
.jpg)
ÇEKMEKÖY BELEDİYESİ
BİLGİ İŞLEM MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar
Amaç ve kapsam
MADDE 1 - (1) Bu yönetmeliğin amacı; Çekmeköy sakinlerin hayatını kolaylaştırmak için en verimli şekilde yapılandırmak, güvenli ve sorunsuz çalışmasını sağlamak, hukukî statüsünü, görevi, yetki, çalışma usul ve esaslarını belirleyerek, hizmetlerin daha etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesini sağlamaktır.
(2) Bu Yönetmelik; Çekmeköy Belediye Başkanlığı Bilgi İşlem Müdürlüğü’nün, Çekmeköy Belediyesi birimlerinin daha etkili ve verimli çalışmaları için ihtiyaç duyulan donanımların teminini ve yazılımları standart yöntemler üzerinden servis tabanlı mimari ve web tabanlı teknolojiler kullanarak üretmek veya ihtiyaçlar doğrultusunda en uygun programların teminini sağlamak amacıyla organizasyonun ve kuruluşunun işleyiş şartlarına dâhil esas ve usulleri kapsar.
Dayanak
MADDE 2 -
(1) Bu Yönetmelik Çekmeköy Belediyesi tarafından Bilgi İşlem Müdürlüğünün kullanma yetkisi verilmiş her kullanıcıyı kapsar
(2) Bu Yönetmelik 6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu,
5393 Sayılı Belediye Kanunu,
5216 Büyükşehir Belediyesi Kanunu,
5070 Elektronik İmza Kanunu,
5809 Elektronik Haberleşme Kanunu,
4982 Bilgi Edinme Hakkı Kanunu,
5237 Sayılı Türk Ceza Kanunu (132,133,134,135,136,137,138,139,140,243,244,246 Numaralı Maddeler),
4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu,
5018 Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu,
5651 Sayılı İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Yönetmelik, 01.11.2007/26687 İnternet Toplu Kullanım Sağlayıcıları Hakkında Yönetmelik, 30.01.2007/26716 İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesine Dair Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik, 20.07.2008/26942 Elektronik Haberleşme Güvenliği Yönetmeliği, 19.01.2013/28533 Sayılı Elektronik Tebligat Yönetmeliği, 25.08.2011/25036 Sayılı Kayıtlı Elektronik Posta Sistemine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik, 28.12.2016 5163 Sayılı Taşınır Mal Yönetmeliği,
2019/12 Cumhurbaşkanlığı Bilgi ve İletişim Güvenliği Tedbirleri Genelgesi
1998/10 Lisanslı Bilgisayar Kullanılması Hakkında Başbakanlık Genelgesi, 2018/16 Elektronik Belge Standartları Hakkında Başbakanlık Genelgesi, 2008/17 Lisanslı Yazılım Kullanılması Hakkında Başbakanlık Genelgesi, 2009/4 Kamu Bilgi Sistemlerinde Birlikte Çalışabilirlik Esasları Hakkında Başbakanlık Genelgesine dayanır
Tanımlar
MADDE 3 - (l) Bu Yönetmelikte ifade edilen,
a) Başkan: Çekmeköy Belediye Başkanını,
b) Belediye: Çekmeköy Belediyesini,
c) Belediye Meclisi: Çekmeköy Belediye Meclisini,
ç) Başkan Yardımcısı: Çekmeköy Belediye Başkan Yardımcısını,
d) Çalışan Personel: Bilgi İşlem Müdürlüğü bünyesinde görevli tüm memur, işçi, sözleşmeli personel ve diğer personeli,
e) İlçe Belediyesi: Çekmeköy İlçe Belediyesini,
f) Müdürlük: Bilgi İşlem Müdürlüğünü,
g) Müdür: Bilgi İşlem Müdürünü,
h) Şef: Bilgi İşlem Müdürlüğü Şefini,
ı) Personel: Bilgi İşlem Müdürlüğünde hizmet veren tüm teknik, idari ve işçi çalışanları ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş,Teşkikat ve Bağlılık
Kuruluş
MADDE 4 - (1) Bilgi İşlem Müdürlüğü, 5393 sayılı Belediye Kanununun 48 inci maddesi “Belediye ve Bağlı Kuruluşları İle Mahalle İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik” hükümlerine dayanarak, 04.06.2009 tarih ve 2009/32 sayılı Meclis Kararı gereğince kurulmuştur.
Teşkilat Yapısı
MADDE 5 - (1) Bilgi İşlem Müdürlüğünün personel yapısı aşağıda belirtilen şekildedir;
a) Müdür
b) İdari İşler Şefi ve Personeli
c) Sistem Şefi ve Personeli
d) Saha Destek Şefi ve Personeli, Yazıcı Destek Personeli
e) Yazılım-Otomasyon Şefi ve Personeli
(2) Bilgi İşlem Müdürlüğünün teşkilat yapısı aşağıda belirtilen kendine bağlı alt birimlerden oluşur;
a) İdari İşler Birimi
b) Sistem Birimi
c) Saha Destek Birimi
d) Yazılım - Otomasyon Birimi
(3) Müdürlük içi ve diğer müdürlüklerle koordinasyon yapısı aşağıdaki gibidir.
a. Birim Halkla İlişkiler Sorumlusu,
b. Birim KYS Sorumlusu,
c. Birim Mutemedi,
d. Birim Taşınır Sorumlusu,
d. EBYS Sorumlusu,
e. Gerçekleştirme Görevlisi,
f. İş Sağlığı ve Güvenliği Sorumlusu,
g. Stratejik Plan ve Süreç Sorumlusu.
(4) Personel görev unvanlarına ilişkin görev yetki ve sorumluluklar ile personelin eğitim, deneyim, kadro, öğrenim ve beceri gibi niteliklerine görev tanımlarında yer verilmiştir. Bilgi İşlem Müdürlüğünde görev yapan personellerin (sorumlu, memur, büro personeli, yardımcı personel,vd.) belirlenmiş/belirlenecek görev ve sorumluluk alanları organizasyon şemasında gösterilir.
Bağlılık
MADDE 6 - (1) Bilgi İşlem Müdürlüğü, Belediye Başkanına veya görevlendireceği Başkan Yardımcısına bağlıdır. Başkan, bu görevi bizzat ya da görevlendireceği kişi eliyle yürütür.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluk
Müdürlüğün görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 7 - (1) Müdürlüğün görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır;
a) İç ve dış müdürlükler ile diğer ilgili kurumlar arasında network bağlantılarını kurarak veri iletişimini ve bilgi alışverişini sağlamak.
b) Müdürlükler arası iletişim ve veri alışverişini sağlamak üzere intranet ve iç haberleşme sistemi oluşturmak.
c) Belediye birimlerinin donanım ihtiyaçlarının belirlenmesini, temin edilmesini, kurulmasını ve devreye alınmasını sağlamak, bunlarla ilgili teknik destekte bulunur.
ç) Belediyedeki Bilgisayarlar (PC), sunucular, yazıcı, çevre birimleri, network cihazları vb. donanımların bakım ve tamirlerini yapmak veya yaptırmak.
d) Sistemin teknolojik gelişmeler doğrultusunda büyümesini sağlamak.
e) Gelecekteki ihtiyaçları analiz etmek ve teminini sağlamak.
f) Sistemlerin sürekliliğini sağlamak üzere, gerekli güvenlik tedbirlerini almak , uygulamak ve uygulatmak.
g) Sistemi sürekli faal halde tutmak için diğer çevresel destek birimlerin uyumluluğunu sağlamak.
ğ) Veri güvenliğini sağlamak ve uygulamak, mevcut verilerin yedeğini düzenli bir şekilde alarak güvenli bir ortamda saklamak.
h) Belediyede hizmet binalarındaki personele ve vatandaşa sunulan internet hizmetinin log kayıtlarının tutulmasını ilgili kanun ve yönetmeliklere uygun olarak gerçekleştirir.
i)Belediyecilik hizmetlerini mevzuatın izin verdiği ölçüde internet ortamına taşımak ve vatandaşa dönük hizmetleri internet üzerinden sunmak üzere e-belediye sistemini hizmet devamlılığını sağlamak.
j) Belediye birimlerinin ihtiyaçları ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda Belediye Otomasyon Sistemi, Haritacılık/CBS (Coğrafi Bilgi Sistemleri) ve diğer yazılımların alımını, kurulumunu, sorunsuz şekilde çalışmasını temin etmek, yazılım firmalarıyla bakım ve güncelleme sözleşmelerini yapmak, birimlerin istekleri doğrultusunda yeni modül ilavelerinin ve değişiklerin yapılmasını sağlamak.
k) Belediyede kullanılan yazılımların birbirleriyle ve KPS (Kimlik Paylaşım Sistemi), UAVT (Ulusal Adres Veri Tabanı), TAKBİS (Tapu Kadastro Bilgi Sistemi) gibi dış sistemlerle entegrasyonunu ve veri paylaşımını sağlamak.
l) Belediye birimlerinin ihtiyaçları doğrultusunda yeni yazılım lisanslarının temin edilmesini ve süreli lisanslar için lisans yenilemelerinin yapılmasını sağlamak.
m) Yazılımları kullanacak olan personellerin kullanıcı tanımlarının yapılmasını, yetkilerinin verilmesini ve bilgisayarlarına kurulumlarının yapılmasını sağlamak.
n) Kullanılan yazılımlarla ilgili toplu veya yerinde eğitimler vermek veya verilmesini sağlamak.
o) Kurumsal elektronik posta (e-mail) sisteminin kurulmasını, e-posta hesaplarının açılmasını, bakımını, düzenli çalışmasını ve yönetimini sağlamak.
p) Yazıcı ve Yazıcı sarf malzemelerinin temini ve bakımını sağlamak.
r) Güvenlik kameralarının kurulum, bakım ve düzenli çalışmasını sağlamak.
s) Ses ve görüntü sistemlerinin kurulum, bakım ve düzenli çalışmasını sağlamak.
ş) Personel Devam Kontrol Sistemlerinin kurulumu ve bakımı, UPS Cihazları Alımı, XRAY Çanta ve Paket kontrol sistemlerinin kurulumu, bakımı ve düzenli bakımını yapmak veya yaptırmak.
t) Fiziksel ve sanal sunucuların kurulumunu, bakımını ve düzenli çalışmasını sağlamak.
u) Veri depolama sistemleri, Fiziksel ve sanal sunucuların günlük, haftalık ve aylık olmak üzere felaket kurtarma merkezi ve tape ünitelerine yedeklemesini yapmak.
ü) KVK Kanuna uyum sürecini koordine eder. Kişisel verileri sızmasını engellemek için teknolojik önlemler almak.
v) Bilgi Güveliği çerçevesinde; Kişisel verilerin işlenmesinde başta özel hayatın gizliliği olmak üzere kişilerin temel hak ve özgürlüklerini korumak ve kişisel verileri işleyen gerçek ve tüzel kişilerin yükümlülükleri ile uyacakları usul ve esasları düzenler. Bilgi Güveliği çerçevesinde; bilgi varlıkları ve bu varlıklara yönelik tehditleri belirler, bilgi güvenliği ihlallerini kurulda değerlendirmek üzere BGYS kuruluna sunar.
y) İp Telefon Santralı kurulum, bakım ve düzenli çalışmasını sağlamak
z) İnternet Hatları, PRI ve PSTN Hatları, MPLS Hatları yeni abonelikleri ve devamlılıklarını sağlamak.
Müdürün görevleri
MADDE 8 - (1) Müdürün görevleri aşağıda sıralanmıştır;
a) Müdürlüğün yönetiminde tam yetkili ve sorumlu kişidir.
b) Bu Yönetmelikle Bilgi İşlem Müdürlüğüne verilen görevleri mevzuata uygun olarak yapar ve yaptırır.
c) Harcama talimatlarının bütçe ilke ve esaslarına, kanun, tüzük ve yönetmelikler ile diğer mevzuata uygun olmasından, ödeneklerin etkili, ekonomik ve verimli kullanılmasından ve 5018 sayılı Kanun çerçevesinde yapması gereken diğer işlemlerden sorumludur
ç) Çalışmaları yazılı ve sözlü emirlerle yürütür.
d) Müdürlüğün sevk, idare ve disiplininden sorumludur.
e) Personel arasında görev dağılımı yapmak.
f) Müdürlükte çalışan personelin birinci sicil amiri olup, memur, işçi ve sözleşmeli personelin başarı ve performans değerlendirmesini yapmak.
g) Müdürlüğün bu yönetmelikte yer alan hizmetlerinin zamanında, verimli ve düzenli bir şekilde Kanun ve Yönetmelikler uyarınca yerine getirilmesini sağlamak.
ğ) Müdürlük ile diğer Müdürlükler ve ilgili birimler arasında koordinasyonu sağlamak.
h) Müdürlüğün işlevlerine ilişkin görevlerin, Başkanlık Makamınca uygun görülen programlar gereğince yürütülmesi için karar vermek, tedbirler almak ve uygulatmak.
ı) Müdürlüğün işlevlerinin yürütülmesinde ihtiyaç duyulan yeni tedbirlerin ve yetkilerin alınması için Başkanlık Makamına önerilerde bulunmak.
i) Müdürlük ile ilgili yazışmalarda Birinci Derece imza yetkilisidir.
j) Müdürlüğün Harcama Yetkilisidir.
k) Müdürlüğe bağlı çalışanları denetlemek ve karşılaştığı aksaklıkları gidermek.
l) Müdürlüğünün faaliyet alanına giren konularda ilgili kişi, birim ve kuruluşlarla haberleşmek.
m) Belediye Mevzuatı, göreviyle ilgili diğer mevzuat ve bu yönetmelik ile kendisine verilen görevlerinin gereği gibi yerine getirilmesinden, yetkilerin zamanında ve gereğince kullanılmasından, bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısına karşı sorumludur.
n) Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi Kuruluna başkanlık eder.
o) Kişisel Verileri Koruma Kurulunu koordine eder.
ö) Üst yönetici ve Başkan yardımcısı tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.
p) Kalite, çevre ve iş sağlığı güvenliği, müşteri memnuniyeti ve şikâyet yönetim sistemi ile bilgi güvenliği yönetim sisteminin politika ve hedeflerine uygun sistem gereklerine, yasal ve müşteri şartlarına, risk analiz ve değerlendirmesi sonucu oluşturulan faaliyet planlarının uygulanmasını, geliştirilmesini ve faaliyetlerin yürütülmesini sağlamak için; bilgi akışını sağlamak, eğitimlere katılmak, doküman ve kayıtları güncel tutmak, düzeltici ve önleyici faaliyetleri gerçekleştirir, sürekli iyileştirme çalışmalarına katılır.
Müdürün yetkileri
MADDE 9 - (1) Müdürün yetkileri şunlardır;
a) Müdürlüğün işlevlerine ilişkin görevlerin, Başkanlık Makamınca uygun görülen programlar gereğince yürütülmesi için karar vermek, tedbirler almak ve uygulatmak.
b) Müdürlüğün işlevlerinin yürütülmesinde ihtiyaç duyulan yeni tedbirlerin ve yetkilerin alınması için Başkanlık Makamına önerilerde bulunur.
c) Müdürlük ile ilgili yazışmalarda Birinci Derece imza yetkisidir.
ç) Müdürlüğün Harcama Yetkilisidir.
d) Disiplin amiri olarak sorumlu olduğu personele, gerektiğinde mevzuatta öngörülen disiplin cezalarını vermek.
e) Müdürlüğe bağlı çalışanları denetlemek ve karşılaştığı aksaklıkları gidermek.
f) Müdürlük emrinde görev yapan personelle ilgili yönetmelik çerçevesinde sicil raporu düzenlemek.
g) Mazeretine binaen bir güne kadar mazeret izni vermek ve ödül, takdirname, yer değiştirme gibi personel işlemleri için bağlı bulunduğu Başkanlık Makamına önerilerde bulunmak, sorumlu olduğu tüm görevlilerin yıllık izin kullanış zamanlarını tespit etmek.
h) Birimdeki tüm personelin görev dağılımını yapmak.
ı) Müdürlüğünün faaliyet alanına giren konularda ilgili kişi, birim ve kuruluşlarla haberleşme sağlamak.
i) Başkanlık makamı tarafından kendisine verilen görevleri yerine getirmek.
Müdürün sorumlulukları
MADDE 10 - (1) Müdürün sorumlulukları:
a) Belediye Mevzuatı, göreviyle ilgili diğer mevzuat ve bu yönetmelik ile kendisine verilen görevlerinin gereği gibi yerine getirilmesinden, yetkilerin zamanında ve gereğince kullanılmasından, bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısına karşı sorumludur.
Müdürün atanması
MADDE 11 - (1) Kadroya atanabilmek için üniversitelerin en az 4 yıl eğitim veren Lisans bölümü ve bunlara denkliği yetkili makamlarca kabul edilen yerli, yabancı fakültelerin birinden mezun olmak ve diğer üst normlardaki şartları taşıması aranır.
Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi Sorumlusu
MADDE 12 - (1) Aşağıda belirtilen görevler Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi Birimi tarafından yerine getirilir:
a) Tüm birimlerin BGYS çalışmalarına yön vermek, izlemek, kontrol etmek sonuçlarını değerlendirmek.
b) BGYS’ nin tüm birimlerde uygulanmasını sağlamak ve sonuçlarını takip etmek.
c) BGYS dokümanlarının hazırlanması, onay işlemlerinin yapılması, yayınlanması, dağıtımı ve revizyonlarının yapılması ve arşivin tutulması süreçlerini yönetmek.
ç) BGYS nin devamı ve sürekli gelişimi için ihtiyaç duyulan kaynakları tespit etmek.
Sürekli gelişim prensibi doğrultusunda, sürekli gelişime ait çalışmalar düzenlemek, önerileri toplamak.
d) Her türlü düzeltici ve önleyici faaliyet isteklerini değerlendirerek, bu faaliyetleri yapacak sorumluları ve tamamlanma tarihlerini belirleyerek, çalışmaları yönetmek, ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi gerektirdiği şartların personel tarafından uygulanmasını sağlamak.
e) BGYS nin sürekli olarak, içeriden veya dışarıdan gelen istekler doğrultusunda iyileştirilmesini ve geliştirilmesini sağlamak, Müşteri veya üçüncü parti denetimler için ilgili kuruluşlar ile teması yönetmek.
f) Entegre Yönetim Sistemi çalışmaları kapsamında Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi çalışmaları yürütmek ve kontrolünü sağlamak.
g) Kalite, çevre ve iş sağlığı güvenliği, müşteri memnuniyeti ve şikâyet yönetim sistemi ile bilgi güvenliği yönetim sisteminin politika ve hedeflerine uygun sistem gereklerine, yasal ve müşteri şartlarına, risk analiz ve değerlendirmesi sonucu oluşturulan faaliyet planlarının uygulanmasını, geliştirilmesini ve faaliyetlerin yürütülmesini sağlamak için; bilgi akışını sağlamak, eğitimlere katılmak, doküman ve kayıtları güncel tutmak, düzeltici ve önleyici faaliyetleri gerçekleştirmek, sürekli iyileştirme çalışmalarını yönetmek.
İdari İşler Birimi
MADDE 13 - (1) Aşağıda belirtilen görevler İdare İşler Şefliği tarafından yerine getirilir:
a) Müdürlüğe intikal eden her türlü evrakın kaydını tutmak ve ilgili personele sevk etmek.
b) Müdürlükte üretilen evrakların tasnifi, dosyalanması, sıralanması ve yerlerine yerleştirilmesine ilişkin arşiv işlemlerini yapmak.
c) İhale mevzuatına göre gerekli iş ve işlemleri yapmak.
ç) Bilgi edinme evrakını, CİMER başvuru evrakını takip etmek ve süresinde cevaplamasını sağlamak.
d) Müdürlüğe gelen istek, şikayet ve önerileri cevaplamak.
e) Müdürlüğün gider bütçe teklifini hazırlamak.
f) Müdürlüğün her türlü mali iş ve işlemlerini ilgili mevzuata göre yürütmek.
g) Müdürlüğün haber yapılması istenilen faaliyetler ile proje ve özel programlar hakkında ilgili Müdürlüklere bilgi vermek.
ğ) İş Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatına uygun olarak birim içerisinde gerekli kontrolleri gerçekleştirmek, muhtemel iş kazası ve meslek hastalığı risklerini, tehlikeli durum vakalarını (kazaya ramak kala olayları) tespit etmek, gerekli önlemlerin alınmasını sağlamak.
h) Başkan yardımcısı ile Müdür tarafından verilen ve ilgili mevzuat tarafından öngörülen diğer görevleri yerine getirmek.
ı) Birimin aylık performans raporlarını hazırlayıp Müdüre sunar.
i) Birimin yıllık iş planını hazırlamak.
j) Birimde üretilen evrakların tasnifi, dosyalanması, sıralanması ve yerlerine yerleştirilmesine ilişkin arşiv işlemlerinin yapılmasını sağlamak.
Sistem Birimi
MADDE 14 (1) Aşağıda belirtilen görevler Sistem Şefi tarafından yerine getirilir:
a) Belediye bünyesinde kurulu olan yerel ve geniş alan bilgisayar ağları ile bunlara bağlı olan yönlendiriciler, anahtarlar, modemler, firewall-saldırı tespit ve önleme sistemi, antivirüs gibi ağ cihazları ve ağ sistemini koruyan cihazların sorunsuz bir şekilde işletilebilmesi için gerekli tüm önlemleri almak. Yerel ve geniş alan ağ sistemlerinin performanslarını izlemek, yedeklerini almak ve iyileştirme çalışmalarını yürütmek.
b) Bilgisayar ağı ile ilgili meydana gelen arızaların en kısa sürede onarımını sağlamak. Bunun için gerekli donanım, yazılım ve altyapı ihtiyaçlarını belirleyerek üst yöneticiye bildirmek, onay doğrultusunda gerekli işlemleri yapmak.
c) Belediye birimlerinin kullanmakta olduğu iletişim hatlarının (metro ethernet, adsl, fiberoptik vb.) kesintisiz işleyişini sağlamak.
ç) Belediyenin Bilgi Güvenliği Politikasının (E-Posta kullanım, Şifre kullanım, Anti-Virüs kullanım, İnternet kullanım, Genel bilgisayar Kullanım vs.) etkin bir şekilde sürdürülmesini sağlamak.
d) Kullanıcıların bilgi güvenliği konusunda bilinçlendirilmesi için çalışmalar yapmak.
e) Bilişim Sistemlerinin her türlü iç ve dış tehdide, yetkisiz erişime, zararlı kod ve yazılımlara karşı korunmasına yönelik tedbirleri almak ve uygulamak.
f) Bilişim Sistemlerinin her türlü iç ve dış tehdide, yetkisiz erişime, zararlı kod ve yazılımlara karşı korunmasına yönelik tedbirleri almak ve uygulamak.
g) 5651 Sayılı İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi hakkında kanun ve ilgili mevzuat gereğince sağlanan hizmetlere ilişkin ağ trafik bilgilerini saklamak ve bu bilgilerin doğruluğunu, bütünlüğünü ve gizliliğini korumak için gerekli işlemlerin yapılmasını sağlamak.
ğ) Sistem odasının ilgili mevzuat hükümlerine göre düzenlenmesi için gerekli çalışmaları yapmak, üst yöneticiye bilgi vermek, sonuçların uygulamaya geçirilmesini sağlamak ve kontrol etmek.
h) Ağ sistemlerinin güvenliği için kurulan anti-virüs sistemi, içerik filtreleme sistemi, güvenlik duvarı sistemi, saldırı tespit önleme sistemi ve bunlara bağlı kayıtları, güncellemeleri kontrol etmek ve bunların bakım takip planlarına göre işlemek.
ı) Ağ sisteminde bulunan sunucuları(server) kontrol etmek, bakımını, güncellemesini yapmak.
i) Belediye personelinin veya belediye bünyesinde çalışma yapmaya gelen diğer kurum personellerinin internet ve ağ kullanımı için hesap açma işlemlerini ilgili Müdürlüklerden gelen yazılı evraka istinaden açmak ve kullanıcı hesapları işlemlerini yürütmek.
j) Belediyede ve diğer dış müdürlüklerde/lokasyonlarda bulunan bilgisayarların işletim sistemlerinin, virüs koruma programlarının ve diğer yazılımların teknik olabilirlik çerçevesinde merkezi olarak dağılımını ve güncellemesini sağlamak.
k) Sunucu(server) odasını yönetmek, izlemek ve sunucuların (server) düzenli yedeğini almak, gelişen sanallaştırma teknolojileri doğrultusunda gerekli düzenlemeleri yapar.
l) İlgili müdürlüklerden gelen yazılı talepler doğrultusunda kullanıcı elektronik posta hesapları, yazılım talepleri, paylaşılmış klasörler yetkisinin verilmesini sağlamak.
m) Sistem Yönetimi ve Planlama Servisi sorumluluğunda bulunan tüm sunucuların kurulum, bakım, onarım çalışmalarını yapmak.
n) Sistem Yönetimi ve Planlama Servisi sorumluluğunda bulunan tüm sunucuların, sistem kontrol ve güvenliğini (sistem yedekleme, zararlı yazılımlardan korunma, sistem enerji ünitelerinin devamlılığı vb.) sağlamak, bununla ilgili yöntemler geliştirmek ve yazılı talimatlarını hazırlatmak.
o) Sunucuları kontrol etmek, sorun halinde en kısa sürede müdahale etmek.
ö) Görev alanına giren konularda gerektiğinde üst yönetimine bilgilendirme, raporlama görüş ve önerilerde bulunmak.
p) Kurum sistem odasında bulunan tüm sunucuları ve internet servislerini yönetmek.
r) Sunucuların günlük yedeklemelerini yapmak ve sürekliliği sağlamak.
s) Antivirüs ve Antispam Sistemlerini yönetmek.
ş) Elektronik posta hesaplarını açmak ve sorunlarını çözmek.
t) Web tabanlı e-posta servisini işletmek.
u) Kurumun genel ağ kurulum ile ilgili gerekli işlemlerin yapılması, mevcut ağ sisteminin uygun çalışmasının sağlamak.
ü) Kurumun mevcut ağ sistemi ile ilgili tasarım ve dokümantasyon çalışmalarının yapılması, kurum içindeki ağ sorunlarına teknik destek verilmesini sağlamak.
v) Firewall sistemlerini yönetir, Kablosuz Ağ yapısını yönetmek, ağ güvenliğini sağlamak.
y) Başkan yardımcısı ile Müdür tarafından verilen ve ilgili mevzuat tarafından öngörülen diğer görevleri yerine getirmek.
MADDE 15 - (1) Aşağıda belirtilen görevler Büro Personeli tarafından yerine getirilir:
a) Gelen Evrak İşlemlerini yapar.
b) Müdürlüğe gelen her türlü evrakı incelemek.
c) Birimi ilgilendirmeyen evrakları kayda alınmayarak geldiği yere gönderir.
ç) Birimi ilgilendirmeyen bir evrak eğer yanlışlıkla kayda alınmış ise gereği yapılmak üzere ilgili birime bir üst yazı ekinde (Otomasyon Programı Doküman Yönetim Sistemi) göndermek.
d) Birimi ilgilendiren bir evrak ise zimmetle teslim almak; yazılı ve bilgisayar ortamında (Otomasyon Programı Doküman Yönetim Sistemi) referans numarası vererek Standart Dosya Planına uygun şekilde kaydetmek, evrak gelen sayısı almak ve taranmamış ise tarayıcıdan taramak.
e) Gelen evrakları ilgili personele havale etmesi için müdüre sunmak.
f) Müdürün havalesine doğrultusunda gelen evrakı Doküman Yönetim Sistemi üzerinden niteliğine göre (bilgi, gereği için, süreli, acele, gizli vb.) evrak cevap/sonuç tarihi girerek ilgili büroya veya personele havalesini yapmak.
g) Havalesi yapılan evrak kayda alındıktan sonra ilgili büro sorumlusuna veya personele tebliğ etmek.
ğ) Gelen evrakların cevaplanma/ sonuçlanmasına ilişkin takip yapmak, süresi içerisinde cevaplandırılmayan evrakların takibi yapılarak sonuçlandırılmasını sağlamak, bu süreçte tespit ettiği sorunları müdürüne iletmek ve sonuçlanan evrakı kayıttan düşmek.
h) Evrakları tarihine göre ve standart doya planı usulüne uygun olarak klasörlere koyarak muhafaza altına almak.
ı) Muhafaza için klasörlere konulan evraklar için yazılı ve bilgisayar ortamında dizi pusulası tutmak ve klasöre asmak.
i) Birimde kalan suretleri büroda kalma süresi bitince Birim Arşiv Sorumlusu varsa Birim Arşiv Sorumlusuna yoksa Kurum Arşiv Sorumlusuna teslim etmek.
j) Giden Evrak İşlemleri yapmak.
k) Giden evrak, gelen bir yazının (bilgi için-gereği için) cevabı niteliğinde ise; referans numarasını takip ederek, Standart Dosya Planına uygun şekilde giden evrak sayısı almak ve niteliğine göre (bilgi, gereği için, süreli, acele, gizli vb.) ilgili birim, kurum kuruluş ya da kişiye göndermek. Evrak kurum dışına gidecek evrak ise evraka ayrıca kurum giden evrak sayısı verilmesini sağlamak.
l) Yeni üretilen bir evrak ise; Standart Dosya Planına uygun şekilde giden evrak sayısı almak ve niteliğine göre (bilgi, gereği için, süreli, acele, gizli vb.) ilgili birim, kurum kuruluş ya da kişiye göndermek. Evrak kurum dışına gönderilecek evrak ise, evraka ayrıca kurum giden evrak sayısı vermek.
m) Evrak posta ile gönderilecek bir evrak değilse; zimmet defterine kaydederek imza karşılığı kurum içine ve kurum dışına elden teslim etmek.
n) Evrak posta ile gönderilecek bir evrak ise; Posta (Tebligat, iadeli taahhütlü, adi posta) şeklinde gönderilmek üzere Yazı İşleri Müdürlüğüne imza karşılığı teslim etmek.
o) Birim Halkla İlişkiler Sorumluluğu yapmak,
ö) Birim Tanıtım Sorumlusu olarak görev yapmak,
p) Birim Entegre Yönetim Sistemi Sorumlusu olarak görev almak.
r) Birim Cimer Sorumlusu olarak görev yapmak.
ö) Başkan yardımcısı ile Müdür tarafından verilen ve ilgili mevzuat tarafından öngörülen diğer görevleri yerine getirmek.
MADDE 16 - (1) Aşağıda belirtilen görevler Birim Taşınır Kayıt Yetkilisi tarafından yerine getirilir:
a) Müdürlüğün edinilen taşınırlarının muayene ve kabulü yapılanları cins ve niteliklerine göre sayarak doğrudan tüketilmeyen ve kullanıma verilmeyen taşınırları sorumluluğundaki ambarlarda muhafaza etmek.
b) Muayene ve kabul işlemi hemen yapılamayan taşınırları kontrol ederek teslim almak, kesin kabulü yapılmadan kullanıma verilmesini önlemek.
c) Taşınırların giriş ve çıkışına ilişkin kayıtları tutmak, bunlara ilişkin belge ve cetvelleri düzenlemek, konsolide görevlisine göndermek.
ç) Ambar sayımını ve stok kontrolünü yapmak.
d) Tüketime ve kullanıma verilmesi uygun görülen taşınırları ilgililere teslim etmek.
e) Taşınırların yangına, ıslanmaya, bozulmaya, çalınmaya ve benzeri tehlikelere karşı korunması için gerekli tedbirleri almak ve alınmasını sağlamak.
f) Ambar sayımını ve stok kontrolünü yapmak, harcama yetkilisince belirlenen asgarî stok seviyesinin altına düşen taşınırları harcama yetkilisine bildirmek.
g) Harcama biriminin malzeme ihtiyaç planlamasının yapılmasına yardımcı olmak. Kayıtlarını tuttuğu taşınırların yönetim hesabını hazırlamak, harcama yetkilisine sunmak üzere Birim Taşınır Kontrol Yetkilisine teslim etmek.
ğ) Kullanımda bulunan dayanıklı taşınırları bulundukları yerde kontrol etmek ve sayımlarını yapmak ve yaptırmak.
h) Sorumluluklarında bulunan ambarlarda kasıt, kusur, ihmal veya tedbirsizlikleri nedeniyle meydana gelen kayıp ve noksanlardan sorumlu olmak.
ı) Kullanıma verilen taşınırları Taşınır Teslim Belgesi düzenleyerek kullanıcıya teslim etmek.
i) Dönemsel Tüketim Raporlarını (3 aylık) hazırlayarak en geç dönemin son iş günü Mali Hizmetler Müdürlüğüne göndermek.
j) Sorumluluklarında bulunan ambarları devir ve teslim etmeden görevlerinden ayrılmamak.
k) Dönem sonu taşınır sayımlarının gerçekleştirmek, Harcama Birimi Taşınır Mal Yönetim Hesabı Cetvellerini oluşturmak.
Şef görev ve yetkileri ile sorumluluğu
MADDE 17 - (1) Aşağıda belirtilen görevler Şef tarafından yerine getirilir:
a) Müdür tarafından kendine havale edilen işleri mevzuata uygun şekilde yapmak.
b) Birimin yazışmalarını parafe eder.
c) Birim personelinin devamlılığını takip etmek.
ç) Birim personelleri arasında görev dağılımı yapmak.
d) Birimde görev yapan personelin düzenli çalışmasını sağlar ve takibini yapmak.
e) Müdürlüğün işlevlerinin yürütülmesinde ihtiyaç duyulan yeni tedbirlerin ve yetkilerin alınması için Müdürlük makamına önerilerde bulunur.
f) Birimde yürütülen tüm faaliyetleri yetki ve sorumluluğu çerçevesinde planlamak ve programlamak.
g) Sorumlu olduğu birimin işlerinin etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesi sağlamak üzere birim faaliyetlerini düzenlemek.
ğ) Kanun, yönetmelik ve yönergelerle Strateji Geliştirme Müdürlüğüne verilen görevlerden kendilerine verilen diğer iş ve işlemleri yapmak.
h) Stratejik Yönetim Süreçleri Sorumluluğunu yapmak,
I) Stratejik Plan, Performans Programı, Faaliyet Raporu, İç Kontrol süreçlerini takip eder, rapor hazırlar, ve Müdürlüğe sunar.
i) 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununa göre Kurumun Stratejik Planı doğrultusunda, Müdürlüğün bütçesini hazırlar.
j) İhale Takip Sorumluluğunu yapmak,
k) Birime ait işlerden Müdüre karşı sorumludur.
MADDE 18 - (1) Gerçekleştirme görevlisinin görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır;
a. Müdüre bağlı olarak çalışır.
b. Harcama talimatı üzerine; işin yaptırılması, mal veya hizmetin alınması, teslim almaya ilişkin işlemlerin yapılması, belgelendirilmesi ve ödeme için gerekli belgelerin hazırlanması görevlerini yürütür.
c. Ödeme Emri Belgesini düzenler.
d. 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununa göre Kurumun Stratejik Planı doğrultusunda, Müdürlüğün bütçesinin hazırlanmasına yardımcı olur.
e. Evrakların, tarihine ve standart dosya planına göre usulüne uygun olarak düzenlenmesi, dosyalanması ve bu belgelere kolay erişilmesini sağlar.
f. Görev alanıyla ilgili bilgi, belge veya raporları hazırlar.
g. Müdürün verdiği diğer görevleri mevzuat içerisinde yerine getirir.
Avans/Avans Kredi Mutemedinin Unvan ve Nitelikleri Ile Atanma Usulleri; Görev Yetki ve Sorumluluklari
MADDE 19 - (1) Birim Mutemedinin görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır; a. Müdüre bağlı olarak çalışır.
b. Müdürlük adına verilen avanstan yapılan harcamaları belgeye bağlar, mahsubuna ilişkin belgeleri muhasebe yetkilisine verir ve artan tutarı iade eder.
c. Ön ödemelerden harcanan tutara ilişkin kanıtlayıcı belgeleri, ilgili kanunlarında belirtilmemiş olması halinde avanslarda bir ay, kredilerde üç ay içinde muhasebe yetkilisine verir ve artan tutarı iade eder.
d. Görev alanıyla ilgili bilgi, belge ve raporlar hazırlar.
e. Müdürün verdiği diğer görevleri mevzuat içerisinde yerine getirir.
Kalite Yönetim Sistemi (KYS) Sorumlusu görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 20 - (1) Birim KYS sorumlusunun görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır.
a) KYS kapsamında birim içinde süreçler, görev tanımları, talimatlar, formlar, iş akış şemaları hazırlamak ve gerekli güncellemeleri yapmak,
b) KYS kapsamındaki dokümanların birim içinde kullanılmasını sağlamak,
c) Mevcut durumu etkinlik, verimlilik ve hizmet kalitesi yönünden değerlendirerek, birimin kaynaklarını, kurum tarafından belirlenen politika ve hazırlanan planlar doğrultusunda verimli uygulanmasında, izlenmesinde ve yeni durumlara göre hizmetin kalite ve verimliliğinde sürekliliği sağlamak üzere gerekli tedbirlerin alınması için bilgi vermeyi sağlamak,
ç) Birimde oluşacak olumsuzluklara düzeltici/önleyici faaliyet hazırlamak ve takibini yapmak. Düzeltici/önleyici faaliyet sonucunda ulaşılan çözümlerin standartlaştırılması için bilgilendirmede bulunmak,
d) Birimle ilgili dokümanları hazırlamak ve birimde dokümanların takibini yapmak,
e) Bütün çalışanların iş ve görev tanımına uygun olarak çalıştırılması, birim içi koordinasyonun sağlanması ve sürekli gelişmeye dayalı bir ortamın oluşturulmasını sağlamak,
f) Yapılan KYS çalışmaları hakkında birim çalışanlarına bilgi vermek,
g) Yönetim sistemleri ile ilgili faaliyetlerin kaydedilmesini ve birime bilgi verilmesini sağlamak,
ğ) Birimde KYS kapsamında kullanılacak dosya ve dokümanları muhafaza etmek,
h) Birim Müdürü tarafından KYS ile ilgili olarak kendisine verilen diğer işleri yerine getirmek.
(1) Saha Destek Birimi
MADDE 21 - (1) Aşağıda belirtilen görevler Saha Destek Şefi tarafından yerine getirilir:
a) Tüm teknik servis sürecini yönetmek.
b) Teknik servise Saysis Otomasyon Programı aracılığı ile gelen talepleri planlama yaparak teknik servis personeli arasında dağıtıp ve takip etmek.
c) Bilgi İşlem Müdürü Tarafından verilen görevlerin zamanında tamamlanabilmesi amacıyla teknik servis personeli arasında iş paylaşımı yapmak.
d) Saysis Otomasyon Programı üzerinden gelen isteklere ait aylık bilgi raporu hazırlamak.
e) Pardus Göç Sürecini takip ederek göç takvimine uygun ilerlemesini sağlamak.
f) Teknik servisde görevli stajerlerin kontrol altında işlem yapmasını sağlamak.
g) İnternet üzerinden gelebilecek saldırılara karşı önlem almak, güvenlik ayarları yapmak ve güvenlik açıkları varsa tespit edilip müdahale etmek.
ğ) Antivirüs programının kurulumu ve güncellemesini yapmak.
h) Antivirüs sisteminin kullanıcı bazlı izlenmesini sağlamak.
ı) Başkan yardımcısı ile Müdür tarafından verilen ve ilgili mevzuat tarafından öngörülen diğer görevleri yerine getirmek.
MADDE 22 - (1) Aşağıda belirtilen görevler Saha Destek Personeli tarafından yerine getirilir:
a) Belediyemizde kullanılan, masa üstü ve diz üstü bilgisayar, yerel ve dış güvenlik cihazlarıyla bunlar üzerine yüklenmiş bulunan işletim sistemi yazılımları ile ilgili arızalara bakım hizmeti vermek.
b) Donanım ve yazılımlar (işletim sistemi, cihazlara ait özel yazılımlar, sistem yazılımları, kurallar, scriptler vb.) , üretici tarafından duyurusu yapılan BIOS/ROM ve utility programlan güncellemeleri periyodik olarak yapmak.
c) Yapılan tüm bakım, onarım ve teknik destek faaliyetlerinin ilgili yazılıma girişini yapmak.
d) Belediye birimleri tarafından Bilgi İşlem Müdürlüğü’ne ilgili yazılım üzerinden gönderilen bakım, onarım yazılım lisans (Netcad, Autocad, E-imza kurulumu vb.)ve teknik destek taleplerini alarak, iş tamamlandıktan sonra gerekli açıklamalar yazarak kapatmak. e) Bakım kapsamındaki cihazların içi ve dış yüzey temizliği, cihazların kontrolü, çalışma performans testleri, ağ bağlantı kontrolleri ile gerekli diğer iş ve işlemlerini yapmak.
f) Yazıcı, tarayıcı gibi bilgisayar çevre birimlerinin bilgisayarlara bağlanması, kurulması, tanımlanması, yazılımlarının yüklenmesi vb. hizmetleri yapmak.
g) Belediyemizdeki bütün data kabloları, bilgisayar aktif/pasif ağ cihazları (router, modem, switch, hub, firewall) ile alakalı donanım ve teknik bakım hizmetleri ile bunlardan doğan arızaları gidermek.
ğ) Sisteme bağlı cihazların içi ve dış yüzey temizliği, cihazların kontrolü, sistem birimlerinin çalışma performans testleri, ağ bağlantı kontrolleri ile gerekli diğer iş ve işlemleri yapmak ve ilgili raporlar ile sunmak.
h) İnternet üzerinden gelebilecek saldırılara karşı önlem almak, güvenlik ayarları yapmak ve güvenlik açıkları varsa tespit edilip müdahale etmek.
ı) Anti Virüs programının kurulumu ve güncellemesini yapmak.
i) Anti Virüs sisteminin kullanıcı bazlı izlenmesini sağlamak.
j) Başkan yardımcısı ile Müdür tarafından verilen ve ilgili mevzuat tarafından öngörülen diğer görevleri yerine getirmek.
k) XRAY Çanta ve Paket kontrol sistemlerinin kurulumu, bakımı ve düzenli çalışmasını takibini sağlamak.
MADDE 23 - (1) Aşağıda belirtilen görevler Yazıcı Destek Personeli tarafından yerine getirilir:
a) Belediyemizdeki yazıcı, faks ve fotokopi cihazlarının takibini ve rutin bakımlarını yapmak.
b) Bu cihazlarda meydana gelen arızalara yerinde müdahale ederek arızaların giderilmesini sağlamak. Belediyede giderilemeyen arızaların yüklenici firmada giderilmesini sağlamak.
c) Arızalanan cihazların yedek parça ihtiyaçlarını tespit ederek Bilgi İşlem Müdürlüğüne bildirir, Temin edilen yedek parçaların montajını yapmak.
d) Birimlerin talepleri doğrultusunda alınan toner ve kartuşların değişimlerini yapmak.
e) Başkan yardımcısı ile Müdür tarafından verilen ve ilgili mevzuat tarafından öngörülen diğer görevleri yerine getirmek.
Otomasyon Birimi
MADDE 24 - (1) Aşağıda belirtilen görevler Yazılım - Otomasyon Şefi tarafından yerine
a) Belediye otomasyonu kullanan bütün kullanıcıların otomasyon sisteminde yaşadıkları sorunları çözmek.
b) Kullanıcı yetkilerini düzenler, dışarıya gönderilecek tetkikleri tanımlamak.
c) Hatalı giriş yapılan kullanıcıların/hizmetlerin iptali, tarih ve adet değişikliklerini yapmak.
d) Otomasyondaki yenilik ve değişikliklerin kullanıcılara aktarılmasını ve eğitim verilmesini sağlamak.
e) Otomasyon isteklerinin otomasyon firmasına aktarılmasını sağlar ve takibini yapmak.
f) Otomasyon sisteminden İhtiyaç duyulan verilerin yazılımcılar tarafından alınmasını sağlamak.
g) Başkan yardımcısı ile Müdür tarafından verilen ve ilgili mevzuat tarafından öngörülen diğer görevleri yerine getirmek.
ğ) Belediyemizde kullanılan çeşitli yazılımların ( Otomasyon, PDKS, Çağrı Merkezi vb..) güncellenmesinin, kullanıcı yetkilendirmelerinin ve birim taleplerinin karşılanmasının yüklenici firma ve ilgili personelle koordinasyon sağlanarak takibini yapmak.
h) Kullanılan yazılımlar ile alakalı oluşan sorunları firma yetkilileri ile görüşür ve giderir.
(2) Aşağıda belirtilen görevler Otomasyon Destek Personeli tarafından yerine getirilir:
a) Belediye Otomasyon Sistemi Modüllerinde Müdürlüklerden gelen talepler doğrultusunda yetki vermek ve takibini yapmak.
b) Belediye Otomasyon Sistemi Modüllerinde Müdürlüklerden gelen talepler doğrultusunda istekleri gerçekleştirmek veya gerçekleşemiyorsa Yüklenici Firma’ya iletir.
c) Yüklenici Firma’ya gönderilen taleplerin takibini yapmak.
d) Belediye Otomasyon Sistemi’nde anlık oluşabilecek hataları gidermek ve çözüm bulmak.
e) Belediye Otomasyon Sistemi Modülleri ile alakalı Belediye Personeline eğitim, destek vermek.
d) Başkan yardımcısı ile Müdür tarafından verilen ve ilgili mevzuat tarafından öngörülen diğer görevleri yerine getirmek.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çalışma şekli, esasları, yürürlük ve yürütme
Görevin planlanması
MADDE 25 - (1) Müdürlükteki iş ve işlemler Müdür tarafından düzenlenen plan dahilin de yürütülür.
Görevin yürütülmesi
MADDE 26 - (1) Müdürlükte görevli tüm personel, kendilerine verilen görevleri yasa ve yönetmelikler doğrultusunda gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.
Sistem Yönetimi
(1) Belediye müdürlükleri tarafında kullanılmakta olan tüm sistemler ve donanımlar Bilgi İşlem Müdürlüğü yönetimi ve denetimi tarafından koordinasyonunda yürütülür.
Çekmeköy Belediyesinde kullanılan tüm donanım ve yazılımlar Belediyeye ait olup, Belediye hizmetlerinde kullanılmak üzere personelin kullanımına tahsis edilir.
(2) Belediye içinde teknik sorunlar ve talepler ve sorunlar kullanıcılar tarafından YARDIM MASASINDAN talep açarak süreçlere uygun Saha Destek Şefi tarafından personellere görev olarak düşer.
(3) Belediye Otomasyon sistemi talepleri, sistem VPN, Paylaşım klasörü vb. talepler ilgili formlar doldurularak üst yazı ile Bilgi İşlem Müdürlüğüne gönderilir.
Sistem Bütünlüğünün Korunması
(1) Belediye birimlerinin talep, ihtiyaçları doğrultusunda yapılacak donanım ve yazılımlarla ilgili satın alma süreçlerine ait tüm iş ve işlemlerini bağlı bulunduğu yönetici oluru ile Bilgi İşlem Müdürlüğü yürütür ve yönetir.
(2) Birimler gerek alt yapı (network) çalışmaları, gerekse birime özel/teknik yazılım talepleri konusunda Bilgi İşlem Müdürlüğü dışında hiç kimse veya birim gerçekleştiremez. Ayrı serverler edinemezler.
(3) Kullanıcılar, Belediye kurumsal ağına Bilgi İşlem Müdürlüğünün yazılı onayını almadan herhangi bir cihazla (masaüstü veya dizüstü bilgisayar, tablet, cep telefonu, kamera vb.) bağlanamaz.
(4) Belediye ağına bağlı tüm bilgisayarların ve verilerin güvenliğini tehlikeye sokacak şekilde güvenlik ihlali yaratılmaması, kurumsal ağ trafiğinin olumsuz yönde etkilenmemesi, sistem kaynaklarının gereksiz şekilde tüketilerek ağ üzerinden kullanılan uygulama yazılımlarının veritabanı sunucuları ile iletişiminin olumsuz yönde etkilenmemesi için tüm kullanıcılar aşağıda belirtilen kurallara uymak zorundadır.
a) Kullanıcılar Bilgi İşlem Müdürlüğünün bilgisi olmadan hiçbir yazılım kuramaz ve internet üzerinden veya başka bir yöntem ile kendi bilgisayarlarına özel yazılım, oyun, film, mp3, bitTorent, keylogger, spyware, trojan vb. materyalleri kesinlikle indirilemezler
b) Resmi işlemler dışında internet üzerinden interaktif uygulamalar kullanamazlar.
c) Belediye ağı üzerindeki bilgisayarlara yetkisi olmayan kişiler tarafından erişim yetkisi veremezler,
d) Kurumsal ağ üzerindeki paketleri yakalama, izleme, değiştirme, IP (internet protokol numarası) değiştirme, msn dinleme vb. işlemleri gerçekleştirmeye yönelik programlar kullanılamaz, işlem yapılamaz,
e) Mesajlaşma yazılımlarından İnstagram, Facebook vb.) programları kullanılamaz, internet üzerinden sohbet yapılamaz.
f) Kullanıcılar güvenlikleri için şifrelerini kimse ile paylaşmaması ve kolay tahmin edilebilen şifre kullanılmaması bu sebeple 3 er aylık periyotlarda şifrelerini değiştirme zorunluluğu getirilmiştir.
g) Kişisel güvenlik ve ağ güvenliği için 5651 Sayılı İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanun çerçevesinde e-posta yönergesi çıkarılmış personellere tebliğ ettirilmiştir.
h) Belediye tarafından ilgili kanunda belirtilen kapsama giren internet adresleri ile Belediye sistem güvenliği açısından tehlike yaratabilecek nitelikte zararlı olduğu tespit edilen internet adreslerine erişim tüm kullanıcılar için engellenir. Kullanıcılar tarafından bu tür engellemelerin kaldırılması konusunda Bilgi İşlem Müdürlüğü ile görüşmeleri gerekmektedir.
Donanım, İşletim Sistemi ve Yazılım
a) Çekmeköy Belediye kurumsal ağında yer alan veyahut bağımsız çalışan tüm masaüstü ve dizüstü bilgisayarlarda yalnızca orijinal lisanslı programlar kurularak personelin hizmetine verilir. Mevcutta kullanılmakta olan lisanssız programlar varsa ivedilikle silinir. Kuruma ait lisansı olmayan programlar kesinlikle bilgisayarlara yüklenemez ve kullanılamaz. İhtiyaç duyulan yazılım lisansları, sadece Bilgi İşlem Müdürlüğü tarafından temin edilir ve kurulur. Müdürlükler veya personel Lisansı olmayan yazılımların bilgisayarlara yüklenmesi yönünde talepte bulunulamaz.
b) Kullanıcıların ihtiyaç duydukları tüm lisanslı veya açık kaynak yazılımların kullanım amaçları belirtilerek, resmi yazı ile Bilgi İşlem Müdürlüğüne bildirilir. Alım süreci tamamlanan orijinal yazılımların kurulumu, güncellenmesi ve teknik desteği Bilgi İşlem Müdürlüğü teknik personeli tarafından gerçekleştirilir.
c) Belediye ağında yer alan tüm bilgisayarlar, dizüstüler, monitörler, yazıcılar, tarayıcılar, fotokopi cihazları ve yazılımların döküm bilgileri takip edilmekte olup; Bilgi İşlem Müdürlüğü bilgisi dışında, yetkisiz kişiler tarafından, yer ve kullanıcı değişikliği ile herhangi bir değişiklik (bilgisayar kasası ve monitör değişimi, kasa içerisindeki bileşenlerin sökülmesi ya da yeni bileşen takılması, yazılım yüklenmesi veya kaldırılması vb.) kesinlikle yapılamaz.
d) Kurum içinde kullanılan bilgisayar, yazıcı, tarayıcı vb. sürekli elektrik tükettiğinden, uzun süre kullanılmamaları durumunda kapalı tutulmaları gerekmekte olup, söz konusu cihazların mesai sonunda mutlak kapatılması gerekmektedir.
e) Bilgisayar, yazıcı, tarayıcı vb. cihazların data ve enerji kablolarının hasar görmemesi (aşırı gergin olması sebebiyle kopması, sandalye altında ezilmesi vb.) için gereken önlemleri almak kullanıcının sorumluluğundadır.
f) Tüm elektrikle çalışan cihazların şebeke elektirik kesintilerinden zarar görmemesi için konumlandırılan Kesintisiz Güç Kaynağına bağlı prizlere (UPS-KIRMIZI) bilgisayar, yazıcı, tarayıcı cihazlar hariç Belediye içinde kullanımı yasak olan ısıtıcı, çaydanlık, şarj cihazları vb. özel kullanım amaçlı cihazlar kesinlikle takılamaz.
g) Bilgi İşlem Müdürlüğü ihtiyaç ve talepler doğrultusunda kurumda kullanılmak üzere satın alınan bilgisayar, yazıcı, tarayıcı, telefon, vb gibi demirbaşları Taşınır Mal Yönetmeliği gereği talep eden birime SAYSİS otomasyon üzerinden transfer etmek suretiyle teslim eder. Birim sorumlusu ise kullanıcıya zimmetleyerek kayıt altına alır.
Kullanılacak defter, kayıt ve belgeler
MADDE 27 -
(1) Müdürlükte kullanılacak defter, kayıt ve belgeler, aynı bilgileri içerecek şekilde elektronik ortamda da düzenlenebilir. Bu şekilde düzenlenecek defter, kayıt ve belgeler, gerektiğinde çıktıları alınarak sayfa numarası verilmek ve yetkililerince imzalanmak suretiyle konularına göre açılacak dosyalarda muhafaza edilir.
Arşivleme
MADDE 28 - (1) Müdürlüğe gelen ve giden her evrak bekletilmeksizin kayda alınarak gelen ve giden evrak defterinde izlenir. Yazışmalar sınıflandırılarak standart dosya planına göre dosyalanır. İşlemi biten her türlü yazıya ilişkin evraklar klasörlerine konularak Müdürlüğün onayı ile Müdürlük arşivine kaldırılır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yönetmelikte yer almayan hususlar
MADDE 29 - (1) İş bu Yönetmelikte yer almayan hususlarda yürürlükteki ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
Yürürlük
MADDE 30 - (1) Bu Yönetmelik hükümleri Çekmeköy Belediye Başkanlığı Belediye Meclisince uygun bulunduktan ve Kaymakamlık makamına sunulduktan sonra yürürlüğe girer.
(2) Bu yönetmeliğin yürürlüğe girmesiyle birlikte 09.10.2024 tarih ve 2024/148 sayılı meclis kararı ile yürürlüğe giren Bilgi İşlem Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği yürürlükten kalkar.
Yürütme
MADDE 31 - (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.
Teknik Destek Hizmetleri: Belediyemizin birimlerinde ve tesislerinde bilgisayar ve network donanımlarında meydana gelen arızalara kısa zamanda müdahale edilmekte, işlerin aksamadan ve kesintisiz devam etmesi için destek verilmektedir.
Yazılım Destek ve Eğitim Hizmetleri: Birimlerimizin kullandıkları yazılımlarda meydana gelen sorunlar kısa zamanda giderilmekte, kullanıcılara eğitimler verilmekte ve yazılımlar konusunda telefonla, uzaktan erişimle ve yerinde destek verilmektedir.
E-posta Sistemi Yönetimi: Belediyemiz personelinin e-posta hesaplarının açılması, bakımı ve yönetimi gerçekleştirilmektedir.
E-Belediye Sistemi Yönetimi: İnternetten vatandaşlarımızın ödeme yapabilmesi, tahakkuk ve tahsilat bilgilerini görebilmeleri için yaptıkları üyelik başvuruları kontrol edilip uygun görülenler onaylanmakta, sistemle ilgili aksaklıklar giderilmekte, kullanıcılara telefonla ve e-mail yoluyla destek verilmektedir.Ayrıca E-Belediye sistemizdeki birçok hizmet E-Devlet ile entegre edilmiştir.
Personel Devam Kontrol Sistemi Yönetimi: Personellerin ve ziyaretçilerin giriş-çıkış bilgilerinin tutulduğu sistemin yönetimi, faal halde kalması, Belediye Otomasyon Sistemiyle entegre çalışması sağlanmaktadır.
Yedekleme ve Güvenlik Yönetimi: Sunucularımızda bulunan veri tabanlarının, uygulamaların ve diğer dosyaların düzenli olarak yedekleri alınmaktadır. Ayrıca belediyemizdeki personelin internette zararlı içeriklere ve programlara girişi engellenmekte, virüs, trojan gibi zararlı yazılımların sisteme bulaşmaması için tedbirler alınmaktadır.
Yazılım Alım, Bakım ve Güncelleme Hizmetleri: Belediyemizde kullanılan tüm yazılımların alımı, kurulumu, yıllık bakım ve güncelleme anlaşmalarının yapılması, kullanılan diğer yazılımlarla entegrasyonu, diğer birimlerden gelen yazılımlardaki değişiklik ve yenilik taleplerinin değerlendirilip yazılım firmalarına yaptırılması hizmetleri verilmektedir.
Donanım Alım ve Bakım Hizmetleri: Belediyemizde ihtiyaç duyulan sunucu, ağ cihazları, bilgisayar, bilgisayar parçaları, çevre birimleri, ses ve görüntüleme sistemleri, elektronik cihazlar vb. donanımlar satın alınarak kurulumları ve bakımları yapılmaktadır.
Yazıcı, Faks Ve Fotokopi Cihazlarının Kartuş, Toner Yenileme Ve Periyodik Bakım Onarımı: Çekmeköy Belediyesi bünyesinde kullanılmakta olan farklı marka ve modellerdeki yazıcı, faks, fotokopi makinelerinin yıllık periyodik bakım ve onarımı ile bu cihazların kartuş yenileme ve toner dolumu hizmetleri verilmektedir.
Telsiz ve Rölelerin Yıllık Bakımı: Çekmeköy Belediyesinde kullanılan telsizlerin (el, sabit ve araç telsizlerinin) ve rölelerin yıllık periyodik bakımları yapılmaktadır.
Kesintisiz Güç Kaynaklarının Alımı ve Bakım Onarım Hizmeti: Çekmeköy Belediyesi bünyesinde kullanılmakta olan farklı marka ve modellerdeki kesintisiz güç kaynaklarının bakım ve onarımları yapılmaktadır. Ayrıca ihtiyaç duyulan yerlere yeni kesintisiz güç kaynağı alımı ve kurulumu yapılmaktadır.
Güvenlik Kamera Sistemi Alımı, Bakımı ve Yönetimi: Çekmeköy Belediyesi bünyesinde kullanılmakta olan kamera ve kayıt cihazlarının bakım, onarım ve yönetimi çalışmaları yapılmaktadır. Ayrıca ihtiyaçlar doğrultusunda yeni hizmet binalarına güvenlik kamera sistemleri alımı ve kurulumu gerçekleştirilmektedir.
X-RAY Güvenlik Cihazlarının Alımı ve Bakımı Hizmetleri: Belediye hizmet binalarında kullanılan X-Ray çanta/paket görüntüleme ve metal dedektörü cihazlarının alımı ve çıkan arızalarının giderilmesi hizmetleri gerçekleştirilmektedir.
Kesintisiz Güç Kaynağı (UPS ) Alımı ve Bakımı Hizmeti: Belediyemiz merkez bina ve hizmet binalarında kullanılan UPS cihazlarının alımı ve çıkan arızalarının giderilmesi hizmetleri gerçekleştirilmektedir.
IP Santral Sistemi Bakımı ve Yönetimi: Belediye hizmet binalarında kullanılan IP telefon santraller sistemlerinin alımı yapılmaktadır.
Toplantı Odası Takibi ve Yönetimi: Belediyemizde var olan toplantı salonunun mevcut teknolojik alt yapısı iyileştirilerek, akıllı toplantı ve sunum odası halinde kesintisiz hizmet vermesi sağlamak.
Ücretsiz WiFi İnternet Hizmetileri: Belediyemiz tarafından, vatandaşlarımıza güvenli ve erişilebilir telekomünikasyon hizmetleri verilmesi kapsamında tüm kütüphane ve kitapevleri, Crea Center, Şehit Üsteğmen Arif Kalafat Doğa Parkı, Cemal Güngör Parkı ve Çamlık Tel boyu Yürüyüş parkuru gibi birçok kamusal alanda ücretsiz wifi internet hizmeti verilmektedir.
Belediyemiz olarak hedefimiz ücretsiz wifi internet hizmetlerinin inovatif en son teknolojiler ve kaliteyle bütünleştirip kamusal alanlar başta olmak üzere tüm Çekmeköy geneline yayılımını sağlamaktır.
Ücretsiz Wifi İnternet hizmetinden tüm vatandaşlarımız sınırsız ve 70 Mbps hız sınırlaması ile hizmet verilmektedir.
Sevgili komşularım
İstanbul’a 1980 yılında memleketim Ardahan’dan geldiğimde ilk ayak bastığım yer Çekmeköy olmuştu. Yeşili, doğası ve havasıyla İstanbul’un en önemli yerlerinden birisine gelmiş olmam benim için yeni hayaller kurmama da vesile oldu.
Çekmeköy, benim yaşamaya başladığım yıllarda beldeydi. 2009 yılında ilçe olan Çekmeköy’e Alemdağ, Taşdelen ve Ömerli beldeleri katıldı. 2009 yılında yaklaşık 155 bin olan nüfusu bugün 300 binleri buldu.
İlçenin gelişmesi için 15 yılda yapılan çalışmalar, yatırımlar önemli. Ancak aynı oranda da ihtiyaçlar artıyor. 38 yıllık belediyecilik tecrübem bu güzel ilçeye doğru ve sürdürülebilir projeler yapmam için büyük bir şans. 21 mahallemizde yaşayan komşularımın nelere ihtiyaçları var, ne istiyorlar bunların tamamını biliyorum.
40 yıl önce geldiğim Çekmeköy’de yeni bir dönemin başlamasına vesile olan tüm komşularıma şükranlarımı sunuyorum. 45 günlük seçim çalışması sürecimde bana kol kanat geren, destek olan ve bu onurlu göreve gelmeme vesile olan herkese çok teşekkür ediyorum.
Çekmeköy’de çocuklarımıza, gençlerimize, yaşlılarımıza, emeklilerimize, esnafımıza, çalışanlarımıza kısaca bu ilçede yaşayan herkese eşit mesafede olacağım. Arkadaşlarımla birlikte daha iyi, daha sürdürülebilir bir Çekmeköy yaratacağımızdan kimsenin kuşkusu olmasın.
Belediyemizde çalışan 1508 personelimizle birlikte omuz omuza, dayanışma içerisinde halkımıza hizmet edeceğiz. Güler yüzlü Çekmeköy için el ele vermeliyiz. Çalışma arkadaşlarımda bu heyecanı gördüm. Yeter ki bir olalım, birlikte olalım.
Çekmeköy; daha fazla yatırım, daha fazla sanat, daha fazla kültürle adından söz ettirecek. Tüm komşularımın yüzlerinden gülümseme eksik olmayacak. Çekmeköy’de yatağa hiçbir çocuğumuz aç girmeyecek. Herkesin “ÇERKEZ BAŞKANI” olacağım. Sözüm söz…
Orhan ÇERKEZ
Çekmeköy Belediye Başkanı
1962 yılında Ardahan'da dünyaya gelen Orhan Çerkez, 1980 yılından bu yana Çekmeköy'de ikamet etmektedir. Evli ve iki çocuk babasıdır.
Orhan Çerkez, lisans eğitimini Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü'nde tamamlamıştır. Çerkez, İstanbul Medeniyet Üniversitesi Kamu Yönetimi ve Şehircilik Bölümü'nde de yüksek lisans yapmıştır.
1985 yılında Kadıköy Belediyesi Zabıta Müdürlüğü'nde devlet memuru olarak göreve başlayan ve bu birimde yöneticilikte yapan Çerkez; 2009’da yürürlüğe giren kanunla birlikte, tecrübe ve birikimleriyle halka hizmet için ilçe statüsü kazanan Ataşehir Belediyesi’nde göreve başladı.
Ataşehir Belediyesi'nde 2009 ‘da sırasıyla; İdari İşler Amiri ve Ulaşım Hizmetleri Müdürü olarak görev yapan Çerkez, 2016 yılından 2023 yılına kadar ise Ataşehir Belediye Başkan Yardımcılığı görevini üstlenerek sosyal demokrat belediyecilik kültürüyle vatandaşlara hizmet etti.
38 yıllık belediyecilik tecrübesiyle kazandığı deneyimlerin yanı sıra; kamu yararını gözeten birçok vakıf, federasyon, sivil toplum kuruluşu ve dernekte aktif görev alan, 31 Mart 2024’te yapılan Mahalli İdareler Seçimlerinde ipi göğüsleyen Orhan Çerkez, bu birikimi şimdi Çekmeköy ve Çekmeköylüler için yapacağı projelerle hayata geçirecek.