Organizasyon şeması yukarıdaki gibidir. Büyütmek için üzerine tıklayın.
T.C.
ÇEKMEKÖY BELEDİYE BAŞKANLIĞI VETERİNER İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
BİRİNCİ KISIM
Genel Hükümler
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 - (1) Bu Yönetmeliğin amacı, Çekmeköy Belediye Başkanlığı Veteriner İşleri Müdürlüğünün görev, yetki ve sorumluluk esaslarını belirlemek; çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 - (1) Bu Yönetmelik, Çekmeköy Belediye Başkanlığı Veteriner İşleri Müdürlüğü ve alt birimlerinin kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.
Dayanak
MADDE 3 - (1) Bu Yönetmelik, Çekmeköy Belediye Meclisinin 09.05.2024 tarih ve 2024/50 sayılı kararı, 5393 Sayılı Belediye Kanunu, 5216 Sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu, 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetim ve Kontrol Kanunu, 4734 ve 4735 Sayılı Kamu İhale Kanunu, 2464 Sayılı Belediye Gelirleri Kanunu, 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu, 1380 Sayılı Su Ürünleri Kanunu, 5179 Sayılı Gıdaların Üretimi, Tüketimi ve Denetlenmesine Dair Kanun ve ilgili mevzuat, 2872 Sayılı Çevre Kanunu, 1593 Sayılı Umumi Hıfzısıhha Kanunu, 4857 Sayılı İş Kanunu, 6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu, 6343 Sayılı Veteriner Hekimliği Mesleğinin İcrasına Dair Kanun, 5996 Sayılı Veteriner Hizmetleri, Bitki Sağlığı, Gıda ve Yem Kanunu, 3285 Sayılı Hayvan Sağlığı ve Zabıtası Kanunu, 5199 Sayılı Hayvanları Koruma Kanunu ile bağlı Yönetmelikler ve tüm bu yasaların bağlı ikincil ve üçüncül mevzuat düzenlerine ve diğer ilgili meri mevzuat ve yönetmeliklere dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 - (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Belediye: Çekmeköy Belediyesi’ni,
b) Belediye Meclisi: Çekmeköy Belediye Meclisini,
c) Başkan: Çekmeköy Belediye Başkanını,
d) Başkan Yardımcısı: Çekmeköy Belediyesi Veteriner İşleri Müdürlüğünün bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısını,
e) Müdürlük: Çekmeköy Belediyesi Veteriner İşleri Müdürlüğü’nü,
f) Müdür: Çekmeköy Belediyesi Veteriner İşleri Müdürünü,
g) Şef: Çekmeköy Belediyesi Veteriner İşleri Müdürlüğü’nün kadrolu şefini,
h) Personel: Çekmeköy Belediyesi Veteriner İşleri Müdürlüğü’ne bağlı çalışanların tümünü,
i) Meri mevzuat: Çekmeköy Belediyesi Veteriner İşleri Müdürlüğü’nün çalışma alanı ile ilgili tüm Kanun, Kanun Hükmünde Kararname Tüzük, Yönetmelik, Genelge, Bildiri, Meclis Kararları, Başkanlık Onayları ve herkesçe kabul görmüş teamülleri ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş, Teşkilat ve Bağlılık
Kuruluş
MADDE 5 - (1) Çekmeköy Belediyesi Veteriner İşleri Müdürlüğü 5393 Sayılı Belediye Kanununun 48 inci maddesinde ifade edildiği amir hükmü dikkate alınarak 22/02/2007 tarih ve 26442 Sayılı Resmî Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Belediye ve bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmeliğe uygun olarak kurulmuştur.
Teşkilat
MADDE 6 - (1) Çekmeköy Belediye Başkanlığı Veteriner İşleri Müdürlüğü;
a) İdari İşler Birimi,
b) Sokak Hayvanı Rehabilitasyon Birimi,
c) Çevre İlaçlama Birimi
olmak üzere dört servisten oluşur.
Bağlılık
MADDE 7 - (1) Veteriner İşleri Müdürlüğü Belediye Başkanına ve Belediye Başkanının yetkilendireceği Belediye Başkan Yardımcısına bağlı çalışır. Şefliklerin ve büroların sayı ve görevlerini belirlemede müdür yetkilidir.
İKİNCİ KISIM
Kurumsal Yapılanma
BİRİNCİ BÖLÜM
Müdürlüğün Görev ve Yetkileri
Müdürlüğün görev ve yetkileri
MADDE 8 - (1) Müdürlük;
a) Veteriner Hizmetleri kapsamındaki faaliyetleri yürütmekle,
b) 5018 Sayılı yasa ile müdürlüğü verilen iş ve işlemlerin yapılmasını sağlamakla,
c) Müdürlük görev alanı ile ilgili 4734, 4735 ve 2886 Sayılı yasalarla belirlenmiş işlemlerin gerçekleştirilmesini sağlamakla,
d) Müdürlük gider bütçe taslağını 5018 Sayılı yasa ve diğer mer’i mevzuat kapsamında hazırlanmasını sağlamakla,
e) Taşınır kayıt kontrol yetkilisini belirlemek, kendi birimince elde edilen taşınırları muayene ve kabulü yapmaları, cins ve niteliklerine göre sayarak, tartarak ve ölçerek teslim alınmasını sağlamak, doğrudan tüketilmeyen, kullanıma verilmeyen taşınırları sorumluluğundaki alanlarda (depoda ve ya ambarda) muhafaza ettirmek, Taşınır Mal Yönetmeliği kapsamında gerekli iş ve işlemlerin yapılmasını sağlamakla,
f) Satın alınacak mal ve hizmetler için gerekli idari ve teknik şartnamenin hazırlanmasını sağlamakla,
g) Stratejik planlamaya uygun bütçe hazırlatmak ve en ekonomik şekilde kullanılmasını, planlanmasını ve gerçekleşmesini sağlamakla,
h) Müdürlükçe yapılan sözleşmelerin imzalanmasını izleyen gün ilgili mevzuat hükümlerine ve bütçelerinde ön görülen düzenlemelere uygunluk yönünde incelenmek üzere gerekli belgelerle Mali Hizmetler Müdürlüğüne gönderilmesini sağlamakla,
i) Sahipli ve sahipsiz her türlü hayvanın bakım ve beslenme koşulları ile Kurban Bayramı döneminde hayvanların satış ve kesim yerlerinde her türlü tedbiri almak ve denetimi yapmak ile koordinasyon ve diğer işleri yürütmekle,
j) Salgın hastalıklar ile mücadele kapsamında hem insanların hem de hayvanların hastalık etkenlerine karşı korunmalarına yönelik mücadele etmekle ve ilgili mercilerle koordineli çalışmalar yapmakla,
k) Veterinerlik hizmetlerine yönelik bilgi ve bilinç arttırmaya yönelik her türlü faaliyeti yürütmekle,
l) Veterinerlik alanlarıyla ilgili olarak kendisine tevdi edilen diğer görevleri yerine getirmekle,
m) Çevre ve halk sağlığını olumsuz etkileyen haşere, sinek, kemirgen ve diğer zararlılarla insan beden ve ruh sağlığına uygun yöntemlerle vektör mücadelesi yapmakla, her türlü önlemi almakla ve aldırtmakla, ilgili diğer mercilerle koordineli çalışmakla,
görevli ve yetkilidir.
İKİNCİ BÖLÜM
Birimlerin Görev ve Yetkileri
Sokak hayvanı rehabilitasyon biriminin görev ve yetkileri
MADDE 9 - (1) Sokak Hayvanı Rehabilitasyon Birimi;
a) Sahipsiz başıboş sokak hayvanları için geçici hayvan bakımevi statüsünde rehabilitasyon merkezi açmak, hayvanların sağlıklarını korumak ve üremelerini kontrol altına almak maksadıyla, yakalama, müşahede altına alma, tedavi etme, paraziter mücadele, kısırlaştırma, işaretleme (kulağa çentik, mikroçip ve renkli küpeleme), koruyucu kuduz aşılamasının yapılması, sahiplendirme, sahiplendirilemeyenlerden insan, hayvan ve çevre sağlığına tehdit oluşturmayanları alındığı ortama bırakma prensibine göre çalışarak insan, hayvan ve çevre sağlığını korumakla,
b) Salgın, zoonoz, bulaşıcı hastalılarla ve kuduz hastalığı ile mücadele yürütmekle,
c) Belediyeye ait Sokak hayvanları Geçici Bakımevi hizmetlerini yürütmekle,
d) Sahipsiz ve güçten düşmüş hayvanların tedavilerini yapmakla,
e) Bakımevine getirilen her hayvanı kayıt altına almakla, sokak hayvanlarının ihtiyacı olan ilaç, sarf, mama, temizlik, tıbbi alet ve cihaz vb. malzemelerin alınmasını sağlayarak ihtiyaçlarını karşılamakla,
f) 5199 Sayılı Hayvanları Koruma Kanunu ve ilgili yönetmeliğine uygun olarak, başıboş hayvanların üremelerini kontrol altına almak, kısırlaştırma işlemlerini yürütmek, besleme, bakım, temizlik ve dezenfeksiyon işlemlerini yapmakla, güçten düşmüş, sakat, yaralanmış ve sokakta yaşamını sürdüremeyecek durumdaki sahipsiz hayvanların, geçici hayvan bakımevinde rehabilitasyon ve bakımını sağlamakla, bu hayvanların sahiplendirilmesi işlemini gerçekleştirmekle,
g) Belediye veteriner hekimin onayından sonra alındığı ortama geri bırakmak ve bununla ilgili kaydı tutmakla, alındığı ortama geri bırakılan sokak hayvanlarının belirli periyotlarla tekrar toplanarak periyodik aş ve paraziter mücadelesini yapmakla,
h) Sahiplendirilen hayvanlara ilişkin gerekli formları oluşturup doldurtarak veteriner hekim onayı ile kayıt altına almakla,
i) Sokak Hayvanları Geçici Bakımevinde oluşan atık ve artıkların çevre ve toplum sağlığına zarar vermesini önlemekle,
j) Herhangi bir sebepten ölen hayvanların, mevzuata uygun imha edilmesini sağlamakla,
k) Isırma ve tırmalama vakalarında gerekli müşahede ve tecrit hizmetlerini yürütmekle,
l) İl/İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafından yürütülen Kuduz Yönetmeliği kapsamında, başıboş ya da sahipli kedi, köpek ve diğer hayvanlar tarafından ısırılan ya da tırmalanan kişilerin başvurusu üzerine yakalanan ve müşahede altına alınan şüpheli hayvanların asgari 10 (on) gün süre ile sokak hayvanı geçici bakımevinde tecritte kalmasını sağlamakla, ısırma olayına karışan hayvan sahipli ise müşahede süresini hayvan sahibinin yazılı taahhütnamesi ile kendi meskeninde doldurmasına, müşahede süresince ve sonunda kontrol hakkı saklı kalmak kaydı ile izin vermekle,
m) Laboratuvar bulguları ile kuduz teşhisi konulması halinde ilgili yönetmelikler ve genelgelere göre gerekli tedbirler almakla,
n) Bakımevinde bulunan hayvanların sahiplendirilmesi için gerekli çalışmaları yapmakla,
o) Sokak hayvanları için su ve besleme odakları kurmakla,
p) Bakımevlerinde kaldıkları süre içerisinde kanuni istisnalar ile bulaşıcı, tedavi edilemez ve ya tedavi sonrası iyileşme ihtimali olmayan bir hastalığa sahip olduğuna, alındığı ortama bırakıldığında insan ve çevre sağlığını önlenemez derecede tehdit edeceğine bakımevi veteriner hekimince karar verilen hayvanları en az acı veren ve en hızlı şekilde ölümünü sağlayan yöntemlerle tekniğine uygun olarak ötenazi etmekle,
q) 5199 Sayılı Hayvanları Koruma Kanununda belirtilen beslenmesi yasak olan köpeklerle ilgili kolluk kuvvetleri ile işbirliği içerisinde gerekli önlemleri almakla,
r) Hayvanlarla ilgili Pazar yerlerinin kontrolünü yapmakla,
s) Hayvan sahiplerine kamuya ait alanlarda (park, bahçe ve cadde sokak vb.) köpeklerini gezdirirken gerekli güvenlik önlemlerini almakla (ağızlık vb.) ve dışkısını poşetleyerek temiz bir şekilde bertaraf etmekle,
t) Sokak hayvanları ile ilgili halkın bilinçlenmesi için gerekli çalışmalar yapmak. Özellikle çocukların hayvanları tanımaları, hayvan sevgisinin aşılanması ve çevre bilincinin oluşturulmasını sağlayıcı eğitim ve faaliyetler yapmakla,
u) İlgili kanun ve yönetmelikler çerçevesinde sahipli hayvanlarla ilgili hayvan sağlık karnesi kontrolü ile hayvanın yaşadığı yerin ve etiyolojik ihtiyaçlarının sağlanıp sağlanmadığının kontrolü, hayvanın kayıt işlemlerinin kontrolü ve ilgili yasa çerçevesinde hayvan sahibinin yapması gerekenlerinin kontrolünün yapılarak eksiklikler ile ilgili tutanak tutulması ve idari işlemlerin yapılmasını sağlayarak sahipli hayvan denetimi yapmakla,
v) Kurban Hizmetleri Yönetmeliği, İl ve İlçe Kurban Komisyonu kararları doğrultusunda ve ilgili tebliğler nezaretinde tespit edilen kurban satış ve kesim yerlerini denetlemek, Kurban ibadetini en iyi şekilde yerine getirebilmesi amacıyla, kurbanlık hayvan satış ve kesim süreçlerinin tamamında, dini vecibelere uygunluk, evrak ve sağlık kontrolü, hijyenik şartların sağlanması, kurbanlığın refahı vb. konularda hizmet yürütmek ve ilgili müdürlük veya kuruluşlarla işbirliği ve yönlendirmeleri yapmakla,
w) Belediyemizin diğer müdürlükleri ve kamu kuruluşları ile koordineli çalışılarak satış ve kesim yerlerinin hazırlanmasında hayvan refahı ve insan sağlığını hedef alarak gerekli düzenlemeler ile sağlıklı bir kurban geçirilmesini sağlamakla,
x) Gösterilen yerler dışında hijyenik olmayan kesimleri önleyici tedbirler geliştirmekle, vatandaşlarımıza kendi mekanlarında ve çiftliklerinde kurban kesmek isteyen kişilerin yerlerinin kontrolü ile uygun olanların kesim yeri olarak belirlenmesini sağlamakla,
y) İl/İlçe İlçe Hıfzısıhha Kurulu, Mahalli Çevre Kurulu, Hayvan Sağlık Zabıtası Komisyonu ve Hayvanları Koruma Kurulu gibi kuruluşların almış olduğu kararlarda veterinerlik hizmetlerini ilgilendiren görev ve sorumlulukları yerine getirmekle,
görevli ve yetkilidir.
Çevre ilaçlama birimi görev ve yetkileri
MADDE 10 - (1) Çevre ilaçlama birimi;
a) Sivrisinek, karasinek, hamamböceği, bit, bire vb. vektör ve kent zararlılarını kontrol altına alarak bunların oluşturduğu sağlık ve ekonomik kayıpları ortadan kaldırmakla ve ilçede çevre ve insan sağlığını temin ederek modern ve yaşanılabilir bir çevre oluşumuna yardımcı olmakla,
b) Büyükşehir Belediyesinin ilgili birimleri ile koordineli vektör mücadelesini gerçekleştirmekle,
c) Belediye sınırları içerisinde vektör üreme alanlarının güncellenmesi yapılarak değişikliklerin ilgili birimlere bildirilmesini sağlamakla,
d) Vektör mücadelesi ile ilgili kültürel mücadele kapsamında vatandaşları bilgilendirmekle,
e) Vektörlerin öncelikle yaşam döngüsünün ilk evresi olan larva evresinde mücadeleye başlamakla,
f) Vektörlerin ergin dönemlerinde mücadele yapmakla,
g) Kışlak mücadelesi yapmakla,
h) Kemirgen mücadelesi yapmakla,
i) Kapalı ve açık alanda rezidüel mücadelesi, özel mülkiyette ücret mukabili ilaçlama yapmakla,
j) Zoonoz hastalıklar kapsamında İl/İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü ile organize olarak hayvan beslenen yerlerde dezenfeksiyon yapmakla,
k) Kamu Kurum ve Kuruluşlarında vektör mücadelesi yapmakla,
görevli ve yetkilidir.
İdari işler bürosunun görev ve yetkileri
MADDE 13 - (1) İdari İşler Bürosu;
a) Müdürlüğe gelen her türlü resmi evrak, dilekçe ve yazının usulüne göre kayıt defterine ve/veya bilgisayar kayıtlarına işlenmesini sağlamak; süresi içinde cevabi yazı yazmak ve/veya onaya sunmak; gereken durumlarda Belediye Başkanına, Meclise, Encümene sunulacak tekliflere ilişkin gerekli evrakı üretmekle,
b) Müdürlükten çıkan bütün evrakın usulüne göre kayıt defterine ve/veya bilgisayar kayıtlarına islenmesini sağlamak, gereğini takip etmek, yılsonunda kayıt defterlerini usulüne uygun bir şekilde kapatmakla,
c) Evrakın havalesini yaparak ilgili personele teslim etmek ve sonuçlandırılan evrak ile ilgili hazırlanan yazıların kaydını kapatıp ilgili kişi, birim, kurum yahut kuruluşlara göndermekle,
d) Müdürlükçe yapılan bütün yazışmalara dair evrakın Standart Dosya Planına uygun dosyalanmasını sağlamakla,
e) Müdürlük personelinin özlük iş ve işlemlerine dair yazışmalarını yapmak ve takip etmekle,
f) Gerektiğinde ve bütçede yeterli ödenek bulunduğunda; ilgili fasıldan Müdürlük tarafından yapılacak her türlü mal ve hizmet alım işlemi için evrakı hazırlamak ve onaya sunmakla,
g) Gerektiğinde Müdürlüğün görev alanıyla ilgili ihale konusu iş ve işlemlerin, mer'i ihale mevzuatı çerçevesinde yapılması için gerekli evrakı düzemek ve işlemleri takip etmekle,
h) Müdürlükteki tüm yazışmaların birer örneğinin muhafaza etmek, işlemi biten evrakı arşive kaldırmakla,
görevli ve yetkilidir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Personellerin Görev ve Yetkileri
Müdürün görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 14 - (1) Müdür;
a) Müdürlüğü yönetmek, yeterli sayı ve nitelikte personel istihdamını, personelin eğitimini ve yetiştirilmelerini sağlayacak çalışmalar yapmakla,
b) Müdürlüğün görev dağılımını yaparak hizmetlerin etkili, süratli ve verimli bir şekilde sunulmasını sağlamakla,
c) Müdürlüğün yazışmalarını yürütmek, kendi görev alanına giren konularda, idarenin diğer idareler nezdinde mali iş ve işlemleri izlemek ve sonuçlandırılmasını sağlamakla,
d) İç ve dış denetim sırasında denetçilere bilgi ve belge sağlamakla,
e) Gerektiğinde mali mevzuatın uygulanmasına yönelik açıklayıcı düzenlemeler hazırlamakla,
f) Müdürlüğün saydam, planlı, idarenin amaçlarına ve mevzuata uygun bir şekilde yönetilmesi için gerekli önlemleri almakla,
g) Müdürlüğü Başkanlık huzurunda temsil etmekle,
h) Müdürlükte çalışan her seviyeden personelin başarı ve performans değerlendirmesini yapmakla,
i) Müdürlük bünyesinde görev yapan alt birimlerin tüm iş ve işlemlerinin zamanında ve doğru olarak yerine getirilmesini sağlamakla,
j) Gelen ve giden evrakı inceleyip imzalamakla,
k) 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun harcama yetkilisi olarak kendisine yüklediği görevlerini eksiksiz yerine getirmekle,
l) Görevlerini yerine getirmeyen ya da talimatlara uymayan çalışanlar hakkında disiplin sürecini başlatmaya,
m) Bütçe Kanununda belirtilen sınırlarda olmak kaydıyla, gerekli durumlarda üst yönetici onayıyla personele fazla mesai yaptırmaya,
n) Büro sorumlusu ve personele yetki devretmeye, gerektiğinde devrettiği yetkiyi geri almaya,
görevli, yetkili ve sorumludur.
Müdürlüğe vekâlet
MADDE 15 - (1) Herhangi bir nedenle görevde bulunmayan/bulunamayan Müdür yerine, Belediye Başkanı ve ya yetki verdiği Belediye Başkan Yardımcının uygun göreceği kişi vekâlet eder.
Şefin görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 21 - (1) Şef, Müdürlük bünyesinde yapılan görev dağılımı çerçevesinde kanunlar, tüzükler, yönetmelikler, Başkanlık Genelge ve Bildirileri çerçevesinde, üst amirlerinin emirleri doğrultusunda işlerin mevzuata uygun, gecikmesiz ve eksiksiz olarak yürütülmesinde Müdürlük Makamına karşı tam yetkili ve sorumlu kişi olup;
a) Personele havale edilen evraklarla ilgili olarak yapılan işleri kontrol etmek, işlemlerin eksiksiz ve zamanında yapılmasını sağlamakla,
b) Üstlerinden aldığı emirleri kanun, tüzük, yönetmelik, kararname, genelge ve tebliğler çerçevesinde yerine getirmekle,
c) Başkanlığın prensipleri ve direktifleri doğrultusunda emrinde bulunan personele zamanında ve mevzuata uygun olarak çalışmalar yaptırmakla,
d) Kendi emrine verilen personelin vazifelerini tam yapmaları için iş bölümü, özlük ve muamelat işlerini mevcut mevzuat içinde yürütülmesinde, günlük evraklarla raporların zamanında verilmesinde ve bünyesinde çalışan personelin yerlerinin değiştirilmesini yapmakla,
e) Görev dağılımı çerçevesinde; Kanunlar, tüzükler, yönetmelikler, Başkanlık Genelge ve Bildirileri çerçevesinde işlerin mevzuata uygun, gecikmesiz ve eksiksiz olarak yürütmekle,
görev, yetkili ve sorumludur.
Gerçekleştirme görevlisinin görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 16 - (1) Gerçekleştirme görevlileri, harcama talimatı üzerine; işin yaptırılması, mal ve ya hizmetin alınması, teslim almaya ilişkin işlemlerin yapılması, belgelendirilmesi ve ödeme için gerekli belgelerin hazırlanması görevlerini yürütmekte olup;
a) Belediyenin ihtiyaç duyduğu yapım işleri ile mal ve hizmet alımlarına ilişkin işlemleri ilgili kanun, yönetmelik ve tebliğlere uygun biçimde yürüterek, temin edilmesini sağlamakla,
b) İş ve hizmetlerin; etkin, verimli, ekonomik, en az emek ve malzeme kullanılarak temin edilmesi ve yapılmasını sağlayacak tedbirleri uygulamak ve tekliflerde bulunmakla,
c) Kanun, tüzük, yönetmelik, kararname, genelge ve tebliğler doğrultusunda yetkili organlarca belirlenen görevleri zamanında ve eksiksiz olarak yapmak veya yaptırmakla,
d) Piyasa araştırması ve analizlerini yaptırmakla,
e) İlgili birimlerin talepleri doğrultusunda teknik ve idari şartnameler, ihale ilanı, ihaleyi gerçekleştirecek yazışmaları ve ihale sonrası işlemleri neticelendirmekle,
f) Doğrudan temin usulü ile yapılan; Hizmet ve mal alımları ile ilgili yaklaşık maliyeti tespit için şahıs, firma, kurum veya kuruluşlardan teklifler almakla,
g) Belgeleri incelemek, araştırmakla,
h) Hizmetin doğru ve zamanında yapılabilmesi için ilgili kanun, tüzük, yönetmelik ve tebliğleri günlük takip etmek ve piyasa hakkında bilgiye sahip olmak için her açıdan gelişmeleri takip etmekle,
i) İhale öncesi, ihale anı ve ihale sonrasına ait iş ve yazışmaları doğru ve zamanında yapmakla,
j) Doğrudan temin usulü dışındaki; Mal ve Hizmet alımlarında alımları ile ilgili yaklaşık maliyet tespit komisyonu onayını almakla,
görevli, yetkili ve sorumludur.
Veteriner hekim görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 17 - (1) Veteriner Hekim; Müdürlük bünyesinde yapılan görev dağılımı çerçevesinde kanunlar, tüzükler, yönetmelikler, Başkanlık Genelge ve Bildirileri çerçevesinde, üst amirlerinin emirleri doğrultusunda işlerin mevzuata uygun, gecikmesiz ve eksiksiz olarak yürütülmesinde Müdürlük Makamına karşı tam yetkili ve sorumlu olup;
a) Müdürün talimatları doğrultusunda poliklinik hizmetlerini, sokak hayvanları rehabilitasyon hizmetlerini, kuduz müşahede hizmetlerini, kurban hizmetleri, eğitim faaliyetleri, zoonozlarla, haşere ve kemiricilerle mücadele, gıda kontrolü hizmetlerini yürütmekle,
b) Rutin olarak veya şikâyet doğrultusunda başıboş hayvanların toplanmasını sağlamakla,
c) Geçici Hayvan Bakımevi yönetiminin her alanında görev yapar, getirilen hayvanların bakım, beslenme, kayıt işlemleri, aşılama, kısırlaştırma, tedavi, işaretleme, doğaya bırakma işlemlerini yapmak, yaptırmak ve personeli bilgilendirmekle,
d) Salgın hayvan hastalıklarının (zoonoz) insanlara bulaşmasını önlemek için gerekli tedbirleri almakla,
e) Zoonoz hastalıklarla mücadele, vektörlerle mücadele hizmetlerini, tedavi ve hayvan sağlığı hizmetlerini, bütün canlı hayvan hareketlerinin kontrolünü, hayvan müşahede ve rehabilitasyon merkezi hizmetlerini yürütmekle,
f) Isırma ve tırmalama vakalarında; kuduz hastalığı yönetmeliği doğrultusunda müşahede işlemlerini yapmakla,
g) Hayvansal kökenli gıda üreten ve satan işyerlerinin denetiminde gerektiğinde yetkili birimlerle müşterek görev yapmakla,
h) Sahipli ve sahipsiz hayvanların kayıt altına alınması çalışmaları yapmak ve yaptırmakla,
i) Sahipsiz hayvanlara yönelik yapılan tüm çalışmalarda yerel hayvan koruma görevlileri, hayvan sever kişi ve sivil toplum örgütleriyle eşgüdüm içinde çalışmakla,
j) Çalışan personele hizmet içi eğitim vermek; öğrencilere, esnafa ve vatandaşlara mesleki konularda bilgi aktarmakla,
k) Hayvanların büyüklük ve mizaçlarına göre uygun kafeslere yerleştirilmesini sağlamak, hayvanların bakım, temizlik ve dezenfeksiyonunun etkin bir şekilde yapılmasını kontrol etmekle,
l) Sıhhi şartlarda kurbanlık hayvan satış yerinin düzenlenmesi, barınma, beslenme kesim öncesi sağlık kontrolü, kurbanlık hayvanların kesiminin sıhhi ve hijyenik ortamda gerçekleştirilmesini sağlayacak tedbirleri almak veya aldırmakla,
m) Çalışan personelin iş güvenliğini sağlayıcı önlemler almak; yıllık periyodik sağlık kontrollerini takip etmek, dosyalamak, eksikleri üstlerine bildirmekle,
n) Sorumlu olduğu alanda tükenen malzemeleri bildirmekle,
o) Müdür tarafından uygun görülecek diğer çalışmalarda görev almakla,
görevli, yetkili ve sorumludur.
Veteriner sağlık teknikeri/teknisyeni görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 18 - (1) Veteriner Sağlık Teknisyeni/Teknikeri;
a) Veteriner hekimlerin yardımcısı hüviyetiyle, Müdür ve veteriner hekimlerin talimatları doğrultusunda hareket etmekle,
b) Müdürlüğü ilgilendiren evrakların ve aylık raporların hazırlanmasında görev almakla,,
c) Toplama ekipleri ile birlikte görev yapıp şikâyetlerin etkin bir şekilde giderilmesini sağlamakla,
d) Sokak hayvanlarının yakalanması usulüne uygun bir şekilde yürütmekle,
e) Veteriner hekime operasyon, tedavi, pansuman işlemlerinde yardımcı olmakla,
f) Veteriner hekimlerle birlikte hayvanların davranışlarını gözlemleyerek sahiplendirmeye uygun olup olmadığını tespit etmekle,
g) Sahipli ve sahipsiz hayvanların kayıt altına alınmasında görev almakla,
h) Birim içi çalışma formlarını düzenlemek ve kafeslerin temizliğini, hasta hayvanların tespit edilmesini, yemeklerin dağıtılmasını kontrol etmekle,
i) Hayvanların büyüklük ve mizaçlarına göre uygun kafeslere yerleştirilmesini sağlamakla,
j) Üstlerinin verdiği diğer görevleri yapmakla,
görevli, yetkili ve sorumludur.
Hayvan toplama ve geçici bakımevi saha personeli görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 19 - (1) Hayvan toplama ve geçici bakımevi çalışanları;
a) Sokak hayvanları ile ilgili hizmetleri Müdür ve veteriner hekimlerin talimatları doğrultusunda yürütmekle,
b) Geçici Bakımevindeki sokak hayvanlarının bakım, beslenme ve ortam temizliğini en iyi şekilde yapmakla,
c) Sahipsiz ve güçten düşmüş hayvanları en uygun toplama yöntemiyle yakalamak ve Sokak Hayvanları Geçici Bakımevine götürmekle,
d) Geçici Bakımevine getirilen her hayvanı kayıt altına almakla,
e) Geçici Bakımevine getirilen hayvanları veteriner hekimin onayından sonra alındığı ortama geri bırakmak ve bununla ilgili kayıtları tutmakla,
f) Geçici Bakımevine getirilen hayvanlar alındığı ortama geri bırakılırken bölgedeki varsa hayvan severlerle birlikte hareket etmekle,
g) Sokak Hayvanları Bakımevinde oluşan atık ve artıkların çevre ve toplum sağlığına zarar vermesini önleyici faaliyetleri yürütmekle,
h) Ölen hayvanları usulüne uygun olarak bertaraf etmekle,
i) lsırma ve tırmalama vakalarındaki zorunlu müşahede sürecini dikkatlice takip etmekle,
j) Üstlerinin verdiği diğer görevleri yapmakla,
görevli, yetkili ve sorumludur.
Çevre ilaçlama saha personeli görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 20 - (1) Çevre ilaçlama saha personeli
a) İlaçlama ile ilgili bütün kurallara azami riayet etmek, kendi sağlığını ve toplumsal sağlığı riske atacak durumlardan kaçınmakla,
b) Periyodik olarak yapılan haşere ve farelere karşı mücadeleyi yürütmekle,
c) İlaçlama öncesi ilacın hazırlanması, uygulanması ve sonrasında gerekli önlemleri almakla,
d) İlaçlama yapılmadan önce ilgiliye gerekli izahları yapmak ve yazılı olarak uyulacak kuralları imzalatmakla,
e) Cadde ve sokakta yapılacak ilaçlama çalışmalarında trafik önlemi almakla,
f) Yaz aylarında akşamları uçkun ilaçlaması yapmakla, diğer kurum ve kuruluşlarla koordineli çalışmakla,
g) Sivrisinek üreme noktalarını tespit için alan çalışması yapmakla, diğer kurum ve kuruluşlarla koordineli çalışmakla,
h) Gelen şikâyetleri ivedilikle çözüme kavuşturmakla,
i) İlaç dozlarını kuralına uygun ayarlamak, ilaç bidonlarını uygun bir şekilde bertaraf etmek, gelişi güzel atmamakla,
j) Üstlerinin verdiği diğer görevleri yapmakla,
görev, yetkili ve sorumludur.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli Hükümler
Yazışma, dosyalama ve arşiv usulleri
MADDE 21 - (1) Kurum içi ve kurum dışı yazışmalar, Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik ile Belediye İmza Yetkileri Yönergesine uygun olarak yürütülür.
(2) Belediyenin ve münhasıran birimlerin dosyalama, arşivleme, ayıklama, imha is ve işlemleri 3473 Sayılı Kanun hükümleri ve 2005/7 sayı Başbakanlık Genelgesi ile duyurulan Standart Dosya Planı düzenlemeleri çerçevesinde yürütülür.
Denetim
MADDE 22 - (1) Veteriner İşleri Müdürü; Müdürlüğün tüm personelini her zaman gerek gördüğünde Denetlemek ve Yönlendirme yetkisine sahiptir.
Personel özlük dosyaları
MADDE 23 - (1) Özlük Dosyalarının önemi; Devlet Memurlarının liyakat ve ehliyetlerinin tespitinde, kademe ilerlemelerinde, derece yükselmelerinde, emekliye ayrılmalarında veya kamu hizmeti ile ilişkilerinin kesilmelerinde Özlük Dosyaları başlıca dayanaktır. Bu nedenle;
a) Veteriner İşleri Müdürlüğünce biriminden çalışan tüm personel için birer gölge (özlük)dosyası düzenlenir.
b) Özlük dosyaların da; Nüfus cüzdan örneği, öğrenim belgesi, askerlik belgesi, sağlık kurulu raporu, sabıka kaydı belgesi, nakil evraklarıyla göreve başlama onayından itibaren almış oldukları izin, rapor, performans değerlendirme formları, derece ve kademe ilerlemesi onayları ile diğer evraklar saklanır.
Disiplin
MADDE 24 - (1) Veteriner İşleri Müdürlüğünün emrinde çalışan tüm personelle ilgili disiplin ve cezai işlemlerini 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun hükümlerine ve yürürlükteki ilgili diğer mevzuata uygun olarak yapılır. Ayrıca yukarıda anılan yasa ve yönetmelikleri kapsamında, diğer müdürlüklerden gelen Disiplin ve İnceleme sonuçlarını personelin özlük dosyalarına işlenir ve yasaların ön gördüğü diğer iş ve işlemleri yapar.
Yürürlük
MADDE 25 - (1) Bu Yönetmelik Belediye Meclisinin kabulünden sonra yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 26 - (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Çekmeköy Belediye Başkanı yürütür.
VETERİNER İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ HİZMET VE GÖREVLERİ | ||
SIRA NO | HİZMET ADI | GÖREVLER |
1 | Sahipsiz Sokak HayvanlarınınMuayene ve Tedavi Hizmetleri | Belediyeye ait Sokak Hayvanları Bakımevi hizmetlerini yürütmek. |
Sahipsiz sokak hayvanların ihtiyacı olan tanı, teşhis ve tedavi hizmetini vererek tekrar sağlıklarına kavuşmalarını sağlamak. | ||
Salgın, zoonoz, bulaşıcı hastalılarla ve kuduz hastalığı ile mücadele yürütmek. | ||
Sahipsiz sokak hayvanlarının paraziter mücadelesini yapmak. | ||
2 | Koruyucu Kuduz Aşısı Uygulama Hizmeti | Sahipli ve sahipsiz hayvanların kuduz hastalığı ile mücadele kapsamında koruyucu kuduz aşılarının yapmak. |
3 | Sahipsiz Sokak Hayvanları Kısırlaştırma Hizmeti | Sahipsiz sokak kedi ve köpeklerinin sağlıklarını korumak ve üremelerini kontrol altına almak amacıyla kısırlaştırma hizmeti vermek. |
Kısırlaştırılan hayvanları mikroçip ve küpeleme-çentik atma yöntemlerini kullanarak kayıt altına almak. | ||
4 | Sahipsiz Sokak Hayvanlarını Sahiplendirme Hizmeti | Bakımevimize gelen, rehabilitasyonu tamamlanan sahipsiz sokak hayvanlarının yeni yuvalarına kavuşmalarını sağlamak için sahiplendirme işlemlerini yürütmek. |
5 | Sahipsiz Sokak Hayvanları Hakkında Bilgilendirme Hizmeti | Sokak hayvanları ile ilgili halkın bilinçlenmesi için gerekli çalışmalar yapmak. Özellikle çocukların hayvanları tanımaları, hayvan sevgisinin aşılanması ve çevre bilincinin oluşturulmasını sağlayıcı eğitim ve faaliyetler yapmak. |
Vektör mücadelesi ile ilgili kültürel mücadele kapsamında vatandaşları bilgilendirmek. | ||
6 | Müşahede Hizmetleri | İl/İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafından yürütülen Kuduz Yönetmeliği kapsamında, başıboş ya da sahipli kedi, köpek ve diğer hayvanlar tarafından ısırılan ya da tırmalanan kişilerin başvurusu üzerine yakalanan ve müşahede altına alınan şüpheli hayvanların asgari 10 (on) gün süre ile sokak hayvanı geçici bakımevinde tecritte kalmasını sağlamakla, ısırma olayına karışan hayvan sahipli ise müşahede süresini hayvan sahibinin yazılı taahhütnamesi ile kendi meskeninde doldurmasına müşahede süresince ve sonunda kontrol hakkı saklı kalmak kaydı ile izin vermek. |
Laboratuvar bulguları ile kuduz teşhisi konulması halinde ilgili yönetmelikler ve genelgelere göre gerekli tedbirler almak. | ||
7 | Sahipli Hayvan Denetim Hizmeti | İlgili kanun ve yönetmelikler çerçevesinde sahipli hayvanlarla ilgili hayvan sağlık karnesi kontrolü ile hayvanın yaşadığı yerin ve etiyolojik ihtiyaçlarının sağlanıp sağlanmadığının kontrolü, hayvanın kayıt işlemlerinin kontrolü ve ilgili yasa çerçevesinde hayvan sahibinin yapması gerekenlerinin kontrolünün yapılarak eksiklikler ile ilgili tutanak tutulması ve idari işlemlerin yapılmasını sağlayarak sahipli hayvan denetimi yapmak. |
Hayvan sahiplerine kamuya ait alanlarda (park, bahçe ve cadde sokak vb.) köpeklerini gezdirirken gerekli güvenlik önlemlerini aldıtmak (ağızlık vb.) ve dışkısını poşetleyerek temiz bir şekilde bertaraf ettitmek. | ||
Beslenmesi yasak olan köpeklerle ilgili kolluk kuvvetleri ile işbirliği içerisinde gerekli önlemleri almak. | ||
8 | Kurban Hizmetleri | Kurban Hizmetleri Yönetmeliği, İl ve İlçe Kurban Komisyonu kararları doğrultusunda ve ilgili tebliğler nezaretinde tespit edilen kurban satış ve kesim yerlerini denetlemek, Kurban ibadetini en iyi şekilde yerine getirebilmesi amacıyla, kurbanlık hayvan satış ve kesim süreçlerinin tamamında, dini vecibelere uygunluk, evrak ve sağlık kontrolü, hijyenik şartların sağlanması, kurbanlığın refahı vb. konularda hizmet yürütmek ve ilgili müdürlük veya kuruluşlarla işbirliği ve yönlendirmeleri yapmak. |
Belediyemizin diğer müdürlükleri ve kamu kuruluşları ile koordineli çalışılarak satış ve kesim yerlerinin hazırlanmasında hayvan refahı ve insan sağlığını hedef alarak gerekli düzenlemeler ile sağlıklı bir kurban geçirilmesini sağlamak. | ||
Gösterilen yerler dışında hijyenik olmayan kesimleri önleyici tedbirler geliştirmekle, vatandaşlarımıza kendi mekanlarında ve çiftliklerinde kurban kesmek isteyen kişilerin yerlerinin kontrolü ile uygun olanların kesim yeri olarak belirlenmesini sağlamak. | ||
9 | Çevre İlaçlama Hizmeti | Sivrisinek, karasinek, hamamböceği, bit, bire vb. vektör, kemirgen ve kent zararlılarını kontrol altına alarak bunların oluşturduğu sağlık ve ekonomik kayıpları ortadan kaldırmakla ve ilçede çevre ve insan sağlığını temin ederek modern ve yaşanılabilir bir çevre oluşumuna yardımcı olmak |
Büyükşehir Belediyesinin ilgili birimleri ile koordineli vektör mücadelesini gerçekleştirmek. | ||
Kapalı ve açık alanda rezidüel mücadelesi, özel mülkiyette ücret mukabili ilaçlama yapmak. | ||
Kamu Kurum ve Kuruluşlarında vektör mücadelesi yapmak. |
Sevgili komşularım
İstanbul’a 1980 yılında memleketim Ardahan’dan geldiğimde ilk ayak bastığım yer Çekmeköy olmuştu. Yeşili, doğası ve havasıyla İstanbul’un en önemli yerlerinden birisine gelmiş olmam benim için yeni hayaller kurmama da vesile oldu.
Çekmeköy, benim yaşamaya başladığım yıllarda beldeydi. 2009 yılında ilçe olan Çekmeköy’e Alemdağ, Taşdelen ve Ömerli beldeleri katıldı. 2009 yılında yaklaşık 155 bin olan nüfusu bugün 300 binleri buldu.
İlçenin gelişmesi için 15 yılda yapılan çalışmalar, yatırımlar önemli. Ancak aynı oranda da ihtiyaçlar artıyor. 38 yıllık belediyecilik tecrübem bu güzel ilçeye doğru ve sürdürülebilir projeler yapmam için büyük bir şans. 21 mahallemizde yaşayan komşularımın nelere ihtiyaçları var, ne istiyorlar bunların tamamını biliyorum.
40 yıl önce geldiğim Çekmeköy’de yeni bir dönemin başlamasına vesile olan tüm komşularıma şükranlarımı sunuyorum. 45 günlük seçim çalışması sürecimde bana kol kanat geren, destek olan ve bu onurlu göreve gelmeme vesile olan herkese çok teşekkür ediyorum.
Çekmeköy’de çocuklarımıza, gençlerimize, yaşlılarımıza, emeklilerimize, esnafımıza, çalışanlarımıza kısaca bu ilçede yaşayan herkese eşit mesafede olacağım. Arkadaşlarımla birlikte daha iyi, daha sürdürülebilir bir Çekmeköy yaratacağımızdan kimsenin kuşkusu olmasın.
Belediyemizde çalışan 1508 personelimizle birlikte omuz omuza, dayanışma içerisinde halkımıza hizmet edeceğiz. Güler yüzlü Çekmeköy için el ele vermeliyiz. Çalışma arkadaşlarımda bu heyecanı gördüm. Yeter ki bir olalım, birlikte olalım.
Çekmeköy; daha fazla yatırım, daha fazla sanat, daha fazla kültürle adından söz ettirecek. Tüm komşularımın yüzlerinden gülümseme eksik olmayacak. Çekmeköy’de yatağa hiçbir çocuğumuz aç girmeyecek. Herkesin “ÇERKEZ BAŞKANI” olacağım. Sözüm söz…
Orhan ÇERKEZ
Çekmeköy Belediye Başkanı
1962 yılında Ardahan'da dünyaya gelen Orhan Çerkez, 1980 yılından bu yana Çekmeköy'de ikamet etmektedir. Evli ve iki çocuk babasıdır.
Orhan Çerkez, lisans eğitimini Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü'nde tamamlamıştır. Çerkez, İstanbul Medeniyet Üniversitesi Kamu Yönetimi ve Şehircilik Bölümü'nde de yüksek lisans yapmıştır.
1985 yılında Kadıköy Belediyesi Zabıta Müdürlüğü'nde devlet memuru olarak göreve başlayan ve bu birimde yöneticilikte yapan Çerkez; 2009’da yürürlüğe giren kanunla birlikte, tecrübe ve birikimleriyle halka hizmet için ilçe statüsü kazanan Ataşehir Belediyesi’nde göreve başladı.
Ataşehir Belediyesi'nde 2009 ‘da sırasıyla; İdari İşler Amiri ve Ulaşım Hizmetleri Müdürü olarak görev yapan Çerkez, 2016 yılından 2023 yılına kadar ise Ataşehir Belediye Başkan Yardımcılığı görevini üstlenerek sosyal demokrat belediyecilik kültürüyle vatandaşlara hizmet etti.
38 yıllık belediyecilik tecrübesiyle kazandığı deneyimlerin yanı sıra; kamu yararını gözeten birçok vakıf, federasyon, sivil toplum kuruluşu ve dernekte aktif görev alan, 31 Mart 2024’te yapılan Mahalli İdareler Seçimlerinde ipi göğüsleyen Orhan Çerkez, bu birikimi şimdi Çekmeköy ve Çekmeköylüler için yapacağı projelerle hayata geçirecek.