a) Personel (Memur, İşçi, Sözleşmeli, Hizmet Alımı) Özlük İşlemleri
b) Norm Kadro Çalışmaları
c) Atama, Nakil ve Görevlendirme İşleri
d) Belediye Personelinin Kurum İçi ve Kurum Dışı Eğitim Programlarının Yürütülmesi
e) Kurumun Personel Hizmet Alım İhalesi İle İlgili İş ve İşlemler
Organizasyon şeması yukarıdaki gibidir. Büyütmek için üzerine tıklayın.
T.C.
ÇEKMEKÖY BELEDİYE BAŞKANLIĞI
İNSAN KAYNAKLARI VE EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 - (1) Bu yönetmeliğin amacı Çekmeköy Belediye Başkanlığı İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünün kuruluş, görev, yetki ve sorumlukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemek ve uygulamaktır.
Kapsam
MADDE 2 - (1) Bu yönetmelik Çekmeköy Belediyesi İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünün kuruluş amacı, faaliyet alanları, teşkilat yapısı ile yönetici ve diğer personelin görev, yetki ve sorumluluk alanını kapsamaktadır.
Dayanak
MADDE 3 - (1) Bu yönetmelik, 22.05.2007 tarih ve 26442 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik, 5393 sayılı Belediye Kanunu, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 4857 sayılı İş Kanunu ve ilgili mevzuat hükümlerine istinaden hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 - (1) Bu yönetmelikte;
a)Belediye : Çekmeköy Belediye Başkanlığını,
b)Başkan : Çekmeköy Belediye Başkanını,
c)Başkan Yardımcısı : Belediye Başkanı tarafından görevlendirilen Çekmeköy Belediye Başkan Yardımcısını,
d)Meclis : Çekmeköy Belediye Meclisini,
e)Müdürlük : İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünü,
f)Müdür : İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürünü,
g)Şef : İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü Şefini,
h)Personel : İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü çalışanını ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş, Teşkilat ve Bağlılık
Kuruluş
MADDE 5 - (1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü 5393 sayılı Belediye Kanununun 48 inci maddesi ve 22.05.2007 tarih ve 26442 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik” hükümlerine dayanarak Belediye Meclisinin 11.04.2009 tarih ve 2009/16 sayılı gereğince kurulmuştur.
Teşkilat
MADDE 6 - (1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünün idari teşkilatı; müdür, şef ve büro personelinden oluşur.
a) Özlük (Memur, İşçi, Sözleşmeli ve Belediye Şirket İşçisi) Bürosu
b) Personel Eğitim ve Stajyer Bürosu
c) İdari İşler Bürosu
(2)İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü, çalışmalarını değişen koşullarda daha etkin ve zamanında yapılmasını temin etmek için İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürünün teklifi ve Başkanlığın onayı ile yeni şeflikler/bürolar kurabilir veya kurulmuş şeflikleri/büroları birleştirebilir, şefliklerin/büroların bazı görevlerini diğer şefliklere/bürolara verebilir.
Bağlılık
MADDE 7 - (1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü, Belediye Başkanına veya görevlendireceği Belediye Başkan Yardımcısına bağlı olarak görev yapar.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Nitelik, Görev, Yetki ve Sorumluluk
Müdürlüğün Görevleri
MADDE 8 - (1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünün görevleri aşağıdaki gibidir.
a) Çekmeköy Belediyesi insan gücü politikası ve planlaması konusunda çalışmalar yapmak ve teklifte bulunmak,
b) Müdürlük bütçesini stratejik plan doğrultusunda hazırlayarak, ilgili kanunlar çerçevesinde işlemleri yürütmek,
c) Çekmeköy Belediyesi personelinin atama, nakil, terfi, disiplin, emeklilik vb. özlük işlemlerini yürütmek,
d) Belediye teşkilatının personel eğitim planını hazırlamak, uygulamak ve diğer müdürlüklerle koordinasyonu sağlamak,
e) Belediye personelinin iş yapma ve bireysel kapasitelerinin arttırılmasına yönelik hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim programlarını hazırlamak ve uygulamak,
f) Toplu İş Sözleşmeleri ile, işçi ve kamu görevlileri sendikaları ile ilgili işlemleri yürütmek,
g) Müdürlüğün temel işlevleri dikkate alınarak, amirlerince kanun, tüzük, yönetmelik, genel emirler ve diğer mevzuatlara uygun olarak verilecek her türlü görevleri zamanında ve eksiksiz olarak yerine getirmek,
Personelin Unvan ve Nitelikleri
MADDE 9 - (1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğüne atanacak personelin unvan ve nitelikleri aşağıdaki gibidir.
a) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürü: 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun atamaya ilişkin maddelerinde öngörülen ilkeler ve “Belediye ve Bağlı Kuruluşları İle Mahalli İdare Birlikleri Personelinin Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmelik” hükümleri doğrultusunda atanır.
b) Şef: 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun atamaya ilişkin maddelerinde öngörülen ilkeler ve “Belediye ve Bağlı Kuruluşları İle Mahalli İdare Birlikleri Personelinin Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmelik” hükümleri doğrultusunda atanır.
c) Memurlar: KPSS ile 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun atamaya ilişkin maddelerinde öngörülen ilkeler doğrultusunda atanır.
Müdürün Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 10 - (1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürünün görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir.
a) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürünün Görevleri:
1. Müdürlüğü temsil eder.
2. Müdürlüğün yönetiminde tam yetkili ve sorumlu kişidir.
3. Çalışmaları yasal olmak kaydıyla yazılı ve sözlü emirlerle yürütür.
4. Müdürlüğün sevk, idare ve disiplininden sorumludur.
5. Personeli arasında yazılı/sözlü görev dağılımı yapar.
6. Müdürlüğün harcama yetkilisi ve Müdürlükte çalışan personelin birinci disiplin amiridir.
7. Müdürlüğün çalışma usul ve esaslarını belirleyip, programlayarak, çalışmaların bu programlar doğrultusunda yürütülmesini sağlar.
8. Müdürlük bünyesinde görev yapan şefliklerin/büroların tüm iş ve işlemlerinin zamanında ve doğru olarak yerine getirilmesini, Belediyede çalışan personelin özlük işlemlerinin mevzuat çerçevesinde yürütülmesini sağlar.
9. İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü ile diğer Müdürlükler arasında koordinasyonu sağlar.
10. Üst makamlarca verilecek benzeri nitelikteki diğer görevleri yerine getirir.
b) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürünün Yetkileri:
1. Müdürlüğün işlevlerine ilişkin görevlerin, Başkanlık Makamınca uygun görülen programlar gereğince yürütülmesi için karar verme, tedbirler alma ve uygulatma yetkisi.
2. Müdürlüğün işlevlerinin yürütülmesinde ihtiyaç duyulan yeni tedbirlerin ve yetkilerin alınması için Başkanlık Makamına önerilerde bulunma yetkisi.
3. Müdürlük ile ilgili yazışmalarda 1.derece imza yetkisi.
4. Disiplin Amiri olarak personeline, mevzuatta öngörülen disiplin cezalarını verme yetkisi.
5. Müdürlüğüne bağlı kadro görevlerinin yerine getirilmesinde süreli ve ani denetlemeler yapma, rastlayacağı aksaklıkları giderme yetkisi.
6. Müdürlük emrinde görev yapan personele, ilgili yönerge çerçevesinde, ödül ve takdirname, yer değiştirme gibi personel işlemleri için bağlı bulunduğu Belediye Başkan Yardımcısı ile Başkanlık Makamına önerilerde bulunmak yetkisi.
7. Sorumlu olduğu tüm görevlilerin yıllık izin kullanış zamanlarını tespit etme yetkisi.
8. Geçici süre görevde bulunamayacağı dönemlerde, müdürlüğe vekâlet edecek kişiyi belirleyerek, makamın onayına sunma yetkisi.
9. Birimdeki tüm görevlilerin işlevleri itibariyle görev dağılımını yapma yetkisi.
10. Müdürlüğünün faaliyet alanına giren konularda ilgili kişi, birim ve kuruluşlarla haberleşme yetkisi.
c) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürünün Sorumlulukları:
(1) 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve diğer mevzuatın kendisine yüklediği görevleri zamanında, etkin ve hukuka uygun olarak yerine getirilmesinden sorumludur.
Müdürlüğe Bağlı Şeflik, Bürolar ve Görevleri
MADDE 11 - (1) Şef, Müdürlük bünyesinde yapılan görev dağılımı çerçevesinde anayasa, kanunlar, tüzükler, yönetmelikler, Başkanlık talimat ve genelgeleri çerçevesinde, üst amirlerinin emirleri doğrultusunda işlerin mevzuata uygun, gecikmesiz ve eksiksiz olarak yürütülmesinde Müdürlük Makamına karşı tam yetkili ve sorumlu kişidir.
İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğüne bağlı bürolar aşağıda gösterilmiştir.
a. Özlük (Memur, İşçi, Sözleşmeli ve Belediye Şirket İşçisi) Bürosu
b. Personel Eğitim ve Stajyer Bürosu
c. İdari İşler Bürosu
(a) Özlük Bürosunun Görevleri
Memur Personelle İlgili Görevler
1. Belediyemize ilk defa memur olarak atanacaklarla ilgili kanun, yönetmelik ve genelgeler doğrultusunda gerekli işlemleri yapmak,
2. Müdürlüklerin önerisi üzerine adaylıkla en az bir yılını tamamlayan başarılı memur adaylarının asaletlerinin tasdikini, başarısız olan adayların da ilişkilerinin kesilmesi işlemlerini yapmak,
3. Memurların kurum içi ve kurumlar arası görevlendirme, nakil, emeklilik ve istifa ile ilgili işlemlerini yapmak,
4. Göreve son verme ve görevden uzaklaştırma işlemlerini yapmak,
5. Memur personelin derece terfi ve kademe ilerlemelerini yapmak ve bu işlemlerin kayıtlarını tutmak,
6. İntibak işlemlerini yapmak,
7. Kadro değişiklik, iptal ve ihdas işlemlerine ilişkin kadro tekliflerini hazırlamak,
8. Mal bildirimi işlemlerini yapmak,
9. Teşekkür, takdirname, ödül ve disiplin cezalarına ilişkin işlemleri yapmak,
10. Yıllık, mazeret, hastalık, aylıksız izin vb. izinlere ilişkin işlemleri yapmak,
11. İzne ayrılan müdürlerin ve Belediye Başkan Yardımcılarının izinli olduğu süre içinde görevini yürütecek personelin vekaleten görevlendirme işlemlerinin yapılması,
12. Kamu görevlileri sendikaları ile ilgili işlemleri yürütmek,
13. Mahkemelerde açılan personel davalarına ilişkin çalışmaları ve gerekli kanuni işlemleri yapmak,
14. Yukarıda belirtilmeyen yürürlükteki mevzuatlar gereği Başkanlık Makamınca verilen diğer görevleri yapmak.
İşçi Personelle İlgili Görevler
1. Belediyemize ilk defa işçi olarak alınacakların (engelli, eski hükümlü ve terör mağduru) ilgili kanun, tüzük, yönetmelik ve genelgeler doğrultusunda işçi alımlarında aranacak şartları tespit ederek, Türkiye İş Kurumu’ndan işçi talebinde bulunmak, her türlü sınav işlemlerini yürütmek ve talep şartlarını taşıyanların başvurularını kabul etmek,
2. İşçi personelin görevlendirme, emeklilik, hizmet akdi feshi, mahkeme yazışmaları, kadro değişiklikleri gibi özlük işlerinin yapılması,
3. İşçilerin iş akdinden kaynaklanan ve mahkemeye intikal eden konulara ilişkin gerekli kanuni işlemleri yapmak,
4. Yıllık, mazeret, hastalık, ücretsiz izin vb.. izinlere ilişkin işlemleri yapmak,
5. Toplu İş Sözleşmesi işlemlerini yürütmek,
6. İşçi Disiplin Kurulunun oluşturulması, disiplin işlemleri ile ilgili işlemlerin yürütülmesi,
7. Geçici İşçi Vize Alınması için Belediye Meclisine Onay Hazırlanması.
Sözleşmeli Personelle İlgili Görevler
1. Belediyemize ilk defa sözleşmeli personel olarak istihdam edilecekler hakkında ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda gerekli işlemleri yapmak,
2. 5393 sayılı Belediye Kanunun 49 uncu maddesi gereği kadro karşılığı çalıştırılan sözleşmeli personelin ücretinin belirlenmesi için Belediye Meclisine sunulmak üzere Onay almak.
3. Sözleşmeli personelin kurum içi ve kurumlar arası görevlendirme, emeklilik, istifa ve sözleşme feshi ile ilgili işlemlerini yapmak,
4. Disiplin işlemlerini yapmak,
5. Mal bildirimi işlemlerini yapmak,
6. Kanunlar ve üst makamlarca verilen benzer nitelikteki diğer görevleri de yapmak.
7. Yıllık, mazeret, hastalık izni vb. tüm işlemleri yapmak.
Şirket İşçisi Personeli ile İlgili Görevler
1. Belediye şirket işçisi statüsünde tüm müdürlüklerce çalıştırılan personellerin özlük dosyalarının birer örneklerinin temin ve muhafaza etmek,
2. Müdürlüğümüz ile Belediye şirketi arasında imzalanan sözleşme kapsamında istihdam edilen personellerin görevlendirme, puantaj ve hak ediş işlemlerini yürütmek,
3. Yıllık izin, mazeret izni, ücretsiz izin ve hastalık raporlarına ilişkin işlemleri yürütmek,
4. Yürürlükteki mevzuat doğrultusunda tazminatlara ilişkin işlemler ile diğer özlük işlemlerini takip etmek.
(b) Eğitim Bürosunun Görevleri
1. Belediye personelinin görevleri ile ilgili olarak pratik ve teorik bilgilerinin arttırılması, göreve ilişkin beceriler kazandırılması, davranışlarının geliştirilmesi, hizmet içinde yetiştirilmesi ve üst görevlere hazırlanması ile hizmette verimlilik, etkinlik ve toplam kalitenin sağlanması amacıyla, Belediye tarafından hizmet içi eğitim faaliyetlerinin yürütülmesi,
2. Kurum ve kuruluşlardan gelen seminer yazılarına istinaden eğitime katılacak personelin belirlenmesi,
3. Tüm birimlerin eğitim taleplerinin belirlenerek bu talepler doğrultusunda yıllık eğitim planının hazırlanması,
4. Kurum içi ve Kurum dışı eğitimlerde verilecek sertifika veya katılım belgelerinin personelin özlük dosyalarında muhafazasının sağlanması,
5. İstihdam edilen personele, görevlendirildiği, müdürlük ve kurumla ilgili bilgilendirilmesi amacıyla oryantasyon eğitimi verilmesi,
6. 3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanunu kapsamında Belediyemizde staj yapacak olan orta öğretim öğrencileri ile zorunlu stajını yapacak olan yüksekokul öğrencilerinin iş ve işlemlerini yürütmek.
(c) İdari İşler Bürosunun Görevleri
1. Evrak Kayıt Personeli:
Müdürlüğe fiziki veya elektronik ortamda gelen evrakların kabulü ve havalesini yapmak.
2. Birim Taşınır Sorumlusu:
a) Müdürlükteki taşınırların giriş çıkışlarına dair kayıtları tutmak, bunlara ilişkin belgeleri tanzim etmek ve kesin kabulü yapılmayan taşınırların kullanımına engel olmak.
b) Müdürlüğün malzeme ihtiyaç planlamasına yardımcı olmak,
3. Birim Arşiv Sorumlusu:
a) Müdürlüğe gelen ve Müdürlüğün ürettiği her türlü fiziki/elektronik bilgi ve belgeyi derlemek, standart dosya planına göre tasnif etmek, saklama koşullarına göre muhafaza etmek ve bu belgelere kolay erişilmesini sağlamak.
b) Fiziki klasörleri her türlü zararlı tesir ve unsurlardan korumak, mevcut aslî düzenleri içerisinde muhafazasını sağlamak.
c) Birim arşivinde saklanma süresini tamamlayan klasörleri, kayıt defterleri ve her türlü bilgi ve belgeleri idarece uygun görüldüğü takdirde devir döküm formu hazırlayarak, kurum arşivine devretmek.
4. Birim Gerçekleştirme Görevlisi:
a) Harcama talimatı üzerine işin yaptırılması, mal veya hizmetin alınması, teslim almaya ilişkin işlemlerin yapılması, belgelendirilmesi ve ödeme için gerekli belgelerin hazırlanması görevlerini yürütmek,
b) Ödeme Emri Belgesi düzenlemek,
c) Ödeme emri belgesi ve eki belgeler üzerinde ön malî kontrol yapmak. Bu kontrol sonucunda, Ödeme Emri Belgesi üzerine “Kontrol edilmiş ve uygun görülmüştür” şerhi düşerek imzalamak,
5. Birim İhale Sorumlusu:
Müdürlük tarafından yapılan mal veya hizmet alım ihale işlemlerini yürütmek ve tahakkuklarını hazırlamak,
6. Birim EYS Sorumlusu:
a) Entegre Yönetim Sistemi için gerekli süreçlerin ve dokümanların oluşturulmasını, uygulanmasını ve sürdürülmesini gerek duyulduğunda revize edilmesini sağlamak,
b) İç ve Dış Denetim çalışmalarını,
c) Sorumlu olduğu birimle ilgili oluşturulan DÖF’leri takip etmek ve eksikliğin giderilmesini sağlamak,
d) Vatandaş, Çalışan Beklenti ve Memnuniyet Anketi sonuçlarının birimi ilgilendiren hizmetlerini analiz etmek ya da edilmesini sağlamak,
7. Birim Mutemedi:
Müdürlük adına ve hesabına para ve parayla ifade edilebilen değerleri geçici olarak almak, vermek ve göndermek.
8. PDKS Sorumlusu:
a) Personel Devam Kontrol Sistemi ile Belediye Personelinin giriş-çıkış kontrollerinin takibi.
b) Kurumda görev yapan personelin kimlik kartlarının hazırlanması.
9. Stratejik Yönetim Süreci Sorumlusu:
a) Müdürlüğün stratejik planlama ve performans programı hazırlık çalışmalarına katılmak,
b) Müdürlüğün yıllık faaliyet raporlarını ve iş planını hazırlamak,
c) Müdürlükteki iç kontrol çalışmalarını yürütmek,
d) Müdürlüğün risk yönetim çalışmalarını yürütmek.
Müdürlük Personelinin Görev Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 12 - (1) Müdürlük emrinde görevli personeller, kendilerine verilen görevleri kanunlar, tüzükler, yönetmelikler, Başkanlık genelge ve bildirileri ile ilgili mevzuat çerçevesinde ve üst amirin emirleri doğrultusunda gecikmesiz ve eksiksiz olarak yapmakla yükümlüdürler.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Hizmet ve Görevlerin İcrası, İşbirliği ve Koordinasyon
Görevin Planlanması
MADDE 13 - (1) Müdürlükteki iş ve işlemler Müdür tarafından düzenlenen plan dâhilinde yürütülür.
Görevin Yürütülmesi
MADDE 14 - (1) Müdürlükte görevli tüm personel, kendilerine verilen görevleri anayasa, kanunlar, tüzükler ve yönetmelikler ile Başkanlık talimat ve genelgeleri doğrultusunda gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.
İş Birliği ve Koordinasyon
MADDE 15 - (1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü faaliyet ve çalışmalarını birim içi, birimler arası ve diğer kuruluşlarla işbirliği ve koordinasyon halinde yürütmektedir.
1) Belediye birimleri arasında ve birim içi işbirliği ve koordinasyon
a) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü ile diğer birimler arasında ve birim içi koordinasyon Müdür tarafından sağlanır.
b) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğüne gelen tüm yazılar Müdüre iletilir. Müdür gelen evrakları konularına göre ilgili bürolara havale eder.
c) Havale edilen evraklar kayda alınmak üzere evrak kayıt personeline gönderilir. Kayıt personeli evrakları kayda aldıktan sonra ilgili bürolara teslim eder,
d) Bürolarda görevli personel evrakları niteliğine göre inceler ve sonuca ulaştırır.
2) Diğer kuruluşlarla koordinasyon: İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünün kamu kurum ve kuruluşları ile özel ve tüzel kişilerle yapacağı tüm yazışmalar, Başkanlık Makamı tarafından çıkarılan imza yetkileri yönergesi kapsamında sorumlu personel, Şef ve Müdürün parafı ile Belediye Başkanı ve/veya ilgili Belediye Başkan Yardımcısı imzası ile yürütülür.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Özlük Dosyaları ve Disiplin
Personel Özlük Dosyaları
MADDE 17 : (1)İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünce Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası esas alınarak personel bilgi sistemine kaydolur. Kurumda çalışan tüm personel için birer özlük dosyası düzenlenir.
(2) Personelin özlük dosyasına mesleki ve eğitim bilgileri, kimlik bilgileri, naklen atama evrakları, varsa inceleme, soruşturma, denetim raporları, disiplin cezaları ile ödül ve başarı belgesi verilmesine ilişkin bilgi ve belgeler, göreve başladıktan sonra almış oldukları izin ve raporlar ile mal bildirimleri konulur.
Disiplin Cezaları
MADDE 18 : (1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü Kurumda çalışan tüm personelle ilgili disiplin işlemlerini 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile 4857 Sayılı İş Kanunu ve Toplu İş Sözleşmesi hükümlerine ve yürürlükteki ilgili diğer mevzuata uygun olarak yürütür
ALTINCI BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yönetmelikte Yer Almayan Hususlar
MADDE 19 : (1) İş bu yönetmelikte yer almayan hususlarda yürürlükteki ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
(2) İş bu yönetmelik hükümleri ile üst hukuk düzenlemeleri çeliştiği takdirde üst hukuk düzenlemeleri uygulanır
Yürürlükten Kaldırılan Yönetmelik
MADDE 20 : (1) 04.09.2013 tarihli ve 2013/112 sayılı Belediye Meclis kararı ile kabul edilen İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü Görev Çalışma Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 21 : (1) Bu yönetmelik Belediye Meclisi tarafından onaylanmasını takiben 3011 sayılı kanun doğrultusunda ilan edildiği tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 22 : (1) Bu yönetmelik hükümlerini Çekmeköy Belediye Başkanı yürütür.
İNSAN KAYNAKLARI VE EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ HİZMETLERİ
İNSAN KAYNAKLARI VE EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ FAALİYETLERİ
T.C. ÇEKMEKÖY BELEDİYE BAŞKANLIĞI
KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİNE YÖNELİK
6698 SAYILI KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU KAPSAMINDA
AYDINLATMA METNİ
Çekmeköy Belediyesi, yürütmekte olduğu faaliyetler nedeniyle kişisel verilerinizin işlenmesinde 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’na (“KVKK”) uygun olarak gerekli her türlü teknik ve hukuki tedbiri almaktadır. İlgili kişiler, kişisel verilerinin işlenmesi, üçüncü kişilere aktarılması, kişisel veri toplamanın hukuki sebepleri ile KVKK’da yer alan hakları konularında detaylı bilgiye işbu aydınlatma metninden ulaşabilirler.
Ayrıca, müdürlükler özelinde yürütülen faaliyetlerde kişisel veri işlenmesine yönelik olarak lütfen müdürlük özelinde oluşturulan aydınlatma metnini inceleyiniz.
Çekmeköy Belediyesi olarak kişisel verilerinizin korunmasına önem gösteriyoruz.
A. İşlenen Kişisel Veriler, Veri İşleme Amacı,Toplama Yöntemi ve İşlemenin Hukuki Sebebi
Çekmeköy Belediyesi’nin, veri işleme esnasında dayandığı hukuki sebepler şunlardır
Veri İşleme Amacı |
İşlenen Kişisel Veriler |
Veri İşleme Şartları |
Veri Toplama Yöntemleri |
İhale ve sözleşme işlemlerinin yürütülmesi |
Adı Soyadı |
m. 5/2-a, c, ç, e ve f. m. 6/2 |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan ve kısmen otomatik yollarla) |
Kamu Kurum ve Kuruluşlar ile Birlikte Vatandaşların Yazılı Taleplerinin Değerlendirilmesi |
Dilekçe |
m. 5/2-a, ç, e ve f. |
İlgili kişinin kendisinden, kurum içi kaynaklardan (Otomatik olmayan ve kısmen otomatik yollarla) |
Program Katılımı Süreci |
Katılım Formu |
m. 5/2-e ve f. |
Program katılım başvuru formundan (Otomatik olmayan yollarla) |
Proje Yönetimi Süreçleri/Gizlilik Sözleşmesi Hazırlanması |
CV |
m. 5/2- e ve f. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Randevu Taleplerinin Değerlendirilmesi |
Adı Soyadı |
m. 5/2-e ve f. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Resmi Törenlerin Hazırlığı Yapılması |
Ad Soyad |
m. 5/2-e ve f. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Belediye Başkanının Temsil Edilmesi |
Ad Soyad |
m. 5/2-e ve f. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Anma Programları Düzenlenmesi |
Adı Soyadı |
m. 5/2-f. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Evrak Kayıtlarının Yapılması, dilekçe ve evrak yönetim işlemleri |
Adı Soyadı |
m.5/2-e ve f. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Elektronik Belge Yönetim Sistemi Resmi Evrak Takibinin Sağlanması, Evrak Doğrulaması |
TCKN |
m.5/2-e ve f. |
Web site üzerinden (Otomatik yollarla) |
Vergi Affı Kontrol ve Ön Başvuru İşlemlerinin Yürütülmesi |
TCKN |
m.5/2-e |
Web site üzerinden (Otomatik yollarla) |
Dilekçelerin İşleme Alınması |
Dilekçe |
m.5/2-a ve e. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
e-Belediye Üyelikleri |
Adı Soyadı |
m. 5/2-e, ç ve f. |
İlgili kişinin kendisinden, portal üzerinden (Otomatik olmayan ve kısmen otomatik yollarla) |
Mevcut Borç Sorgulama Ve Online Ödeme İşlemlerinin Gerçekleştirilmesi |
TCKN |
m. 5/2-e ve f. |
Web site üzerinden (Otomatik yollarla) |
Yapı Ruhsatı İşlemleri |
Dilekçe |
m. 5/2-ç ve e. |
Kurum kaynaklarından (Otomatik olmayan ve kısmen otomatik yollarla) |
Yıkım Ruhsatı (vatandaş) |
Adı Soyadı |
m. 5/2-ç ve e. |
Kurum kaynaklarından (Otomatik olmayan ve kısmen otomatik yollarla) |
Kaçak Yapı Tespiti |
Ad Soyad |
m.5/2-ç ve e |
Tutanaktan (Otomatik olmayan yollarla) |
Kaçak Yapı Tespiti |
Ad Soyad |
m.5/2-ç ve e. |
Kurum kaynaklarından (Otomatik olmayan yollarla) |
Sıhhi Müesseseler için Ruhsat Alımı/ Gayri Sıhhi Müesseseler için Ruhsat Alımı/ Umuma Açık Müesseseler için Ruhsat Alımı |
Başvuru Formu |
m. 5/2-a, ç ve e. |
Başvuru formu (Otomatik olmayan yollarla) |
Kent Bilgi Sistemi İşlemlerinin Yürütülmesi |
Adı Soyadı |
m. 5/2-e ve f. |
Web Portalı üzerinden (Kısmen otomatik yollarla) |
Seri Nokta Çözüm Merkezi-Vergi Borcu Sorgulama |
Ad Soyad |
m. 5/2-a, e ve f. |
Çağrı merkezi aracılığıyla (kısmen otomatik yollarla) |
Seri Nokta Çözüm Merkezi-Organizasyon Kayıtlarının Alınması |
Ad Soyad |
m. 5/2-e ve f. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Çağrı Merkezi-Şikayet, Talep, Öneri ve Bilgilendirme |
Ad Soyad |
m. 5/2-a, e ve f. |
Çağrı merkezi aracılığıyla (kısmen otomatik yollarla) |
Çağrı Merkezi-Anket Çalışması |
Ad Soyad |
m. 5/2-e ve f. |
Çağrı merkezi aracılığıyla (kısmen otomatik yollarla) |
Yazılı ve Görsel Faaliyetlerin Yürütülmesi (Medya) |
Ad Soyad |
m.5/1 |
İlgili kişinin kendisinden, kamera aracılığıyla (Otomatik olmayan ve otomatik yollarla) |
Yazılı ve Görsel Basın Faaliyetlerinin Yürütülmesi / Ödüllü Yarışmalar-Kitap |
Ad Soyad (Çocuk-genç) |
m.5/2-e ve f. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Yazılı ve Görsel Basın Faaliyetlerinin Yürütülmesi / Ödüllü Yarışmalar-Sinema-Konser |
Ad Soyad (Genç) |
m.5/2-e ve f. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Meclis Toplantı İşlemleri |
Tutanak |
m.5/2-f |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Stratejik Plan Paydaş Anketi Çalışmaları |
Adı Soyadı |
m.5/2-ç ve f. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
İletişim Faaliyetlerinin yürütülmesi |
Adı Soyadı |
m. 5/2-c, ç, e ve f. |
Kurum kaynaklarından, ilgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Çocuk Koruma Programının Uygulanması |
Ad Soyad |
m.5/2-e |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Yeni Doğan Bebek Hediye Gönderimi |
Ad Soyad |
m. 5/2-e ve f. |
Kurum kaynaklarından, ilgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Taziye hizmetlerinin yürütülmesi |
Vefat Edenin Adı Soyadı, TCKN, Yakınının Telefon Numarası |
m.5/2-e |
İlgili kişinin kendisinden |
Belediye Sınırları İçerisinde Fiziksel Mekan Güvenliğinin Sağlanması |
Görüntü Kaydı |
m.5/2-ç ve f. |
Kamera (Otomatik yollarla) |
Kurum Ziyaretçi Kayıtlarının oluşturulması |
Adı Soyadı |
m.5/2- f. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
İç Ve Dış Denetim Süreçlerinin Yürütülmesi |
Denetime konu kişisel veriler |
m.5/2-ç ve f. |
Kurum kaynaklarından (Otomatik olmayan yollarla) |
Yetkili ekspertiz işlemlerinin yürütülmesi, bilgi verilmesi |
Ad Soyad Unvan |
m.5/2-e |
İlgili kişinin kendisi (Kısmen otomatik yollarla) |
Yetkili kurum ve kuruluşlar ile yazışmaların yürütülmesi |
Yazışmaya konu kişisel veriler |
m.5/2-ç, e, f. |
Kurum kaynaklarından, ilgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Dava, İcra, Arabuluculuk Süreçlerinin Yürütülmesi |
Dosyaya konu olabilecek kişisel veriler |
m.5/2-a, ç, e ve f. |
Kurum kaynaklarından (Otomatik olmayan yollarla) |
Diğer Talep ve Şikayetlerin Yanıtlandırılması |
Adı Soyadı |
m.5/2-c, ç ve e. |
İlgili kişinin kendisinden, telefon, e-posta, CİMER, sözlü ve web aracılığıyla (Otomatik olan veya otomatik olmayan yollarla) |
B. Kişisel Verilerin Aktarılması
İşlenen kişisel veriler yukarıdaki amaçlarla ve KVKK’nın belirlediği koşullar çerçevesinde aktarılabilmektedir. Aktarıma ilişkin detaylı bilgi içeren tablo, aşağıda yer almaktadır:
Veri Aktarma Amacı |
Aktarılan Alıcı Grupları |
Yasal yükümlülüklerin yerine getirilmesi |
Yetkili kamu kurum ve kuruluşları |
Kamu hizmetlerinin yerine getirilmesi ve sürekliliğin sağlanması |
Yetkili kamu kurum ve kuruluşları, çözüm ortakları, tedarikçiler, İştirak Şirketi |
İnternet altyapısını geliştirmek ve güncelliğini korumak |
Özel ve kamu tüzel kişilikleri |
Acil tıbbi müdahalelerin gerçekleştirilmesi amacıyla |
Sağlık kuruluşlarına |
Sözleşmelerin yerine getirilmesi |
Tedarikçiler |
Görüş alınması |
Yetkili kamu kurum ve kuruluşlarına |
Ruhsat, yapı kontrol, plan, proje, emlak, istimlak, imar, şehircilik, fen işleri, mali hizmetler, destek hizmetleri süreçlerinin yerine getirilmesi |
Yetkili kamu kurum ve kuruluşları ile özel kuruluşlara |
Denetim faaliyetlerinin yerine getirilmesi |
Özel ve kamu denetçileri |
İpotek ile ilgili bilgi alınması |
Tapu ve Kadastro Müdürlüğü |
Birlikte çalışma ve koordinasyon |
Yetkili kamu kurum ve kuruluşları ile İştirak Şirketi |
Medya faaliyetlerinin yürütülmesi |
Herkese açık |
C. İlgili Kişinin Hakları
Herkes, KVKK’nın 11. maddesi uyarınca aşağıdaki haklara sahiptir;
1.Kişisel verisinin işlenip işlenmediğini öğrenme,
2. Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
3. Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
4. Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
5. Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
6. KVKK ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
7. İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
8. Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme.
Herkes bu haklarına ilişkin taleplerini Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’e uygun bir şekilde Belediyemize iletebilir. Talepler en kısa sürede ve nihayetinde en geç otuz (30) gün içerisinde ücretsiz olarak değerlendirilip karara bağlanacaktır.
Değerlendirme ve karar verme işleminin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi durumunda Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenen tarifedeki ücret esas alınacaktır.
Sevgili komşularım
İstanbul’a 1980 yılında memleketim Ardahan’dan geldiğimde ilk ayak bastığım yer Çekmeköy olmuştu. Yeşili, doğası ve havasıyla İstanbul’un en önemli yerlerinden birisine gelmiş olmam benim için yeni hayaller kurmama da vesile oldu.
Çekmeköy, benim yaşamaya başladığım yıllarda beldeydi. 2009 yılında ilçe olan Çekmeköy’e Alemdağ, Taşdelen ve Ömerli beldeleri katıldı. 2009 yılında yaklaşık 155 bin olan nüfusu bugün 300 binleri buldu.
İlçenin gelişmesi için 15 yılda yapılan çalışmalar, yatırımlar önemli. Ancak aynı oranda da ihtiyaçlar artıyor. 38 yıllık belediyecilik tecrübem bu güzel ilçeye doğru ve sürdürülebilir projeler yapmam için büyük bir şans. 21 mahallemizde yaşayan komşularımın nelere ihtiyaçları var, ne istiyorlar bunların tamamını biliyorum.
40 yıl önce geldiğim Çekmeköy’de yeni bir dönemin başlamasına vesile olan tüm komşularıma şükranlarımı sunuyorum. 45 günlük seçim çalışması sürecimde bana kol kanat geren, destek olan ve bu onurlu göreve gelmeme vesile olan herkese çok teşekkür ediyorum.
Çekmeköy’de çocuklarımıza, gençlerimize, yaşlılarımıza, emeklilerimize, esnafımıza, çalışanlarımıza kısaca bu ilçede yaşayan herkese eşit mesafede olacağım. Arkadaşlarımla birlikte daha iyi, daha sürdürülebilir bir Çekmeköy yaratacağımızdan kimsenin kuşkusu olmasın.
Belediyemizde çalışan 1508 personelimizle birlikte omuz omuza, dayanışma içerisinde halkımıza hizmet edeceğiz. Güler yüzlü Çekmeköy için el ele vermeliyiz. Çalışma arkadaşlarımda bu heyecanı gördüm. Yeter ki bir olalım, birlikte olalım.
Çekmeköy; daha fazla yatırım, daha fazla sanat, daha fazla kültürle adından söz ettirecek. Tüm komşularımın yüzlerinden gülümseme eksik olmayacak. Çekmeköy’de yatağa hiçbir çocuğumuz aç girmeyecek. Herkesin “ÇERKEZ BAŞKANI” olacağım. Sözüm söz…
Orhan ÇERKEZ
Çekmeköy Belediye Başkanı
1962 yılında Ardahan'da dünyaya gelen Orhan Çerkez, 1980 yılından bu yana Çekmeköy'de ikamet etmektedir. Evli ve iki çocuk babasıdır.
Orhan Çerkez, lisans eğitimini Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü'nde tamamlamıştır. Çerkez, İstanbul Medeniyet Üniversitesi Kamu Yönetimi ve Şehircilik Bölümü'nde de yüksek lisans yapmıştır.
1985 yılında Kadıköy Belediyesi Zabıta Müdürlüğü'nde devlet memuru olarak göreve başlayan ve bu birimde yöneticilikte yapan Çerkez; 2009’da yürürlüğe giren kanunla birlikte, tecrübe ve birikimleriyle halka hizmet için ilçe statüsü kazanan Ataşehir Belediyesi’nde göreve başladı.
Ataşehir Belediyesi'nde 2009 ‘da sırasıyla; İdari İşler Amiri ve Ulaşım Hizmetleri Müdürü olarak görev yapan Çerkez, 2016 yılından 2023 yılına kadar ise Ataşehir Belediye Başkan Yardımcılığı görevini üstlenerek sosyal demokrat belediyecilik kültürüyle vatandaşlara hizmet etti.
38 yıllık belediyecilik tecrübesiyle kazandığı deneyimlerin yanı sıra; kamu yararını gözeten birçok vakıf, federasyon, sivil toplum kuruluşu ve dernekte aktif görev alan, 31 Mart 2024’te yapılan Mahalli İdareler Seçimlerinde ipi göğüsleyen Orhan Çerkez, bu birikimi şimdi Çekmeköy ve Çekmeköylüler için yapacağı projelerle hayata geçirecek.