T.C.
ÇEKMEKÖY BELEDİYESİ
ULAŞIM HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve Temel İlkeler
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu yönetmeliğin amacı; Çekmeköy Belediye Başkanlığı Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğünün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu yönetmelik, Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü yapısını, teşkilat, müdürlük çalışanlarının görev, yetki ve sorumluluklarını kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu yönetmelik; 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 15 (b) ve 18 (m) maddelerine, 5216 Büyükşehir Belediye Kanunu, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’na ve bu kanunlarda dayanağı bulunan tüm yönetmeliklere dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu yönetmelikte geçen;
a) Bakanlık: Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığını,
b) Başkan: Çekmeköy Belediye Başkanını,
c) Başkanlık: Çekmeköy Belediye Başkanlığı’nı
ç) Birim: Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü şefliklerine bağlı tüm birimleri,
d) İdare: Çekmeköy Belediyesini,
e) Meclis: Çekmeköy Belediye Meclisini,
f) Müdür: Ulaşım Hizmetleri Müdürünü,
g) Müdürlük: Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğünü,
ğ) Şeflik: Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğüne bağlı tüm şeflikleri
h) Yönetmelik: Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliğini,
ifade eder.
Temel İlkeler
MADDE 5 – (1) Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü ve bağlı şefliklerin, Çekmeköy Belediyesi hedef ve ilkeleri doğrultusunda kamu kaynaklarının etkin, etkili ve verimli kullanılması; yerel hizmetlerin dengeli dağılımının temin edilmesi; Çekmeköy Belediyesi tarafından sunulan hizmetlerde kalitenin artırılması ve hemşerilerimize çağdaş yaşamın gereklilikleri doğrultusunda hizmet verilmesi için;
a) Planlı, etkin, verimli çalışmak ve adil, güler yüzlü hizmet üretmek,
b) Şeffaf, hesap verebilir olmak,
c) Bilgi ve teknolojiden azami düzeyde faydalanmak,
ç) Karar ve uygulamada çalışanların katılımını sağlamak,
d) Hizmetlerin temin ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca uygunluk prensibinde hareket etmek,
e) İnsan hak ve özgürlükler çerçevesinde çağdaş ve sosyal belediyecilik, karar alma, uygulama ve hizmette tarafsız olmak,
f) Hizmette; kalite ve vatandaş memnuniyetini sağlamak,
g) Diğer kurum, kuruluş ve sivil toplum örgütleriyle koordinasyon sağlamak,
temel ilkelerini esas alır.
İKİNCİ BÖLÜM
Teşkilat, Teşkilat Yapısı, Yönetim,
Teşkilat yapısı
MADDE 6 – (1) Müdürlük; çalışmalarını aşağıdaki personel yapısıyla yürütülür.
a) Müdür
b) Şefler
c) Memurlar
ç) İşçiler
d) Diğer personeller
(2) Müdürlüğün teşkilat yapısı
a) Ulaşım Hizmetleri Müdürü,
b) İdari İşler Şefliği,
c) Makine İkmal Şefliği,
ç) Ulaşım Planlama ve Trafik Düzenleme Şefliğinden oluşur,
(3) Müdürlüğün organizasyon yapısı içerisinde Ulaşım Hizmetleri Müdürüne bağlı olarak yeterli sayıda şef, memur, sözleşmeli personel, daimi işçi ve sürekli işçi ile yardımcı personel görev yapar.
(4) Müdürlüklerin organizasyon şemalarındaki yatay ve dikey hiyerarşik yapılanma; müdürün teklifi, ilgili başkan yardımcısının uygun görüşü ve Belediye Başkanının onayıyla oluşur ve yürürlüğe girer.
(5) Belediye Başkanı organizasyon yapısını re ’sen değiştirmeye yetkilidir.
Teşkilat şeması
MADDE 6 – (1) Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü teşkilat şeması aşağıda düzenlenmiştir;
Yönetim
MADDE 7 – (1) Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü, üst yönetici olarak belediye başkanına ve belediye başkanının görevlendirdiği ve yetki verdiği başkan yardımcısına bağlı olarak çalışır. (2) Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğünde sunulan hizmetler; bu yönetmelik hükümleri çerçevesinde, müdürlük ile müdürlüğü bağlı birimler tarafından düzenlenir ve yürütülür.
ÜÇÜNÇÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluklar
Müdürlüğün görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 8 – (1) Müdürlüğün görevleri şunlardır:
a) Belediyenin ihtiyacına cevap verecek şekilde tüm binek araç, otobüs, minibüs, midibüs, kamyonet, sepetli araç, kaldır götür, çift kabinli araç, pikap, kamyon vb. hizmet araçların 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamında ihale dosyası hazırlayarak muhtelif hizmet aracı kiralamak ve/veya satın almak,
b) Uhdesinde bulunan tüm araçların sevk ve idaresini gerçekleştirmek,
c) Belediye Başkanlığının malı olan tüm motorlu araçların (binek otomobil, otobüs, minibüs, kamyon, kamyonet ve iş makinaları vb. ) tamir ve periyodik bakımlarını yapmak,
ç) Belediyemizin diğer birimlerine araç ve şoför tahsis etmek,
d) Resmi kurumlar, vakıf, dernek, spor kulüpleri ve diğer kuruluşların yazılı taleplerini değerlendirmek ve mevzuata uygun şekilde uygun talepleri karşılamak,
e) Kuruma ait araç ve ekipmanın, diğer birimlerden gelen talepler doğrultusunda sevk ve idaresini, etkin ve verimli çalıştırılmasını, koordinasyonunu sağlamak,
f) İş Güvenliği Kanunu kapsamında tüm şoför ve operatörlere gerekli eğitimin verilmesini sağlamak ve gerekli önlemleri almak,
g) Kiralanan, kiraya verilen ve protokol yapılan araçların işlemlerini yapmak,
ğ) Belediye birimlerinde kullanılacak akaryakıt (benzin, motorin, fuel oil vb.), madeni yağlar, yedek parça; zorunlu trafik sigortası alımı ve HGS yüklemesi yapılarak ihtiyaçlarının karşılanmasını ve ödemelerini yapılmasını sağlamak,
h) Belediyemiz tüm etkinliklerine masa, çadır, sandalye taşıma ve düzen alma işlerinde ilgili müdürlüğe araç desteği sağlamak,
ı) Gelen talepler üzerine vatandaşlarımızın cenaze, merasim ve asker uğurlama Programlarına araç temin etmek; masa, sandalye, çadır nakliye ve kurulum işlerini yapmak üzere ilgili müdürlüğe araç temin etmek,
i) Araçların bakım onarım ve yakıt ikmali gibi ihtiyaçlarını müdürlük bünyesinde karşılama üzere kaporta, boyahane, kaynakhane, yıkama ve yağlama, lastik hane ve akaryakıt istasyonu gibi bölümleri oluşturmak,
j) Ekonomik ömrünü dolduran motorlu ve motorsuz her türlü aracın terkini için belediye encümenine dosya sunmak, terkin işlemi neticesinde Devlet İhale Kanunu doğrultusunda ihtiyacı olan kamu kurum ve kuruluşları ile belediyelere satmak,
k) Kurulan komisyonca hurda olduğu tespit edilen motorlu ve motorsuz araçların hurda terkini yapmak ve satışı için encümene dosya sunmak,
l) Çekmeköy ilçe sınırları içerisinde UKOME (Ulaşım Koordinasyon Merkezi) ‘nin görev alanına giren trafik ve ulaşım ile ilgili konularda iyileştirici önerilerde bulunmak, projeler üretmek ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) ’ne sunmak,
m) Trafiği düzenleme amacı ile trafik işaret levhaları, ışıklı ve sesli trafik işaretleri, yer işaretlemeleri, hız engelleyici, sirkülasyon, sinyalizasyon konularında ilgili kurumlarla eşgüdümlü çalışmalar yapmak,
n) Toplu ulaşım sistemleri arasında hat planlaması, optimizasyon ve entegrasyonun sağlanması için çalışmalar ve öneriler geliştirerek İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) ve diğer kurumlarla koordinasyonu sağlayarak Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME)’ye kurum görüşü hazırlamak,
o) Toplu ulaşım hizmetlerine ilişkin Belediye Meclisince görüşülmesi gereken konularla ilgili çalışmalar yapmak, gerekli raporları hazırlamak ve gereken konularda talepte bulunmak,
ö) Karayolları Trafik Kanunu gereğince yerine getirilmesi gereken görevleri, ilgili ve yetkili kurumlarla koordineli bir şekilde yürütmek.
p) Müdürlükler tarafından gerçekleştirilen faaliyetlerin öncesi ve sonrasında kurumun internet sayfası, sosyal medya ve kurum içi otomasyon programında duyurulması için Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü ile koordinasyonu sağlamak,
r) İşçi çalıştırılarak yapılan işlerde; 4857 sayılı İş Kanunu, İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetmeliği hükümleri çerçevesinde hareket etmek,
s) Müdürlük uygulamalarından kaynaklanan her türlü anlaşmazlık ve dava süreçlerini Hukuk İşleri Müdürlüğü ile koordinasyon halinde takip etmek. Dava süreçleriyle ilgili olarak belediye başkanına ve bağlı bulunan başkan yardımcısına gerekli bilgi akışını zamanında ve doğru bir şekilde yapmak,
ş) Belediyenin kolektif çalışma gerektiren işlerinde; ilgili birimlerle bilgi ve belge paylaşımında bulunmak,
t) Müdürlükçe yapılan işlemlerin kayıtlarının tutulmasını sağlamak. Gerektiğinde bunların arşivlenmesini, korunmasını ve muhafazasını sağlamak. Yapılan işlemlerin tüm dokümanlarını; Sayıştay denetimi, bakanlık denetimi, belediye meclisi denetimi, başkanlık denetimi ve gerektiğinde idari ya da adli incelemeler için düzenli bir şekilde hazır bulundurmak,
u) Başkanlıkça yayınlanan genelgelere, yönergelere, yazılı ve sözlü talimatlara uygun hareket etmek ve gereklerini yerine getirmek. Çalışma alanına giren ve başkanlık makamınca verilen diğer görevleri mevzuata uygun olarak ifa etmek,
ü) Müdürlüğün görev ve faaliyet alanlarıyla ilgili olarak yürürlüğe giren kanunlar ile Bakanlıklarca yayınlanan yönetmelik, tebliğ ve genelgelere uygun hareket etmek ve gereklerini yerine getirmek,
v) Müdürlüğün görev alanına giren konularla ilgili; kanunları, kararnameleri, yönetmelikleri, genelgeleri, tebliğleri, yargı kararlarını, meclis kararlarını ve ilgili diğer meslek kuruluşlarının mevzuatını ve yayınlarını takip etmek, bu konularda müdürlük personelinin bilgilenmesini ve eğitilmesini sağlamak.
y) Müdürlük uygulamalarıyla ilgili olarak Belediye Meclis Kararı ya da Encümen Kararı gerektiği durumlarda; Belediyenin karar organlarına havale edilmek üzere gerekçeli müzekkere hazırlayarak Başkanlık Makamına sunmak,
z) Müdürlük görevlerinin yasal ve yönetsel şartlara uygun, vatandaş memnuniyetini odak alan şekilde yerine getirmek ve/veya getirilmesini sağlamak.
(2) Müdürlük; yukarıda sayılan görevler ile başkan ve bağlı bulunulan başkan yardımcısı tarafından verilen diğer tüm görevleri, kanunlar çerçevesinde gereken özeni göstererek yerine getirmekten sorumludur.
Müdürün Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 9 – (1) Ulaşım Hizmetleri Müdürünün atanması;
a) Belediye ve Bağlı Kuruluşları İle Mahalli İdare Birlikleri Personelinin Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmelik kapsamında görevde yükselme sınavını kazanan en az lisans eğitimi veren fakültelerin tercihen mühendislik, mimarlık, şehir ve bölge plancısı gibi bölümlerinden mezun; bilgi, beceri ve deneyimi ile müdürlük yapmak için yeterli vasıfları taşıyan, olumlu sicil almış memurlar veya sözleşmeli personeller arasından mevzuata uygun olarak belediye başkan onayı ile atanır,
b) Görevde yükselme sınavının açılmamış olduğu hallerde aynı şartları taşıyan personel arasından belediye başkan onayı ile görevlendirilir.
(2) Müdürün görevleri aşağıdaki gibidir;
a) Müdürlüğü başkanlık makamına karşı temsil etmek ve başkan tarafından verilen görevleri gerçekleştirmek,
b) Müdürlüğün görev ve sorumluluk alanlarına giren konuları başkan ve/veya başkan yardımcısından gelen talimatlar doğrultusunda mevzuat hükümlerine uygun olarak yerine getirmek,
c) Müdürlüğün görev alanına giren konularda personeli ile ilgili olarak gerekli görevlendirmeleri yapmak, müdürlüğün faaliyetlerini etkin, verimli, ekonomik ve nitelikli olarak yerine getirilebilmesi için birim faaliyetlerini programlamak, denetlemek varsa aksaklıkları gidermek,
ç) Harcama yetkilisi olarak, müdürlüğün bütçesini ve performans programlarını hazırlamak,
d) Belediyenin stratejik plan ve performans programındaki ilgili hedeflerini takip etmek,
e) Müdürlüğün faaliyet raporunu hazırlayarak üst yönetime sunmak,
f) Personelin iş dağılımını yapmak, yetki ve sorumlulukları tespit etmek, çalışma prensiplerini belirlemek, iş akışının aksamadan sürdürülmesini sağlamak,
g) Çalışma verimini artırmak amacıyla, müdürlüğün faaliyet konularıyla ilgili personelin kurum içi ve kurum dışı seminer ve eğitim almalarını sağlamak,
ğ) Müdürlük hizmetlerine ilişkin oluşan satın alma ihtiyaçlarının karşılanmasını sağlamak,
ı) Müdürlük içinde etkin bir kayıt ve dosya sistemi kurmak, yürütmek ve geliştirmek,
i) Müdürlük personelinin, günlük mesaiye geliş ve gidişlerinin, amir tarafından takip edilmesini sağlamak,
j) Personelin performans durumunu izlemek, gerekli değerlendirmeleri yapmak, varsa ceza veya ödül için üst makamlara teklifte bulunmak; personelin izin planlarını yapmak, izinlerin kullanılmasını sağlamak, rapor, doğum, ölüm gibi konular ile personelin özlük işlemlerini takip ve kontrol etmek,
k) Başkanlık makamınca mevzuat hükümlerine uygun verilen diğer görevleri yapmak,
l) Müdürlük personelinin düzenli, uyumlu ve verimli çalışması için işbirliği düzenini oluşturmak,
m) Müdürlük kullanımına tahsis edilen bina, araç, gerek, ekipman, malzeme vb. kaynakların etkin ve verimli kullanımını sağlamak, gerekli bakımlarını planlayarak çalışır durumda olmalarını sağlamak.
(3) Müdürün yetkileri aşağıdaki gibidir:
a) Müdür, görevlerin yerine getirilmesinde personele görev vermek ve başkan yardımcısının onayı ile müdürlük dâhilinde görev yerlerini değiştirmekle yetkilidir.
b) Görevini yerine getirmeyen ve talimatlara uymayan personel hakkında disiplin sürecini başlatmaya yetkilidir.
c) Müdürlüğün sevk ve yönetiminde tam yetkili ve sorumlu kişidir.
ç) Müdür, görev ve yetkileri ile ilgili olarak yürüttüğü faaliyetlerden dolayı belediye başkanına ve başkan yardımcısına karşı sorumludur.
İdari İşler Şefliği
MADDE 10 – (1) İdari İşler Şefinin atanması ve bağlılığı,
a) En az lise tahsili yapmış bilgi, beceri ve deneyimi ile şeflik yapmak için yeterli vasıfları taşıyan, memurlar veya sözleşmeli personeller arasından mevzuata uygun olarak müdürün teklifi ilgili başkan yardımcısının onayı ile atanır veya görevlendirilir.
b) Müdürüne bağlı olarak çalışır ve müdüre karşı sorumludur.
c) Müdürlük bünyesinde yapılan görev dağılımı neticesinde kendilerine verilen görevleri mevzuata uygun olarak yürütür ve yerine getirilmesini sağlar.
ç) Şefliğin altındaki birimleri koordine eder ve denetler.
(2) İdari İşler Şefliğinin görevleri şunlardır:
a) Müdürlükten giden ve Müdürlüğe gelen tüm evrakların kayıtlarını tutmak,
b) Gelen-giden evrak kayıt ve zimmet defterlerini düzenlenmek ve her türlü yazışmaları yapmak ve sonuçlandırılmasını sağlamak,
c) Tüm şeflik ve birimlerin yaptıkları iş ve işlemlere dair raporları toplayarak müdürlüğün genel faaliyet raporunu hazırlamak,
ç) Makine İkmal Şefliği ve teknik birim personeli ile birlikte müdürlük görev alanına giren hususlarda ihale dosyası hazırlamak,
d) Alımı yapılan malzemelerin ayniyat ve faturalarını düzenlemek,
d) Ambara giren ve ambardan çıkan her türlü malzeme ve ekipmanın sistem üzerinden takibini yapmak,
e) Müdürlüğün yetki ve sorumlulukları dâhilinde yapılacak veya yaptırılacak her türlü mal ve hizmet alımlarının yürürlükte olan kanun ve yönetmelikler doğrultusunda kontrol ve denetimi ile muayene ve kabul işlemlerini yapmak, taşınır işlem fişlerini düzenlemek, işlemlerini Taşınır Mal Yönetmeliği hükümlerince takip etmek,
f) Demirbaş kayıtlarını tutmak ve tüm demirbaşları titizlikle korumak,
g) Ayniyat kayıtları ve zimmet senetlerini düzenlemek ve korumak,
ğ) Müdürlükle ilgili yıllık bütçeyi hazırlamak.
j) Müdürlüğün ihtiyacı olan her türlü malzemenin ilgili birimlerden talebini yapmak,
k) Maaş bordrolarının tasnifi, tüm personelin aylık bildirgeleri ve dönem bordrolarının kontrolü ve sosyal Sigortalar Kurumuna verilmesini sağlamak,
l)Tüm büro işlerinin özenle yürütülmesini sağlamak,
m) Personelin tüm özlük işlemlerini gerçekleştirmek,
n) İhalesi yapılan işlerin kontrollük hizmetlerinin yapılarak hak edişlerinin tanzimini yapmak, yaptırmak,
o) İhtiyaç duyulan her türlü malzemenin alımı ve onarımı için avans çekmek,
(3) İdari İşler Şefliği aşağıdaki birimlerden oluşur;
a) İdari İşleri Birimi
b) Mali İşler Birimi
(4) İdari İşleri Biriminin görevleri şunlardır;
a) Müdürlük ile ilgili tüm giden ve gelen evrakların kayıtlarını tutmak
b) Büronun iş ve işlemlerinin usulüne uygun olarak tam ve zamanında yapılmasını sağlamak,
c) Gelen-giden evrak kayıt ve zimmet defterlerini düzenlenmek ve her türlü yazışmaları yapmak ve sonuçlandırılmasını sağlamak,
ç) Tüm şeflik ve birimlerin yaptıkları iş ve işlemlere dair raporları toplayarak müdürlüğün genel faaliyet raporunu hazırlamak,
d) Tüm büro işlerinin özenle yürütülmesini sağlamak,
e) Personelin tüm özlük işlemlerini gerçekleştirmek,
f) Yazışmaları takip etmek, havale edilen evrakların yasal sürelerinin takibini sağlamak ve gerekli tenkitleri yerine getirmek,
g) Personellerin senelik izin işlemlerini yapmak,
ğ) Müdürlükle ilgili yıllık bütçeyi hazırlamak,
h) Puantör aracılığı ile daimi ve geçici işçi personelin çalışmalarını, işe giriş ve çıkışlarını sigorta primleri ilgili tüm yasal dokümanları kontrol edip SGK ’ya aylık bildirilmesini takip eder ve gerçekleştirmek,
ı) Yardımcı hizmetler personelinin görevlerini takip etmek.
(5) Mali İşler Biriminin görevleri şunlardır;
a) Destek Hizmetleri Müdürlüğü ile birlikte ihale dosyası hazırlamak,
b) Alımı yapılan malzemelerin ayniyat ve faturalarını düzenlemek,
c) İhtiyaç duyulan her türlü malzemenin alımı ve onarımı için avans çekmek,
ç) İhalesi yapılan işlerin kontrollük hizmetlerinin yapılarak hak edişlerinin tanzimini yapmak,
d) Belediyenin ihtiyacına cevap verecek şekilde tüm binek araç, otobüs, minibüs, midibüs, kamyonet, sepetli araç, kaldır götür, çift kabinli araç, pikap, iş makineleri, kamyon, kar küreme, asfalt robotu, kombine, vinç vb. hizmet araçların 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamında ihale dosyası hazırlayarak muhtelif hizmet aracı kiralamak,
e)Diğer Müdürlüklerin sel, su baskını vs. afet durumlarında müdahalede kullanacağı pompa, jeneratör vs. gibi makine ve ekipmanlarının alımını yapmak, ilgili müdürlüklere teslim etmek.
f) İhtiyaç duyulduğunda 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamında muhtelif cinste araç satın almak,
g) Müdürlüğün yetki ve sorumlulukları dâhilinde yapılacak veya yaptırılacak her türlü mal ve hizmet alımlarının yürürlükte olan kanun ve yönetmelikler doğrultusunda kontrol ve denetimi ile muayene ve kabul işlemlerini yapmak, taşınır işlem fişlerini düzenlemek, işlemlerini Taşınır Mal Yönetmeliği hükümlerince takip etmek, uygun şekilde depolamasını sağlamak,
ğ) Depoya giren ve çıkan malzemeleri kayıt altına almak,
h) Belirli periyotlar ile ambardaki malzemelerin sayımını yapmak,
ı)Tükenmek üzere olan malzemeler için; minimum seviyede satın alma talebi yapmak/yapılmasını sağlamak. Ayrıca ihtiyaç duyulan malzemelerin belirlenmesi ve satın alma talebi yapmak/yapılmasını sağlamak,
i) Satın alınan demirbaşlardan kullanım süresi dolan veya tamiri - bakımı mümkün olmayanların hurdaya çıkarılarak imhasını sağlamak,
j) Makine İkmal Şefliği ile birlikte kamu ihale mevzuatına uygun olarak Belediyemiz tarafından alınan akaryakıt ve madeni yağları teslim almak,
k) Araçlara akaryakıt vermek, akaryakıt ve madeni yağların sarfiyat takip çizelgelerini düzenlemek.
(6) İdari İşler Birimi, birim sorumlusu yanı sıra yeterli sayıda büro personeli ve yardımcı personelden oluşur.
(7) Mali İşler Birimi, birim sorumlusu yanı sıra Taşınır Kayıt Kontrol Yetkilisi ve yeterli sayıda büro personelinden oluşur.
Makine İkmal Şefliği
MADDE 11 – (1) Makine İkmal Şefinin atanması ve bağlılığı,
a) En az teknik lise veya meslek yüksekokulu mezunu; bilgi, beceri ve deneyimi ile şeflik yapmak için yeterli vasıfları taşıyan, memurlar veya sözleşmeli personeller arasından mevzuata uygun olarak müdürün teklifi ilgili başkan yardımcısının onayı ile atanır veya görevlendirilir.
b) Müdürüne bağlı olarak çalışır ve müdüre karşı sorumludur.
c) Müdürlük bünyesinde yapılan görev dağılımı neticesinde kendilerine verilen görevleri mevzuata uygun olarak yürütür ve yerine getirilmesini sağlar.
d) Şefliğin altındaki birimleri koordine eder ve denetler.
(2) Makine İkmal Şefin yetki ve sorumlulukları şunlardır;
a) Belediye başkanlığının malı olan tüm motorlu araçların (binek otomobil, otobüs, minibüs, kamyon, kamyonet ve iş makinaları vb.) tamir ve periyodik bakımlarını yapmak, makine hırdavat teçhizat ,malzemelerini almak.
b) Belediyemizin demirbaşında olan araçların arızalanması halinde kendi atölyesinde onarım ve bakımlarını yapmak, kendi atölyesinde yaptırılması mümkün olmayanları kamu ihale mevzuatına uygun olarak yaptırmak,
c) Araçların bakım onarım ve yakıt ikmali gibi ihtiyaçlarını müdürlük bünyesinde karşılama üzere kaporta, boyahane, kaynakhane, yıkama ve yağlama, lastik hane ve akaryakıt istasyonu gibi bölümleri oluşturmak,
ç) Belediye genelinde hizmet için gerekli tüm taşıt, iş makinesi ile bunlara ait akaryakıt, yedek parça ve sair malzemelerle madeni yağ ihtiyaç tespitini yapmak ve ihale /satın alma süreçlerini hazırlamak,
d) Ekonomik ömrünü dolduran motorlu ve motorsuz her türlü aracın terkini için belediye encümenine dosya sunmak, terkin işlemi neticesinde Devlet İhale Kanunu doğrultusunda ihtiyacı olan kamu kurum ve kuruluşlar ile belediyelere satmak,
e) Kurulan komisyonca hurda olduğu tespit edilen motorlu ve motorsuz araçların hurda terkini yapmak ve satışı için encümene dosya sunmak,
f) Araç havuzunu yönetmek, uhdesinde bulunan tüm araçların sevk ve idaresini gerçekleştirmek,
g) Belediyemizin diğer birimlerine araç ve şoför tahsis etmek,
ğ) Görev dağılımı yapılarak verilen görevlerin şoförler tarafından yerinde ve zamanında yerine getirilmesini sağlamak,
h) Araçları giriş-çıkışlarında yaptıkları kilometreler ile gittikleri yerleri ve aracın genel durumunu kontrol etmek,
ı) Şehirlerarası yol yapacak araçlara ilişkin tüm karayolları kanununda istenen belgelerin tam ve eksiksiz olduğunun kontrolünü yapmak,
i) Resmi kurumlar, vakıf, dernek, spor kulüpleri ve diğer kuruluşların yazılı taleplerini değerlendirmek ve mevzuata uygun şekilde uygun talepleri karşılamak,
j) Kuruma ait araç ve ekipmanın, diğer birimlerden gelen talepler doğrultusunda sevk ve idaresini, etkin ve verimli çalıştırılmasını, koordinasyonu sağlamak,
k) İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu kapsamında tüm şoför ve operatörlere gerekli eğitimin verilmesini sağlamak ve gerekli tüm tedbirleri almak
l) Tadilleri yapılan araçların ruhsat işlemlerinin yapılmasını sağlamak,
m) Kiralanan, kiraya verilen ve protokol yapılan araçların işlemlerini yapmak,
n) Gelen talepler üzerine vatandaşlarımızın cenaze, merasim ve asker uğurlama programlarına araç temin etmek; masa, sandalye, çadır nakliye taşıma ve kurulum işlerini yapmakla görevli müdürlüğe araç desteği vermek,
o) Belediyemiz tüm etkinliklerine masa ve sandalye taşıma ve düzen alma işlerini gerçekleştirmek üzere ilgili müdürlüğe araç desteği vermek,
ö) Personelin işe geliş-gidişlerini sağlamak amaçlı personel servisleri ile güzergâhlarını belirlemek; servis hizmeti vermek,
p) Belediyemiz araçlarının zorunlu trafik sigortaların, fenni muayenelerini yaptırmak, kazalarda oluşan maddi hasar bedellerini sigorta şirketlerinden tahsil için gerekli prosedürleri yerine getirmek, HGS yükleme ihtiyaçlarını takip etmek,
r) Belediyeye alınan araçların trafik tescil işlemlerini yapmak.
(3) Makine İkmal Şefliği aşağıdaki birimlerden oluşur;
a) Atölye Birimi
b) Araç Sevk ve İdare Birimi
(4) Atölye Birimi, birim sorumlusu yanı sıra asgari olarak aşağıdaki personellerden oluşur;
a) Motor Tamircisi
b) Oto Elektrikçisi
c) Oto Boyacısı
ç) Kaportacı
d) Oto Lastikçisi
(5) Araç Sevk ve İdare Birimi, birim sorumlusu yanı sıra asgari olarak aşağıdaki personellerden oluşur;
a) Baş şoför
b) Şoförler
c) Araç yıkama ve bakım personeli
Ulaşım Planlama ve Trafik Düzenleme Şefliği
MADDE 13 – (1) Ulaşım Planlama ve Trafik Düzenleme Şefi atanması ve bağlılığı,
a) En az meslek yüksekokulu tahsili yapmış (meslek yüksekokullarının harita, ulaştırma, lojistik, makine vb. bölümlerinden mezun tekniker; tercihen lisans eğitimi veren fakültelerin mühendislik, mimarlık, şehir ve bölge plancısı gibi bölümlerinden mezun) bilgi, beceri ve deneyimi ile şeflik yapmak için yeterli vasıfları taşıyan, memurlar veya sözleşmeli personeller arasından mevzuata uygun olarak müdürün teklifi ilgili başkan yardımcısının onayı ile atanır veya görevlendirilir.
b) Müdürüne bağlı olarak çalışır ve müdüre karşı sorumludur.
c) Müdürlük bünyesinde yapılan görev dağılımı neticesinde kendilerine verilen görevleri mevzuata uygun olarak yürütür ve yerine getirilmesini sağlar.
ç) Şeflik uhdesindeki personeli koordine eder ve denetler.
(2) Ulaşım Planlama ve Trafik Düzenleme Biriminin görevleri şunlardır;
a) Çekmeköy ilçe sınırları içerisinde UKOME (Ulaşım Koordinasyon Merkezi) ‘nin görev alanına giren trafik ve ulaşım ile ilgili konularda iyileştirici önerilerde bulunmak, projeler üretmek ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB)’ne sunmak,
b) Ana arter yollardaki problemleri belirleyerek İstanbul Büyükşehir Belediyesindeki ilgili birimlere iletilmesini sağlamak, eşgüdümlü çözüm sürecini takip etmek,
c) Yollarda trafik akışını temin etmek için ilgili birimlerce talep edilen veya ihtiyaç duyulan mahallelerde İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Merkezi kararına uygun olarak trafik levhalarının dikimi ve bakımlarının yapılması için İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile eşgüdümlü faaliyetleri gerçekleştirmek,
ç) UTK onayı alan projelerin gerçekleştirilmesi için ilgili birimlerle koordinasyon sağlamak.
d) Yayalara sunulan hizmetin iyileştirilmesi amacıyla; kent merkezleri ve konut alanlarında bölgenin özelliklerine uygun yaya öncelikli ve engellilerin ulaşımına kolaylık sağlayıcı önlemler geliştirmek, bisiklet yolları, yaya bölgeleri, yaya yolları ve geçitleri konusunda altyapı standartlarını belirlemek; ulaşım projelerinin hazırlanması ve uygulanmasında yaya ulaşılabilirliği ve güvenliğinin sağlanması için gerekli önlemlerin alınması, ilgili plan ve projelerin hazırlanması aşamalarında UKOME ve diğer tüm kamu kurum ve kuruluşları ile işbirliği içinde eşgüdümlü çalışma yapmak,
e) Trafiği düzenleme amacı ile trafik işaret levhaları, ışıklı ve sesli trafik işaretleri, yer işaretlemeleri, hız engelleyici, sirkülasyon, sinyalizasyon konularında ilgili kurumlarla eşgüdümlü çalışmalar yapmak,
f) Açık, kapalı ve katlı otoparklar ile oto alım-satım/teşhir, oto yıkama yerlerinin giriş çıkışlarının ulaşım ve trafik açısından gerekli incelemelerinin yapılması için gerekli kurumlarla irtibatı sağlamak,
g) Belediyenin ulaşım ve trafik sorunlarının giderilmesine yönelik olarak belediye ile büyükşehir belediyesi ve emniyet trafik birimleri arasında koordinasyonu sağlamak,
ğ) Taksi bindirme ve bekleme cepleri yapılacak yerleri belirlemek, giriş- çıkışlarının ulaşım ve trafik açısından gerekli incelemelerini yaparak ilgili birime aktarmak,
h) Ulaşım teknolojisindeki yenilikleri izlemek, teknik analizler yaparak ulaşım hizmetinin geliştirilmesi yönünde çalışmalarda bulunmak,
ı) İstanbul ili ve ilçeleri arasında ulaşım ve toplu taşıma hizmetlerini İstanbul Büyükşehir Belediyesi İETT Genel Müdürlüğü ve ilgili ve yetkili kurumlarla koordineli bir şekilde yürütmek,
i) Belediye sınırları dâhilinde toplu ulaşım sorunları ile ilgili diğer kurum, kuruluş ve kişilerden gelen öneri ve şikâyetleri inceleyerek gerekli işlemlerin yapılması için ilgili kurumlara bilgilendirme yapmak,
j) Toplu ulaşım sistemleri arasında hat planlaması, optimizasyon ve entegrasyonun sağlanması için çalışmalar ve öneriler geliştirerek İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) ve diğer kurumlarla koordinasyonu sağlayarak Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME)’ye kurum görüşü hazırlamak,
k) Toplu ulaşım hizmetlerine ilişkin Belediye Meclisince görüşülmesi gereken konularla ilgili çalışmalar yapmak, gerekli raporları hazırlamak ve gereken konularda talepte bulunmak,
l) Karayolları Trafik Kanunu gereğince yerine getirilmesi gereken görevleri ilgili ve yetkili kurumlarla koordineli bir şekilde yürütmek.
(3) Ulaşım Planlama ve Trafik Düzenleme şefi yanı sıra asgari olarak;
a) Ulaşım planlama görevleri için ulaştırma mühendisi / şehir ve bölge plancısı / harita mühendisi /teknikeri,
b) Trafik düzenleme görevleri için elektrik - elektronik tekniker veya mühendisi; tabela montaj ustası; yol çizgi makine operatörü ve yeteri kadar beden işçisi bulundurur.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çalışma Şekli ve Esasları
Görevin planlanması
MADDE 14 - (1) Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğündeki çalışmalar stratejik planlar, performans hedefleri ve yönetmeliğe uygun yapılacak plan dahilinde yürütülür.
Görevin yürütülmesi
MADDE 15 - (1) Müdürlükteki görevli tüm personel kendilerine verilen görevleri yasa ve yönetmelikler ışığında gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.
(2) Bu yönetmelikte adı geçen görevlilerin ölüm hariç her hangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları durumunda görevleri gereği yanlarında bulunan her türlü dosya, yazı ve belgeler ile zimmeti altında bulunan eşyaları bir çizelgeye bağlı olarak yeni görevliye devir teslimini yapmaları zorunludur. Devir - teslim yapılmadan görevden ayrılma işlemleri yapılmaz.
(3) Çalışanın ölümü halinde, kendisine verilen yazı, belge ve diğer eşyalar birim amirinin hazırlayacağı bir tutanakla yeni görevliye teslim edilir.
Gelen giden evrak işlemleri
MADDE 16 - (1) Başkanlığımız birim içi müdürlükleri dış kurumlardan gelen evraklar görevli personelce otomasyonda kaydı yapılır. Evraklar müdüre havaleye gönderilir. Müdür ve şefler tarafından ilgili bürolara evraklar havale edilir. Havale edilen evraklar gerekli hallerde zimmet defteriyle ilgili personele dağıtım yapılır.
Müdürlükler arası taşıt ve iş makinesi tahsisi
MADDE 17 - (1) Müdürlük tarafından görevin gereği olarak diğer müdürlüklere tahsis edilen, taşıt ve iş makinelerinin sevk ve idaresi tahsis yapılan müdürlük tarafından yürütülür.
(2) Başka müdürlüklere tahsisi yapılan taşıt ve iş makinesi kullanımı esnasında,
a) Kanun ve yönetmeliklere aykırı görevlendirme nedeniyle meydana gelen hukuki sorunlarda b) Şoförü veya operatörü tarafından kanun ve yönetmeliklere aykırı tutum ve davranışlar ile sürücü hatalarından kaynaklanan kaza, hasar ve zarar - ziyan ile idari para cezalarında,
c) Şoför / operatörü tarafından araç / iş makinesi kullanım tekniğine aykırı kullanımdan kaynaklanan hasarlarda,
ç) Üçüncü şahıslara verilen zararlarda, sorumluluk tahsis yapılan müdürlüğe ve sürücüsüne / operatörüne aittir.
(3) Bu husus taşıt / iş makinesi teslim tutanağında imza altına alınır.
Diğer kurum ve kuruluşlarla koordinasyon
MADDE 18 - (1) Müdürlükler arası yazışmalar müdürün imzası ile yürütülür.
(2) Müdürlüğün tüm dış kurum ve kuruşlara düzenlediği yazılar müdürün parafı, başkan yardımcısı veya belediye başkanının imzası ile gönderilir.
Arşivleme ve dosyalama
MADDE 19 - (1) Müdürlük tarafından yapılan tüm yazışmaların birer paraflı nüshası konusuna göre Standart Dosya Planı’na uygun olarak muhafaza edilir.
(2) Müdürlükte üretilen ve müdürlüğe gelen tüm evrak ve belgeler Standart Dosya Planı’na göre sınıflandırılır ve dosyalama yapılır.
(3) İşlemi biten evraklar “Devlet Arşiv Hizmetleri Hakkında Yönetmelik’e uygun olarak arşive kaldırılır.
(4) Arşivdeki evrakların muhafazasından ve istenildiği zaman çıkarılmasından arşiv görevlisi ve ilgili amiri sorumludur.
Müdürlük içi çalışma usulü
MADDE 20 - (1) Müdürlüğe bağlı birimlerde bulunan işlerden ve personel arasındaki işbirliği müdürün sevk ve idaresinde şefler ve birim sorumlularınca sağlanır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Denetim
Denetim ve disiplin hükümleri
MADDE 21 - (1) Müdür tüm personelini her zaman denetleme yetkisine sahiptir.
(2) Müdür 1. Disiplin Amiri olarak disiplin mevzuatı doğrultusunda işlemleri yürütür.
(3) Müdürlükte çalışan tüm personelin izin, rapor, derece ve kademe ilerlemesi, ödüllendirme ve cezalandırma vd. işlemlere ilişkin belgeleri kapsayan gölge dosya tutulur.
ALTINCI BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yönetmelikte hüküm bulunmayan haller
MADDE 22 - (1) İşbu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.
Yürürlük
MADDE 23 - (1) Bu yönetmelik meclisin kabulü tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 24 - (1) Bu yönetmelik hükümlerini Çekmeköy Belediye Başkanı adına Ulaşım Hizmetleri Müdürü yürütür.
Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü İşlemlerinde Kişisel Verilerin İşlenmesine Yönelik
Aydınlatma Metni
Değerli vatandaşlarımız, Çekmeköy Belediyesi olarak kamusal hizmetlerimizi ve yükümlülüklerimizi yerine getirmek, vatandaşlarımıza hizmet vermek, bilgilendirmek, sosyal ve kültürel etkinlikler düzenlemek gibi süreçlerimizde sizlere ait kişisel verileri işleyebilmekteyiz. Kişisel verileriniz 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) kapsamında veri sorumlusu olarak Çekmeköy Belediyesi tarafından işlenmektedir. Kişisel verilerinizi genel ilkelere uygun olarak işlediğimizi ve kişisel verilerin güvenliğini sağlamak üzere gerekli tedbirleri aldığımızı belirtmek isteriz. İşbu aydınlatma metni Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü faaliyetleri kapsamında işlenen kişisel verilerinize ilişkin sizleri bilgilendirmek amacıyla hazırlanmıştır.
Ne Tür Veriler Topluyoruz?
Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü’nün süreçlerinde işlediğimiz kişisel veriler şunlardır;
•Kimlik bilgileriniz (Ad, soyad, unvan, imza, imza sirküleri, doğum tarihi, Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası, kimlik bilgileri),
•İletişim bilgileriniz (Telefon numarası, elektronik posta adresi, adres),
•Hukuki işlem bilgileriniz (Adli makamlarla yazışmalardaki bilgiler, dava dosyasındaki bilgiler),
•Mesleki deneyim bilgilerinizi (Mesleki yeterlilik belgesi, oda kayıt belgesi, diploma, ticaret sicil kaydı, vergi levhası),
•Finansal bilgilerinizi (Teminat mektubu, mali bildirim, bilanço bilgisi, SGK/vergi borcu bilgisi, hesap numarası, banka bilgileri)
•Ceza mahkumiyeti ve güvenlik tedbiri bilgileriniz (Adli sicil kaydı),
•Diğer(Dernek üyeliği, GPS bilgisi, araç plakası, SGK girişi, dilekçe detayı, sözleşmeler, vekaletname)
Bu Verileri Nereden Alıyoruz?
İşlemiş olduğumuz verileri;
•Kurumumuza iletmiş olduğunuz veya yetkilendirdiğiniz kişilerce iletilen dokümanlar ve sözlü bildirimleriniz aracılığıyla otomatik olmayan yollarla,
•Çeşitli dilekçe, sözleşme, form, tutanak aracılığı ile otomatik olmayan yollarla,
•İlgili kamu kurum ve kuruluşlarından otomatik olmayan ve kısmen otomatik yollarla,
•Elektronik posta, telefon gibi araçlarla kısmen otomatik yollarla,
•İnternet adresimiz, sosyal medya hesaplarımız, çağrı merkezimiz, Seri Nokta merkezlerimiz ve bu alanlarda yer alan formlar aracılığıyla otomatik yollarla, elde etmekteyiz. İlgili kişilerin, yakınlarına ve/veya üçüncü kişilere ait kişisel verileri paylaşmaları durumunda bu kişileri bilgilendirdiği ve gerekli hallerde açık rızalarını aldığı kabul edilir.
Bu Verileri İşlemekteki Amaçlarımız Neler ve Hangi Hukuki Şarta Dayanıyoruz?
Kanun kapsamında öngörülen veri işleme şartları şunlardır;
•Açık rızanın varlığı (“m.5/1”, “m.6”)
•Kanunlarda açıkça öngörülmesi (“m.5/2-a”),
•Fiili imkânsızlık nedeniyle rızasını açıklayamayacak durumda bulunan veya rızasına hukuki geçerlilik tanınmayan kişinin kendisinin ya da bir başkasının hayatı veya beden bütünlüğünün korunması için zorunlu olması (“m.5/2-b”)
•Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması (“m.5/2-c”),
•Veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması (“m.5/2-ç”),
•İlgili kişinin kendisi tarafından alenileştirilmiş olması (“m.5/2-d”),
•Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması (“m.5/2-e”),
İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması (“m.5/2-f”).
•Elde ettiğimiz bu verileri şu amaçlarımızı gerçekleştirmek için sizlerden talep etmekteyiz:
Kimlik bilgilerinizi,
•Kimliğinizi tespit etmek, evrak kayıt süreçlerini gerçekleştirmek amacıyla (m.5/2-e, m.5/2-f),
•Müdürlüğümüze ait yönetmelikler, faaliyet kapsamımız, ilgili mevzuat kapsamında yer alan iş ve işlemler ile yetkili kurum ve kuruluşlar ile koordinasyon halinde çalışma iş ve işlemlerimizin yürütülmesi, yerine getirilmesi amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),
•Kurumumuzda yer alan diğer birimler ve yetkili kurumlar ile koordinasyon, ortak süreç yürütülmesi işlemlerinin gerçekleştirilmesi, destek sağlama amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e),
•Müdürlüğümüz yetki alanı dahilinde gerçekleştirilen başvurularda talep doğrultusunda işlemleri yürütmek, ilgili kişiye talebi ve/veya talep sonucu hakkında bilgi vermek, vatandaşlarımızın talepleri ve ihtiyaçları doğrultusunda taşınır veya taşınmaz tahsisi gerçekleştirmek amaçlarıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),
•Tedarikçilerimiz ile ön görüşme, ihale ve sözleşme süreçlerinin yürütülmesi amacıyla (m.5/2-c, m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),
•Yetkili kamu kurum ve kuruluşlara karşı bilgi verme, bildirimde bulunma yükümlülüklerimizi yerine getirmek amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f)
İletişim bilgilerinizi,
•Kimliğinizi tespit etmek, evrak kayıt süreçlerini gerçekleştirmek amacıyla (m.5/2-e, m.5/2-f),
•Müdürlüğümüze ait yönetmelikler, faaliyet kapsamımız, ilgili mevzuat kapsamında yer alan iş ve işlemler ile yetkili kurum ve kuruluşlar ile koordinasyon halinde çalışma iş ve işlemlerimizin yürütülmesi, yerine getirilmesi amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),
•Kurumumuzda yer alan diğer birimler ve yetkili kurumlar ile koordinasyon, ortak süreç yürütülmesi işlemlerinin gerçekleştirilmesi, destek sağlama amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e),
•Müdürlüğümüz yetki alanı dahilinde gerçekleştirilen başvurularda talep doğrultusunda işlemleri yürütmek, ilgili kişiye talebi ve/veya talep sonucu hakkında bilgi vermek amaçlarıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),
•Tedarikçilerimiz ile ön görüşme, ihale ve sözleşme süreçlerinin yürütülmesi amacıyla (m.5/2-c, m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),
•Yetkili kamu kurum ve kuruluşlara karşı bilgi verme, bildirimde bulunma yükümlülüklerimizi yerine getirmek amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f)
Hukuki işlem bilgilerinizi,
•Kurumumuzda yer alan diğer birimler ve yetkili kurumlar ile koordinasyon, ortak süreç yürütülmesi işlemlerinin gerçekleştirilmesi, destek sağlama amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e),
•Yetkili kamu kurum ve kuruluşlara karşı bilgi verme, bildirimde bulunma yükümlülüklerimizi yerine getirmek amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f)
Mesleki deneyim bilgileriniz,
•Evrak kayıt süreçlerini gerçekleştirmek amacıyla (m.5/2-e, m.5/2-f),
•Kurumumuzda yer alan diğer birimler ve yetkili kurumlar ile koordinasyon, ortak süreç yürütülmesi işlemlerinin gerçekleştirilmesi, destek sağlama amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e),
•Tedarikçilerimiz ile ihale ve sözleşme süreçlerinin yürütülmesi amacıyla (m.5/2-c, m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),
•Yetkili kamu kurum ve kuruluşlara karşı bilgi verme, bildirimde bulunma yükümlülüklerimizi yerine getirmek amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f)
Finansal bilgilerinizi,
•Kurumumuzda yer alan diğer birimler ve yetkili kurumlar ile koordinasyon, ortak süreç yürütülmesi işlemlerinin gerçekleştirilmesi, destek sağlama amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e),
•Tedarikçilerimiz ile ihale ve sözleşme süreçlerinin yürütülmesi amacıyla (m.5/2-c, m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),
•Yetkili kamu kurum ve kuruluşlara karşı bilgi verme, bildirimde bulunma yükümlülüklerimizi yerine getirmek amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f)
Ceza mahkumiyeti ve güvenlik tedbirleri bilgilerinizi,
•Müdürlüğümüze ait yönetmelikler, faaliyet kapsamımız, ilgili mevzuat kapsamında yer alan iş ve işlemler ile yetkili kurum ve kuruluşlar ile koordinasyon halinde çalışma iş ve işlemlerimizin yürütülmesi, yerine getirilmesi amacıyla (m.6/3),
•Tedarikçilerimiz ile ihale ve sözleşme süreçlerinin yürütülmesi amacıyla (m.6/3),
•Yetkili kamu kurum ve kuruluşlara karşı bilgi verme, bildirimde bulunma yükümlülüklerimizi yerine getirmek amacıyla (m.6/3)
Diğer bilgilerinizi,
•Müdürlüğümüze ait yönetmelikler, faaliyet kapsamımız, ilgili mevzuat kapsamında yer alan iş ve işlemler ile yetkili kurum ve kuruluşlar ile koordinasyon halinde çalışma iş ve işlemlerimizin yürütülmesi, yerine getirilmesi amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),
•Vatandaşlarımızın talepleri ve ihtiyaçları doğrultusunda taşınmaz tahsislerini kayıt altına almak amacıyla (m.6),
•Vatandaşlarımızın talepleri ve ihtiyaçları doğrultusunda tahsis edilen taşınırları takip edebilmek amacıyla (m.5/2-e, m.5/2-f),
•Tedarikçilerimiz ile ihale ve sözleşme süreçlerinin yürütülmesi amacıyla (m.5/2-c, m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f),
•Yetkili kamu kurum ve kuruluşlara karşı bilgi verme, bildirimde bulunma yükümlülüklerimizi yerine getirmek amacıyla (m.5/2-ç, m.5/2-e, m.5/2-f)
•işlemekteyiz. Bu verileri işlerken dayandığımız veri işleme şartları parantez içerisinde belirtilmiştir.
Verileri Kimlerle Paylaşıyoruz?
İşlemiş olduğumuz kişisel verileri
•İlgili yasal yükümlülüklerin yerine getirilmesi, bildirim gerçekleştirilmesi amacıyla görevli ve yetkili kamu kurum ve kuruluşlarına,
•Yasal süreçlerin takip edilmesi ve/veya yürütülmesi amacıyla hizmet alınan tedarikçilerimize, yetkili kurum ve kuruluşlara,
•İş süreçlerinin yürütülmesi, takibi, denetimi, iş süreçlerinin yürütülmesi kapsamında bilgi almak amaçlarıyla hizmet alınan tedarikçilerimize, yetkili kurum ve kuruluşlara,
•İlgili kişi talebine ilişkin iş süreçlerinin yürütülmesi, işlemlerin gerçekleştirilmesi amacıyla yetkili kurum ve kuruluşlara
•aktarabilmekteyiz. Belirtilen üçüncü kişiler dışında kişisel verilerini ilgisiz ve yetkisiz üçüncü kişilerle paylaşmamaktayız.
Kişisel Verilerin Saklanması ve İmha Edilmesi
Kişisel verileriniz işlenmesi amacı doğrultusunda, işleme amacıyla bağlantılı ve ölçülü bir şekilde genel ilkelere uygun olarak işlenmekte ve saklanmaktadır. Kişisel verilerin güvenliği için Kanun kapsamında öngörülen her türlü teknik ve idari tedbir almaktayız. Kişisel verilerinizi işleme amacı ve sebebi, ilgili mevzuatın gerektirdiği süre ve hukuki yükümlülüklerimiz gibi unsurları gözeterek saklamaktayız.
Kanun Kapsamındaki Haklarınız Nelerdir ?
İlgili kişiler, kurumumuza başvuruda bulunarak;
•Kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme,
•Kişisel veri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
•Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
•Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
•Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
•Kanun ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
•İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
•Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme
Haklarına sahiptir. Haklarınıza ilişkin taleplerinizi https://www.cekmekoy.bel.tr/sayfa/kvkk-basvuru-formu adresinde yer alan formu kullanarak iletebilirsiniz. Talepleriz en kısa sürede ve nihayetinde en geç otuz (30) gün içerisinde ücretsiz olarak değerlendirilip karara bağlanacaktır. Değerlendirme ve karar verme işleminin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi durumunda Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenen tarifedeki ücret esas alınacaktır.
İnternet Sitesi: https://www.cekmekoy.bel.tr/
Telefon Numarası: 0 216 600 06 00
E-Posta Adresi: info@cekmekoy.bel.tr
Adres: Merkez Mahallesi Piri Reis Caddesi No:5 Çekmeköy/İstanbul
Sevgili komşularım
İstanbul’a 1980 yılında memleketim Ardahan’dan geldiğimde ilk ayak bastığım yer Çekmeköy olmuştu. Yeşili, doğası ve havasıyla İstanbul’un en önemli yerlerinden birisine gelmiş olmam benim için yeni hayaller kurmama da vesile oldu.
Çekmeköy, benim yaşamaya başladığım yıllarda beldeydi. 2009 yılında ilçe olan Çekmeköy’e Alemdağ, Taşdelen ve Ömerli beldeleri katıldı. 2009 yılında yaklaşık 155 bin olan nüfusu bugün 300 binleri buldu.
İlçenin gelişmesi için 15 yılda yapılan çalışmalar, yatırımlar önemli. Ancak aynı oranda da ihtiyaçlar artıyor. 38 yıllık belediyecilik tecrübem bu güzel ilçeye doğru ve sürdürülebilir projeler yapmam için büyük bir şans. 21 mahallemizde yaşayan komşularımın nelere ihtiyaçları var, ne istiyorlar bunların tamamını biliyorum.
40 yıl önce geldiğim Çekmeköy’de yeni bir dönemin başlamasına vesile olan tüm komşularıma şükranlarımı sunuyorum. 45 günlük seçim çalışması sürecimde bana kol kanat geren, destek olan ve bu onurlu göreve gelmeme vesile olan herkese çok teşekkür ediyorum.
Çekmeköy’de çocuklarımıza, gençlerimize, yaşlılarımıza, emeklilerimize, esnafımıza, çalışanlarımıza kısaca bu ilçede yaşayan herkese eşit mesafede olacağım. Arkadaşlarımla birlikte daha iyi, daha sürdürülebilir bir Çekmeköy yaratacağımızdan kimsenin kuşkusu olmasın.
Belediyemizde çalışan 1508 personelimizle birlikte omuz omuza, dayanışma içerisinde halkımıza hizmet edeceğiz. Güler yüzlü Çekmeköy için el ele vermeliyiz. Çalışma arkadaşlarımda bu heyecanı gördüm. Yeter ki bir olalım, birlikte olalım.
Çekmeköy; daha fazla yatırım, daha fazla sanat, daha fazla kültürle adından söz ettirecek. Tüm komşularımın yüzlerinden gülümseme eksik olmayacak. Çekmeköy’de yatağa hiçbir çocuğumuz aç girmeyecek. Herkesin “ÇERKEZ BAŞKANI” olacağım. Sözüm söz…
Orhan ÇERKEZ
Çekmeköy Belediye Başkanı
1962 yılında Ardahan'da dünyaya gelen Orhan Çerkez, 1980 yılından bu yana Çekmeköy'de ikamet etmektedir. Evli ve iki çocuk babasıdır.
Orhan Çerkez, lisans eğitimini Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü'nde tamamlamıştır. Çerkez, İstanbul Medeniyet Üniversitesi Kamu Yönetimi ve Şehircilik Bölümü'nde de yüksek lisans yapmıştır.
1985 yılında Kadıköy Belediyesi Zabıta Müdürlüğü'nde devlet memuru olarak göreve başlayan ve bu birimde yöneticilikte yapan Çerkez; 2009’da yürürlüğe giren kanunla birlikte, tecrübe ve birikimleriyle halka hizmet için ilçe statüsü kazanan Ataşehir Belediyesi’nde göreve başladı.
Ataşehir Belediyesi'nde 2009 ‘da sırasıyla; İdari İşler Amiri ve Ulaşım Hizmetleri Müdürü olarak görev yapan Çerkez, 2016 yılından 2023 yılına kadar ise Ataşehir Belediye Başkan Yardımcılığı görevini üstlenerek sosyal demokrat belediyecilik kültürüyle vatandaşlara hizmet etti.
38 yıllık belediyecilik tecrübesiyle kazandığı deneyimlerin yanı sıra; kamu yararını gözeten birçok vakıf, federasyon, sivil toplum kuruluşu ve dernekte aktif görev alan, 31 Mart 2024’te yapılan Mahalli İdareler Seçimlerinde ipi göğüsleyen Orhan Çerkez, bu birikimi şimdi Çekmeköy ve Çekmeköylüler için yapacağı projelerle hayata geçirecek.