerlerinin temizliği ve yıkanması, Zamansız atılan çöp alım talebi, Görüntü kirliliği, Ağaç Kesimi (Özel Mülkiyet), Ağaç Kesimi Talebi (Uygunluğunun Kontrolü), Ağaç Budama (Özel Mülkiyet), Ağaç Kesimi veya Budaması İçin Sepetli Araç Kullanımı (Özel Mülkiyet), Budama Atığı (Özel Mülkiyet), Budama Atığı, Müdürlüğün Envanterinde Olan Park ve Yeşil Alanlarda Ot Temizliği, Park ve Yeşil Alanların Genel Temizliği, Sulama Sistemindeki Arızalar, Şikayet-İstek ve Bilgi Edinme, Parklara İsim Verilmesi, Park ve Yeşil Alanlarda Görülen Elektrik Ekipmanları Arızaları, Atık Tespit- Tahakkuk Formu |
Adı Soyadı Telefon Numarası E-Posta TCKN |
m. 5/2-ç, e ve f. |
İlgili kişinin kendisinden, kurum kaynaklarından ve tutanaktan (Otomatik olmayan yollarla) |
Çevresel Kirlilik Tespitleri |
Adı Soyadı Telefon Numarası İmza TCKN |
m. 5/2-e ve f. |
İlgili kişinin kendisinden, kurum kaynaklarından ve tutanaktan (Otomatik olmayan yollarla) |
Diğer Talep ve Şikayetlerin Yanıtlandırılması |
Adı Soyadı TCKN Telefon Numarası E-Posta Başvuru Konusu |
m.5/2-c, ç ve e. |
İlgili kişinin kendisinden, telefon, e-posta, sözlü ve web aracılığıyla (Otomatik olan veya otomatik olmayan yollarla) |
B. Kişisel Verilerin Aktarılması
İşlenen kişisel veriler yasal yükümlülüklerin yerine getirilmesi amacıyla yetkili kamu kurum ve kuruluşuna aktarılmakta, bunun haricinde herhangi bir üçüncü kişiye aktarılmamakta, süreç ile ilgili olarak Çekmeköy Belediyesi’nin diğer müdürlükleri ile paylaşılmaktadır.
C. İlgili Kişinin Hakları
Herkes, KVKK’nın 11. maddesi uyarınca aşağıdaki haklara sahiptir;
1.Kişisel verisinin işlenip işlenmediğini öğrenme,
2. Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
3. Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
4. Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
5. Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
6. KVKK ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
7. İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
8. Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme.
Herkes bu haklarına ilişkin taleplerini Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’e uygun bir şekilde Belediyemize iletebilir. Talepler en kısa sürede ve nihayetinde en geç otuz (30) gün içerisinde ücretsiz olarak değerlendirilip karara bağlanacaktır.
Değerlendirme ve karar verme işleminin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi durumunda Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenen tarifedeki ücret esas alınacaktır.
Değerli Hemşerilerim,
13 yıl önce Modern Çekmeköy, Model Çekmeköy sloganı ile çıktığımız bu yolda, bugün model alınan bir kent ortaya çıkarmamızda “Bu şehri birlikte kurduk birlikte yönetiyoruz” şiarının son derece önemli olduğunu düşünüyorum.
Görev süremiz boyunca, İlk günkü heyecanımızı ve azmimizi kaybetmeden, bize inanan Çekmeköy halkı ile iletişimimizi hiç koparmadan yolumuza devam ettik. Bize inanan halkımızın güvenini boşa çıkarmadık. İlk günkü aşkla aynı samimiyet ve gayretle ilçemizin ihtiyaçlarını belirledik ve bu doğrultuda çalıştık. Değişen ve gelişen dünyaya ayak uyduran, insanların ihtiyaçlarına cevap verecek yeni projeler üretirken şehrimize özel çabalarımız sonucu ; metro, devlet hastanesi ve nikah sarayını, kazandırdık. Engelsiz yaşam merkezi, kapalı spor kompleksleri, yeni okullar, aile sağlığı merkezleri, kütüphaneler, kültür merkezleri, parklar, spor alanları, sosyal donatı alanları gibi birçok projeyi hayata geçirerek vatandaşlarımızın hizmetlere kolayca ulaşımını sağladık. Ayrıca kültür-sanat alanında ulusal ve uluslararası projelere imza atarak ilçemizin marka değerini yükselttik. Artık Çekmeköy İstanbul’un göz bebeği konumunda.
Geleceğimizi şekillendiriyoruz
Şimdi sıra geleceğimizi şekillendirmekte diyerek aynı kararlılıkla yeni projeler üretiyor, insan yaşamının bir parçası olan değişim, gelişim, dijitalleşme ve teknolojiyi yakından takip ediyoruz. 2022 yılında çalışmalarına başladığımız ve başlayacağımız; Teknopark, Crea Centers, Gençlik ve eğitim kampı, kültür merkezi niteliğinde iki yeni kütüphane, yeni prestij caddeler, spor kompleksleri ve okular, sosyal tesisler ve orman okulu, kapalı otopark ve emniyet binası, sosyal medya akademisi, espor merkezi ve oyun girişimciliği merkezimizle 7’den 70’e tüm Çekmeköylülere hitap edecek projelerimizle vatandaşlarımızın hizmetinde olacağız. Sizlerden aldığımız güçle, gelenekten geleceğe daha yaşanılabilir bir Çekmeköy için çalışmalarımızı sürdüreceğiz.
Tarlada İzimiz Harmanda Yüzümüz Var
Büyük Çekmeköy ailem; 13 yılı anlatmaya aslında kelimeler yetmez. İlçemizin her sokağında, her caddesinde izimiz var. Tabiri caizse tarlada izimiz harmanda yüzümüz var. Çıktığımız bu kutsal yolda sokağı süpüren kardeşimden, özverili çalışmalar yapan mesai arkadaşlarıma ve başkan yardımcılarımıza kadar emeği geçen herkesten Allah razı olsun. Ayrıca bu şehirde halkımıza hizmet ederken ebediyete uğurladığımız yol arkadaşlarımıza da sizlerin huzurunda Allah’tan rahmet diliyorum.
Birlik, beraberlik, sevgi ve muhabbetle Çekmeköy’ün yarınları için mücadele etmeye devam edeceğiz.
Ahmet POYRAZ
Çekmeköy Belediye Başkanı
Ahmet POYRAZ
Çekmeköy Belediye Başkanı
1964 yılında, Rize'nin Çayeli ilçesinde doğmuştur.
Eğitim hayatının ilk ve ortaokul öğrenimini İstanbul’da, lise öğrenimini Rize’de, yüksek tahsilini de yurtdışında tamamlamıştır.
Tahsil hayatından sonra dedesinin kurduğu aile şirketlerinde yöneticilik yapmıştır.
Siyasi kariyerine 2003 yılında AK Parti Ümraniye İlçe Başkanı olarak başlamıştır.
İki dönem bu görevi yürütmüş ve 2008 yılında Çekmeköy Belediye Başkanlığı için görevinden ayrılmıştır.
2009 yerel seçimlerinde kurucu Çekmeköy Belediye Başkanı olan Ahmet Poyraz, 2014 ve 2019 yerel seçimlerinde de seçilerek, üç dönemdir bu görevi yürütmektedir.
Evli olan Ahmet Poyraz üç çocuk babasıdır.