Proje Başlangıç Tarihi : 2021
Proje Finansmanı : Öz kaynak
Ortaklar : Mahalle Afet Gönüllüleri
Bu projenin amacı Ömerli Mahallesinde, Arama ve Kurtarma Müdahale Birimi ve Eğitim Sahası kurularak afet bilinci oluşturmak amacıyla okullarda, sitelerde, mahallelerde, bireyler için 1 kur eğitimi olarak temel afet bilinci eğitimi vermek ve 2. Kur eğitimi olaraktan temel arama kurtarma eğitimi vermektir.
Sitelerde ve 21 Mahallede en az 10’ar kişilik afet gönüllüsü ekipleri oluşturulup, buralara gerekli olan arama ve kurtarma malzemelerini tedarik ederek kullanımlarını öğretmek ve afet olduğunda ilk dakikalar içinde müdahale etmelerini sağlamak.
Sağlam Birey, Engelli Birey, Veli ve Refakatçileri İçin Deprem Anında Davranış Şekli ve Bilgi Kartları Hakkında Bilinçlendirme Eğitimi
1-Vatandaşlarımızı bilinçlendirme kapsamında sağlıklı bireyler ve engelli bireyler için deprem anında pratik bilgiler ve bilgi kartları bilinçlendirme eğitimi verilmesi gereklidir.
2-Bu eğitimler engelli bireyler için ayrı, sağlıklı bireyler için ayrı değerlendirilecektir.
3-Sağlıklı bireyler için, ilçemizde yaşayan vatandaşlarımızdan talep gelmesi durumunda 10’ar kişilik gruplar halinde eğitim verilecektir. (site vs.)
4-Engelli bireylerde, gelemeyecek durumda olanlar için 2 eğitmen ile birlikte, yaşadıkları alanlarda eğitim verilecektir.
5-Eğitim dokümanı bireyler için ayrı olarak hazırlanıp, cırtcırtlı dergi şeklinde düzenlenecektir.
6-Eğitim dokümanları belediyenin sitesinde, sosyal medyadan dergi linki olarak vatandaş ile paylaşılacaktır.
AFET VE ACİL DURUM ÇANTANIZI HAZIRLAYIN
1-Afet ve acil durum çantası içerisine koyulacak yiyecek, içecek, ilaçlar ve hijyenik malzemelerin son kullanma tarihlerine dikkat edin.
2-Giyecekleri seçerken mevsim özelliklerine dikkate alın.
3-Afet ve acil durum çantası içerisindeki tüm malzemeleri 6 ayda bir kontrol ederek yenileyin.
4-Sel ve su bastığında ıslanması halinde kullanılamaz hale gelecek eşya, evrak ve diğer ihtiyaçları poşetlere koyun.
5-Ailenizle ortak kullanılacağı malzemeleri içeren ve en az 3 günlük hane halkı afet ve acil durum çantası hazırlayın.
Özel İlgi Grupları İçin Afet ve Acil Durum Çantasına İlave Edilecekler;
-Engellilik veya sağlık durumunuzla ilgili yazılı açıklamalar.
-Tıbbi uyarı etiketleriniz.
-Tıbbi ekipman ve yardımcı cihazlar.
-Reçete sahibinin, tedavi için kullandığı ilaçların listesi ve kullanma şekli.
-Acil durum iletişim bilgileri listesi
Sevgili komşularım
İstanbul’a 1980 yılında memleketim Ardahan’dan geldiğimde ilk ayak bastığım yer Çekmeköy olmuştu. Yeşili, doğası ve havasıyla İstanbul’un en önemli yerlerinden birisine gelmiş olmam benim için yeni hayaller kurmama da vesile oldu.
Çekmeköy, benim yaşamaya başladığım yıllarda beldeydi. 2009 yılında ilçe olan Çekmeköy’e Alemdağ, Taşdelen ve Ömerli beldeleri katıldı. 2009 yılında yaklaşık 155 bin olan nüfusu bugün 300 binleri buldu.
İlçenin gelişmesi için 15 yılda yapılan çalışmalar, yatırımlar önemli. Ancak aynı oranda da ihtiyaçlar artıyor. 38 yıllık belediyecilik tecrübem bu güzel ilçeye doğru ve sürdürülebilir projeler yapmam için büyük bir şans. 21 mahallemizde yaşayan komşularımın nelere ihtiyaçları var, ne istiyorlar bunların tamamını biliyorum.
40 yıl önce geldiğim Çekmeköy’de yeni bir dönemin başlamasına vesile olan tüm komşularıma şükranlarımı sunuyorum. 45 günlük seçim çalışması sürecimde bana kol kanat geren, destek olan ve bu onurlu göreve gelmeme vesile olan herkese çok teşekkür ediyorum.
Çekmeköy’de çocuklarımıza, gençlerimize, yaşlılarımıza, emeklilerimize, esnafımıza, çalışanlarımıza kısaca bu ilçede yaşayan herkese eşit mesafede olacağım. Arkadaşlarımla birlikte daha iyi, daha sürdürülebilir bir Çekmeköy yaratacağımızdan kimsenin kuşkusu olmasın.
Belediyemizde çalışan 1508 personelimizle birlikte omuz omuza, dayanışma içerisinde halkımıza hizmet edeceğiz. Güler yüzlü Çekmeköy için el ele vermeliyiz. Çalışma arkadaşlarımda bu heyecanı gördüm. Yeter ki bir olalım, birlikte olalım.
Çekmeköy; daha fazla yatırım, daha fazla sanat, daha fazla kültürle adından söz ettirecek. Tüm komşularımın yüzlerinden gülümseme eksik olmayacak. Çekmeköy’de yatağa hiçbir çocuğumuz aç girmeyecek. Herkesin “ÇERKEZ BAŞKANI” olacağım. Sözüm söz…
Orhan ÇERKEZ
Çekmeköy Belediye Başkanı
1962 yılında Ardahan'da dünyaya gelen Orhan Çerkez, 1980 yılından bu yana Çekmeköy'de ikamet etmektedir. Evli ve iki çocuk babasıdır.
Orhan Çerkez, lisans eğitimini Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü'nde tamamlamıştır. Çerkez, İstanbul Medeniyet Üniversitesi Kamu Yönetimi ve Şehircilik Bölümü'nde de yüksek lisans yapmıştır.
1985 yılında Kadıköy Belediyesi Zabıta Müdürlüğü'nde devlet memuru olarak göreve başlayan ve bu birimde yöneticilikte yapan Çerkez; 2009’da yürürlüğe giren kanunla birlikte, tecrübe ve birikimleriyle halka hizmet için ilçe statüsü kazanan Ataşehir Belediyesi’nde göreve başladı.
Ataşehir Belediyesi'nde 2009 ‘da sırasıyla; İdari İşler Amiri ve Ulaşım Hizmetleri Müdürü olarak görev yapan Çerkez, 2016 yılından 2023 yılına kadar ise Ataşehir Belediye Başkan Yardımcılığı görevini üstlenerek sosyal demokrat belediyecilik kültürüyle vatandaşlara hizmet etti.
38 yıllık belediyecilik tecrübesiyle kazandığı deneyimlerin yanı sıra; kamu yararını gözeten birçok vakıf, federasyon, sivil toplum kuruluşu ve dernekte aktif görev alan, 31 Mart 2024’te yapılan Mahalli İdareler Seçimlerinde ipi göğüsleyen Orhan Çerkez, bu birikimi şimdi Çekmeköy ve Çekmeköylüler için yapacağı projelerle hayata geçirecek.