a) Personel (Memur, İşçi, Sözleşmeli, Hizmet Alımı) Özlük İşlemleri
b) Norm Kadro Çalışmaları
c) Atama, Nakil ve Görevlendirme İşleri
ç) İş Sağlığı ve Güvenliği
d) İşyeri Hekimliği
e) Belediye Personelinin Kurum İçi ve Kurum Dışı Eğitim Programlarının Yürütülmesi
f) Kurumun Personel Hizmet Alım İhalesi İle İlgili İş ve İşlemler
Organizasyon şeması yukarıdaki gibidir. Büyütmek için üzerine tıklayın.
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
Madde 1- (1) Bu yönetmeliğin amacı Çekmeköy Belediye Başkanlığı İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünün kuruluş, görev, yetki ve sorumlukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemek ve uygulamaktır.
Kapsam
Madde 2- (1) Bu yönetmelik Çekmeköy Belediyesi İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünün kuruluş amacı, faaliyet alanları, teşkilat yapısı ile yönetici ve diğer personelin görev, yetki ve sorumluluk alanını kapsamaktadır.
Dayanak
Madde 3- (1) Bu yönetmelik, 22.05.2007 tarih ve 26442 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik, 5393 sayılı Belediye Kanunu, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 4857 sayılı İş Kanunu ve ilgili mevzuat hükümlerine istinaden hazırlanmıştır.
Tanımlar
Madde 4- (1) Bu yönetmelikte;
a)Belediye | : Çekmeköy Belediye Başkanlığını, |
b)Başkan | : Çekmeköy Belediye Başkanını, |
c)Başkan Yardımcısı | : Belediye Başkanı tarafından görevlendirilen Çekmeköy Belediye Başkan Yardımcısını, |
d)Meclis | : Çekmeköy Belediye Meclisini, |
e)Müdürlük | : İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünü, |
f)Müdür | : İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürünü, |
g)Şef | : İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü Şefini, |
h)Personel | : İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü çalışanını ifade eder. |
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş, Teşkilat ve Bağlılık
Kuruluş
Madde 5- (1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü 5393 sayılı Belediye Kanununun 48. maddesi ve 22.05.2007 tarih ve 26442 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik” hükümlerine dayanarak Belediye Meclisi’nin 11.04.2009 tarih ve 2009/16 sayılı gereğince kurulmuştur.
Teşkilat
Madde 6- (1) (Değişik fıkra: 09.04.2015 tarih ve 2015/89 sayılı Meclis Kararı) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünün idari teşkilatı; müdür, şef ve büro personelinden oluşur.
(2)İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü, çalışmalarını değişen koşullarda daha etkin ve zamanında yapılmasını temin etmek için İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürünün teklifi ve Başkanlığın onayı ile yeni şeflikler/bürolar kurabilir veya kurulmuş şeflikleri/büroları birleştirebilir, şefliklerin/büroların bazı görevlerini diğer şefliklere/bürolara verebilir.
Bağlılık
Madde 7- (1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü, Belediye Başkanına veya görevlendireceği Başkan Yardımcısına bağlı olarak görev yapar.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Nitelik, Görev, Yetki ve Sorumluluk
Müdürlüğün Görevleri
Madde 8- (1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünün görevleri aşağıdaki gibidir.
Personelin Unvan ve Nitelikleri
Madde 9- (1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğüne atanacak personelin unvan ve nitelikleri aşağıdaki gibidir.
Müdürün Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Madde 10- (1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürünün görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir.
b) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürünün Yetkileri:
c) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürünün Sorumlulukları:
(Değişik: 09.04.2015 tarih ve 2015/89 sayılı Meclis Kararı) 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve diğer mevzuatın kendisine yüklediği görevleri zamanında, etkin ve hukuka uygun olarak yerine getirilmesinden sorumludur.
Müdürlüğe Bağlı Şeflik, Bürolar ve Görevleri
Madde 11- (1) (Değişik madde: 09.04.2015 tarih ve 2015/89 sayılı Meclis Kararı) Şef, Müdürlük bünyesinde yapılan görev dağılımı çerçevesinde anayasa, kanunlar, tüzükler, yönetmelikler, Başkanlık talimat ve genelgeleri çerçevesinde, üst amirlerinin emirleri doğrultusunda işlerin mevzuata uygun, gecikmesiz ve eksiksiz olarak yürütülmesinde Müdürlük Makamına karşı tam yetkili ve sorumlu kişidir.
İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğüne bağlı bürolar aşağıda gösterilmiştir.
Memur Personelle İlgili Görevler
İşçi Personelle İlgili Görevler
Sözleşmeli Personelle İlgili Görevler
Hizmet Alımı Personeli ile İlgili Görevler
(d) (Mülga Fıkra: 11.07.2014 tarih ve 2014/55 sayılı Meclis Kararı)
Müdürlük Personelinin Görev Yetki ve Sorumlulukları
Madde 12- (1) Müdürlük emrinde görevli personeller, kendilerine verilen görevleri kanunlar, tüzükler, yönetmelikler, Başkanlık genelge ve bildirileri ile ilgili mevzuat çerçevesinde ve üst amirin emirleri doğrultusunda gecikmesiz ve eksiksiz olarak yapmakla yükümlüdürler.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Hizmet ve Görevlerin İcrası, İşbirliği ve Koordinasyon
Görevin Planlanması
Madde 13- (1) Müdürlükteki iş ve işlemler Müdür tarafından düzenlenen plan dâhilinde yürütülür.
Görevin Yürütülmesi
Madde 14- (Değişik madde: 09.04.2015 tarih ve 2015/89 sayılı Meclis Kararı (1) Müdürlükte görevli tüm personel, kendilerine verilen görevleri anayasa, kanunlar, tüzükler ve yönetmelikler ile Başkanlık talimat ve genelgeleri doğrultusunda gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.
İş Birliği ve Koordinasyon
Madde 15- (1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü faaliyet ve çalışmalarını birim içi, birimler arası ve diğer kuruluşlarla işbirliği ve koordinasyon halinde yürütmektedir.
1) Belediye birimleri arasında ve birim içi işbirliği ve koordinasyon
2) Diğer kuruluşlarla koordinasyon: İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünde Kamu Kurum ve Kuruluşları ile özel ve tüzel kişilerle yapacağı tüm yazışmalar, Başkanlık Makamının 05.06.2009 tarih ve 65 sayılı “İmza Yetkileri Yönergesi” gereğince sorumlu personel, Şef ve Müdürün parafı ile Belediye Başkanı ve/veya ilgili Başkan Yardımcısı imzası ile yürütülür.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Denetim, Özlük Dosyaları ve Disiplin
Müdürlük İçi Denetim
Madde 16- (1)
Personel Özlük Dosyaları
Madde 17- (1) Personelin başarı, yeterlik ve ehliyetlerinin tespitinde, kademe ilerlemelerinde, derece yükselmelerinde, emekliye ayrılmalarında veya hizmetle ilişiklerinin kesilmesinde, hizmet gerekleri yanında özlük dosyaları göz önünde bulundurulur.
Bu nedenle;
Disiplin Cezaları
Madde 18- (1) İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü Kurumda [3] çalışan tüm personelle ilgili disiplin işlemlerini 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile [4] 4857 Sayılı İş Kanunu ve Toplu İş Sözleşmesi hükümlerine ve yürürlükteki ilgili diğer mevzuata uygun olarak yürütür.
ALTINCI BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yönetmelikte Yer Almayan Hususlar
Madde 19- (1) (Değişik fıkra: 09.04.2015 tarih ve 2015/89 sayılı Meclis Kararı) İş bu yönetmelikte yer almayan hususlarda yürürlükteki ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
(2) (Ek fıkra: 09.04.2015 tarih ve 2015/89 sayılı Meclis Kararı İş bu yönetmelik hükümleri ile üst hukuk düzenlemeleri çeliştiği takdirde üst hukuk düzenlemeleri uygulanır
Yürürlükten Kaldırılan Yönetmelik
Madde 20- (1) 08.09.2009 tarih ve 2009/64 sayılı Belediye Meclis kararı ile kabul edilen İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü Görev Çalışma Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlükten Kaldırılan Yönetmelik
Madde 21- ((1) Bu yönetmelik Belediye Meclisi tarafından onaylanmasını takiben 3011 sayılı kanun doğrultusunda ilan edildiği tarihte yürürlüğe girer.
Yürürlükten Kaldırılan Yönetmelik
Madde 22- (1) Bu yönetmelik hükümlerini Çekmeköy Belediye Başkanı yürütür.
Yönetmeliğin Onaylandığı Meclis Kararı’nın |
|
Tarihi |
Sayısı |
04.09.2013 |
2013/112 |
Yönetmelikte Değişiklik Yapan Yönetmeliğin Onaylandığı Meclis Kararı’nın |
|
Tarihi |
Sayısı |
11.07.2014 |
2014/55 |
Yönetmelikte Değişiklik Yapan Yönetmeliğin Onaylandığı Meclis Kararı’nın |
|
Tarihi |
Sayısı |
09.04.2015 |
2015/89 |
Yönetmelikte Değişiklik Yapan Yönetmeliğin Onaylandığı Meclis Kararı’nın |
|
Tarihi |
Sayısı |
10.09.2015 |
2015/195 |
[1] 09.04.2015 tarih ve 2015/89 sayılı Meclis Kararı ile bu fıkranın birinci cümlesine “Müdürlüğün temel işlevleri dikkate alınarak” ibaresi eklenmiştir.
[2] 09.04.2015 tarih ve 2015/89 sayılı Meclis Kararı ile bu bölümde yer alan “ Başkanlık huzurunda” ibaresi madde metninden çıkarılmıştır.
[3] 09.04.2015 tarih ve 2015/89 sayılı Meclis Kararı ile “Kurumda” kelimesi madde metnine eklenmiştir.
[4] 09.04.2015 tarih ve 2015/89 sayılı Meclis Kararı ile “4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun” cümlesi madde metninden çıkartılmıştır.
İNSAN KAYNAKLARI VE EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ HİZMETLERİ
1) Müdürlüğün Genel İşleyişle İlgili Hizmetleri Şunlardır:
2) Atama ve Yer Değiştirme ile İlgili Hizmetleri Şunlardır:
3)Eğitim ve Toplam Kalite ile İlgili Hizmetleri Şunlardır:
4)Sicil, Disiplin ve Emeklilik ile İlgili Hizmetleri Şunlardır:
5) İş Sağlığı ve Güvenliği ile İlgili Hizmetler Şunlardır:
İNSAN KAYNAKLARI VE EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ FAALİYETLERİ
6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu gereğince 2016 Yılında Kurumumuzda iş sağlığı ve güvenliğinin sağlanması, mevcut sağlık ve güvenlik şartlarının iyileştirilmesi için Risk Analizi, Acil Durum Planı ve Eğitim hizmetlerinin Ortak Sağlık Güvenlik Birimi (OSGB)’den yürütülmesi için İş Sağlığı ve Güvenliği (Risk Analizi-Acil Durum Planı-Eğitim) hizmeti satın alınmıştır.
Bu kapsamda Belediyemiz ile Hizmet-İş Sendikası arasında imzalanan Toplu İş Sözleşmesi gereği daha önce oluşturulan “İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulu” revize edilmiş olup, söz konusu kurulda görevli üyelere konuyla ilgili eğitimler verilmiştir.
Belediyemizde İşletme Hizmeti Alımı İhalesi kapsamında görev yapan personellere İş Sağlığı ve Güvenliği, Yangın Eğitimi ve İlk Yardım eğitimleri verilmiştir.
6331 sayılı kanun gereği Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nın İSG Katip uygulaması üzerinden iş güvenliği uzmanı ile işyeri hekimi atanmıştır.
Müdürlükler bazında İş Sağlığı ve Güvenliği birim sorumluları belirlenerek, görev tanımları tebliğ edilmiş, konuyla ilgili eğitimler verilerek, uygulama toplantıları düzenlenmiştir.
İşletme Hizmeti ihalesi kapsamında çalışan personeller arasında yapılan seçimle, çalışan temsilcileri seçilmiştir.
Acil Durum Planı hazırlanarak, acil durum ekipleri belirlenmiş, yangınla mücadele ve ilk yardım eğitimleri verilmiştir.
Belediyemize ait binalarda 36 kere saha denetimi yapılmış olup, tespit edilen eksiklikler,
ilgili müdürlüklere üst yazı ile bildirilmiştir.
2016 yılı Ekim ayına kadar toplam 12 adet binada risk değerlendirmesi yapılarak, risk değerlendirmeleri %57 oranında tamamlanmıştır.
İlgili yasa gereği Belediyemiz Merkez Binasında 14 Nisan 2016 tarihinde haberli alarm tahliye tatbikatı, 24 Kasım 2016 tarihinde ise habersiz alarm tahliye tatbikatı yapılmıştır.
Devlet memurlarının Temmuz 2016 tarihinde kapsama dahil edilmesiyle, İş Güvenliği Uzmanı ve İşyeri Hekimi ataması yapılmış, 2016-2017 yılı Çalışma ve Eğitim Planları hazırlanmış, iş sağlığı ve güvenliği kapsamında sağlık taramaları yapılmıştır.
Belediyemizde İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi OHSAS-18001 altyapısı hazır olup; belgelendirme faaliyetlerine başlanmıştır.
Belediyemiz personellerinin eğitimlerine yönelik çalışmalara esas teşkil etmesi amacıyla müdürlüklerden gelen talepler üzerine Kurum personeline verilecek olan eğitim konuları belirlenerek “2016 Yılı Hizmet İçi Eğitim Programı” kapsamında eğitimler yapılmıştır. Bu kapsamda;
1-Yönetici personeller tarafından verilecek eğitimler
2-Hizmet İçi Eğitim ihalesi kapsamında verilecek eğitimler
olarak 2 bölümde yapılması planlanmıştır.
1-Yönetici Personeller Tarafından Verilen Eğitimler
2-Hizmet İçi Eğitim İhalesi Kapsamında Verilen Eğitimler
TOPLAM EĞİTİM SÜRESİ : 99 Saat
KATILAN PERSONEL SAYISI : 847 Kişi
Ayrıca diğer kurumların yapmış oldukları 15 adet eğitim semineri ve sempozyuma müdürlüklerden gelen talepler doğrultusunda toplamda 73 personelin görevlendirilmesi yapılarak katılımı sağlanmıştır.
26 Eylül – 2 Ekim 2016 tarihleri arasında düzenlenen Bilgi Güvenliği, Siber Güvenlik, Akıllı Bina Sistemleri (İSAF) fuarına 2 personel, 16 Kasım 2016 tarihindeki 35. Uluslararası TÜYAP Kitap Fuarına 24 personel, 8. Uluslararası Süs Bitkileri ve Peyzaj Fuarına 4 personelimizin katılımı sağlanmıştır.
Gerek kurum içi gerekse kurum dışı eğimlerde personellerimize kişi başı 9:30 dk süreyle eğitim verilmiştir.
3308 Sayılı Kanun gereğince Kurumumuzda staj yapmak isteyen öğrencilerle ilgili başvurular Müdürlüğümüzce değerlendirmeye alınmış olup, konu hakkındaki sayısal veriler aşağıya çıkartılmıştır.
Tablo 20: Staj İşlemleri
STAJ İŞLEMLERİ |
2014 YILI |
2013 YILI |
2016 YILI |
Adet |
Adet |
Adet |
|
Staj Müracaat Sayısı |
155 |
152 |
214 |
Kabul Edilen (Lise) |
68 |
62 |
66 |
Kabul Edilen (Üniversite) |
87 |
90 |
148 |
Kabul Edilmeyen |
- |
- |
- |
İptal Edilen |
- |
- |
1 |
2016 yılında staj müracaat sayısında önceki yıla oranla artış olduğu görülmekte olup, stajyer olarak alınan lise öğrencilere beyaz üniforma uygulamasına 2016 yılında da devam edilmiştir.
Müdürlüğümüzce ihalesi yapılan ve 01.01.2016 ile 31.12.2018 tarihleri arasındaki dönemi kapsayan “İşletme Hizmeti Alım İşi” kapsamında birimlerin ihtiyaçları doğrultusunda personel görevlendirmesi, istihdam edilen personelin tüm özlük işlemleri ile ihaleye ilişkin hak ediş işlemleri birimimizce yürütülmektedir.
Ayrıca diğer birimlerin yapmış olduğu personel hizmet alımı ve iş hizmet alımı kapsamında görev yapan personellerin yıllık izin işlemleri yine Müdürlüğümüzce takip edilmektedir.
1- Belediyemiz emrinde görev yapan memur personellerin aylık olarak Toplu Terfi işlemleri ile intibak işlemleri yapılmaktadır.
2- Belediyemiz memur personellerin “Dolu-Boş Kadro” durumları ile tüm personele ilişkin “Kamu İstihdamı” cetveli 3 aylık periyotlar halinde Kaymakamlık Makamına gönderilmektedir.
3- Memur personellerin yıllık izin ve hastalık raporlarına ilişkin “Puantaj Cetvelleri” hazırlanarak aylık olarak Mali Hizmetler Müdürlüğüne gönderilmektedir.
4- 2003/46 sayılı Başbakanlık Genelgesinin 1’inci maddesi gereği özelleştirme ve yeniden yapılandırma sebebiyle Devlet Personel Başkanlığı’na ataması teklif edilen personel olup olmadığına dair rapor her ayın ilk haftası Çekmeköy Kaymakamlığına gönderilmektedir.
5- 4904 sayılı Kanunun 21’inci maddesi gereğince, İŞ-KUR tarafından yerel düzeyde istihdam ve işgücü hareketlerini güncel ve güvenilir bir şekilde izlenmesini sağlamak amacıyla kamu ve özel kesim işyerlerinden iş ve işgücü konularında bilgi istenildiğinden; Belediyemize ait Aylık İşgücü Çizelgeleri İş-Kur’un internet sitesi üzerinden doldurularak bilgi verilmektedir.
6- Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı’nca olası afetlerde ülke çapında hasar tespit çalışmalarına katılacak Teknik Personel Envanteri için Belediyemizde görev yapan inşaat mühendisi, mimar ve inşaat teknikerlerine ait bilgileri içeren Hasar Tespit Teknik Personel Envanteri” her yılın Ocak ve Haziran ayında İstanbul Valiliği Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’ne gönderilmektedir.
7- Memur, sözleşmeli ve işçi personelin ilgili birim amiri tarafından performansının ölçülmesi amacıyla “Yetkinlik Bazlı Performans Değerlendirme Formu” hazırlanarak müdürlüklere gönderilmektedir.
8- Müdürlüğümüzce kullanılan “Personel Devam Kontrolü” sistemi ile SAYSİS Otomasyon Programı arasında entegrasyonla tüm personelin giriş çıkış saatlerinin Başkan Yardımcıları ve Birim Müdürlerince tek sistem üzerinden takip edilmesi sağlanmaktadır.
T.C. ÇEKMEKÖY BELEDİYE BAŞKANLIĞI
KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİNE YÖNELİK
6698 SAYILI KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU KAPSAMINDA
AYDINLATMA METNİ
Çekmeköy Belediyesi, yürütmekte olduğu faaliyetler nedeniyle kişisel verilerinizin işlenmesinde 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’na (“KVKK”) uygun olarak gerekli her türlü teknik ve hukuki tedbiri almaktadır. İlgili kişiler, kişisel verilerinin işlenmesi, üçüncü kişilere aktarılması, kişisel veri toplamanın hukuki sebepleri ile KVKK’da yer alan hakları konularında detaylı bilgiye işbu aydınlatma metninden ulaşabilirler.
Ayrıca, müdürlükler özelinde yürütülen faaliyetlerde kişisel veri işlenmesine yönelik olarak lütfen müdürlük özelinde oluşturulan aydınlatma metnini inceleyiniz.
Çekmeköy Belediyesi olarak kişisel verilerinizin korunmasına önem gösteriyoruz.
A. İşlenen Kişisel Veriler, Veri İşleme Amacı,Toplama Yöntemi ve İşlemenin Hukuki Sebebi
Çekmeköy Belediyesi’nin, veri işleme esnasında dayandığı hukuki sebepler şunlardır
Veri İşleme Amacı |
İşlenen Kişisel Veriler |
Veri İşleme Şartları |
Veri Toplama Yöntemleri |
İhale ve sözleşme işlemlerinin yürütülmesi |
Adı Soyadı |
m. 5/2-a, c, ç, e ve f. m. 6/2 |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan ve kısmen otomatik yollarla) |
Kamu Kurum ve Kuruluşlar ile Birlikte Vatandaşların Yazılı Taleplerinin Değerlendirilmesi |
Dilekçe |
m. 5/2-a, ç, e ve f. |
İlgili kişinin kendisinden, kurum içi kaynaklardan (Otomatik olmayan ve kısmen otomatik yollarla) |
Program Katılımı Süreci |
Katılım Formu |
m. 5/2-e ve f. |
Program katılım başvuru formundan (Otomatik olmayan yollarla) |
Proje Yönetimi Süreçleri/Gizlilik Sözleşmesi Hazırlanması |
CV |
m. 5/2- e ve f. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Randevu Taleplerinin Değerlendirilmesi |
Adı Soyadı |
m. 5/2-e ve f. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Resmi Törenlerin Hazırlığı Yapılması |
Ad Soyad |
m. 5/2-e ve f. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Belediye Başkanının Temsil Edilmesi |
Ad Soyad |
m. 5/2-e ve f. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Anma Programları Düzenlenmesi |
Adı Soyadı |
m. 5/2-f. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Evrak Kayıtlarının Yapılması, dilekçe ve evrak yönetim işlemleri |
Adı Soyadı |
m.5/2-e ve f. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Elektronik Belge Yönetim Sistemi Resmi Evrak Takibinin Sağlanması, Evrak Doğrulaması |
TCKN |
m.5/2-e ve f. |
Web site üzerinden (Otomatik yollarla) |
Vergi Affı Kontrol ve Ön Başvuru İşlemlerinin Yürütülmesi |
TCKN |
m.5/2-e |
Web site üzerinden (Otomatik yollarla) |
Dilekçelerin İşleme Alınması |
Dilekçe |
m.5/2-a ve e. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
e-Belediye Üyelikleri |
Adı Soyadı |
m. 5/2-e, ç ve f. |
İlgili kişinin kendisinden, portal üzerinden (Otomatik olmayan ve kısmen otomatik yollarla) |
Mevcut Borç Sorgulama Ve Online Ödeme İşlemlerinin Gerçekleştirilmesi |
TCKN |
m. 5/2-e ve f. |
Web site üzerinden (Otomatik yollarla) |
Yapı Ruhsatı İşlemleri |
Dilekçe |
m. 5/2-ç ve e. |
Kurum kaynaklarından (Otomatik olmayan ve kısmen otomatik yollarla) |
Yıkım Ruhsatı (vatandaş) |
Adı Soyadı |
m. 5/2-ç ve e. |
Kurum kaynaklarından (Otomatik olmayan ve kısmen otomatik yollarla) |
Kaçak Yapı Tespiti |
Ad Soyad |
m.5/2-ç ve e |
Tutanaktan (Otomatik olmayan yollarla) |
Kaçak Yapı Tespiti |
Ad Soyad |
m.5/2-ç ve e. |
Kurum kaynaklarından (Otomatik olmayan yollarla) |
Sıhhi Müesseseler için Ruhsat Alımı/ Gayri Sıhhi Müesseseler için Ruhsat Alımı/ Umuma Açık Müesseseler için Ruhsat Alımı |
Başvuru Formu |
m. 5/2-a, ç ve e. |
Başvuru formu (Otomatik olmayan yollarla) |
Kent Bilgi Sistemi İşlemlerinin Yürütülmesi |
Adı Soyadı |
m. 5/2-e ve f. |
Web Portalı üzerinden (Kısmen otomatik yollarla) |
Seri Nokta Çözüm Merkezi-Vergi Borcu Sorgulama |
Ad Soyad |
m. 5/2-a, e ve f. |
Çağrı merkezi aracılığıyla (kısmen otomatik yollarla) |
Seri Nokta Çözüm Merkezi-Organizasyon Kayıtlarının Alınması |
Ad Soyad |
m. 5/2-e ve f. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Çağrı Merkezi-Şikayet, Talep, Öneri ve Bilgilendirme |
Ad Soyad |
m. 5/2-a, e ve f. |
Çağrı merkezi aracılığıyla (kısmen otomatik yollarla) |
Çağrı Merkezi-Anket Çalışması |
Ad Soyad |
m. 5/2-e ve f. |
Çağrı merkezi aracılığıyla (kısmen otomatik yollarla) |
Yazılı ve Görsel Faaliyetlerin Yürütülmesi (Medya) |
Ad Soyad |
m.5/1 |
İlgili kişinin kendisinden, kamera aracılığıyla (Otomatik olmayan ve otomatik yollarla) |
Yazılı ve Görsel Basın Faaliyetlerinin Yürütülmesi / Ödüllü Yarışmalar-Kitap |
Ad Soyad (Çocuk-genç) |
m.5/2-e ve f. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Yazılı ve Görsel Basın Faaliyetlerinin Yürütülmesi / Ödüllü Yarışmalar-Sinema-Konser |
Ad Soyad (Genç) |
m.5/2-e ve f. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Meclis Toplantı İşlemleri |
Tutanak |
m.5/2-f |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Stratejik Plan Paydaş Anketi Çalışmaları |
Adı Soyadı |
m.5/2-ç ve f. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
İletişim Faaliyetlerinin yürütülmesi |
Adı Soyadı |
m. 5/2-c, ç, e ve f. |
Kurum kaynaklarından, ilgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Çocuk Koruma Programının Uygulanması |
Ad Soyad |
m.5/2-e |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Yeni Doğan Bebek Hediye Gönderimi |
Ad Soyad |
m. 5/2-e ve f. |
Kurum kaynaklarından, ilgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Taziye hizmetlerinin yürütülmesi |
Vefat Edenin Adı Soyadı, TCKN, Yakınının Telefon Numarası |
m.5/2-e |
İlgili kişinin kendisinden |
Belediye Sınırları İçerisinde Fiziksel Mekan Güvenliğinin Sağlanması |
Görüntü Kaydı |
m.5/2-ç ve f. |
Kamera (Otomatik yollarla) |
Kurum Ziyaretçi Kayıtlarının oluşturulması |
Adı Soyadı |
m.5/2- f. |
İlgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
İç Ve Dış Denetim Süreçlerinin Yürütülmesi |
Denetime konu kişisel veriler |
m.5/2-ç ve f. |
Kurum kaynaklarından (Otomatik olmayan yollarla) |
Yetkili ekspertiz işlemlerinin yürütülmesi, bilgi verilmesi |
Ad Soyad Unvan |
m.5/2-e |
İlgili kişinin kendisi (Kısmen otomatik yollarla) |
Yetkili kurum ve kuruluşlar ile yazışmaların yürütülmesi |
Yazışmaya konu kişisel veriler |
m.5/2-ç, e, f. |
Kurum kaynaklarından, ilgili kişinin kendisinden (Otomatik olmayan yollarla) |
Dava, İcra, Arabuluculuk Süreçlerinin Yürütülmesi |
Dosyaya konu olabilecek kişisel veriler |
m.5/2-a, ç, e ve f. |
Kurum kaynaklarından (Otomatik olmayan yollarla) |
Diğer Talep ve Şikayetlerin Yanıtlandırılması |
Adı Soyadı |
m.5/2-c, ç ve e. |
İlgili kişinin kendisinden, telefon, e-posta, CİMER, sözlü ve web aracılığıyla (Otomatik olan veya otomatik olmayan yollarla) |
B. Kişisel Verilerin Aktarılması
İşlenen kişisel veriler yukarıdaki amaçlarla ve KVKK’nın belirlediği koşullar çerçevesinde aktarılabilmektedir. Aktarıma ilişkin detaylı bilgi içeren tablo, aşağıda yer almaktadır:
Veri Aktarma Amacı |
Aktarılan Alıcı Grupları |
Yasal yükümlülüklerin yerine getirilmesi |
Yetkili kamu kurum ve kuruluşları |
Kamu hizmetlerinin yerine getirilmesi ve sürekliliğin sağlanması |
Yetkili kamu kurum ve kuruluşları, çözüm ortakları, tedarikçiler, İştirak Şirketi |
İnternet altyapısını geliştirmek ve güncelliğini korumak |
Özel ve kamu tüzel kişilikleri |
Acil tıbbi müdahalelerin gerçekleştirilmesi amacıyla |
Sağlık kuruluşlarına |
Sözleşmelerin yerine getirilmesi |
Tedarikçiler |
Görüş alınması |
Yetkili kamu kurum ve kuruluşlarına |
Ruhsat, yapı kontrol, plan, proje, emlak, istimlak, imar, şehircilik, fen işleri, mali hizmetler, destek hizmetleri süreçlerinin yerine getirilmesi |
Yetkili kamu kurum ve kuruluşları ile özel kuruluşlara |
Denetim faaliyetlerinin yerine getirilmesi |
Özel ve kamu denetçileri |
İpotek ile ilgili bilgi alınması |
Tapu ve Kadastro Müdürlüğü |
Birlikte çalışma ve koordinasyon |
Yetkili kamu kurum ve kuruluşları ile İştirak Şirketi |
Medya faaliyetlerinin yürütülmesi |
Herkese açık |
C. İlgili Kişinin Hakları
Herkes, KVKK’nın 11. maddesi uyarınca aşağıdaki haklara sahiptir;
1.Kişisel verisinin işlenip işlenmediğini öğrenme,
2. Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
3. Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
4. Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
5. Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
6. KVKK ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
7. İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
8. Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme.
Herkes bu haklarına ilişkin taleplerini Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’e uygun bir şekilde Belediyemize iletebilir. Talepler en kısa sürede ve nihayetinde en geç otuz (30) gün içerisinde ücretsiz olarak değerlendirilip karara bağlanacaktır.
Değerlendirme ve karar verme işleminin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi durumunda Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenen tarifedeki ücret esas alınacaktır.
Sevgili komşularım
İstanbul’a 1980 yılında memleketim Ardahan’dan geldiğimde ilk ayak bastığım yer Çekmeköy olmuştu. Yeşili, doğası ve havasıyla İstanbul’un en önemli yerlerinden birisine gelmiş olmam benim için yeni hayaller kurmama da vesile oldu.
Çekmeköy, benim yaşamaya başladığım yıllarda beldeydi. 2009 yılında ilçe olan Çekmeköy’e Alemdağ, Taşdelen ve Ömerli beldeleri katıldı. 2009 yılında yaklaşık 155 bin olan nüfusu bugün 300 binleri buldu.
İlçenin gelişmesi için 15 yılda yapılan çalışmalar, yatırımlar önemli. Ancak aynı oranda da ihtiyaçlar artıyor. 38 yıllık belediyecilik tecrübem bu güzel ilçeye doğru ve sürdürülebilir projeler yapmam için büyük bir şans. 21 mahallemizde yaşayan komşularımın nelere ihtiyaçları var, ne istiyorlar bunların tamamını biliyorum.
40 yıl önce geldiğim Çekmeköy’de yeni bir dönemin başlamasına vesile olan tüm komşularıma şükranlarımı sunuyorum. 45 günlük seçim çalışması sürecimde bana kol kanat geren, destek olan ve bu onurlu göreve gelmeme vesile olan herkese çok teşekkür ediyorum.
Çekmeköy’de çocuklarımıza, gençlerimize, yaşlılarımıza, emeklilerimize, esnafımıza, çalışanlarımıza kısaca bu ilçede yaşayan herkese eşit mesafede olacağım. Arkadaşlarımla birlikte daha iyi, daha sürdürülebilir bir Çekmeköy yaratacağımızdan kimsenin kuşkusu olmasın.
Belediyemizde çalışan 1508 personelimizle birlikte omuz omuza, dayanışma içerisinde halkımıza hizmet edeceğiz. Güler yüzlü Çekmeköy için el ele vermeliyiz. Çalışma arkadaşlarımda bu heyecanı gördüm. Yeter ki bir olalım, birlikte olalım.
Çekmeköy; daha fazla yatırım, daha fazla sanat, daha fazla kültürle adından söz ettirecek. Tüm komşularımın yüzlerinden gülümseme eksik olmayacak. Çekmeköy’de yatağa hiçbir çocuğumuz aç girmeyecek. Herkesin “ÇERKEZ BAŞKANI” olacağım. Sözüm söz…
Orhan ÇERKEZ
Çekmeköy Belediye Başkanı
1962 yılında Ardahan'da dünyaya gelen Orhan Çerkez, 1980 yılından bu yana Çekmeköy'de ikamet etmektedir. Evli ve iki çocuk babasıdır.
Orhan Çerkez, lisans eğitimini Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü'nde tamamlamıştır. Çerkez, İstanbul Medeniyet Üniversitesi Kamu Yönetimi ve Şehircilik Bölümü'nde de yüksek lisans yapmıştır.
1985 yılında Kadıköy Belediyesi Zabıta Müdürlüğü'nde devlet memuru olarak göreve başlayan ve bu birimde yöneticilikte yapan Çerkez; 2009’da yürürlüğe giren kanunla birlikte, tecrübe ve birikimleriyle halka hizmet için ilçe statüsü kazanan Ataşehir Belediyesi’nde göreve başladı.
Ataşehir Belediyesi'nde 2009 ‘da sırasıyla; İdari İşler Amiri ve Ulaşım Hizmetleri Müdürü olarak görev yapan Çerkez, 2016 yılından 2023 yılına kadar ise Ataşehir Belediye Başkan Yardımcılığı görevini üstlenerek sosyal demokrat belediyecilik kültürüyle vatandaşlara hizmet etti.
38 yıllık belediyecilik tecrübesiyle kazandığı deneyimlerin yanı sıra; kamu yararını gözeten birçok vakıf, federasyon, sivil toplum kuruluşu ve dernekte aktif görev alan, 31 Mart 2024’te yapılan Mahalli İdareler Seçimlerinde ipi göğüsleyen Orhan Çerkez, bu birikimi şimdi Çekmeköy ve Çekmeköylüler için yapacağı projelerle hayata geçirecek.