Çekmeköy’ü bilgi ve teknolojiyi üreten, geliştiren, yaygınlaştıran, bilgiyi ekonomik değere dönüştürebilen bir odak noktası haline getirerek, bölgenin küresel rekabet edebilirlik düzeyinin yükselmesine katkı sağlamaktır.
Çekmeköy’ü bilgi ve teknolojiyi üreten, geliştiren, yaygınlaştıran, bilgiyi ekonomik değere dönüştürebilen bir odak noktası haline getirerek, bölgenin küresel rekabet edebilirlik düzeyinin yükselmesine katkı sağlamaktır.
Proje sözleşmesi, 31.12.2012 günü İstanbul Kalkınma Ajansı ve Belediyemiz arasında imzalanarak 01.01.2013 tarihi itibariyle çalışmalara başlanmıştır.
Projenin amacı:
Çekmeköy’ü bilgi ve teknolojiyi üreten, geliştiren, yaygınlaştıran, bilgiyi ekonomik değere dönüştürebilen bir odak noktası haline getirerek, bölgenin küresel rekabet edebilirlik düzeyinin yükselmesine katkı sağlamaktır.
Belediyemiz vizyonunda belirtilen ‘’ Sorunları çözen, geleceği yapılandıran belediyecilik ‘’ anlayışına bağlı kalarak proje kapsamında gerçekleştirilecek çalışmalar;
• Birim arşivi bünyesinde muhafaza edilen arşivlik malzemeyi kurum arşivi bünyesinde tek çatı altında toplanacak,
• Şeffaf, verimli ve sade bir doküman yönetim sistemi oluşturularak, vatandaşlar ihtiyacı olan veriye zaman ve mekân sınırlaması olmadan web ortamından da kolaylıkla ulaşabilecek,
• Elektronik Belge Yönetim Sistemi’yle (EBYS) entegre bir alt yapı oluşturularak, e-belediyecilik faaliyetlerinde önemli bir adım atmış olmaktır.
• Arşivlik malzemenin dijitalleştirilip web ortamından kullanıma açılması ile bölgenin demografik yapısına, topografik verilerine, fizibiliteye dayalı; objektif, istikrarlı, tavsiye referansları içeren değerlendirmeler oluşturularak yatırım yapma amacı taşıyan kullanıcılara belediyeye gelmeden bölgenin rayiç bedelleri hakkında bilgi aktarılması ve bu sayede bölgenin bilgi odaklı ekonomik kalkınması sağlanacak,
• Bürokrasi azaltılıp vatandaşa hızlı dönüş yapılacak,
• Birden fazla kullanıcı aynı anda ve kısa sürede ihtiyaç duyulan bilgi ve belgelere ulaşabilecek,
• Hatalı dosyalama ve belge kayıplarından doğacak kurumsal sorumlulukların ve hak mahrumiyetlerinin önüne geçilecek,
• Zaman ve insan gücü kaybı minimize edilecek,
• Fiziki kullanımdan kaynaklanan yıpranmalar ortadan kaldırarak, belgelerin kullanım süresini uzatılacak,
• Kontrolsüz kağıt sarfiyatının önüne geçilerek “Kağıtsız Belediye” hedefine bir adım daha yaklaşılacak,
• Belediyecilik alanında ilk olma özelliği taşıyan e-ekspertiz uygulaması hayata geçirilecektir. Ekspertiz firmaları; belediyelerce belirlenecek belgeler ile müracaatlarını yaparak, sistem giriş şifrelerini alacaklardır. Sistem üzerinden kredi kartı ile ekspertiz bedelini yatırarak; talep ettiği parsele ait belgelerin e-posta ile adreslerine gelmelerini sağlayacaklardır.
Beklenen Proje Sonuçları:
Aralık ayı itibariyle tamamlanması planlanan proje ile; vatandaşlarımızın yaşam standardı ve kalitesi artacak, hatalar en aza indirgenecek, iş süreçlerinin hızlı, etkin ve daha verimli bir hale gelmesi ile vatandaş ve belediye arasındaki ilişki gelişecek, bilgi teknolojilerinden yararlandırılarak vatandaş, yönetim ve kontrol sürecine dâhil edilecek bu sayede yaratılan farkındalık sonucunda kamu ve kurumlarına karşı olan ön yargı ortadan kaldırılacak, belediyemize olan güven artacaktır.
Çekmeköy’de bulunan ruhsatlı işyerlerinin tüm çözüm ortakları tarafından tanınması sağlanarak ilçe dâhilindeki iş ve ticaret hacmi artacaktır. Ayrıca kayıt dışı ekonomi ile mücadelede de önemli bir rol alarak belediye gelirlerinde artışa vesile olması da beklenmektedir.
Belediyemiz mesleki beceri kazandırmayı, ekonomi ve ticaretin geliştirilmesi konusundaki kapasitesini nitel ve nicel anlamda yükselterek kurumsal gelişmesine olumlu katkıda bulunacak, uygulayacağı bu proje sayesinde proje tecrübesi edinerek diğer Belediyelere, kurum ve kuruluşlara da proje konusunda olumlu örnek oluşturacaktır.
Sevgili komşularım
İstanbul’a 1980 yılında memleketim Ardahan’dan geldiğimde ilk ayak bastığım yer Çekmeköy olmuştu. Yeşili, doğası ve havasıyla İstanbul’un en önemli yerlerinden birisine gelmiş olmam benim için yeni hayaller kurmama da vesile oldu.
Çekmeköy, benim yaşamaya başladığım yıllarda beldeydi. 2009 yılında ilçe olan Çekmeköy’e Alemdağ, Taşdelen ve Ömerli beldeleri katıldı. 2009 yılında yaklaşık 155 bin olan nüfusu bugün 300 binleri buldu.
İlçenin gelişmesi için 15 yılda yapılan çalışmalar, yatırımlar önemli. Ancak aynı oranda da ihtiyaçlar artıyor. 38 yıllık belediyecilik tecrübem bu güzel ilçeye doğru ve sürdürülebilir projeler yapmam için büyük bir şans. 21 mahallemizde yaşayan komşularımın nelere ihtiyaçları var, ne istiyorlar bunların tamamını biliyorum.
40 yıl önce geldiğim Çekmeköy’de yeni bir dönemin başlamasına vesile olan tüm komşularıma şükranlarımı sunuyorum. 45 günlük seçim çalışması sürecimde bana kol kanat geren, destek olan ve bu onurlu göreve gelmeme vesile olan herkese çok teşekkür ediyorum.
Çekmeköy’de çocuklarımıza, gençlerimize, yaşlılarımıza, emeklilerimize, esnafımıza, çalışanlarımıza kısaca bu ilçede yaşayan herkese eşit mesafede olacağım. Arkadaşlarımla birlikte daha iyi, daha sürdürülebilir bir Çekmeköy yaratacağımızdan kimsenin kuşkusu olmasın.
Belediyemizde çalışan 1508 personelimizle birlikte omuz omuza, dayanışma içerisinde halkımıza hizmet edeceğiz. Güler yüzlü Çekmeköy için el ele vermeliyiz. Çalışma arkadaşlarımda bu heyecanı gördüm. Yeter ki bir olalım, birlikte olalım.
Çekmeköy; daha fazla yatırım, daha fazla sanat, daha fazla kültürle adından söz ettirecek. Tüm komşularımın yüzlerinden gülümseme eksik olmayacak. Çekmeköy’de yatağa hiçbir çocuğumuz aç girmeyecek. Herkesin “ÇERKEZ BAŞKANI” olacağım. Sözüm söz…
Orhan ÇERKEZ
Çekmeköy Belediye Başkanı
1962 yılında Ardahan'da dünyaya gelen Orhan Çerkez, 1980 yılından bu yana Çekmeköy'de ikamet etmektedir. Evli ve iki çocuk babasıdır.
Orhan Çerkez, lisans eğitimini Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü'nde tamamlamıştır. Çerkez, İstanbul Medeniyet Üniversitesi Kamu Yönetimi ve Şehircilik Bölümü'nde de yüksek lisans yapmıştır.
1985 yılında Kadıköy Belediyesi Zabıta Müdürlüğü'nde devlet memuru olarak göreve başlayan ve bu birimde yöneticilikte yapan Çerkez; 2009’da yürürlüğe giren kanunla birlikte, tecrübe ve birikimleriyle halka hizmet için ilçe statüsü kazanan Ataşehir Belediyesi’nde göreve başladı.
Ataşehir Belediyesi'nde 2009 ‘da sırasıyla; İdari İşler Amiri ve Ulaşım Hizmetleri Müdürü olarak görev yapan Çerkez, 2016 yılından 2023 yılına kadar ise Ataşehir Belediye Başkan Yardımcılığı görevini üstlenerek sosyal demokrat belediyecilik kültürüyle vatandaşlara hizmet etti.
38 yıllık belediyecilik tecrübesiyle kazandığı deneyimlerin yanı sıra; kamu yararını gözeten birçok vakıf, federasyon, sivil toplum kuruluşu ve dernekte aktif görev alan, 31 Mart 2024’te yapılan Mahalli İdareler Seçimlerinde ipi göğüsleyen Orhan Çerkez, bu birikimi şimdi Çekmeköy ve Çekmeköylüler için yapacağı projelerle hayata geçirecek.